לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #9  
ישן 12-09-2005, 22:42
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
מטוס האוונג'ר של המוזיאון
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "אוי ואבוי...."

המטוס שבמוזיאון הוא אחד מכמה מטוסי אוונג'ר (שניים או שלושה) ששימשו בארץ כ.....מטוסי ריסוס.
לשם כך הותקנו מרססים על גבי הכנפיים ומיכל כימיכלים גדול שהוכנס אל תוך תא הפצצות.
המטוסים היו זנוחים בשטח שדה התעופה בהרצליה עד שהועברו למוזיאון. אחד המטוסים שופץ למצב תצוגה (פעם הוא נראה טוב יותר) ונצבע כמטוס שהטיס ג'ורג' בוש האב, על מנת לעודד מבקרים מארה"ב להיפרד מכמה "ירוקים" לטובת המוזיאון.

ככל שאני בקיא ברכילות המוזיאון, מטוס האוונג'ר השני (יש לי תמונה שלו הקונפיגורצית גרוטאת ריסוס) נמסר לידי מישהו בשדה התעופה בהרצליה שמנסה להחזירו למצב טיסה. האם מדובר בתורם מטוס הטייגר מות'?
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 12-09-2005, 23:46
  Flypast Flypast אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.09.04
הודעות: 168
מטוסי אוונג'ר בישראל
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "מטוס האוונג'ר של המוזיאון"

שלושה מטוסי אוונג'ר נרכשו בשנת 1967 ע"י חברת "מרום" לצרכי ריסוס בארץ. שלושת המטוסים הם מדגם TBM-3E, כלומר יוצרו בג'נרל מוטורס ולא בגרומן שמטוסיה סומנו כ- TBF-3 בשנת 1945. שלושת המטוסים למיטב זכרוני יוצרו בקונפיגורציית מכלית ריסוס או שהוסבו לכך בתום המלחמה עוד בטרם יצאו משערי המפעל - כאשר הפכו למה שנקרא "עודפי מלחמה". במקום תא הפצצות הותקן מיכל ענק שיועד במקורו למטרות כיבוי, כפי שנהוג היה להסב מטוסים נוספים מדגמים שונים שהפכו אף הם לעודפים אחרי כניעת יפן. המטוסים הללו כמובן לא זכו להשתתף במלחה"ע השניה. לאחר שהובאו ארצה הסתבר כי הם מגושמים מידי לתפעול בארץ, בעיקר בשל מימדיהם. משום מה המרססים בארץ עוברים מתחת לכבלי חשמל, וכנראה שהאוונג'ר הצריך את הגבהת כבלי המתח או העמקת השדות. האפשרות הפחות הגיונית - לטוס מעל לכבלים לא באה בחשבון. בכל אופן הבינו שישראל הקטנה לא צריכה מטוסי ריסוס ענקיים, אלו עברו לפעול ביוון כחלק מפעילות מרום בחו"ל. בסוף שירותם הממושך ביוון הוטסו המטוסים הללו חזרה ארצה וחנו בהרצליה, ליד ההרווארד ה"כחול" מול מוסכי חברת מרום במשך שנים ארוכות. איכשהו שניים מהם מצאו עצמם במוזיאון חיל האוויר בתחילת שנות התשעים. השלישי נותר בהרצליה בידי בעליה של חברת מרום שנסגרה בינתיים, בחור נחמד בשם בן עמי. בן עמי חלם לשפץ את המטוס ולהביאו למצב טיסה בקונפיגורציה קרבית, כפי שיועד להיות בזמנו. בשנים האחרונות נפל דבר בישראל והשיפוץ התחיל. לצורך כך הובא להרצליה מטוס האוונג'ר השני שהיה זרוק במוזיאון ומצבו התדרדר קשות למרות שמעולם לא נטל חלק בתצוגה שם... כיום המטוס משמש מקור לחלקי חילוף למטוס המשופץ. יצא לי לפגוש את בן עמי לצורך הכנת כתבה שכתבתי על תהליך שיפוץ המטוס למגזין FlyPast שאפילו זכתה להתפרסם בגליון אוקטובר 2002. בן עמי משקיע את מיטב מרצו וכספו בפרוייקט הזה. הוא רוכש מכל מיני אספנים פריטים אוטנטיים שהותקנו במטוסים מדגם זה במלחה"ע השנייה. הוא הראה לי לדוגמא את מגירת הניווט של הטייס (למי שמכיר את התא), כוונת מקורית, ראדאר גדול מימדים שמותקן על הכנף הימנית בשפת ההתקפה מעט לפני ה-TIP. כמו כן הוא הראה לי את הרכש הטרי שלו באותה העת - מסך תצוגת המכ"מ בתוך קופסתו המקורית. המסך נראה חדש!!! אבל מיושן, ועל הקופסא מוטבע תאריך הייצור - אוקטובר 1945. ציוד נוסף שנרכש היה קיט הישרדות, וסירת הצלה מתנפחת שאמורה להציל את הצוות בשעת DITCHING בים. אגב הסירה ממוקמת מתחת לחופה בצד ימין של הגוף בין הטייס למקלען האחורי. שיחזור המטוס לתצורה שבה הוא מעולם לא היה מהווה אתגר לא קל. הצריח למשל יוצר מסקראץ' ולא קל למצוא היום בעולם את מערכת הדלתות של תא הפצצות (טורפדו). נקווה לראותו טס כשהפרוייקט יסתיים כמה שיותר מהר ובטוח!

המטוס שבמוזיאון נצבע בראשית דרכו שם בצבעי ה-RAF למיטב זכרוני עם פסי הזיהוי של הפלישה לנורמנדי. אני חושב שהייתה כאן בעיית אנאכרוניסטיות קטנה...צריך לוודא, ואילו היום הוא כבר צבוע כמטוס מן השורה ששירת בחזית האוקיינוס השקט.

יש לי תמנות של המטוס המשופץ מיולי 2002. כשאגיע הביתה בסופ"ש אחפשם אם תהיה כאן דרישה.

כל טוב,
בן
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 12-09-2005, 23:31
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
ונזכרתי במשהו מעניין גם לגבי הבן
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "א.מ.ל. ??? |מבולבל| מה לגבי..."

הוא היה טייס בטייסת 147 של המשמר הלאומי של טקסס. ב11.9 שני מטוסי F16 של הטייסת הזו הוזנקו ללוות את מטוס הנשיא שבו הוא טס. המשימה שנמסרה לטייסים היייתה "לפגוש אחד משלנו"...
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 13-09-2005, 20:22
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,736
היות והיום זה כבר מחר והראש עדיין במקום אז הנה...
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "למה לא... אבל זה יקרה רק מחר...הראש כבר נופל לי."

בשנת 1950 החל בארה"ב ע"י חברת קונוויר תכנונו של מטוס יירוט חדש אשר אמור היה להוות קפיצת דרך מבחינה עיצובית וטכנולוגית .
אב הטיפוס עליו התבסס המטוס נקרא XF 92A (האות X לפני שם הדגם תמיד מעידה כי מדובר בדגם ניסיוני "אקספרמנטל" וזה נכון לכל אמצעי לחימה אמריקאי כם כיום) וכבר נחשב ליוצא דופן בכך שהוא היה מטוס הסילון הראשון בעל כנף בתצורת דלתא !

שמו של המטוס המבצעי אשר פותח לבסוף היה "F 102 "DELTA DAGGER .

השוני הטכנולוגי במטוס בא לידי ביטוי בכך שחימושו התבסס על מערכת שכללה הן מכ"מ מתקדם מתוצרת חב' "יוז" , מחשב מרכזי (תזכרו שמדובר בתחילת שנות החמישים) וחימוש אשר התבסס על טילים מונחים בלבד אשר פותחו עבורו וזאת היות ובשנים אלו האמינו במערב (בעיקר בארה"ב ובבריטניה) שהשימוש בתותחים המרכבים על גבי כלי טיס מיצה את עצמו והעתיד טמון בשימוש אך ורק בנשק מונחה לטווחים ארוכים.....
ייעודו של המטוס היה יירוט בכל תנאי מזג אויר כשהמשימה העיקרית שיועדה עבורו היתה העסקה והפלה של מפציצים רוסיים כשהם עדיין רחוקים ממטרתם .

הטילים אשר בהם צוייד המטוס היו טילי ה"פאלקון" אשר הורכבו בתוך תא פנימי בגחון המטוס שנפתח בטרם השיגור (מזכיר את הרעיון שיושם למשל במסוק ה"קומאנצ'י" זצ"ל).....
התקנת הטילים בתצורה שכזו תרמה למהירות המטוס עקב הקטנת הגרר.
המטוס בשישה טילים אשר שלושה מהם היו מונחי מכ"ם ושלושת הנוספים מונחי א"א.

הקונספט של שימוש והתבססות על חימוש מונחה בלבד לא היה מוצלח במיוחד כשהוכחה לכך ניתן היה לראות בעובדה שהדגם אשר החליף את ה F 102 אשר נקרא F 106 כבר צוייד בתותח M 61 רב קני......

ועוד דבר "בנימה אישית" - לטעמי ה F 102 נחשב לאחד ממטוסי הקרב היפים ביותר אשר יוצרו בארצות הברית !!!!!!!!!


והנה הוא בכמה תמונות אשר "דגתי" ב"גוגל" ביניהן ניתן לראות את תמונת מערכת בקרת האש הממוחשבת, את צג המכ"ם שבקוקפיט (שימו לב ל"סטיק" הייחודי), וכן צילום של מטוס בעת שיגור שני טילים מתוך התא הפנימי:




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


איזה יפה הוא נכון?....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 14-09-2005, 11:08
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
טוב... אם אין מי לי.... אני לי...
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "מישהו מרים את הכפפה? חבר'ה זו חידה!"

מטוס ה-F-102 הוא המטוס עליו יושם חוק השטחים (התנתקות?), אבל רק מדגם A ואילך.

עיקרון חוק השטחים אומר שבעת טיסה על קולית, יהיו ביצועי המטוס מיטביים כאשר שטח החתך של המטוס יהיה קרוב ככל האפשר לשטח חתך של גליל. המילים אחרות - באזורים בהם גדל שטח החתך בגלל הוספת כנף - יהיה צורך "לקזז" שטח מהגוף.

בשל הצרת הגוף באזור הכנף, כונה המטוס גם "בקבוק הקוקה-קולה" המעופף (פסססס...) ומה מסמל יותר את ארה"ב מאשר הקוקה קולה?

בכל אופן - זה אולי אחד המטוסים שהם דגם ה-A הוא בעצם לא הדגם הראשון בסידרה ובעצם מבנה המטוס שלו שונה מהותית מהדגם הראשוני.

אם נחזור לתמונות של לבני - הרי שהמטוס האחרון הוא F-102A בעוד שזה שצולם במוזיאון הוא F-102 רגיל.

עקרון חוק השטחים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ההשלכות על תכנון צורת המטוס המטוס
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

דגמי מנהרת הרוח ששמשו לבחינת הנושא:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

יישום החוק במטוס F-106
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 13-09-2005, 16:51
צלמית המשתמש של stealth
  stealth stealth אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.04
הודעות: 879
כתבה מעניינת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "חידת מה הקשר אווירית"

ממש במקרה היום גלשתי באתר עמותת חיל הים, אלו חלקים מכתבה שנמצאת שם (מומלץ לגלוש ולקרוא את כולה):

בוש, בן למשפחה אמריקנית מכובדת, זכה בכנפי הטיס שלו בגיל 18 והיה לטייס הקרב הכי צעיר בתולדות הצבא האמריקני. שנתיים אחר-כך ושבוע לאחר יום הולדתו ה-20, ב-25 ביולי 1944, הוא יצא לסיור מעל צפון פלאו. המים היו שקטים וליד האטול קאיאנג'ל הוא זיהה ספינת אויב. בוש צלל לעברה במהירות והטיל פצצה שפגעה במדויק בחרטום. שלוש דקות אחר-כך נעלמה ספינה אל מתחת לפני המים בדרכה האחרונה אל עבר הקרקעית.

ג'ורג' בוש האב, שירת בחיל האוויר האמריקני מאוגוסט 1942 ועד ספטמבר 1945. במשך אותן שנים, הוא צבר 228,1 שעות טיסה, 126 נחיתות על נושאת המטוסים וביצע 58 משימות.
בשני בספטמבר 1944, נפגע מטוסו של בוש מאש נגד מטוסים באי בונים. הוא צלל למטה, אך הצליח לחלץ את עצמו לפני שהמטוס התרסק. במשך שלוש שעות הוא שחה במים הקרים, כ-600 מייל דרומית ליפן, וניצל לבסוף על ידי צוללת אמריקנית, שהוזעקה למקום על-ידי טייסים שזיהו אותו צף לבדו בים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 21-09-2005, 07:40
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
עוד על ג'ורג' בוש האב וסיפור האוונג'ר....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "חידת מה הקשר אווירית"

מאתר עמותת חיל הים:

הכבוד האבוד של ג'ורג' בוש
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.amutayam.org.il/_Pics/Pixel.gif]
ג'ורג' בוש היה טייס קרב מצטיין. במלחמת העולם השנייה, בצפון פלאו, הוא צלל לעברה של ספינה מלחמה יפנית והטיל עליה פצצה. שלוש דקות אחר-כך היא החלה במסעה האחרון לקרקעית. אחרי שנים נטען כי זו היתה ספינת דייגים. משלחת צוללים שחיפשה צדק היסטורי אחרי 60 שנה, מצאה כי היפנים לא חיפשו בלגונה דגי טונה

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.amutayam.org.il/_Pics/Pixel.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.amutayam.org.il/_Pics/Pixel.gif]

ביל קלינטון, נשיא ארה"ב לשעבר, התחמק משירות צבאי בוויאטנם. עובדה. זה לא הפריע לו להתמודד על הנשיאות מול ג'ורג' בוש האבא, גיבור מלחמת העולם השנייה, ולהביס אותו אחרי קדנציה אחת בבית הלבן.
בקמפיין ההוא, בשנת 1992, הטיחו שני הצדדים לא מעט זוהמה זה בזה, אך קלינטון גילה כבר אז תכונות טפלוניות. שום דבר לא נדבק אליו, גם לא המריחואנה שעישן עם ילדי הפרחים באוניברסיטה ("לא לקחתי לראות", הוא אמר).
בוש, לעומת זאת, נאלץ להתמודד עם הטענה שעלתה נגדו כבר בשנת 1988, כאילו אניית המלחמה היפנית שהטביע באוקיינוס השקט לא היתה אלא ספינת דיג תמימה ועליה חפים מפשע. לעיטור הגבורה שקיבל, אמרו לשונות רעות בוושינגטון, אין שום כיסוי.
בוש, בן למשפחה אמריקנית מכובדת, זכה בכנפי הטיס שלו בגיל 18 והיה לטייס הקרב הכי צעיר בתולדות הצבא האמריקני. שנתיים אחר-כך ושבוע לאחר יום הולדתו ה-20, ב-25 ביולי 1944, הוא יצא לסיור מעל צפון פלאו. המים היו שקטים וליד האטול קאיאנג'ל הוא זיהה ספינת אויב. בוש צלל לעברה במהירות והטיל פצצה שפגעה במדויק בחרטום. שלוש דקות אחר-כך נעלמה ספינה אל מתחת לפני המים בדרכה האחרונה אל עבר הקרקעית.
אלמוגים בגרוטאת ברזל
20 שנה אחר-כך הוצאה הספינה מהמים, נלקחו ממנה חלקים שימושיים כמו נחושת ופליז ולאחר מכן הוחזרה למקומה בקרקעית, 20 מטר מתחת לפני המים. מאז ועד לאחרונה ביקרו אותה מעט מאוד צוללים ומושבה קטנה של אלמוגים נאחזה בגרוטאת הברזל.
באפריל האחרון, כמעט 60 שנה לאחר הטבעתה, יצאה משלחת צוללים מיוחדת לפלאו בתמיכתו ובעידודו של נשיא פלאו, תומאס רמנג'סו. חברי המשלחת ביקשו לעשות צדק היסטורי ולהוכיח כי הספינה היפנית אמנם נבנתה במקור לצרכי דיג, אך היא נשאה על סיפונה נשק וטילים, רדפה אחרי צוללות, הטילה מוקשים ופצצות והיתה חלק מהצי הצבאי של יפן.
היפנים, ועל כך אין מחלוקת בין ההיסטוריונים הצבאיים, חימשו כל דבר שצף וצירפו אותו לכוח הימי שלהם, שכלל ספינות דיג, אניות משא ואפילו אניות נוסעים. בלגונות של טרוק, פלאו ופפואה, נחות כיום לא מעט אניות משא ונוסעים שהוסבו לספינות מלחמה. ליד גואם שוכנות אניות טבועות שהיו בעבר ספינות דיג ועדיין יש עליהן מוקשים.
רחוק מכל יבשה
לא היה קל לאתר את שרידי הספינה. היא לא בלטה החוצה והיתה רחוקה מכל יבשה, למעט פלטת חול קטנה, המשמשת לקינון ציפורים.
נבות בורנובסקי, שמצא לפני שנתיים ספינת מלחמה דומה, העמיד לרשות הצוללים את ספינתו פיש אנד פינס ויחד איתו במשלחת היו גם שר המשפטים האמריקני מייקל רוזנטל, מדריך הצלילה הנרי רול שהסמיך את ראש ממשלת פלאו ואשתו, קנת ג'וני וטרוי נגיראיקלאו מספינת הספארי אושן האנטר, והצלם התת-ימי טים רוק. צעיר המשתתפים היה אודי בורנובסקי, בן 12.
בשבע בבוקר התכנסה הקבוצה להסתכל בשני תצלומים. הראשון צולם בזמן אמת על-ידי אחד מחברי הטייסת של בוש. השני היה תצלום אוויר באיכות מדהימה, על-פי הזמנתה של קרן פלאו לחקר השוניות. בעזרת הצילומים הללו ומפות עדכניות קבענו נקודה משוערת, שעל-פיה להערכתנו מצויה הספינה הטבועה.
זה היה בוקר שטוף שמש, והים הכחול-טורקיז נמתח כמו מראה. עננים צמריריים נתלו מעל הקצה הצפוני של האי, והכחול והירוק של האלמוגים ניכר במים. קבוצה של דולפינים קפצה לצידנו, וכאילו ביקשה לומר: "עוד מעט ניפגש למטה".
תחושה של מתח
ידענו שספינתו של בוש עלולה לאכזב, כיוון שכבר הועלתה מהמים ופורקה מכמה מרוב אוצרותיה. מאמצי החילוץ והסערות שפקדו את המקום ודאי פיזרו חלקים ממנה. ובכל זאת היתה תחושה של מתח על הסיפון. סביר להניח שהמנועים הכבדים עדיין שם - ניחמנו את עצמנו, ואולי גם חלקים אחרים מחדר המנועים. נשק, מוקשים ותחמשות נוספת? אולי.
בתמונה שמתעדת את הטבעת הספינה היפנית, נראות שתי אניות משא שעלו על שרטון. שרידיה של אחת משתי האניות ושלוש מושבות אלמוגים סימנו לנו שאנחנו בכיוון הנכון. הסקיפר רכן מעל המפות, התייעץ עם חברי הצוות, הציץ פעם נוספת בסונאר ויצא לסיבוב נוסף שבסיומו הטיל את העוגן. "יש לי הרגשה שקלענו בול", אמר לפני ששם את המסכה על פניו. הוא קפץ למים, והחל לשנרקל. הנרי רול עשה כמוהו, ואחרי דקה נופף בהתרגשות בידיו לעבר הסיפון. אלת המזל האירה לנו פנים, והספינה הטבועה נחה בדיוק מתחת לספינה שלנו.
סריקות קדחתניות
18 מטר מתחת לפני המים, על קרקע חולית עם מקבצי אלמוגים, זיהינו את המנוע יושב על צידו. אחרי סריקות קדחתניות שנמשכו עד שעות הצהריים המאוחרות, מצאנו את מה שחיפשנו: מכוסה באלמוגים, כמה מטרים מהמנוע של הספינה, נחה לה ערימת תחמושת. בין השאר זיהינו תרמילים בקוטר של 50 מ"מ ששימשו את היפנים בזמן מלחמת העולם השניה אצל היפנים. "הנה ההוכחה שהספינה נשאה תחמושת חיה בזמן הטביעה", אמר הסקיפר כשהציג את התרמילים לשר המשפטים, על הסיפון.
בורנובסקי ובנו מצאו עוד הרבה חפצים חוץ מתחמושת. בקבוקי ויטראז', חלק ממנורת פליז, ברז ועוגן הספינה. כולם תויקו ונשמרו למען הדורות הבאים, ואולי גם למען הנשיא האמריקני לשעבר שכבודו הושב לו.
שורד אמיתי
ג'ורג' בוש האב, שירת בחיל האוויר האמריקני מאוגוסט 1942 ועד ספטמבר 1945. במשך אותן שנים, הוא צבר 228,1 שעות טיסה, 126 נחיתות על נושאת המטוסים וביצע 58 משימות.
בשני בספטמבר 1944, נפגע מטוסו של בוש מאש נגד מטוסים באי בונים. הוא צלל למטה, אך הצליח לחלץ את עצמו לפני שהמטוס התרסק. במשך שלוש שעות הוא שחה במים הקרים, כ-600 מייל דרומית ליפן, וניצל לבסוף על ידי צוללת אמריקנית, שהוזעקה למקום על-ידי טייסים שזיהו אותו צף לבדו בים.
לאחר שחרורו פנה בוש לעסקים, התעשר והמשיך לפוליטיקה. בין השאר הוא נבחר לסנאט, שימש כראש הסי.אי.איי, היה סגנו של רונאלד רייגן במשך שמונה שנים ונבחר לקדנציה אחת כנשיא ארה"ב. גם כיום, יותר משמונה שנים לאחר תבוסתו לקלינטון, הוא עדיין מושך בחוטים מאחורי הקלעים בעזרת בנו הנשיא. שורד אמיתי.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:40

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר