לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 29-10-2004, 19:40
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 11,964
מאחר ואין מתנדבים...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "ניתן לכם רמז..."

מדובר ב AIM-152 AAAM (מאוחר יותר שונה השם למספר שמות שונות, גם ל AIM 155).
על קצה המזלג, היה זה פרוייקט של הצי שהחל בשנות ה 80 ויועד להחליף את הפניקס, בעיקר נגד מפציצים סובייטים, והוא בוטל ב 1992, גם בגלל תקציב וגם בגלל שכבר לא היה צורך משמעותי בו (הוסר איום המלחמה הקרה) .

אב-הטיפוס YAIM-152A של Hughes/Raytheon.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.designation-systems.net/dusrm/yaim-152a.jpg]


מבנה הטיל.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.designation-systems.net/dusrm/yaim-152a-1.jpg]


תמונות נלקחו מ www.designation-systems.net
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 02-11-2004, 19:04
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
נכון נכון
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "מאחר ואין מתנדבים..."

סליחה על התגובה המאוחרת, אבל פשוט לא היה לי זמן ועדיף מאוחר מאשר לעולם לא

הנה בכל מקרה קצת יותר מידע על הטיל:

תוכנית ה-AIM-155 Advanced Air-to-Air Missile, או בקיצור AIM-155 AAAM, פותחה לאור הצורך של הצי האמריקאי לפתח יורש לטיל ה-AIM-54 Phoenix מתוצרת יוז, שנכנס לשירות בשנת 1974 על גבי מטוסי ה-F-14 Tomcat, והיווה את הנשק העיקרי שלהם. מרכז מערכות הנשק הימיות האמריקאי החל בבדיקת היתכנות טכנולוגית של פיתוח הטיל כבר בתחילת שנת 1982, במטרה לבצע סימולציות שיובילו לניסויי חומרה שיכללו ניסויים בטיל מונחה שלם.

מהטיל החדש דרשו מספר דברים. הדבר הראשון היה שיהיה לו טווח גדול יותר. בעוד של-AIM-54 היה טווח של בערך 180 ק"מ, מה-AIM-155 דרשו שיהיה טווח של 270 ק"מ. הדבר השני שדרשו הוא שיהיה לו מהירות של 4 מאך, אותה מהירות של ה-AIM-54. הדבר השלישי שדרשו מה-AIM-155 זה שהוא יהיה קטן יותר, או ליתר דיוק – קטן בהרבה יותר. בעוד שהקוטר של ה-AIM-54 הוא 38 ס"מ ומשקלו 460 ק"ג, מה-AIM-155 דרשו שהקוטר שלו יהיה 23 ס"מ ושמשקלו ינוע בין 13.6 ל-22.7 ק"ג. הקטנת הגודל המשמעותית הזאת הייתה אמורה לאפשר למטוסי ה-F-14 לשאת 8 טילי AIM-155 במקביל, לעומת 6 טיל AIM-54 בלבד שהם יכלו לשאת.

הקונגרס רצה שהתוכנית הזאת, שהייתה שייכת לצי בלבד, תהפוך לתוכנית משותפת של הצי וחיל האוויר האמריקאי, אבל מנגד העמדה הרשמית של חיל האוויר הייתה שאין לו צורך בטיל עם טווח מוגדל, ולכן הוא תחם את התפקיד שלו בתוכנית לפיקוח בלבד. למרות זאת, חיל האוויר אמר שאם הצורך בטיל עם טווח מוגדל יתעורר בו פתאום, הוא ירכוש את ה-AIM-155 וינשאו על ידי מטוסי הירוט של חיל האוויר: ה-F-15C/D Eagle וה-F-22A Raptor. ה-AIM-155 היה אמור להעניק למטוס הנושא אותו יכולת פגיעה במטרות חמקניות הרבה יותר טובה מאשר היכולת שמעניק להם טיל ה-AIM-120 AMRAAM. הצי תכנן לרכוש את ה-AIM-155 ולוהציא את ה-AIM-54 רק כשיהיה לו מסה קריטית של הטילים החדשים. בשנת 1990 נראה היה שמהלך ההחלפה הזה יקח 10 שנים, אך למרות שהתוכנית נראתה מאוד מבטיחה, היא בוטלה בשנת 1992 משיקולי תקציב ומהעובדה שהמלחמה הקרה הסתיימה וברה"מ התפוררה, מה שהפך את האיום שנגדו היה מיועד ה-AIM-54 ה-AIM-155 – מפציצים סובייטים שיתקפו את נושאות המטוסים האמריקאיות – ללא רלוונטי במיוחד.

הפיתוח עצמו של ה-AIM-155 החל בשנת 1988, כש-2 קבוצות זכו במכרז ועמדו להתמודד ראש בראש: הקבוצה הראשונה הורכבה מג'נרל דיינמיקס ומווסטינגהאוז, והקבוצה השנייה הייתה יוז, ריית'און ומקדונל-דאגלאס. ל-2 הקבוצות הללו היו גישות טכניות מאוד שונות לגבי הפיתוח של ה-AIM-155.

ג'נרל דיינמיקס וווסטינגהאוז הציעו טיל עם מנוע רקטי המונע בדלק מוצק(היה כתוב שם משהו על pulse motor , אבל לצערי לא הצלחתי להבין מה זה, מישהו יודע?) ועם מערכת הנחייה כפולה – גם הנחיית מכ"ם חצי-אקטיבית וגם הנחייה אלקטרו אופטית. הטיל שלהם היה קטן, והורכב בתוך מעין צינור שיגור קטן כדי להגביר את המהימנות שלו, ועל אחת הכנפונים שלו הורכב פוד עם מכ"ם בחזיתו ובאחוריו, וזאת כדי לא לחייב את המטוס המשגר לטוס לכיוון המטרה בזמן שהטיל עף לעברה. משקל הפוד היה אמור להיות 340 ק"ג והמידות שלו היו אמורות להיות 360 ס"מ X 40 ס"מ. זמן קצר לאחר השיגור, הכנפונים של הטיל היו אמורות להיפתח וצינור/שפופרת השיגור הייתה אמורה להיפרד מהטיל וליפול. כאשר ה-AIM-155 מגיע ליד מטרתו, המכ"ם שבפוד הופך לאקטיבי. אם המטרה משתמשת באמצעי ל"א, ה-AIM-155 היה אמור להתביית על אותות הל"א. במקרה וההנחייה נכשלת, היה לטיל גם ראש חיפוש IR. השימוש בכל דרכי ההנחייה הללו היה הופך את ה-AIM-155 לטיל ממש מושלם ובלתי

מנוצח. ה-AIM-155 גם תוכנן להינשא על ידי מטוסי VSTOL/STOL. המשקל של הטיל הזה היה אמור להיות 172 ק"ג ומידותיו 14 ס"מ X 365 ס"מ.

ההצעה של יוז, מקדונל-דאגלאס ורייתאון עשתה שימוש במערכת הנעה שהייתה בגדר הכלאה בין מנוע מגח-סילון למאיץ עם דלק דלק מוצק. הסוג הזה של ההנעה סיפק האצה נמוכה יותר מהמערכת שהותקנה בטיל של הקבוצה המתחרה, אבל היא מעניקה יתרון כאשר הטיל עובר 2/3 מהטווח המקסימלי שלו, שכן אז מנוע המגח-סילון יותר מהיר. כאשר הטיל היה מגיע ליד מטרתו, הוא היה אמור להשתמש בהנחייה כפולה של מכ"ם-אקטיבי ו-IR. אורך הטיל היה אמור להיות 365 ס"מ.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:30

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר