לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה "רק שני דברים הם אינסופיים: היקום והטמטום האנושי, ואני עדיין לא בטוח לגבי הראשון." -- אלברט איינשטיין ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > מדע, טכנולוגיה וטבע
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 24-09-2005, 22:14
  משתמש זכר ג_ב ג_ב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.11.01
הודעות: 5,463
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Ron685 שמתחילה ב "מכוניות יסעו על אבקת אבץ במקום בנזין??"

בעיקרון, אחת הבעיות הקשות של "כלכלת המימן", שם פופולרי שנתנו לשימוש במימן כדלק - בעצם הדלק הכי נקי שיש (תוצר הפליטה הוא מים בלבד), הוא העובדה שקשה מאד להוביל אותו בכמויות מספיקות, באופן כלכלי, לשימוש במכוניות (וגם במקרים רבים אחרים).
אחד הפתרונות לבעיה, פתרון שנמצא במכון וייצמן, הוא להשתמש בחומר כ"מוליך" כימי לאנרגיה.
בחום שנוצר במגדל, כתוצאה מריכוז קרני האור מהמראות בתמונה, ניתן להפוך אבץ מחומצן ליסוד אבץ. באבץ ניתן להשתמש כדי להפיק יחסית בקלות מימן ממים, למשל בתחנת התדלוק.
חומר הפסולת שנשאר, אבץ מחומצן, הוא אותו חומר שמתחילים איתו את התהליך, וכך ניתן למחזר אותו.

אגב, כתבו על זה קצת ב- New Scientist, לפני כמה חודשים.
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://galbarak.co.il/for_other_uses/freshsignature2.png]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 26-09-2005, 00:04
  משתמש זכר ג_ב ג_ב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.11.01
הודעות: 5,463
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "נכון, ומה לגבי העובדה שמים מכילים מימן בעצמם?"

אולי המנוע יהיה מספיק נקי, כך שניתן יהיה להשתמש במים לאחר שאלו יתקררו. אבל מחזור האנרגיה המשמשת לנסיעה הוא בלתי אפשרי. עדיין יצטרכו את האבץ כדי לפרק את המים (או מקור אנרגיה אחר, למשל חשמלי, בשיטות פירוק אחרות).

לגבי נפיצות/דליקות החומר, כמו ששי אמר, חומרים שמשמשים כדלק הם לרוב כאלו. הסיבה היא פשוטה: אם החומרים לא יכולים לשחרר את האנרגיה שלהם יחסית בקלות, יהיה קשה לגרום להם לעשות זאת במנוע.
הנושא הבטיחותי הוא בעיקר עניין של תכנון. הרוב המוחלט של נפח הצפלין היה מימן, במכונית סטנדרטית זה לא צפוי להיות כך (והמימן גם לא ישמר באותה צורה שבה הוא נשמר בצפלין)
מה שכן, בעיה בטיחותית רצינית יותר עם המימן, היא ששריפת המימן שקופה (לא רואים את האש). יתכן שיצטרכו להוסיף משהו לזה, כדי שלא יווצר מצב של שריפה שאנשים לא מודעים אליה.
בכל מקרה, יש מחקרים רבים וענפים שמתבצעים גם כיום, על כל הנושאים האלו, במטרה להפחית את הסיכון וללמוד על איחסון יעיל, וללמוד על התנהגות המימן במצבים כאלו.
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://galbarak.co.il/for_other_uses/freshsignature2.png]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:05

הדף נוצר ב 0.18 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר