לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #18  
ישן 26-10-2005, 19:37
  Earthquake Earthquake אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.11.02
הודעות: 6
אנסה...
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "הסבר, פרט והדגם"

בהתאם למידע שכבר נמסר פה וללא הוספת שום מידע אחר כדי לא לחרוג ממגבלות כלשהם אנסה לפשט את הנושא.

המערכת שפותחה בח"א נועדה לפצות על מגבלות הראיה של כל בן-אנוש. המרחק של העיניים שלנו זו מזו הוא שיוצר את האפשרות לראות חפצים בצורה תלת מימדי ע"י מפגש בינהם... אך יש לשים לב שיש הגבלה מסוימת לראיה התלת מימדית שלנו. אסביר, ככל שהחפץ שאנו רואים רחוק יותר מאיתנו, כך הראיה התלת מימדית שלנו נפגעת - למשל חפץ שרחוק מאיתנו למשל 100 מטרים לא נראה אותו או חפצים קרובים אליו בצורה תלת מימדת (לכן קשה מאוד להעריך מרחק.. מפה עד פה זה מאה מטר ולשם זה 200 מטר - מתבסס אך ורק על נסיון וזיכרון שהמוח אוגר עם הזמן ולא על יכולת ראיה) מה שעשה ח"א (בלי לפרט יותר מדי) הוא התגבר על הבעיה הזו ע"י המערכות האופטיות (עין של אדם רואה בתלת מימד לערך 5-7 מטר, בעוד תדלוק אוירי מתבצע למרחק גדול יותר) בעזרת מערכת שהעלות שלה לא זולה ונדרשת תחלופה שלה עם הזמן (כמו כל מערכת היא תתיישן לא?)... לעומת זו האמריקאים עשו את זה הכי פשוט (דווקא בניגוד לח"א הישראלי או בכלל לצה"ל שנוטה בדר"כ למצוא את הפתרונות הקלים יותר.. המהירים הפשוטים והגאונים משהו). חא"א פשוט מאוד חתך חלק מהמטוס שם איזה פלסטיק/זכוכית או חומר אחר שקוף... השכיב בנאדם עם סטיק ימין וסטיק שמאל... ופשוט אימן אותו ל"פגוע"... אגב אנשי האויר שלנו נדהמו כשראו את האמריקאים עושים את זה בפעם הראשונה "איך לא חשבנו על זה קודם..."
אגב תמיד אפשר למצוא יתרונות למערכת, זה שהיא קיימת יכולה להקל.. אבל היא לא באמת הכרחית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 28-10-2005, 01:28
  iaf-man iaf-man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
לא ברור למה אתה חושב שאנשי ח"א היו מופתעים מהשיטה האמריקאית
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Earthquake שמתחילה ב "אנסה..."

הרי היא קדמה במס' שנים לזו שלנו,לא?אני מניח שהם התחילו איתה עוד ב-B-29/50 בשנות ה-50
והמשיכו עם ה-KC-97 STRATOTANKER,שהיו גם אצלנו.הנה תמונה של אחד מהמוזיאון:




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img20.imageshack.us/img20/3092/82kc974xfpo033tail3py.jpg]


לא לשכוח שאחד ההבדלים הגדולים בין המתדלקים שלנו לשלהם-שלנו מטוסים אזרחיים שהתאימו להם פתרון טכנולוגי.אני מניח שלא ניתן לחתוך ל-707 את אזור הגחון בזנב בגלל בעיות מבנה.הרי ה-KC-135 תוכנן במקור עם עמדה כזאת,ומטוסים אזרחיים-לא.
ישנו הבדל גם בגודל והמבנה הפיזי של שני המטוסים-ה-135 יותר צר וקצר מדגמי ה-707 שמשרתים
אצלנו ויש לו חיזוקי מבנה(רצועות מתכת) חיצוניים באזור הגוף האחורי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 26-10-2005, 19:50
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
קצת סדר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אמיר890 שמתחילה ב "מטוסי תדלוק"

מטוסי הצי מתדלקים באוויר בשיטה הזכרית - כלומר שיטת הגשוש והמשפך
מטוס חיל האוויר (האמריקאי) כולם מתדלקים בשיטה הנקבית.

חיל האוויר שלנו הפעיל מטוסים הדורשים את שתי השיטות - מה שיצר אתגרים שנפתרו בצורה יצירתית במיוחד:

א. בחלק ממטוסי הבואינג (ואולי בכולם?) ניתן להתקין תחת קצה בכנף גם מיכלי תדלוק "עמית" לשם תדלוק מטוסי עייט (להערכתי תדלוק מסוקים מבואינג זה לא דבר מעשי בגלל הבדלי מהירות קיצוניים).

ב. מטוסים המשתמשים בשיטת התדלוק הזכרית (גשוש משפך) ניתן לתדלק ע"י מיכלי "עמית" בהם מטוס נושא תחת גחונו מיכל דלק עם צינור נגלל ומשפך, ויכול לתדלק מטוס אחר. שיטה זו היתה מקובלת בעיקר בתדלוק מטוסי עיט וקורנס, כאשר העייט היה בד"כ במטוס שנשא את המיכל.

ג. כפי שהוזכר - ח"א מפעיל מספר קרנפים המשמשים כמיכליות (KC-130) חלקם יועד לתפקיד במקור ואחרים הוסבו לכך מאוחר יותר (K/C-130) - אלו משמשים בעיקר לתדלוק מסוקים, למרות שבעבר אף שמשו לתדלוק קורנסים ומטוסי עייט.

ד. ח"א בחן בעבר פיתוח מיכל גשוש עבור מטוסי הנץ\ברק, שהיה בנוי כמיכל דלק שהותקן על כנף המטוס, אולם ניתן היה לשלוף מתוכו גשוש שהתחבר לסל תדלוק. בניסויים שנערכו (האם המערכת נרכשה והוכנסה לשרות?) תודלק ה-F-16 ע"י קרנף ואף ע"י בז שנשא מיכל עמית.

כאן אולי המקום לציין שארה"ב מנעה במשך זמן רב אספקת מטוסים עם יכולת תדלוק נקבית (מתדלקים) מתוך הכרה שתדלוק כזה מקנה לישראל יכולת אסטרטגית, בעוד שתדלוק זכרי לא נחשב ככזה.
ישראל הצליחה לרכוש מספר מטוסים עם מנורי תדלוק (סטרטוטנקר) שמערכות התדלוק שלהם לא הוגדרו כמבצעיות (ואכן היה מקרה אחת או שניים שהצינורות פוט נשרו מן המטוסים במהלך אימוני תדלוק בארץ), עד אשר הוחלט להסיר מן המטוסים את המנורים, לשפצם ולהתקינם על מטוסי בואינג.
רק לאחרונה התאפשר לח"א רכש של מנורים שיועדו ל-KC-135. הראשון שבהם הוכנס לשרות לפני מעט יותר משנה (ואולי כבר יותר?).


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
המטוס האיראני שנחטף לישראל ונחת בעובדה, היה בעצם מטוס תדלוק שנשא מיכלי תדלוק עמית בקצות הכנף. המטוס נראה כאן כשהוא מלווה במטוס בז ישראלי. אין למטוס מנור לתדלוק נקבי!


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תדלוק עמית - מטוס קרב אחד מתדלק מטוס אחר

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תדלוק F-16 ע"י הרקולס.
למרות שבטאון ח"א שחרר לפרסום רק תמונות של ניסוי תדלוק ממטוס F-15, בעזרת המכל הנ"ל, הרי שחיל האוויר ביצע גם ניסוי לתדלוק ה-F-16 באמצעות ההרקולס. הניסוי בוצע ע"י ברק דו-מושבי של מנ"ט.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 26-10-2005 בשעה 19:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 29-10-2005, 10:46
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
שאלה טובה
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי Elad E שמתחילה ב "סולו, למה תדלוק נקבי נחשב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Elad E
סולו,

למה תדלוק נקבי נחשב כבעל חשיבות אסטרטגית ותדלוק עם מנור לא?

ד"א, עוד דרך לפתור את הבעיה בחיל האוויר הייתה התקנת מנור חיצוני קבוע בכל הקורנסים.


קשה לי להגיד למה שיטה אחת נחשבה לאסטרטגית והשניה לא - אולי בגלל הטווחים בהם ניתן היה לבצע את התדלוק (בואינג טס מהר ורחוק יותר מקרנף), למרות שזה בהחלט מוזר.

לגבי הקורנסים אתה צודק חוץ מדבר אחד - לצינור שהותקן קוראים גשוש (PROBE) והוא דווקא סממן של השיטה הזכרית. המנור (BOOM) הוא הצינור המחובר לאחורי מטוס הבואינג.

לגבי האמירות המתייחסות "לכישלון" השיטה האופטית הישראלית - זה נראה לי מוזר לאור כמה עובדות:
א. עדיין משתמשים בה
ב. המטוסים החדשים ששולבו במערך - בנויים עפ"י אותו העיקרון
ג. המערכת זכתה לשבחים רבים ונרכשה ע"י חילות אחרים בעולם, שהגישה ל-KC-135 לא היתה חסומה מבחינתם (אוסטרליה למשל)
ד. המערכת של התע"א מאפשרת פעולה ביום ובלילה ללא קושי - ע"י שימוש במצלמות המצוידות באמל"ר, בעוד שבשיטה האמריקאית ההנחיה הוויזואלית יוצרת קושי עקב עיוות פרספקטיבה של האמל"ר.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:55

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר