לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 07-09-2005, 09:58
צלמית המשתמש של minimax
  משתמשת נקבה minimax minimax אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 10,153
שלח הודעה דרך MSN אל minimax Facebook profile
עובדיה יוסף מסביר בצורה צפויה את ההוריקן קתרינה

"ההוריקן – עונש לבוש על שתמך בהתנתקות"



מנהיגה הרוחני של ש"ס אמר בגלוי את אשר חושבים רבים בציבור החרדי והדתי מזה זמן רב: אסונות הטבע שפקדו באחרונה את ארה"ב הם תוצאה ישירה של התמיכה בתוכנית ההתנתקות. עוד הוסיף בדרשה השבועית: "מאות אלפים נשארו בלי קורת גג. עשרות אלפים הרוגים. כל זה כי אין להם הקדוש ברוך הוא"
אילן מרסיאנו

האסון בניו אורלינס - עונש לנשיא בוש? הרב עובדיה יוסף אמר אמש (יום ג') בדרשה שנשא בבית המדרש "יחווה דעת" כי "ההוריקן הוא עונש שהקדוש ברוך הוא נתן לנשיא בוש בגלל מה שעשה לגוש קטיף". גם המקובל, הרב יעקב בצרי, פסק כך בשיחה לתלמידיו.



מנהיגה הרוחני של ש"ס אמר בגלוי את אשר חושבים רבים בציבור החרדי והדתי מזה זמן רב: אסונות הטבע שפקדו באחרונה את ארה"ב הן תוצאה ישירה של התמיכה בתוכנית ההתנתקות.



ב"ידיעות אחרונות" פורסם כי הרב עובדיה אמר אתמול בדרשה השבועית: "היה צונאמי ויש אסונות טבע נוראיים. כל זה ממיעוט התורה. איפה שיש תורה זה מקיים את העולם. שמה (בניו אורלינס) יש שם כושים. כושים ילמדו תורה? יאללה נביא להם צונאמי, נטביע אותם. מאות אלפים נשארו בלי קורת גג. עשרות אלפים הרוגים. כל זה כי אין להם הקדוש ברוך הוא".



הרב עובדיה הסביר עוד כי מדובר בעונש לאמריקנים על שבוש "עודד את שרון שיגרש את גוש קטיף. פה היו 15 אלף מגורשים. שם 150 אלף. הקב"ה נתן את שכרו. הוא לא מקפח שכרה של אף בריה.








הוא עולל את הגירוש והנה יש לו גירוש. עכשיו כולם צועקים עליו... הנה זה העונש שלו על מה שעשה לגוש קטיף. וגם אלה כולם, עושי דברו, יבוא זמנם. הקדוש ברוך הוא, ישתבח שמו, ארך אפיים עם הרשעים. למה? כי איפה הרשע יכול לברוח מהקדוש ברוך הוא? יגיע זמנו ויקבל צ'פחה על הראש".



(07.09.05, 10:49)
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 07-09-2005, 12:58
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לא מדוייק
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי יסעור שמתחילה ב "זאת סתירה לאחד העקרונות הבסיסיים באמונה ובדת היהודית"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יסעור
ולהל"ן ההסבר

ראשית העיקרון הוא שהכל בידי שמיים

אם הקב"ה רצה שתהיה התנתקות זה היה צריך לקרות.

בהמשך לכך האמריקנים שרון וכו' וכו' היו שליחים של הקב"ה והם הביאו לידיי יישום את רצונו.
על כן בלתי הגיוני לחלוטין שהוא יעניש אותם.


מסכת נדרים פרק ג
"אלמלא <לא> חטאו ישראל לא ניתן להם אלא חמשה חומשי תורה וספר יהושע בלבד שערכה של ארץ ישראל הוא מאי טעמא (קוהלת א) כי ברוב חכמה רב כעס"

מה הפירוש "כי ברב חכמה רב כעס"?
כל החכמה שנצברה במשך הדורות הייתה דרושה רק לתקן את מה שפגמנו,
אם לא היינו חוטאים לא היינו נזקקים אליה.

היעד (התיקון) הוא אותו יעד ולכן בגדול נגיע לשם אם נרצה או לא.
אבל הבחירה בידינו איך נגיע לשם - בדרך הארוכה והמייסרת (לא עונש אלא תיקון) או בדרך הקצרה ללא חטא.

הבחירה אם לחטוא או לא בידינו.
(הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים).
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 07-09-2005, 14:21
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
שאלה מצויינת אך כמו הרבה שאלות
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי יסעור שמתחילה ב "נו ...אז איפה הסתירה ?"

ביהדות:
היא כבר נשאלה:
אותו הדבר יכולת לשאול על פרעה - מדוע הענישו הקב"ה?

http://www.moriya.org.il/Kol/KolId.asp?id=347&q=
שעבוד ישראל – גזרת פרעה או גזרת שמים
שמא תאמר, מדוע נענש פרעה על שנשתעבד בעם ישראל, הרי סוף כל סוף ירדו ישראל למצרים לשם כך, ולא יכל לבטל חשבונות וגזרות שמים? על זה כותב הרמב"ם שאין הדבר כן, אלא כל מעשי האדם שעושה הן לטוב הן למוטב בידיו של האדם הן ובאחריותו, ואינו יכול לומר שמה שהוא עושה זה על פי הנחיית שמים בלבד, וז"ל הרמב"ם (פ"ה מהל' תשובה ה"א-ג): "רשות לכל אדם נתונה אם רצה להטות עצמו לדרך טובה ולהיות צדיק הרשות בידו, ואם רצה להטות עצמו לדרך רעה ולהיות רשע הרשות בידו וכו' ועושה כל מה שהוא חפץ ואין מי שיעכב בידו מלעשות הטוב או הרע. אל יעבור במחשבתך דבר זה שאומרים טפשי אומות העולם ורוב גולמי בני ישראל (הכוונה לעמי הארצות), שהקב"ה גוזר על האדם מתחילת ברייתו להיות צדיק או רשע, אין הדבר כן, אלא כל אדם ראוי לו להיות צדיק כמשה רבינו או רשע כירבעם, או חכם או סכל, או רחמן או אכזרי, או כילי או שוע וכן שאר כל הדעות, ואין לו מי שיכפהו ולא גוזר עליו ולא מי שמושכו לאחד משני הדרכים אלא הוא מעצמו ומדעתו נוטה לאי זו דרך שירצה, הוא שירמיהו אמר מפי עליון לא תצא הרעות והטוב, כלומר אין הבורא גוזר על האדם להיות טוב ולא להיות רע, וכיון שכן הוא נמצא זה החוטא הוא הפסיד את עצמו, ולפיכך ראוי לו לבכות ולקונן על חטאיו ועל מה שעשה לנפשו וגמלה רעה, הוא שכתוב אחריו מה יתאונן אדם חי וגו', וחזר ואמר הואיל ורשותנו בידינו ומדעתנו עשינו כל הרעות ראוי לנו לחזור בתשובה ולעזוב רשענו שהרשות עתה בידינו הוא שכתוב אחריו נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה וגו' עכ"ל.
לאור דברים אלו כותב הרמב"ם אחר כך וז"ל (שם פ"ו ה"): "ומהו זה שאמר דוד טוב וישר ה' על כן יורה חטאים בדרך ידרך ענוים וגו', זה ששלח נביאים להם מודיעים דרכי ה' ומחזירין אותן בתשובה וכו' והלא כתוב בתורה ועבדום וענו אותם הרי גזר על המצריים לעשות רע, וכתיב וקם העם הזה וזנה אחרי אלהי נכר הארץ, הרי גזר על ישראל לעבוד עכו"ם ולמה נפרע מהן, לפי שלא גזר על איש פלוני הידוע שיהיה הוא הזונה אלא כל אחד ואחד מאותן הזונים לעבוד עכו"ם, אילו לא רצה לעבוד לא היה עובד, ולא הודיעו הבורא אלא מנהגו של עולם וכו', וכן המצריים כל אחד ואחד מאותן המצירים והמריעים לישראל אילו לא רצה להרע להם הרשות בידו, שלא גזר על איש ידוע אלא הודיעו שסוף זרעו עתיד להשתעבד בארץ לא להם, וכבר אמרנו שאין כח באדם לידע היאך ידע הקב"ה דברים העתידין להיות" עכ"ל.
והראב"ד שם מקשה עליו, אם כן יאמרו המצרים שכיון שהקב"ה שלח אותם למצרים, לא יכלו שלא להשתעבד בהם, ואילו לא רצה שישתעבד בהם לא היה שולח אותם למצרים כלל! אשר על כן, חולק הראב"ד על דברי הרמב"ם, וכותב שרשעותו של אדם גורמת לו לעשות רע ועל כן נפרעים ממנו למפרע על ידי המעשים הרעים שעושה עתה וז"ל: "והמצרים ג"כ רשעים היו וראויים למכות ההם, ואילו שמעו למשה בתחלה ושלחו את ישראל לא היו לוקים ולא טבעו בים, אבל זדונו של פרעה ובזותו את הבורא יתברך לפני שלוחו הוא גרם לו" עכ"ל. ואנו אומרים כל יום בתפילת שחרית לפני 'אז ישיר משה' "ותרא את עוני אבותינו במצרים ואת זעקתם שמעת על ים סוף ותתן אותות ומופתים בפרעה ובכל עבדיו ובכל עם ארצו כי ידעת כי הזידו עליהם".


_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 07-09-2005, 18:10
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לא הבנתי מה הטענה שלך
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי הרואה את הנולד שמתחילה ב "אתה פאתטי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הרואה את הנולד
אתה מריץ את האשכול המגוחך הזה כאילו הוא ראיה למשהו. הפנמתי את ערימת השטויות הזו במשך שנים, יותר ממה שאתה תפנים אי פעם, אני מכיר את כל הבוקי סרוקי שלך בעל פה ואני מניח שיותר טוב ממך. לך חפש מישהו אחר עם הוכחות האמנון יצחק האלה.
תחזור אליי כשיהיו הסברים מעל רמת גן, למה אלוהים הביא את אם כל הצונאמים וההוריקנים לעם שלו במשך אלפי שנים, פוגרומים, חורבן, הרס, אינקויזציות ולקינוח את השואה. הרי לנו, שלא כמו הכושים, יש תורה.


"בוקי סרוקי"? - לא מכיר את הטענה העמוקה הזאת אתה מוכן להרחיב?

לעצם העניין (לשאלתך) - איך אמר הנביא עמוס:
"רק אתכם ידעתי מכל משפחות האדמה על כן אפקוד עליכם את כל עונתיכם"

יש לך טענה רצינית יותר המתייחסת לעובדות ללא הבלה בלה מסביב?
הטענה היחידה שיכולה להיות לך היא שזהו צירוף מקרים.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:01

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר