25-09-2005, 13:50
|
|
|
|
חבר מתאריך: 03.01.05
הודעות: 4,584
|
|
אם כל הכבוד לפסיכולוגים חינוכיים, לתומכי שיטת "אדלר" ולעוד הרבה אנשים עם רצון טוב : ילד צריך מסגרת ומשמעת. לא משמעת בסגנון סטאלג 17, אבל בהחלט משמעת של להגיע הביתה ולהכין את השיעורים לפני שיוצאים לחברים ולפני שרואים טלוויזיה.
אני בהחלט בעד לבדוק לפעמים לילד את התיק, ואין בעיה לבצע את זה עם הילד, לא רק ע"מ לראות אם יש שיעורים אלא גם כדי לפנות חלק מהזבל שמצטבר שם, ולעשות סדר במערכת וכו'.
אצלנו בדר"כ אשתי אחראית על שלב הכנת שיעורי בית, כיוון שהיא מגיעה הביתה לפני, אבל גם אם לא תפסנו את זה "בזמן", בהחלט יש שלב של בדיקת שיעורי בית עם הילדה וחזרה על החומר.
אני מכיר בכך שזה אינדבדואלי, ולכל ילד יש את יכולת הקשב שלו, והזיכרון שלו. כשאני הייתי בבי"ס כמעט אף פעם לא הכנתי שיעורים, יש לי זכרון מצויין ולא הזדקקתי לשלב החזרה על החומר, הייתי מאלה שכאשר המורה שואלת אותם הייתי "קורא" תשובה מהמחברת בלי בעיה. אבל .... אם ההורים שלי היו מתעקשים איתי יותר אולי היו מקנים לי הרגלים של עבודה מסודרת, ואולי לא היה לוקח לי 10 שנים לגמור תואר באוניברסיטה .
|