לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 17-10-2005, 19:14
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
1G הוא הכוח שכרגע אתה (לא) מרגיש
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Hornet שמתחילה ב "שאלה: האם גם במטוסי נוסעים קיים כוח ג'י ?"

הכוח שפועל עלייך כרגע (בהנחה שאתה לא גולש באינרטנט מתוך כסא רקטי) הוא 1G, כלומר כוח הכבידה כפול 1.
במטוסי נוסעים ייתכן מצב בזמן טיסה רגילה (למשל בהאצה להמראה, כיסי אוויר, בלימה על הקרקע וכו') של כוח גדול יותר, לדעתי לא יותר מ 2.5, וגם פה יש לזכור שמדובר בד"כ בפחות משנייה, ולא בלחץ ממושך. זה לא מסוכן, ואפילו כיף.
לא יודע עד כמה הדבר קורה בזמן טיסה במטוסים הגדולים, כבדים ויציבים יותר, אבל במטוסי תובלה בינוניים וקטנים- זה בהחלט אפשרי.
אבל גם מטוס גדול ידגים עלייך כוח ג'י בכל פעם שהוא ינחת ויפעיל את הבלמים/מהפכי דחף.

להשוואה למשל, ברכבת הרים טובה אפשר להגיע ל 3.5 ג'י (שמעתי על כאלה גם עם 4, אבל אני מניח ששם באמת מקפידים מי נכנס ומי לא).
הקשקושים ש giottospot חירטט לא נכונים או לא קשורים לנושא (לדוגמא ה 747 שהוא הזכיר) והייתי ממליץ להתעלם מהם כליל.

אני די בטוח שפה ובפורום צבא ובטחון כבר היו די הרבה הסברים בנוגע לכוחות ג'י, שווה להריץ חיפוש

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 17-10-2005 בשעה 19:17.
חזרה לפורום
  #11  
ישן 19-11-2005, 11:26
צלמית המשתמש של jetman_1
  jetman_1 jetman_1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.04
הודעות: 158
קצת תיקונים
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי iaf-man שמתחילה ב "בתוך המטוס אפס ג'י,אחרת האנשים היו נדבקים לתקרה"

מטוסי נוסעים מתוכננים לעמוד בעומס של 2.5 או 3.5 G, לא זוכר בדיוק ולא בא לי לחפש כרגע.
טועה מי שכתב שמרגישים G "רק לשניה". אם המטוס מבצע למשל פניה אופקית בהטייה של 30 מעלות, פועל עליו ועל כל מי שבתוכו כ 1.15 G, וזה רגיל במטוסי נוסעים, ויכול להמשך הרבה שניות, אבל זו תוספת קטנה וכנראה לא מורגשת. במטוס קל אפשר לבצע פניה בהטייה של 60 מעלות ולהרגיש 2G
במטוס של נאסא מתחילים לרחף לא בשיא המסלול אלא הרבה לפני כן, כאשר הטייס דוחף סטיק קדימה באשר המטוס בנסיקה בערך ב 40 מעלות. מרגע זה הכנפיים מפסיקות לייצר עילוי ( הן בזוית התקפה 0 ) והמטוס וכל אשר בו נמצאים בנפילה חופשית. הטייסים חשים בדיוק מה שחשים האסטרונאוטים מאחור, אלא שהם חגורים למושבים ולכן אינם מרחפים.
חזרה לפורום
  #13  
ישן 16-12-2005, 15:15
צלמית המשתמש של PERE
  PERE PERE אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.05
הודעות: 231
כוח הכובד -G
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Hornet שמתחילה ב "שאלה: האם גם במטוסי נוסעים קיים כוח ג'י ?"





כל אוירון שמבצע פנייה אופקית בהטייה של 60 מעלות מבצע 2XG עד אשר הטייס יישר את הכנפיים
לטיסה ישרה ואופקית.
מטוסי נוסעים עומדים בעומסים של 4.4 G חיובי.
אם נרצה לתרגל מצב של חלל חיצון - ללא כבידה, נאלץ לדחוף הגהים לטובת 0 =G ואז הנוסעים
ירגישו חוסר משקל זמני. וחלקם יקיאו כנראה.
מטוס נוסעים בד"כ לא פונה בהטייה של 60 מעלות אלא ב30 מעלות, כך שהנוסעים נחשפים ל 1.5G + בלבד לזמן קצר ויכולים להמשיך לבלוע את ארוחת הבוקר למשל.
בטיסה במזג אויר טורבולנטי - כיסי אויר יכול להווצר G גבוהה רגעי, ונוסע לא חגור עשוי להכיר את התקרה מקרוב ואפילו להפסיק לעשן - לצמיתות.

חשיפה ממושכת ל-G גבוהה מחסנת את הגוף בהמשך ומאפשרת ביצועים אירובטיים מרשימים.
או לחילופין ליכולת הפלה טובה יותר של מטוס עויין.

נערך לאחרונה ע"י PERE בתאריך 16-12-2005 בשעה 15:34.
חזרה לפורום
  #15  
ישן 16-12-2005, 15:38
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בהליכה ברחוב (ובישיבה מול המחשב)
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי VuV שמתחילה ב "מעט פיסיקה: על כל גוף הע..."

מופעל על גוף האדם (ולמעשה על כל עצם) כוח של 1 G (יש להבדיל בין g, כוח הכבידה, שעל כדור הארץ הוא בערך 9.8 ניוטון ומעולם לא משתנה במידה ניכרת, ל G, כוחות הפועלים על גוף כתוצאה מתנועתו במרחב ומושפעים ממנה, שיכולים להשתנות).

כאשר הרכב בו אתה נוסע מאיץ או בולם בפתאומיות אז אתה כבר לא מרגיש 1 G, אלא אולי 1.5.

ב 1 G מרגישים "רגיל" (כאמור זה המצב ה"רגיל" על על הקרקע), ב 2 G מרגישים כאילו מסת הגוף היא כפול 2 ממסתו אמיתית על כדור הארץ, וכן הלאה.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 16-12-2005 בשעה 16:16.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:29

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר