30-11-2005, 02:31
|
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
|
|
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
|
|
Tal - תגובה מעניינת
להלן כמה הערות כמי שעסק בנושאים האלה בעבר (וכאמור נזקק לריענון מדי כמה שנים....)
א. עניין הסינוור - במקור ל"וילון" היה חישן פנימי שתפקידו היה להפסיק את זרם החשמל לשפופרת כאשר זוהתה תאורה חזקה במרחב הראייה של המכשיר. זאת כדי להגן על השפופרת בפני צריבה פנימית. הרעיון היה (ואני מניח שעדיין קיים) שבשעה שהשטח שממול מואר בנורים אין צורך בוילון הלילי בין כה וכה ואפשר להסתדר בפריסקופים הרגילים. במידה והשטח הואר כתוצאה ממטרה העולה באש, גם אז או שיש מספיק תאורה להתמצאות ונהיגה או שהמטרה רחוקה ואז סביר שחישן האור לא יכבה את המכשיר. נכון שבמציאות אין הדברים מתלבשים תמיד וממש על הנחות הנדסיות ומערכתיות כאלה או אחרות.
ב. הפרדת התמונה והסיפור על הפז'ו - ייתכן וזה מה שקרה אולם קשה להבין כיצד אלא אם הנהג נמנם (ואפילו אם נמנם בעינים פקוחות...!) שכן ברכב כזה העומד על הדרך שממול יש משטחים שונים המוארים בצורה שונה זו מזו (זגוגיות למשל, מספר רישוי, גלגלים וכו'). קיים עניין של Fatigue מסוים כשמתרכזים בתמונה בשני צבעים (ירוק ולבן) ובשני מימדים (אין תחושת עומק) בנהיגה לילית (לא - לא הייתי נהג טנק אבל הנושא מוכר לי היטב). כאמור אינני מטיל בספק שהמקרה קרה אבל אני בספק אם נחקר נכון.... (מה לעשות ראיתי את ה"סרט" הזה פעמים רבות מדי...).
חיילים על רקע צמחים ושיחים הינם אכן בעייתיים למגברי א"א. הדמויות, ובייחוד כשהן לא זזות, יראו בהחלט כחלק מהנוף. העניין מסתבך כשהצופה מביט במכשיר זמן רב מדי ללא הפסקה !!
ג. שעות הדמדומים - מדוע אין הוילון לדעתך יעיל באותן השעות ?
ד. מערכות טרמיות - יש ויש. כאמור פותחו גם מכשירי ראייה לנהגי טנקים המבוססים על טכנולוגיה טרמית. שאלתי במקור נבעה מנסיוני למצוא האם ועד כמה נכנסו אלה (הטרמים) לשוק בשנים האחרונות, איזה טכנולוגיות השתרבבו בהם ולאיזה כלים.
מחירי מערכות טרמיות עדיין גבוהים מאד בערך פי 4 או 5 גבוהים ממכשירים דומים לנהג טנק המבוססים על אור כוכבים. ואגב גם לטכנולוגיות טרמיות בעייה "ויזואלית אנושית" במובן הדומה לזה של המאכ"יות.
|