25-11-2005, 17:36
|
|
|
|
חבר מתאריך: 30.04.05
הודעות: 1,164
|
|
אני חושב שיש פה בלבול.
התמונה שנתת אינה אפשרית במחשב.
זהו מצב לכאורה בו אנו מגדילים את התמונה והפיקסלים [דבר שאינו נכון], אבל הבעיה שלך היא באופן בו אתה מתאר לעצמך את ההגדלה-הזום.
כשאתה מגדיל תמונה פיקסלרית ורואה ריבועים אין זה באמת הפיקסלים –אותם הנקודות בסיסיות של המחשב שכל פיקסל המציג רק צבע אחד,
זה רק עיבוד מלאכותי של אותה נקודה על פני כמה פיקסלים ולא הגדלת פיקסל ברצינות, כמו הגדלה במיקרוסקופ.
נגיד ויש לך ציור של קו :
בצורה פיקסלרית למשל:
קו זה הוא קו של 100 פיקסלים על 1
ובהגדלה של 100% הקו באמת תופס 100 על 1פיקסלים על המסך.
כל פעם שאתה מגדיל, למשל ב 2, כל פיקסל של התמונה יתפרס על 4 פיקסלים של המסך
ואין הפיקסל עצמו גודל, רק הצבע שלו עובר ל4 פיקסלים.
גם התוכנה בה אתה משתמש מקבלת עכשיו כל 4 פיקסלים במסך כפיקסל 1 בתמונה ואין אתה יכול לערוך שטח קטן מזה.
תאורתית, ההתפרסות הזאת של הפיקסל יכולה לגדול גם עד לאין סוף.
כל פיקסל יחיד של התמונה יכול לגדול גם לגודל של 3000X3000 פיקסלים על המסך והמברשת של פיקסל 1 גם תהיה 3000X3000
[כן, גם 3000, אפילו אם המסך הוא 1000X 1000 כל תזוזה לכיוון אחר תראה לך את הפיקסל ...1001
ותתחיל מפיקסל 2 בצד השני ]
אך !, אם הקו הוא צבעוני כל 3000 פיקסלים אתה תראה גבול בין הפיקסל המוגדל הראשון לפיקסל המוגדל השני,
בגלל שהתמונה בנויה מריבועים שהם פיקסלי התמונה.
-הקטנה היא דבר קצת דומה, כאשר פה המחשב "מעלים" פיקסלים וכל 4 פיקסלים זהים או דומים בתמונה נהפכים לפיקסל 1 על המסך.
פיקסל בודד יעלם בכלל [אני מאמין].
בתמונות וקטוריות המצב דומה בהגדלה של 100%.
קו של גודל 100 PIX הוא באמת קו של 100X1 פיקסל על המסך.
אך כאשר אנו נגדיל אותו, אפילו עד לאין סוף, הוא לא יראה צורות בסיסיות כי אינו בנוי כך
הוא רק בנוי ממשוואה של קו ליניארי [במקרה שלנו] ושתי נקודות של קצוות שביניהם ממלא המחשב
צבע רצוי על פני המסך ברצף.
אם עושים זום, למשל פי 2, אין הוא מגדיל את הפיקסלים !, הוא רק מרחיק את הנקודות למרחק כפול וגם מגדיל את העובי פי 2,
והקו עדיין מתמלא על פני פיקסלים של המסך רק ששטח גדול יותר.
לפעמים אכן המשוואה אינה מתאימה למבנה המסך, כמו הקו שמחבר שתי נקודות שצריך לעבור לפעמים רק חלק מפיקסל.
לרוב דבר זה קורה רק בגדלים קטנים שאינך שם לב, אבל הוא בעצם יוצא קו קצת שבור ולא ממש ישר
ולפעמים כשמותחים קו דק אכן אפשר לראות שהוא שבור.
בעיה היא עם קו שהוא צבעוני ....
זהו, תשים לב שאין משהוא צבעוני בצורות וקטורית, ואם יש ,אלא שני צורות או יותר שגם הם בעלות מבנה מתמטי מוגדר משלהם
או שגם gradient שנוצר כבר באופן מלאכותי ע"י המחשב אחרי יצירת הצורה.
לסיכום :
*יש פיקסל של מסך, שזאת היא אותה ה "מנורה" יחידה שאינה יכולה לשנות גודלה, זה הוא המסך עצמו!
*יש פיקסל של תמונה פיקסלרית שזה יחידת מידע שמתארת נקודת צבע של דמות גרפית בתוך קובץ
*אי אפשר להגדיל פיקסל של מסך, זהו הפיקסל של התמונה משתנה לכאורה
*לתמונות פיקסלריות יש יחידות בסיסיות של צבע בצורת ריבועים שיש גבולות ביניהם הניתנים לזיהוי בהגדלה.
ובתמונות ווקטוריות אין יחידות בסיסיות שמתארות צבע אלא רצף שהמחשב ממלאה לפי חוקי המשוואה המתמטית .
*בספר זהו פיקסל תמונה ולא פיקסל מסך
טוב, מקווה שמשהו ברור, כי העירו לי לא מזמן שהכתיבה שלי אינה ברורה
_____________________________________
Sapere aude
נערך לאחרונה ע"י BingoX בתאריך 25-11-2005 בשעה 17:44.
|