לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-09-2005, 18:09
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,833
Facebook profile Follow me...
הבטחתי תמונה של זנב מטייסת הצירעה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מתוך האשכול הזה.
בתמונה חיילי סירת ברטראם "יתוש" אוחזים במייצב כיוון (?) של עייט (?) שעליו סמל טיייסת הצירעה. על הזנב כתוב גם תאריך 10.10 שבעים ומשהו, אולי מישהו יוכל לשחק עם החידוד והצבעים כדי שנוכל לקרוא מה כתוב שם.
סירות כאלו היו בימת ברדאוויל, בכינרת ובים המלח (בעיקר, אם כי ייתכן שהיו גם בים התיכון ובנמל אילת)... עד כמה שאני מצליח למצוא מדובר על חבר'ה שהיו בבארדוויל.
לפי מה שאמרתם לי לא ידוע על עייט שנפל בבארדוויל....
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 24-09-2005, 18:46
  Flypast Flypast אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.09.04
הודעות: 168
ZOOM IN
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "[QUOTE=amirsgv]מהמר על 06 -..."

אין ספק בכך שזהו זנב של נשר, בגלל הטייסת
בהמשך לדברי הטעם של עפר...
אלוני בספרו מציין גם כי מטוס 36 השתייך לטייסת הקרב הראשונה ולכן יורד מהפרק! לפי אלוני מיכאל כץ הפיל במטוס זה סוחוי 7 מצרי ב-8 לאוקטובר 73 ע"י טיל שפריר 2.

ה-93 ככל הנראה היה שיך במקורו לטייסת הצרעה היות ואלוני מציין כי ב-7 באוקטובר המטוס הפיל מטוס מיג 21 מצרי כשהוא מוטס ע"י דוד טבור מטייסת הצרעה. למחרת, ממשיך אלוני, המטוס הפיל שני מטוסי מיג 21, האחד בתותח והשני ע"י טיל שפריר 2 כשהוא מוטס הפעם ע"י איתן כרמי מטייסת הקרב הראשונה. כנראה שהמטוס הועבר מטייסת הצרעה לטייסת הקרב הראשונה, ולבטח לא עודכן הסמל בזנב בלהט הקרבות.

בנוסף לפי אלוני, ה-06 השתייך אף הוא לטייסת הצרעה, וב-10 לאוקטובר הפיל עמוס שחר במטוס זה מטוס מיג 17 מצרי. בתאריך זה הופל שחר עם ה-06 ע"י נ"מ מצרי. יתכן מאוד ומדובר באותה הגיחה בה הפיל את המיג.

אחרי ה-8 באוקטובר כשנודע כי מיראז'ים לוביים נוטלים חלק בפעילות האווירית המצרית הוחלט לצבוע את משולשי הזיהוי הצהובים (תחומים ע"י מסגרת שחורה עבה) על מטוסי הנשר והשחק בח"א ולכן ככל שמתרחקים מתאריך זה קדימה רבים הסיכויים לכך שזנב המטוס נצבע זה מכבר במשולשי הזיהוי. אי לכך קטן עוד יותר הסיכוי שמדובר במטוס 36.

לסיכום:
36 השתייך ככל הנראה לטייסת הקרב הראשונה ובנוסף הופל בתקופה בה נצבעו משולשי הזיהוי, ולכן הסיכוי שמדובר במטוס זה קטן עד מאוד.
אז ככל הנראה מדובר כאן ב-06 או ב-93 בלבד!
בשביל להשלים את הזיהוי צריך לאתר תמונות של המטוס (רצוי אך לא חייב שיראה בו צידו הימני). לפי בחינה מדוקדקת של סכימת הצביעה בזנב אוכל לקבוע בוודאות באיזה מטוס מדובר. הסכימות מעולם לא היו זהות לחלוטין, ולכן מהוות מעין "טביעות אצבע" האופייניות לכל מטוס ומטוס כשבוחנים זאת בצורה מעמיקה.
אני חיפשתי תמונות של הזוג הנ"ל בחלק קטן מהארכיון שלי (שארוז כרגע לצורך מעבר דירה). רוצו וחפשו גם אתם (עמוס אולי ממך תבוא הישועה?) - אולי כך נוכל לפתור את התעלומה.
בן
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 24-09-2005, 21:09
  oferz oferz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.07.05
הודעות: 123
2 דברים
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Flypast שמתחילה ב "ואם כבר..."

א. בימים הראשונים של המלחמה היו מצבים (בעיקר בבסיסים הקידמיים בסיני כמו רפידים) שטייסי 101 טסו על מטוסים של הצירעה ולהיפך, כך ששיוך הטייס לא מעיד על שיוך המטוס.
ב. ניסיתי בזמנו להשוות בין הספרים של אלוני (mirage aces ו- phantom aces) לספר שהזכרת mig 19 and mig 21 units. ההשוואה מאד מעניינת והמסקנה העיקרית שלי היא שחיל האויר הישראלי הגדיר בכוונה את מרבית ההפלות של מטוסיו כהפלות ע"י נ.מ למרות שבחלק מהמקרים היה ברור לכולם כי מדובר בהפלה בקרב אויר. לדעתי הדבר נועד כדי לשמר את תחושת העליונות של הטייסים הישראלים ולהמשיך לייצר את ההרתעה הנובעת מעליונות זו. מעבר לכך מעניין מאד לקרוא תאורים של אותו קרב ממש משני צידי המתרס, ואיך כל צד רואה את הדברים. כמובן שאתה יכול למצוא את הגוזמאות שאנו רגילים לייחס למצרים בעיקר, כמו בתאור הקרב של 14.10.73 (בעקבותיו נקבע יום חיל האויר המצרי ליום זה) שבו הם טוענים שהפילו 24 קורנסים, מתוך 100 שתקפו את בסיסי טנטא מנצורה וצלחיה בו זמנית. בכל מקרה אני ממליץ בחום על שלושת הספרים הללו.

עפר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 24-09-2005, 22:01
  Flypast Flypast אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.09.04
הודעות: 168
צודק
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי oferz שמתחילה ב "2 דברים"

עפר, ודאי שאני מודע לחילופי טייסים/מטוסים בין הטייסות בהתאם לצרכים המבצעיים, לכן הדגשתי בסיכום וכתבתי כי נשר 36 השתייך ככל הנראה לטייסת הקרב הראשונה. ולא שללתי אותו באופן מוחלט! לכן התמונות ,אם וכאשר נמצא כאלו, יכריעו בנושא זה.

גם אני השוותי בעבר את התיאורים משני צידי המתרס, ואכן ניכר פער כלשהו בין תיאורי הפלתם של מטוסי חיל האוויר ע"י כוחות האויב על פי חיל האויר ועל פי חילות אוויר של מדינות ערב. יתכן והסיבה שהעלית נכונה במידת מה ומאידך אין לשלול את האפשרות שטייסינו הופתעו ע"י מיגים/ סוחויים שהתגנבו אליהם מבלי למשוך את תשומת ליבם, ובכך הפתיעו אותם. אולי לטייסינו שנטשו ושרדו את אותם המקרים נדמה היה כי הופלו ע"י נ"מ היות ולא נראו, מבחינתם, מטוסי אויב בגזרה...

לגבי הספרים האלו - אכן ספרים מומלצים. תמיד טוב להשוות את סיפורי הקרבות המסופרים ע"י הצדדים הלוחמים, אם כי במקרה של המדינות בהם נלחמנו בשעתו נפוצה הגוזמא והאדרת/המצאת הישגם במלחמה (כבר הזכרנו שמלחמת יוה"כ נקראת במצרים מלחמת הנצחון ??) כך בכל אופן היה נהוג שם באותה התקופה.

בן
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 24-09-2005, 16:04
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,698
תולדות הטייסת....
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי oferz שמתחילה ב "ללא ספק נשר. טייסת הצירעה לא..."

אוקטובר 1955 - הקמת הטייסת ומינוי בני פלד למפקד. הטייסת קולטת את מטוסיה במהלך מבצע "קשת נחושה", במהלכו העבירו בני פלד, דני שפירא, יעקב (יאק) נבו ועוד 12 מטוסי אוראגן לישראל.

מרץ 1956 - מוטי הוד מקבל את הפיקוד על הטייסת.
אפריל 1956 - הטייסת מפילה ומפייר מצרי ליד ניצנה
אוקטובר 1956 - מבצע סיני - הטייסת מפילה מיג, תוקפת שדות תעופה ואת האיברהים אל אוואל, בנוסף מבצעת משימות סיוע קרוב.

סוף 1956 - הטייסת הופכת לטייסת קא"מ ומשמשת בתפקיד זה עד דצמבר 1972 אז מוצאים המטוסים משרות

עד יוני 1967 מפקדים על הטייסת:
ג'ו אלון, רפי הרלב, זוריק לב, עמוס לפידות, גיורא פורמן, וי' (השם שמור במערכת)
יוני 1967 מלחמת ששת הימים
1970 תחת פיקודו של ג. - משתתפים המלחמת ההתשה
דצמבר 1972 - י' מדמים את האוראגאן, הטייסת קולטת נשרים ראשונים
מרץ 1973 - מטס פרידה מהאוראגן בסוף קא"מ 69
אוקטובר 1973 - מלחמת יום הכיפורים - הטייסת מפילה 56 מטוסים
ספטמבר 1976 - א. קולט את מטוסי הכפיר
פברואר 1978 - ישראל בהרב קולט את הכפיר קנארד
יוני 1982 - ד' מפקד על הטייסת במהלך של"ג
נובמבר 1982 - ד' מפקד על הטייסת
מאי 1986 - א' סוגר את הטייסת
ספטמבר 1990 - הטייסת נפתחת מחדש כטייסת פתן
פברואר 2005 - הטייסת מסיימת את עידן הפתן
מרץ 2005 הטייסת מוכרזת כטייסת שרף
אפריל 2005 הטייסת קולטת את השרף

שמותיהם המלאים של האנשים המופיעים כאן ידועים לכותב, אבל טרם פורסמו ברבים.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 15:48

הדף נוצר ב 0.29 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2018 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר