לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 30-10-2005, 10:05
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
ההבדל גדול הרבה יותר מהצביעה
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "הרעיון"

מלבד המערכות שהוחלפו בטכנולוגיה ישראלית (מחשב משימה, מערכות הגנה ול"א שונות) הדזרט פאלקון מצוייד במכ"מ מתקדם הרבה יותר, בטכנולוגיית AESA, שעולה על מכ"מ הדופלר המותקן בסופה בכל פרמטר (תזכרו שגם מכ"מ הדופלר הישראלי שלא הותקן בסוף נחשב למתקדם יותר מהמכ"מ הנוכחי).

יתרון נוסף- לדזרט פאלקון מערכת FLIR באף (בדומה למטוסי הסוחוי והמיג) אשר "משחררת" את פודי הפליר הנתלים למטלות אחרות, או במשימות מסויימות מאפשרת פעולה גם בלי פודים כאלה.

אלו 2 יתרונות חשובים מאוד, שקשה להוכיח את יתרון "המערכות הישראליות" עליהם (במיוחד מאחר וידוע כי לסופה אין פליר כזה, ואין מכ"מ מתקדם ביותר). מצד שני- הסופה מעולם לא הייתה אמורה להיות בחוד החנית (בשביל זה יש רעם).

אגב, אם אני לא טועה באף-16 של האמירויות מותקנים מיכלי דלק מייצור ישראלי. ככה לפחות השמועה אומרת.
אגב2, לא יודע אם הכוונה שלך הייתה שיש דזרט פאלקונים חד-מושביים בלבד. בכל מקרה קיים גם דגם דו-מושבי המסומן F-16F (החד מושבי מסומן E)

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 30-10-2005 בשעה 10:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 30-10-2005, 15:55
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
הכתבה מהביטאון:
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "הרעיון"

אור יעקב



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Shared/Images/General/tans.gif]

במרכז ניסויי הטיסה (מנ"ט) של חיל–האוויר לא חיכו עד לנחיתת מטוסי הסופה הראשונים כדי לערוך להם ניסויים. בחודשים האחרונים החלה במנ"ט סדרת ניסויים מיוחדת, שנערכה על מטוסי ברק, ונועדה לבדוק את תצורות החימוש של המטוס החדש ולאשר את השימוש בהן




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Shared/Images/General/tans.gif]



אם לשפוט על פי סדרת ניסויים מיוחדת שהחלה לפני מספר חודשים במרכז ניסויי הטיסה (מנ"ט) של חיל–האוויר, לא תמיד צריך מטוס בשביל לערוך לו ניסויים. עוד לפני שהגיעו מטוסי הסופה הראשונים לישראל, כבר נערכו במנ"ט ניסויים על מטוסי ברק (F-16C/D) שבחנו את תצורות חימוש האוויר–אוויר הייחודיות של המטוס החדש. עד לסיום הניסויים בחודש אוגוסט, יחומשו מטוסי הסופה הישראליים רק בתצורות שאושרו על ידי היצרנית, חברת "לוקהיד–מרטין" האמריקאית.

ניסויי החימוש לסופה נערכים על מטוסי ברק, מאחר שמטוס סופה ראשון שישמש לניסויים יגיע למנ"ט רק בשנת 2006. בינתיים, מתבצעים הניסויים על שני מטוסים: ברק דו–מושבי וברק חד–מושבי. הסיבה: בברק החד–מושבי של מנ"ט מותקנת מערכת בקרה דיגיטלית שמסייעת לביצוע הניסויים ודומה לזו המותקנת בסופה, ואילו הברק הדו–מושבי, בו לא מותקנת המערכת, מזכיר בצורתו את המטוס החדש מעצם היותו דו–מושבי. את תוצאות הניסויים משקללים במנ"ט ומהן מסיקים על ביצועי מטוס הסופה.

ניסויי תצורות חימוש למטוס קרב הם אינם עניין של מה בכך. כל טיל, פצצה או אנטנה שנתלים על המטוס משפיעים על משקלו, ובכך גם על כושר הטיסה שלו. הניסויים במנ"ט נועדו לבדוק את ההשפעות האלו ולוודא שהן אינן חריגות או מסוכנות. "בניסויים אנחנו בודקים את יכולת הסופה לשאת תצורות חימוש ייחודיות ואת יכולתו של הטייס להיחלץ ממצב של איבוד שליטה, שעלול להיגרם כתוצאה מחימוש לא נכון", מסביר רס"ן ויטלי שפרמן, ראש מדור מערכות טיסה במנ"ט. "הטייס מתפעל את המטוס בצורה מאוד לא סבירה, מאבד את השליטה - ואז צריך 'לצאת מזה' בתוך זמן קצוב. אם הוא מצליח, תצורת החימוש מאושרת לשימוש. אם הטייס לא מצליח להחזיר לעצמו את השליטה במטוס, תצורת החימוש אינה מאושרת. ליתר ביטחון, התקנו על המטוסים 'מצנח סחרורים', שבמקרי חירום קיצוניים נפתח ומסייע לטייס להחזיר לעצמו את השליטה במטוס".

בינתיים, עד שיאושרו תצורות חימוש האוויר–אוויר המיוחדות, יחומשו מטוסי הסופה הישראליים בתצורות קיימות, שאושרו על ידי היצרנית, חברת "לוקהיד–מרטין" האמריקאית.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 30-10-2005, 11:27
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,126
לפי דעתי אין סיכוי שנראה ברקים עם CFT + "התאוריה" שלי + תמונה נוספת של קסדה
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "יש בזה משהו"

הברקים הכי מתקדמים שלנו הם מבלוק 40, מה שאומר שהשינויים שיהיו דרושים לבצע בצנרת הדלק והזזת גזי הפליטה של התותח יהיו או יקרים יותר מדי, או בלתי אפשריים לחלוטין לבצע על מטוס קיים.


אם תשאלו אותי, אני אומר שמדובר בברק חד-מושבי 301 שעליו הותקנו "מוק-אפים" של ה CFT ומערכת ה RWR המתקדמת לביצוע ניסויי טיסה עוד לפני הגעת הסופה.

הנה תמונה נוספת של קסדה ממערך הברק (שימו לב לטיל הפיתון ופצצת ה SPICE):
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 30-10-2005 בשעה 11:37.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 30-10-2005, 11:59
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
למה?
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "לפי דעתי אין סיכוי שנראה ברקים עם CFT + "התאוריה" שלי + תמונה נוספת של קסדה"

ראשית - ההתקנות של המערכת על החרטום מאוחרות יותר מאשר באלו שבצילום שפרסם הבטאון, ואולי זה חלק מפרוייקט ההשבחה למטוסי הברק שנבחן כעת (למרות שלא התייחסו כלל לנושא הזה, וגם בכך שלא פורט נושא השבחת ל"א ואמצעי נגד - לא ניתן להאשים את ח"א).

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
הברקים הכי מתקדמים שלנו הם מבלוק 40, מה שאומר שהשינויים שיהיו דרושים לבצע בצנרת הדלק והזזת גזי הפליטה של התותח יהיו או יקרים יותר מדי, או בלתי אפשריים לחלוטין לבצע על מטוס קיים.


א. מדוע לדעתך יש צורך לשנות משהו סביב התותח? האם בוצעו שינויים בהיבט זה בסופה? ואם כן - האם יהיה צורך בשינוי מעבר לפנל פיזור הגזים?
ב. להזכירך - הפעלת CFT נבחנה על גבי מטוס F-16C מבלוק 40A כך שההסבה היא אפשרית. הקושי הוא דווקא בשינויי מבנה והוספת נקודות חיבור, אבל גם זה לא בשמיים. (לגבי ישימות - זה כבר נושא של תועלת\מחיר - אבל היו דברים מעולם - למשל ההתקנה של CFT על הבזים, והקניית כושר תדלוק באוויר בקורנסים, קרנפים, נצים ודיות).
ג. לגבי התקנת CFT - בשיחה עם מפקד טייסת הנגב בזמנו, הוא בהחלט לא שלל את האפשרות.

צילומי אב-טיפוס CFT.
http://www.f-16.net/f-16_fighting_f...frame-2379.html
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 30-10-2005 בשעה 12:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:38

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר