לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 12-10-2005, 21:11
צלמית המשתמש של שם משתמש תפוס
  שם משתמש תפוס שם משתמש תפוס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.11.04
הודעות: 188
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי NimDod שמתחילה ב "[QUOTE=שם משתמש תפוס]לא סתם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי NimDod
מה היתרון במעבר לזחל מרכבה ולמזקום ויקרס?
אני זוכר שהמש"ק מודיעין בגדוד כל הזמן הילל ושיבח את המזקו"ם הסובייטי שלא פורס ולא צריך שיידפקו עליו בפטישי 5 כל הזמן (כמו שעשינו בזחל מרכבה על המג"ח7 שהיה יורה את הטבעות שלו בקצב מסחרר). מה היתה הבעיה במזקו"ם המקורי הישן?

למה עברו לזר מניע של שוט? נגמר מלאי הזרים של הT55, T45? מה ההבדל? למה לא משתמשים בזר של פטון?


ביטיס צודק, איחוד מערך לוגיסטי תמיד מבורך. זול ופשוט אבל לא רק זו הסיבה.

א. בזחל T-55 או בכלל משפחת ה-T ישנו פתיש שדופק את פיני הזחל כל פעם למקום (אם אני זוכר נכון הוא היה ממוקם לפני הזר מניע ). כשהפתיש נשחק אתה יכול ללכת רגלית ולאסוף את פיני הזחל לשק יוטה . נושא זה הינו מבצעי.

ב, זחל T-55 מתיישן ומלאי חלקי החילוף אוזל, אותו כנ"ל לגבי הזר מניע, מוטות הפיתול, תותבים והלאה. זה מתקשר ללוגיסטיקת אחסנת מלאים, אחזקה מדרג ג' ועד לשדה. נושא זה הינו הפיננסי.

ג. משקל הכלי עלה במספר לא מבוטל של טונות עקב התקנת חליפת המיגון הפסיבית והלא פסיבית. לא הזחל המקורי, לא המוטות פיתול ובטוח שלא ההינעים הסופיים עמדו בשינויים אלו לאורך זמן. נושא זה הינו הטוטומטיבי. טוטומוטיבי כיוון שזה עניין של מזל עד שמתפרק לך הזחל (לא פורס), אז נראה אותך מרים פתיש 10 קילו להחזיר את הלגו.

ד. בהנדסת זחלים ומזקו"ם ישנו עניין קריטי של מתח פנים וחלוקת עומס הזחל לפני הקרקע. נושא זה מתקשר גם לבעית המשקל הנוסף (לא זניח בכלל), הספקים ומומנטים מן הממסרת וגם (חזק מאוד) לסוג הקרקע עליו נוסעים. זחל ה-T55 אף פעם לא הצטיין בקרקע מדברית (פודרה) שם פורסים זחלים מהר מאוד עקב כוחות גזירה מפלצתיים על הזחל ובמיוחד בצידוד יבש (שריונרים מן המרכבות להירגע - אתם לא מכירים צידוד יבש וזה לא פיבוט). גם נושא זה הינו אוטומטיבי.

ה. הזחל מטבעו מבצע מקדם גרר לא קטן על רכבת ההינע. עובדתית זחל מקורי הינו בעל מקדם הפחתה גבוה יותר מזחל מערבי. פקטור זה גם נקרא באסכולות מסויימות מקדם ההתנגדות לגלגול. מה לעשות עם השנים הקוף למד ללכת וגם למד להקטין את קבוע ההתנגדות לגלגול. וגם נושא זה הינו אוטומוטיבי.

ו. זר מניע וגלגלי מרכוב. המקורים עשויים מיציקה במקשה אחת ועיבוד שבבי בטבור, החדשים מעובדים מפלדת שריון וניתנים לתיקון במקרה של שבר (ממטענים). מה גם שהקוטר השתנה לגדול יותר ובכך השפיע על יחסי ההעברה הכללים; זאת כמובן עם החלפת ההינע הסופי למערבי חדש. נושא אוטומוטיבי ותחזוקתי.

ז. המזקו"ם אינו ויקרס! הוא מבוסס מוטות פיתול ומגלשים. לא לקשקש סתם .

בוא נסכם קצת.
המש"ק מודיעין שלך אידיוט, רק כי הוא מתיימר להבין מה שהוא לא (לכן הוא רק מש"ק).
תקרא שוב את כל אשר הזכרתי לעיל ותבין שמכל הבחינות עדיף לעבור לזחל מערבי. אם הצבא הבין זאת, ושם הראש קשה, זה אומר דרשני.

זחל מרכבה הינו מושג כללי, ישנם מס' דגמים ותלוי מהי ההתאמה המדוייקת. כאן האומנות, ולזה ישנם מהנדסי מזקו"ם.
רוב הבעיות שיש באכזרית בפרט (לאו דוקא מזקו"ם אשר שם הבעיות פחותות) נובעות בעיקר מאחזקה לקויה.
אל נא נשכח שמדובר בחי"רניקים ולא בשריונרים.
שריונרים מסיימים תרגיל או מבצעית ומתפנים (למרות האפיצות) לטפל בכלי לכשירות מלאה - חי"ר לא. מודעות האחזקה לא חילחלה לחי"ר גם לרמות מערך החימוש הגדודי.
לפני שאתם קופצים ואומרים: "זה נגמ"ש לא טנק", אז זהו שלא! זהו טנק במשקלו, בחטיבת הכוח, במזקו"ם ובביצועים אשר מתנהג כנגמ"ש (טנק בתחפושת ולכן הוא כל כך טוב). וכמו כל טנק הוא גם דורש יחס מתאים.

ד"א מסקנות אלו נכונות גם ובמיוחד לנמ"ר (מנוחתו עדן, זצ"ל, השם יקום דמו ) ולכל טנק דומה. לא זול אבל חכם והחלפת המזקו"ם למערבי באכזרית נחשבת לאחת ההצלחות הגדולות במערך.

אלו היו עוד 10 דקות משעממות על האכזרית.

נערך לאחרונה ע"י שם משתמש תפוס בתאריך 12-10-2005 בשעה 21:16. סיבה: כי בא לי
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 13-10-2005, 20:55
  gm4450 gm4450 אינו מחובר  
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
 
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
שמ"ת היקר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "אזה כלי בתמונה?"

שמ"ת (שם משתמש תפוס) , כנראה שלא בכדי מסתובב לו מפתח סגור/פתוח ליד הכינוי המבטיח.
בהמשך להסבריך המלומדים , להלן מספר תוספות :

1. הפטיש בטנקי T55/62 אינו מכה או חובט כפי שניתן לחשוב. זוהי בעצם בליטה בשולי ההינע הסופי , כך שכל פין שראשו מתחיל לבצבץ החוצה מהחוליה , כתוצאה מגלגול , מקבל חבטה מחליקה מהפטיש הבולט , אשר בעצם , מחליק את הפין למקומו תוך כדי תנועת הזחל. פטיש מחליק , אם כך.

2. אכן המלאי של החלפים הסובייטיים המקוריים , שעדיין מורכבים במזקו"מ האכזרית הולך ומתדלדל , ורכישתו הופפכת למשימה יקרה במיוחד. בסמוך לנפילת מסך הברזל , הקניה בגוש הסובייטי לשעבר , היתה אטרקציה בהיבט המחיר המשולם בגין הטובין. כיום , כניסת חלק מהמדינות לאיחוד האירופי , וכן "התעוררות" למצב השוק , גרמו לעליית המחירים לחלפים אקס-סובייטיים , לעיתים אף יותר מהמקבילים האמריקאיים.

3. מזקו"מ ה-T55 תוכנן במקור למשקל של 36 טון , אולם , האכזרית שוקלת "במעט" יותר , ולכן תוכנן מזקו"מ משופר ע"י חברת "קינטיקס". מה שלא הוחלף , הינו גלגלי המרכוב , המתח וההינע. גלגלי המרכוב המקוריים שהמשיכו בשירות על האכזרית , הינם גלגלים אחודים (זוג מרותך ביחד). להבדיל מהגלגלים בנגמש"י M113 , בתומ"תים רוכב ורומח ובטנקים מסוג שרמן, מגח , שוטקל, ומרכבה , בהם כל זוג גלגלים ניתן להפרדה . (זוג הינו 2 גלגלים המורכבים BACK TO BACK). הסרת גלגלי מרכוב בכל אחד מהכלים האחרים הינה משימה ראויה לציון , אך ניתנת "לגילגול". באכזרית , הסרה של גלגל אחוד במשקל של כ-200 ק"ג , הינה משימה כמעט בלתי אפשרית. החלפת המזקו"מ במזקו"מ מערבי , קרי גלגלי מרכוב של שוט , מעבר לשיפור בנושא תיקון ע"י ריתוך (נדיר ביותר) ולוגיסטיקת רכש קלה יותר , הרי שמדובר גם ביכולת שינוע +אחזקה משופרים.

4. מה זה מגלשים במזקו"מ ה-T55? בטירן ובאכזרית מדובר במתלה המבוסס על זרועות מרכוב בודדות (5 בכל צד ) חלקן TRAILING וחלקן הפוכות. מעבר למוטות הפיתול (מצויינים ב-T55 המקורי) ,מרסנים רוטציוניים לפנים ומאחור, ומגנון מתח קידמי מסיבי , המבוסס על חילזון בורגי ועטרה. מדובר כעיקרון , (על טנקים סובייטיים מקוריים) במזקו"מ חזק ושריד אשר אינו מפנק את אנשי הצוות במצב נסיעה , אך אינו דורש התערבות רבה מידי לאחזקתו.
להלן תמונת גלגל T אחוד , במקרה זה , על T62(ראה גובלים מעל הזחל)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
איור של זרוע מרכוב עם חיבור לבולם סיבובי.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

איור של מזקו"מ T55

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ובאשר למדינה שהסבה את מזקו"מ ה-T55 , מדובר ב-M55S1 הסלובני , אשר "משום מה " נושא פריטים ומערכות רבות הנראות כאילו ירדו מטנקים ישראליים.
תמונה החושפת את גלגל התמך החדש לתמיכת הזחל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

טנק יפה , אה ?

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 13-10-2005, 21:20
צלמית המשתמש של שם משתמש תפוס
  שם משתמש תפוס שם משתמש תפוס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.11.04
הודעות: 188
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי gm4450 שמתחילה ב "שמ"ת היקר"

gm (מתןך GENEREL MOTORS? ), תודה על ההרחבה.
המגלשים באכזרית לא היו קיימים בטירן או ב- T-55, הם בוצעו רק על האכזרית בכדי להוביל את הזחל לזרים ובעזרה להפחתת משקל, בעיקר בעת האצות והאטות או אז כל חוליה מתנהגת ככבדה הרבה יותר, וגם בכדי שהזחל לא "יברח" באם בורח קמעה כיוון מתח הזחל.
יש לך תמונה דומה של זחל מערבי באכזרית? נוכל להמשיך את הדיון.

ההסבר שלך על הפתיש יפה כאשר כל המערכת חדשה יחסית (או לפחות מתנהגת כך), כאשר היא לא מתנהגת בשלמות נוצרים החופשים הבלתי נמנעים במערכות מכניות בעלות תנועה ואז פיני הזחל מקבלים את הדפיקה כמעט בכל שלב.
מה לעשות מדובר במכלל עם חופש בעל ויברציה טבעית ומומנטים של גזירה (בעיקר בעת צידוד יבש).

גילוי נאות, המזקו"ם הוא לא של חברת קינטיקס (קצת גדול עליהם).
תכנון של מקשח"ר (דאז) וביצוע של אורדן.
עשות אשקלון היו מעורבים גם בביצוע ההינע הסופי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 16-10-2005, 14:52
  gm4450 gm4450 אינו מחובר  
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
 
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
מאוחרים ומוקדם
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "בתמונה מזקו"ם של סמל"ש עם..."

הזוג הקידמי הינו גלגל רגיל עם גימום בעוד האחרים הינם חישוקים ללא גומי. מרעישים יותר , בולמים פחות את הזעזועים ואמנם זולים בגלל חוסר הגימום. אפשר למצוא תערובות כאלה בכל סוגי המרכבה.

בתמונה מצויינת זו ניתן להבחין במספר מאפיינים למזקו"ם סימן 3 :
זרועות נגררות עם תחנת גלגלים בדידה (לעומת עגלה כפולה בסימני 1 ו-2 )
מרסנים קוויים וקפיצים בזווית משוכה לאחור (לעומת מרסנים דואליים בזוויות הפוכות בסימן 1+2)
פגושים הידראוליים בזרוע מס' 1 ו-6
רווחים לא אחידים בין הגלגלים/מיתלים ובמיוחד רווח גדול בין 4 ל-5
גלגלי תמך כפולים (גדולים) ובודדים (קטנים)
הסברים על קצה העכבר......

בטוחני ששמ"ת (שם משתמש תפוס" יוסיף הרבה מהידע הרב שלו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:54

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר