26-09-2005, 00:04
|
|
|
חבר מתאריך: 02.11.01
הודעות: 5,463
|
|
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "נכון, ומה לגבי העובדה שמים מכילים מימן בעצמם?"
אולי המנוע יהיה מספיק נקי, כך שניתן יהיה להשתמש במים לאחר שאלו יתקררו. אבל מחזור האנרגיה המשמשת לנסיעה הוא בלתי אפשרי. עדיין יצטרכו את האבץ כדי לפרק את המים (או מקור אנרגיה אחר, למשל חשמלי, בשיטות פירוק אחרות).
לגבי נפיצות/דליקות החומר, כמו ששי אמר, חומרים שמשמשים כדלק הם לרוב כאלו. הסיבה היא פשוטה: אם החומרים לא יכולים לשחרר את האנרגיה שלהם יחסית בקלות, יהיה קשה לגרום להם לעשות זאת במנוע.
הנושא הבטיחותי הוא בעיקר עניין של תכנון. הרוב המוחלט של נפח הצפלין היה מימן, במכונית סטנדרטית זה לא צפוי להיות כך (והמימן גם לא ישמר באותה צורה שבה הוא נשמר בצפלין)
מה שכן, בעיה בטיחותית רצינית יותר עם המימן, היא ששריפת המימן שקופה (לא רואים את האש). יתכן שיצטרכו להוסיף משהו לזה, כדי שלא יווצר מצב של שריפה שאנשים לא מודעים אליה.
בכל מקרה, יש מחקרים רבים וענפים שמתבצעים גם כיום, על כל הנושאים האלו, במטרה להפחית את הסיכון וללמוד על איחסון יעיל, וללמוד על התנהגות המימן במצבים כאלו.
|