12-10-2005, 11:58
|
|
|
|
חבר מתאריך: 30.08.03
הודעות: 1,098
|
|
תשובה
"טייס מטוסים בחיל האוויר" יכול להיות גם טייס הרקולס או בוננזה, מטוסי תובלה שבמהלך טיסה נורמאלית לא מגיעים לכוחות ג'י גדולים.
בשלב מסויים בקורס הטיס, אלו שמיועדים להיות טייסי קרב, מקבלים תוכנית אימונים במכון כושר שמטרתה לעזור בהתמודדות עם ג'י, כלומר אימון אנאירובי לפיתוח מסת שריר.
ה"שחיף" שאתה מדבר עליו יכול להיות טייס תובלה, או גם טייס קרב, בסופו של דבר זה הכל גנטי, וכל אחד מגיב אחרת לג'י - למרות הקו המנחה הכללי שמסביר את היחס בין מבנה גוף לבין עמידות לג'י.
נקודה חשובה - הצורך בשרירים וכוח בזמן ג'י גבוה לא נגרם מהצורך להזיז את האיברים שפתאום כבדים יותר - אלא מן הצורך להזרים את הדם חזרה לראש בזמן שהוא בורח ממנו בתמרונים חדים. כיווץ השרירים עוזר להחזר הדמי, ומונע איבוד דם מהראש שבתחילה גורם לצמצום עד איבוד ראיה - ואז לעלפון.
_____________________________________
כל המרבה הרי זה מסובך
|