לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-10-2005, 23:48
צלמית המשתמש של קורנסון
  קורנסון קורנסון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
צרלמר'ס "סליק" גודלין

צרלמר'ס "סליק" גודלין, טייס הניסוי המפורסם, הלך לעולמו ב 20 לאוקטובר בביתו שבפלורידה. בעולם הוא יזכר בעיקר עקב שירותו במלחמת העולם השניה, הן החיל האויר הקנדי והן בחיל הים האמריקאי, ועקב היותו טייס ניסוי בתוכנית ה X-1. אולם גודלין גם היה טייס מח"ל אשר שירת בטייסת 101 וזכה להשתתף באחד מקרבות האויר המפורסמים של מלחמת העצמאות.

גודלין נולד ב2 לינואר 1923 בפלנסיבניה והחל לטוס עוד בנעוריו. עקב פרוץ מלחמת העולם השניה ובעקבות סיפורי הגבורה ששמע על המתרחש בשמי בריטניה, ביום הולדתו ה 18 התנדב גודלין לחיל האויר הקנדי. בהיעדר השכלה על-תיכונית לא יכל להצטרף לחיל האויר האמריקאי, שבאותה תקופה בכלל לא השתתף בלחימה. כעבור כשנה סיים את קורס הטייס והוצב בבריטניה, שם הטיס ספיטפיירים. אולם בשנה זו הגיעה המלחמה גם לארצות הברית, ובדצבמבר 1942 גודלין שוכנע להצטרך לחיל הים האמריקאי כטייס ניסוי. בתפקיד זה הטיס מספר מהמטוסים הידועים ביותר של החיל: ה F4F Wildcat , F6F Hellcat , TBF Avenger , ואת ה F4U Corsair . בדצמבר 1943 סיים את שירותו והחל לעבוד עבור חברת בל.

גודלין הטיס מטוסים רבים של החברה, אך החשוב בהם היה ה X-1. גודלין השלים 26 טיסות במטוס ועמד להיות האדם הראשון שיעבור איתו את מהירות הקול. אולם ביוני 1947 השתלטה ממשלת ארה"ב על הפרויקט ומינתה טייס ניסוי חדש - צ'אק יגר, אשר כעבור 4 חודשים ביצע את הטיסה הראשונה מעבר למחסום הקול.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

למרות שאינו יהודי, בסתיו 1948 שוכנע גודלין ע"י חבר להציע את שירותיו לחיל האויר הישראלי. בדצמבר 1948 הצטרף גודלין לטייסת 101 בה הטיס את המוסטנג ואת הספיטפייר. למרות שהגיע ארצה ממש בסופה של מלחמת העצמאות, זכה גודלין להשתתף במספר מבצעים, ביניהם ליווי המבצרים המעופפים לגיחות הפצצה ותקיפת מטרות קרקע מצריות. ב 7 בינואר 1949, במהלך מבצע חורב, נתקלו גודלין וג'ון מק'אלרוי, טייס מח"ל נוסף, ברביעיית ספיטפיירים בריטים שניהלו טיסת סיור מעל הכוחות הישראלים. בקרב האוירי שהתפתח הפיל גודלין את אחד הספיטפיירים הבריטים, מק'אלרוי שניים נוספים, והמטוס הרביעיי נפל לאש מהקרקע.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עם סיום הלחימה עזב גודלין את טייסת 101 והצטרף לטייסת 106 (לשעבר להק תובלה אוירית). הוא השתתף במבצע עובדה בו הטיס מטוסי C-46 קומנדו, והיה טייס המשנה במטוס הראשון שנחת בשדה אברהם, המנחת המאולתר שהוכשר צפונית לאילת. מאוחר יותר הפך לטייס הניסוי הראשון של חיל האויר. בתחילת שנות ה 50 חזר לארה"ב ונכנס לעסקי התעופה הפרטית. הוא המשיך לטוס עד תחילת שנות ה 90.

חומר נוסף :
החיל האויר הקנדי : http://www.mysteriesofcanada.com/Mi...ick_goodlin.htm
באתר נאס"א : http://www.hq.nasa.gov/office/pao/H...x1/goodlin.html
טייסת 101 (והמקור ל 2 התמונות) : http://www.101squadron.com/101/101.html
עוד על הקרב מול הבריטים : http://www.spyflight.co.uk/iafvraf.HTM
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"


נערך לאחרונה ע"י קורנסון בתאריך 25-10-2005 בשעה 23:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 30-10-2005, 04:00
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
מידע ולא רק הוא
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "צרלמר'ס "סליק" גודלין"

גם רוברט מגווייר שכונה "משה מאירלנד" נפטר ב10 ליוני השנה
מגווייר הטיס את העולים מתימן במבצע "על כנפי נשרים" תוך סיכון עצמי בגובה נמוך ומעל ארצות עויינות. גם לאחר שהחברה בה עבד, אלסקה איירליינס, הפסיקה לקיים את הטיסות הוא הקים חברה חדשה והמשיך לטוס הלוך ושוב ולתימן.
ציטוט:
Robert F. Maguire Jr., 94; pilot called 'Irish Moses'


By Dennis McLellan, Los Angeles Times | June 18, 2005



LOS ANGELES -- Robert F. Maguire Jr., the commercial pilot from Oregon who was called the ''Irish Moses" for helping fly tens of thousands of Jewish refugees through hostile territory from Yemen to Israel in 1949, has died. He was 94.


Mr. Maguire died of natural causes June 10 at his home in the Northridge section of Los Angeles, his family said.

The World War II veteran was working for Alaska Airlines in late 1948, when the company was contracted by the American Joint Distribution Committee to fly Jewish refugees from Yemen, where they had been oppressed for centuries, to the newly established state of Israel.

As the chief pilot of Operation Magic Carpet, Mr. Maguire helped transport more than 40,000 refugees on nearly 400 flights, a successful airlift that prompted David Ben-Gurion, prime minister of Israel, to call Mr. Maguire the ''Irish Moses."

The operation was a secret one -- it was feared that the planes would be shot down by Arab forces, who were at war with Israel -- but while they were often shot at, none of the planes crashed, and no lives were lost.

The flights began at Asmara in Eritrea and flew to Aden, where the pilots picked up passengers and delivered them to Tel Aviv, 1,500 miles north.

The pilots, who flew close to the ground and moved in and out of passes and valleys to avoid detection, then flew to Cyprus for the night.

The round trip lasted 15 to 20 hours, with as many as 28 pilots flying at any one time.

After several months, Alaska Airlines withdrew from the operation. Mr. Maguire, who had a wife and three children in Tel Aviv at the time, said last year that the company had been logging too many flight hours and could have been penalized by the Federal Aviation Administration.

But that wasn't the end of the airlift operation: Mr. Maguire kept it going by buying or leasing planes and setting up Near East Air Transport.

He said he was motivated more by the adventure than the money.

But there was more to his commitment to the airlift than that for Mr. Maguire, whose father was a judge in the Nuremberg war-crimes trials after World War II.

Mr. Maguire never forgot the Yemenites' singing and blessing as they flew into Israel, nor the grateful expressions on their faces.

''It was so touching you almost don't want to remember," he recalled.

When ''you've been privileged to see something that people don't see very often. . . . I was lucky; I was blessed that God had given me the opportunity to be there," he said.

Not many of Mr. Maguire's Jewish passengers were aware that their pilot was an American of Irish and British descent who had been raised an Episcopalian.

Over the years, Mr. Maguire did not seek acknowledgment for his role in the operation.

In 2004, Mr. Maguire was awarded a medal of valor from the Simon Wiesenthal Center in Los Angeles for what Rabbi Marvin Hier, the center's founder and dean, called his ''heroic efforts that helped rescue tens of thousands of Jews."

Hier had been aware of Operation Magic Carpet, but assumed that all of the pilots were Israelis.

After hearing about Mr. Maguire's role from a friend of the former pilot's son last year, Hier began doing research and discovered, among other things, a letter from Israel's Parliament to Mr. Maguire three decades ago thanking him for his participation in the airlift.

Mr. Maguire was born in Portland, Ore. He began taking flying lessons at 17 and enlisted in the Army Air Force on Dec. 8, 1941.

He flew people and cargo over the Pacific during the war and afterward helped launch a Philippine airline that used former military planes.

Mr. Maguire flew Jewish refugees from China to Israel under contract with the United Nations and relief organizations before his involvement with Operation Magic Carpet.

Afterward, he transported thousands of Iraqi and Iranian Jews to Israel through Operation Ali Baba.

Mr. Maguire lost his commercial pilot's license in the early 1950s after contracting heartworm and moved to California, where he managed pension funds and dabbled in real estate.

His son Robert F. Maguire 3d is chairman and cochief executive of Maguire Properties, the largest landowner in downtown Los Angeles, with holdings that include US Bank Tower, Gas Co. Tower, and Wells Fargo Center.

In addition to his son Robert, Mr. Maguire leaves two other children, Gil and Alix; eight grandchildren, and eight great-grandchildren.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://cache.boston.com/bonzai-fba/File-Based_Image_Resource/dingbat_story_end_icon.gif]




_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:38

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר