לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה זה התחיל בשני הורים עליזים וצעירים ..... חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > הורות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 20-09-2005, 23:27
צלמית המשתמש של snoba
  snoba snoba אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.12.01
הודעות: 5,953
שלח הודעה דרך MSN אל snoba
אני ארשה לעצמי להעיר מספר הערות..
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי snoba שמתחילה ב "הרגלים בהכנת שיעורי בית.."

במיוחד לאחר שחזרתי מהיעוץ אצל פסיכולוג חינוכי..

לגבי הכנת שיעורי בית הכל תלוי בגישה שלנו.. אין לחטט בתיק הילד כשהוא לא נמצא בבית ולמצוא שיעורים לא מוכנים אחרת אנחנו חטטנים .. והילד יכעס

עלינו לשנות גישה ולהתענין בדברים שהילד למד. לבקש ממנו בוא תראה לנו מה למדת היום ותוך כדי זה הילד יפתח מחברות ואנחנו נגלה יחד עם הילד אם יש או אין שיעורים. בגלל שאנחנו מתעניינים הילד יבוא ויבקש להכין שיעורים ואנחנו לא נצטרך להכריח אותו זה עובד פלאים ניסיתי על הילד שלי..

השיטה הזאת בעצם היא לגרום לילד להבין לבד שהשיעורים צריכים להתבצע ולא שאנחנו כהורים אומרים/מכריחים אותו להכין שיעורים. העיקרון הוא עקביות. הדבר צריך להתבצע יום יום בדיוק באותם המילים..

אתם מוזמנים לנסות..
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #5  
ישן 24-09-2005, 11:36
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
חיזוק חיובי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי snoba שמתחילה ב "הרגלים בהכנת שיעורי בית.."

כסף.. טובות הנאה.

שכחתי את השם המקצועי של זה, לומדים את זה בקורס מבוא לפסיכולוגיה חינוכית..

דברים שנותנים כשהשיעורים מבוצעים, ולא נותנים כאשר השיעורים לא מבוצעים.

אקסטרות..

גם השיטה שכתבה כאן סנובה נשמעת אחלה, והיא אפילו יותר זולה לביצוע


חשוב יותר מהכנת שיעורים זה הפוטנציאל של הילד.

עם שיעורים, בלי שיעורים, הפוטנציאל זה מה שקובע בסופו של דבר, וכמובן המימוש שלו.

אפשר להגיע לציונים טובים באוניברסיטה גם עם ציונים בינוניים גבוליים בתיכון. הדברים תלויים בפוטנציאל וברצון של הילד (או הרצון שמצליחים ליצור אצל הילד) ללמוד מעבר לתיכון.

הפוטנציאל כולל חלק של יכולת קוגנטיבית וחלק של יכולת ישיבה. ככל שהחלק הקוגנטיבי גדול יותר, החלק של הישיבה יכול להיות קטן יותר, וככל שהחלק הקוגנטיבי קטן יותר - על חלק הישיבה להיות גדול יותר - כדי להשיג את אותם הציונים.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

חזרה לפורום
  #6  
ישן 25-09-2005, 19:14
צלמית המשתמש של snoba
  snoba snoba אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.12.01
הודעות: 5,953
שלח הודעה דרך MSN אל snoba
הענין הוא
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "חיזוק חיובי"

בנוגע לילדי עם בעיות ריכוז. הבעיה איתם היא שהם אימפולסיבים.. (עושים מהר בלי לחשוב) חושב מהר ועושה מהר.

בגלל זה עלינו לעבוד בשלבים עם הילד אנחנו צריכים לגרום לו להבין ואז לעשות נכון לשבח כל פעולה טובה ו"להעניש" על כל דבר לא טוב ובכך למזער את ההתנהגות הרעה. הרבה כל הכבוד הרבה יפה מאוד הרבה "ללקק לילדים" וזה דורש המון סבלנות לכן הכל מתחיל בעצם בהתעניינות בנושא החומר הנלמד כי ברגע שהילד יראה שאנחנו מתעניינים אז הוא ירצה לשתף אותנו.

אצלי בבית זה עובד יופי סוף סוף הילד יושב ומספר לי דברים שקורים בבית הספר כי הוא יודע שאני אתעניין ואני משבחת אותו על עבודה יפה והוא רוצה לעבוד יפה ולהראות שהוא יכול. טפו טפו בנתיים זה עובד.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום
  #7  
ישן 25-09-2005, 13:50
צלמית המשתמש של צנחן1
  צנחן1 צנחן1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.01.05
הודעות: 4,584
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי snoba שמתחילה ב "הרגלים בהכנת שיעורי בית.."

אם כל הכבוד לפסיכולוגים חינוכיים, לתומכי שיטת "אדלר" ולעוד הרבה אנשים עם רצון טוב : ילד צריך מסגרת ומשמעת. לא משמעת בסגנון סטאלג 17, אבל בהחלט משמעת של להגיע הביתה ולהכין את השיעורים לפני שיוצאים לחברים ולפני שרואים טלוויזיה.

אני בהחלט בעד לבדוק לפעמים לילד את התיק, ואין בעיה לבצע את זה עם הילד, לא רק ע"מ לראות אם יש שיעורים אלא גם כדי לפנות חלק מהזבל שמצטבר שם, ולעשות סדר במערכת וכו'.

אצלנו בדר"כ אשתי אחראית על שלב הכנת שיעורי בית, כיוון שהיא מגיעה הביתה לפני, אבל גם אם לא תפסנו את זה "בזמן", בהחלט יש שלב של בדיקת שיעורי בית עם הילדה וחזרה על החומר.

אני מכיר בכך שזה אינדבדואלי, ולכל ילד יש את יכולת הקשב שלו, והזיכרון שלו. כשאני הייתי בבי"ס כמעט אף פעם לא הכנתי שיעורים, יש לי זכרון מצויין ולא הזדקקתי לשלב החזרה על החומר, הייתי מאלה שכאשר המורה שואלת אותם הייתי "קורא" תשובה מהמחברת בלי בעיה. אבל .... אם ההורים שלי היו מתעקשים איתי יותר אולי היו מקנים לי הרגלים של עבודה מסודרת, ואולי לא היה לוקח לי 10 שנים לגמור תואר באוניברסיטה .
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:37

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר