לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה "רק שני דברים הם אינסופיים: היקום והטמטום האנושי, ואני עדיין לא בטוח לגבי הראשון." -- אלברט איינשטיין ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > מדע, טכנולוגיה וטבע
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-10-2005, 19:46
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
צילום פיתוח ישראלי: המכונית שמייצרת את הדלק לעצמה

שלום לכולם,
היום פרסמנו סיפור על טכנולוגיה ישראלית פורצת דרך חדשה המאפשרת ייצור מימן כדלק בתוך המכונית עצמה ובכך פותרת למעשה רבות מן הבעיות שעמדו עד כה בפני ייצור מכוניות מבוססות מימן (כגון עלות ייצור המימן וצריכת אנרגיה גבוהה בשלב הייצור שגם מזהמת, הובלת המימן לתחנות הדלק, איחסון המימן בתחנות הדלק וברכב ועוד ועוד).

הקסם הזה מתבצע על ידי החלפה של תא הדלק במיכל קטן בו מיוצר מימן מאלומניום או מגנזיום בדיוק בכמות הדרושה (לא קיים ברכב מיכל מימן) והוא מועבר למנוע השורף אותו ודומה מאד למנוע רגיל (למעשה יידרשו שינויים קלים בלבד במנועים רגילים בכדי שיוכלו לעבוד עם מימן).

בכתבה ניתן למצוא פרטים רבים נוספים:
http://www.isracast.com/tech_news/231005_tech.htm


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.isracast.com/images/tech_images/231005_system2.jpg]
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 23-10-2005, 22:57
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
הסברים וההערות
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי AlexKarpman שמתחילה ב "כותרת במובסטית למשהו הרבה פחות בומבסטי..."

ראשית הסבר: המכונית תתודלק במגנזיום או באלומיניום בצורת גליל. משקלו אמנם יהיה פי 3 ממיכל דלק רגיל אבל הוא יאפשר לרכב טווח נסיעה וביצועים זהים פחות או יותר לרכב קונבנציונאלי.


ולהערה השנייה - הכותרת איננה בומבסטית והיא מתארת בדיוק מה שהרכב עושה: הוא מייצר את הדלק בעצמו (המימן הוא הדלק ולא האלומיניום או המגנזיום). הפיתוח עצמו בהנחה שיגיע לבשלות הוא בעל חשיבות אדירה מכיוון שמרבית התיכנונים כיום לא פותרים את בעיית שינוע וייצור המימן שהוא כידוע חומר מאד בעייתי (שלא לדבר על כך שייצורו בשיטות הקיימות כיום מזהם לא פחות מכל דלק רגיל).

עידו
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 23-10-2005, 23:41
  משתמש זכר ג_ב ג_ב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.11.01
הודעות: 5,463
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "פיתוח ישראלי: המכונית שמייצרת את הדלק לעצמה"

יש לי שאלה שלא ראיתי אליה התייחסות בכתבה.
בניגוד לכתבה שלכם על המערכת שיוצרה ע"י מכון וייצמן, ועליה דיברנו גם בפורום, כאן לא מוזכרת שיטה מיוחדת למיחזור המתכת המחומצנת בחזרה למצב שיאפשר תדלוק חוזר. זו לא תהיה בשורה גדולה כל-כך אם יתברר שבעצם כדי למחזר את המתכת, יש צורך באנרגיה שנוצרת בצורה פחות נקיה. או במלים אחרות, שהחסכון והפחתת הזיהום במכונית יבואו על חשבון מה שקורה מחוצה לה.
השאלה שלי היא אם המהנדסים בחברה יכולים להבטיח זיהום ומחיר נמוכים יותר בכל שלבי התהליך, הכולל גם את מחזור המתכת ו/או כרייתה לאורך זמן?
_____________________________________

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://galbarak.co.il/for_other_uses/freshsignature2.png]

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 24-10-2005, 00:02
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ג_ב שמתחילה ב "יש לי שאלה שלא ראיתי אליה..."

האמת שאתה צודק. ולא רק בנושא הזה אין לנו תשובות אלא בעוד מספר נקודות חשובות שקשורות לתפעול המערכת עצמה. האמת היה קשה לכתוב את הכתבה הזאת במיוחד משום שפרופ' יוגב בחר שלא לספק מספר לא מבוטל של פרטים הקשורים לתפעול המערכת ואחרים חשף בפנינו בלי שנוכל לפרטם בפומבי.


כל זה מסיבות של חשאיות עסקית ואני מניח פחד מסוים מניצול של הפטנט שנמצא בשלבים אלו או אחרים של רישום.

בקיצור אין לי תשובה מוצלחת לשאלה שלך - מה שאני יכול לומר הוא שישנה תעשיית מחזור מתכת מפותחת בעולם - אני מניח (לא מידע גדול) שצריכת האנרגיה שם והזיהום שהתעשייה הזאת מייצרת קטן באופן משמעותי מזה של תעשיית הנפט ותוצריה. אז בקיצור כן המכונית עצמה לא תזהם כלל וגם ייצור המימן לא ייזהם ישירות אבל התהליך בגדול ייצר זיהום מסוים - ככל הנראה קטן משמעותית ממה שמקובל כיום.

אבל שוב אני נזהר בדברי כי אני לא יודע את כל הפרטים.

עידו
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:01

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר