לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #12  
ישן 24-10-2005, 23:36
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כסא מפלט במסוקים
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי aviku שמתחילה ב "שאלה טובה והתשובה עוד יותר"

המסוקים היחידים בהם מותקן מושב מפלט הם מסק"רי הקמוב הרוסיים.

כפי שציין אבינועם, כפ"ט דאג להפרדת הלהבים מציר הרוטור (מניעת הפיכת הטייס לסלאמי) והפלטה בטוחה מתוך התא.

כעיקרון, נושא ההפלטה ממסק"ר הוא בעייתי, ולא רק בגלל המערפת שמסתובבת מעל הראש, אלא גם בגלל שברוב המקרים מדובר בגובה נמוך מאד ובמתארי טיסה בעייתיים (טיסה מאחורי מסתור או בתוך ערוצי נחלים). במצב כזה - גם בעת הפלטה קיים סיכון כפול:
א. המסוק יפגע בקרקע לפני ההפלטה
ב. הכיסא יפלוט אל צלע ההר

בגבהים גדולים יותר, ניתן אולי לצאת מן המצב ע"י אוטורוטציה, שעשויה להיות יעילה יותר.

לאחרונה בוצעו שינויים במסוקי הקמוב האלה. איני זוכר כעת אם דובררק על הוספת איש צוות שני למסוק (כן, באופן מפתיע למדי מטיס את המסק"ר הזה טייס בודד) או גם הוצאת מושבי המפלט מן המסוק.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 25-10-2005, 18:13
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
לעניות דעתי
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "גובה נמוך לא מהווה בעיית..."

0-0 מבטיח פליטה בגובה 0 ומהירות 0, אבל לא פליטה מוצלחת. אני מכיר מקרה של קורנס שהתרסק ליד תל נוף, הצוות פלט - אבל בדיוק בפליטה המטוס התגלגל והם הוטחו לקרקע. אזי ? נניח מסוק מגיע למצב פליטה בגובה 30 רגל, בטיסה בקניון. תאר לעצמך שברגע ההפלטה המסוק מגלגל 20 מעלות ימינה (לא גלגול חריף ...) והכסא מוצא את דרכו היישר לקירות הקניון - עם הטייס עליו ...

לגבי מטוסי מטען - רבים מהם הם קומבי - היינו יסיבים (גם מטען וגם נוסעים), אזי ההפלטה תהיה לפי מצב המטוס ? ומה לגבי השינויים המבניים שנדרשים במטוס - עושים חורים רק בחלק ממטוסי הג'מבו ? ומטוסי תובלה צבאיים מובילים גם חיילים לעתים קרובות (ראמים, קרנפים ועוד), אז פעם כן פולטים ופה לא ?
בקיצור - לא ישים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 25-10-2005, 18:37
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לא ירדת לסוף דעתי
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "גובה נמוך לא מהווה בעיית..."

כשכתבתי שהפלטה בגובה נמוך בקאמוב עשויה להיות מסוכנת, ראיתי לנגד עיני מצב בו הטייס מושך בידית (או איך שזה פועל שם), הלהבים מושלכים מהמסוק, ולפני שהטייס נבעט עם הכיסא מתוך המסוק - המסוק פוגע בקרקע...

אם תקח את האפאצ'י - הרי שהמסוק נבנה לספוג חבטות נחיתה חזקות, ע"י קביעת המושבים על גבי מסילה וקפיץ (או משכך) סופג. תחת מושבי הטייסים במסוק גם יש שקע שמבטיח מרווח ספיגה כזה.

נקודה מעניינת נוספת - את מושבי האפאצ'י מייצרת מרטין בייקר של מושבי המפלט...

וכמו שאמר אמיר - כיסא 0-0 הוא תאורטי מאד. הוא אכן יוציא את הטייס בשלום, אבל הנ"ל עשוי להזדקק לשיפוצים עקב פגיעות נטישה, כמו פגיעה בקרקע במהירות גבוהה, מאחר שהפגיעה בקרקע תתרחש בדיוק לאחר פריסת המצנח.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 25-10-2005, 21:06
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
תשובות
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי spritz שמתחילה ב "יש לי כמה שאלות... האם יש..."

ברמה העקרונית, ההנחיה היא להצמיד רגלים וראש לכסא ולהוריד את המגן השחור המכסה על הראש.
מעבר לכך, רצוי לדעת עקרונות נגיעה בקרקע בסיסיים, אחרת זה יסתיים רע ...
הפלטה מרובת משתתפים אינה אפשרית - גם כי לא כולם חגורים, וגם כי הרשף ישרוף כל מי שנשאר במטוס, ואי אפשר להפליט את כולם בו זמנית. במטוסי קרב, נוטש הנווט תמיד ראשון, ו-0.75 שניה לאחר מכן הטייס. אם הסדר הפוך, יש סיכוי לא רע שהרקטה של הטייס תהפוך את הנווט לשניצל אנושי.
כמובן שנטישה בגובה של 31 אלף רגל - פלוס מינוס גובה טיסה ממוצע בנתיבי אוויר תקפיא את כולם, ומה יקרה אם בכלל זה יהיה מעל הים ?
בקיצור - הפלטה אפשרית אך ורק במטוסי קרב. מסק"רים - קשה להאמין בשל אופי הטיסה. כל כלי טייס אחר זה אינו רלוונטי בשל הנוסעים ו/או פרופילי הטיסה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:05

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר