לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 28-11-2004, 11:28
צלמית המשתמש של justice30
  justice30 justice30 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.11.04
הודעות: 630
השכלה גבוהה לכל מי שמתאים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי NOTA שמתחילה ב "השכלה גבוהה: הכשרת אליטה או דוקטורט לכל פועל?"

אין כל קשר לאליטות , אולי התכוונת לעשירים שזה משהו אחר.

המדינה צריכה לאפשר לכל אזרח בעל יכולת מתאימה
ללמוד במוסדות ההשכלה הגבוהה ולשלם כפי יכולתו .

בקשר לבעיות הכספיות
הייתי מתחיל בקיצוץ טוטלי של כל לומדי החינם , בני משפחותיהם של אנשי הסגל.
קיצוץ בשנות השבתון ובשכר המופרז של המנהלים.
מבטל את העצמאות הפיננסית של האוניברסיטאות
ומחייבן בדיווח מלא על הכנסות והוצאות .
מפסיק בניית מבני ענק רהבתניים באוניברסיטאות.

דבר חשוב נוסף הוא דרוג הסבסוד
יש לסבסד בעיקר לימודים התורמים לחברה
כמו מדעים מדויקים , רפואה , חינוך וכדומה
ולסבסד פחות לימודים שעיקרם תרומה אישית
כמו אמנות לסוגיה , מדעי המדינה , היסטוריה וכדומה

המדינה יכולה גם לסבסד סטודנטים לפי סטנדרטים נוספים :

סטודנט שיסכים לתרום לאוכלוסיות חלשות
או שיסכים להתנדב עם סיום לימודיו לפעילות למען הקהילה
סטודנט שיתחייב לא לרדת מהארץ מספר שנים מסוים ,
( חשוב במיוחד ללומדים מדעים מדויקים ומחשבים ).


השכלה גבוהה ממילא אינה אפשרית לכל אדם גם אם היתה בחינם.
_____________________________________
"וַתְּהִי הָאֱמֶת נֶעְדֶּרֶת, וְסָר מֵרָע מִשְׁתּוֹלֵל; וַיַּרְא יְהוָה וַיֵּרַע בְּעֵינָיו, כִּי-אֵין מִשְׁפָּט"

"לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה, וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט, עַד-יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ, וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 28-11-2004, 14:45
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
בניינים ראוותניים ממומנים מכספי תרומות של עשירי עולם...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי justice30 שמתחילה ב "השכלה גבוהה לכל מי שמתאים"

קראתי כתבה של הפרופ' הנ"ל וזה פשוט הגעיל אותי. ממש גועל נפש של (@$)*& שרוצה מדינה כזו.

מישהו יודע (כמו שהזכיר ג'סטיס30) כמה עולה למדינה הלימודים חינם של בני עובדי האוניברסיטאות? פחות או יותר כמו החשמל חינם של משפחות העובדים?

גם הקריטריון של אי ירידה מהארץ עושה הגיון מסויים. למרות שמדגדג לי מזמן להשיג אזרחות שניה, כמו שכתב איתן גלס"כי הארץ מתפתחת כמו ה ז' שלי"

או לחילופין, אולי הלימודים המסובסדים הם חלק מהתשר של המדינה על השירות הצבאי ואז אין מקום להגבלות מיותרות ומעצבנות.

בקיצור, לימודים רק לעשירים לשימור האליטה. הפועלים - שיישארו עניים, שיפרנסו את בנק הפועלים.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 29-11-2004, 05:30
צלמית המשתמש של justice30
  justice30 justice30 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.11.04
הודעות: 630
העשירים תורמים עבור התלמידים ועבור מחקר
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "בניינים ראוותניים ממומנים מכספי תרומות של עשירי עולם..."

ולא עבור אבנים מפוארות.

עשיר שרוצה לפאר את שמו בסגנון של קיסר רומי לא תורם לאוניברסיטה.

עשיר הוא כמו כל אדם נורמלי ,
כאשר אני תורם למטרה מסוימת אני מעונין שכספי יגיע למטרה המדויקת
ולא יתעופף לכל מיני כיוונים משניים וכיסים מיותרים,
רק שעשיר יכול לוודא טוב יותר מאדם רגיל לאן זורמת תרומתו.
_____________________________________
"וַתְּהִי הָאֱמֶת נֶעְדֶּרֶת, וְסָר מֵרָע מִשְׁתּוֹלֵל; וַיַּרְא יְהוָה וַיֵּרַע בְּעֵינָיו, כִּי-אֵין מִשְׁפָּט"

"לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה, וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט, עַד-יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ, וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 29-11-2004, 20:39
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי gidi330 שמתחילה ב "95 אחוזים מהסטודנטים"

אתה יכול לגבות את המילים שלך במקורות או שאתה הסטטיסטיקן מאחורי המספרים?

את הדברים שלך על עודף משכילים נסה למכור לתקשורת. אפילו היא לא קונה כאלה סיפורים. נסה למכור אם כך ללימור, יש סיכוי שהיא תעשה מזה כותרת.

אם אכן רוב היורדים אקדמאים (קבל הפניה לשורה ראשונה בהודעה זו) זה רק אומר שהם אינטליגנטים, וככאלה כנראה יודעים באיזו מדינה טוב לחיות (בטחון, חברה, כלכלה, תרבות שלטונית). אתה יודע מה? עם הלא אקדמים האיויורדים אם רק היו מקבלים אותם בזרועות פתוחות כמו את האקדמאים.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 03-12-2004, 14:44
  gidi330 gidi330 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.07.04
הודעות: 324
תשובה
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "אתה יכול לגבות את המילים שלך..."

למדתי ב 3 אוניברסיטאות בארץ,כך שההתרשמות שלי די מבוססת.
יש בישראל עודף גדול של משכילים.
תסביכי הנחיתות האנטומיים והתרבותיים שלך אל מול הגוי,גורמים לך להניח כי
להגר למדינה אחרת זה סוג של סלקציה חיובית,כמו להתקבל לפקולטה יוקרתית או קורס טיס.
בניגוד לקוסמופוליטיים גלותיים,חסרי שורשים,זהות ,שיוך וספוגי תסביכי נחיתות יש אנשים
שרואים בארץ ישראל בית ורוצים לחיות כיהודים,בקרב יהודים.
היית מאמין?!
מה הקשר בין השכלה לאינטיליגנציה?
כשאתה מתקבל זה על סמך ציונים.בשביל זה הדבר האחרון שצריך זה אינטיליגנציה.
וכשאתה לומד,כל מה שאתה עושה בעצם זה לשנן את מה שאחרים המציאו ויצרו
ולהקיא את זה לתוך מחברת בחינה.גם בשביל זה,אינטיליגנציה לא ממש הכרחית.
מדינות רוצות אקדמאים משיקוליים כלכליים.
הכשרת אקדמאים עולה הון תועפות.אם אפשר לקבל את המוצר המוגמר ללא השקעה,ברור
שיש כאן חיסכון ניכר.
אני שמח על הירידה הזאת.אני חושב שמי שרוצה לחקות את הנוצרים להתבולל ולהיות חלק
מהעולם המערבי-נוצרי אין לו מה לחפש בישראל.אני רק רוצה שיחזירו את הכסף שהשקיע משלם המיסים הישראלי בהשכלה שלהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 03-12-2004, 16:02
צלמית המשתמש של Big Joe
  Big Joe Big Joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
אתה למדת ב-3 אוניברסיטאות? הצחקת אותי
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי gidi330 שמתחילה ב "תשובה"

היית רשום אולי, כי ללמוד לא למדת שום דבר. אתה בור פרימיטיבי חשוך וגזען. על תסביכי נחיתות אתה באמת יכול לדבר מנסיון אישי, אבל זאת אינה סיבה להדביק אותם לאחרים.

ה"נתונים" שמסרת על אוב היורדים הם עורבא פרח. שקר שמתאים לקינות הגזעניות שלך. אני מניח שהטענה שלך שציונים מקבלים בלי אינטליגנציה, באה להסביר מדוע אתה לא קיבלת ציונים. (יעני אתה נורא אינטליגנט... ). אבל זה בעצם מסביר מדוע נזרקת משלוש אוניברסיטאות.

דבר אחד אתה צודק. לקבל במדינה אקדמאים "מוכנים" זה דבר מצוין. ככה קבלנו אנחנו את פירות ההשקעה של ברית המועצות במאות אלפי אקדמאים יהודים. אלה ה"אשכנזים" שאתה לא מבזבז הזדמנות להשמיץ. אבל הם יעזרו לנו להשאר מדינה מערבית, ולא לוונטינית כפי שאתה חולם עליה.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 06-12-2004, 05:46
  NOTA NOTA אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.11.01
הודעות: 9,600
הא לכם עוד מאמר רלוונטי בנושא
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי NOTA שמתחילה ב "השכלה גבוהה: הכשרת אליטה או דוקטורט לכל פועל?"

(במקום להסביר לכל המשתתפים באשכול שחשבו כי "אליטה אקדמית" = עשירים)

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3014173,00.html


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/images/whitespace.gif]
נשיא הטכניון לשעבר: ההשכלה הגבוהה בסכנה
פרופ' זאב תדמור תקף בחריפות בכנס בטכניון את מדיניותה של שרת החינוך, שגרמה להחלשת כוחן של האוניברסיטאות, וגם את הקיצוצים של האוצר. "הפעולות שנעשו מסכנות בעיקר את אוניברסיטאות המחקר ואת המדע הישראלי, הן מערערות את עצמאותן ומסכנות את איכותן". הוא מזהיר מתהליך "לבנוניזציה" של ההשכלה הגבוהה
מורן זליקוביץ'
"באילוצים התקציביים הקיימים והצפויים, ובמגבלות היכולת לגייס מדענים מעולים, יווצר בהכרח תהליך 'לבנוניזציה' של כל מערכת ההשכלה גבוהה". כך התריע אתמול (א') פרופ' זאב תדמור, נשיא הטכניון לשעבר, המשמש כיו"ר עמותת בשעאר למנהיגות חינוכית, בכנס שנערך בטכניון.

לדברי תדמור, "במקום אוניברסיטאות מחקר מעולות המספקות את היכולת המדעית מצד אחד, ומכללות מצוינות המרחיבות את הנגישות להשכלה גבוהה מצד שני, המערכת תהייה בנויה מהרבה אוניברסיטאות, כביכול מחקריות, בינוניות".

מטרת הכנס שנערך אתמול ויימשך היום היא "ללמד כיצד ניתן ליצור נגישות להשכלה גבוהה תוך שמירת המצוינות". בהתקפה על שרת החינוך, לימור לבנת, האשים אותה תדמור בכוחניות שגרמה להידרדרות המתמשכת במצבן של אוניברסיטאות המחקר בארץ.

לדבריו, מלבד הקיצוצים המתמשכים של האוצר בגובה 20 אחוז בשנתיים האחרונות מתקציבי אוניברסיטאות המחקר, לבנת שינתה את מבנה הארגון בראשו היא עומדת המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) ובכך החלישה את כוחן של האוניברסיטאות.

הוא הוסיף: "שרת החינוך, לאחר התקפה חסרת תקדים על האוניברסיטאות בעיתונות, שינתה את מבנה המל"ג והקטינה משמעותית את מספר חברי מל"ג הבאים מהאוניברסיטאות כדי להקטין את 'השפעת האוניברסיטאות' במל"ג. זאת למרות שחוק המועצה להשכלה גבוהה קובע שהייצוג הוא אישי ולא מוסדי, ולמרות העובדה שמערכת המכללות המרשימה של מדינת ישראל נבנתה שנים לפני שינוי המבני של מל"ג על ידי השרה".

דבריו של תדמור מתייחסים לעימות מתוקשר בין הצדדים מלפני שנתיים. אז אישרה הממשלה את רשימת חברי המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג), שהציגה בפניה שרת החינוך, לימור לבנת שכהנה כבר אז כיושבת ראש המועצה להשכלה גבוהה.

תדמור תקף גם את הממשלה ובמיוחד את אגף התקציבים של האוצר. לטענתו, השתמש האוצר במל"ג ובות"ת (ועדה לתכנון ותקצוב) כצינור באמצעותן הכפיף על האוניברסיטאות (והמכללות) בכוח ובאיומים קיצוצים נוספים.

לדבריו, המל"ג והות"ת, הם "גופים שנבנו במיוחד על מנת למנוע התערבות ממשלתית בענייני המוסדות להשכלה גבוהה, והנה הם הפכו לכלי לביצוע להתערבות כזאת. זאת אגב, אחרי מספר ניסיונות כושלים של האוצר להכפיף את המבנה הניהולי שהאוצר חפץ בו באמצעות חקיקה וחוק ההסדרים".

"מערערים את העצמאות"

לדבריו, פעולות אלה עומדות בניגוד ל'חוק המועצה להשכלה גבוהה' משנת 58' המבטיח אוטונומיה מוסדית. החוק קובע שחברי המועצה יהיו מינויים אישיים (ולא נציגי גופים ממשלתיים, ציבוריים או של מוסדות השכלה גבוהה), ששני שלישים מחברי המועצה יהיו בעלי מעמד גבוה בהשכלה גבוהה, מדענים בעלי הוקרה בינלאומית. בצורה זאת המחוקק רצה להבטיח שהחלטות המועצה יהיו נקיות משיקולים פוליטיים, אינטרסים מוסדיים או כל שיקול זר, דבר שלטענת תדמור אינו מתרחש כיום.

"בשנים האחרונות הממשלה והגופים האחראיים על המערכת קיבלו סדרה של החלטות אשר מערערות את היסודות של המערכת ומסכנות את עתידה. הפעולות שנעשו והיוזמות שננקטו מסכנות במיוחד את אוניברסיטאות המחקר ואת המדע הישראלי, הן מערערות את עצמאותן ומסכנות את איכותן.

"קיצוצי התקציב שהאוצר הטיל על מערכת ההשכלה הגבוהה, ובמיוחד האוניברסיטאות, הביאה את האוניברסיטאות למשבר כספי עמוק, ובכך מסכנים את עתידן, את יכולתן לגייס את מיטב המדענים הצעירים, ואת היכולת המדעית של מדינת ישראל בכלל".

הוא הוסיף כי "שרת החינוך הוציאה מראש ות"ת את הסמכות למנות מנכ"ל ועשתה זאת במקומו. תהייה הבחירה שלה טובה ככל שתהייה, מינוי כזה פוגע במעמדו הא-פוליטי המוחלט של ות"ת כפי שזה הייה לאורך כל השנים מאז הקמתה. מעמד שהוא בבסיס מהותו של ות"ת ועבודתו עם אגף התקציבים".

הביקורת של תדמור נשמעת מוכרת, שכן רק לפני שנה המועצה להשכלה גבוהה עצמה ניסתה "לשים רגל" להתערבות האוצר, שהתכוון לשנות את המבנה הארגוני של מערכת ההשכלה הגבוהה. עקב כך התכנסו המל"ג והות"ת לישיבת חירום בה הוחלט, כי יוקם מטה מאבק נגד האוצר, וכן כי יוגש בג"צ על החלטת הממשלה. בישיבה נטלו חלק, בין השאר, יו"ר מל"ג, שרת החינוך לימור לבנת, יו"ר ות"ת, פרופ' שלמה גרוסמן ומנכ"ל מל"ג, שוש ברלינסקי.

נערך לאחרונה ע"י NOTA בתאריך 06-12-2004 בשעה 05:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:46

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר