לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 29-11-2005, 20:54
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
מכשירי ראייה ליליים - נהג טנק....?

בעבר היו בשימוש מכשירי ראייה ליליים על בסיס הגברת אור כוכבים בעמדת הנהג בטנקים.

במערב ובארה"ב נקראו המכשירים AN/VVS-2 ובארץ "וילונות".

אינני מחפש חומר על המכשירים עצמם אלא עדכון על השימוש הנוכחי בהם ובדורות המתקדמים יותר בטנקים מערביים כולל בארץ.

בשעתו פותחו דורות מתקדמים יותר של המכשירים הללו - על בסיס שפורפרות א"א דור ג', ואח"כ על בסיס טרמי. בתצורה הטרמית הם נקראו AN/VAS-3 וכן AN/VAS-5 .

מבקש מכל "נציגי הגוגל" להתאפק ולא לשלוח אותי לשם שכן הייתי ראיתי, קראתי את מה שכתוב שם. ככלל המידע שם אינו עדכני והוא כללי מאד ולא מדויק.

מי שיכול לתרום הן בתמליל והן בתמונות - מוזמן ויבורך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 29-11-2005, 21:39
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
בודאי Itai....
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי itai25. שמתחילה ב "באתר של החברה שלהם (Northrop..."

כפי שציינתי בגוגל אני מתמצא היטב.

אינני מחפש פרסומי חברה אלא את תמונת המצב הנוכחית - הווה אומר:

1. האם המכשירים מבוססי א"א עדיין בשימוש ועל איזה פלטפורמות ?
2. אם הם אכן בשימוש באיזה דור שפופרות הם משתמשים כיום ?
3. האם היה באמת מעבר למכשירים טרמיים ?
4. אם כך - איזה טכנולוגיה טרמית (עם קרור - בלי קרור ?) מקובלת במכשירים הללו כיום ?
5. האם ברכבי שריון אחרים נעשה בהם שימוש ? ואם כן באיזה סוגים (א"א או טרמי) ועל איזה רכבים ?
6. האם האברמס, הלאופרד, הלקלרק המרכבות ואחרים משתמשים בהם ובאיזה טכנולוגיות ?
7. הטוב והרע מנסיון נהגי הטנקים במכשירים כאלה (יוסיפון - אייכה ? האם לא היית נהג טנק....?)

ועוד ועוד.... כל המוסיף הרי זה משובח....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 29-11-2005, 21:59
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
קצת תשובות של LAYMAN
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "בודאי Itai...."

באחד השרשורים האחרונים על "הטנק הטוב בעולם" ניתקלתי בפיסקה על "הטנק היחיד בעל ראית לילה טרמית לנהג", לא זוכר לאיזה טנק יוחסו הדברים.

בקשר לוילונות אז כאמרו מדובר בכלי פשוט ואמין. איני יודע להגדיר איזה דור נמצא בשימוש אך ניתן לנחש.
המכשירים לא חסינים מסינוור אך סינוור מעוור רק את האזור המסונוור ולא את כל המסך. ההפעלה היא מיידית שדה הראייה רחב ואיכות ה"תמונה" טובה למדיי.

החסרונות העיקריים הם לדעתי, בכול זאת, בעיית הסינוור (כלים בוערים, פצצות תאורה וכו') ורמת ההפרדה הגורמת להעלמת פרטים בעלי צבע זהה.
אחד מעמיתיי נסע ליל ירח אחד על דרך כורכר לבנה וחלקה ברמת הגולן, לאחר שבדק שהנהג אכן רואה היטב את הדרך הפסיק לכוון אותו והתבונן לאחור לחפש את שאר הפלוגה. הטנק עלה על טנדר פיג'ו אפור של ההנדסה שבנס לא היה בו אף אחד. בשחזור שבוצע בלילה למחרת ישבתי בתא הנהג ופשוט לא ראיתי את הטנדר שלי על רקע הדרך הלבנה והמוארת. הנהג יצא זכאי (לא נשפט) המ"פ הודח.
מקרים דומים זכורים לי עם חיילי חי"ר על רקע של סלעים ושיחים רק בלי הקטע הדרמטי :-)
הווילון גם לא יעיל בשעות בין ערביים ובזריחה

לסיכום, הייתי שמח עם לנהג שלי הייתה מערכת טרמית בתנאי שהיא היתה אמינה ובעלת מפתח רחב כמו הווילון. מחיר?

עריכה: לגבי מי משתמש בצה"ל.
כל כלי הרק"מ בהם הנהג רואה את הדרך באמצעות אפיסקופים (כלומר לא נוהג עם ה"ראש בחוץ")
_____________________________________
טל


נערך לאחרונה ע"י Tal53 בתאריך 29-11-2005 בשעה 22:04.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 30-11-2005, 02:31
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
Tal - תגובה מעניינת
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "קצת תשובות של LAYMAN"

להלן כמה הערות כמי שעסק בנושאים האלה בעבר (וכאמור נזקק לריענון מדי כמה שנים....)
א. עניין הסינוור - במקור ל"וילון" היה חישן פנימי שתפקידו היה להפסיק את זרם החשמל לשפופרת כאשר זוהתה תאורה חזקה במרחב הראייה של המכשיר. זאת כדי להגן על השפופרת בפני צריבה פנימית. הרעיון היה (ואני מניח שעדיין קיים) שבשעה שהשטח שממול מואר בנורים אין צורך בוילון הלילי בין כה וכה ואפשר להסתדר בפריסקופים הרגילים. במידה והשטח הואר כתוצאה ממטרה העולה באש, גם אז או שיש מספיק תאורה להתמצאות ונהיגה או שהמטרה רחוקה ואז סביר שחישן האור לא יכבה את המכשיר. נכון שבמציאות אין הדברים מתלבשים תמיד וממש על הנחות הנדסיות ומערכתיות כאלה או אחרות.

ב. הפרדת התמונה והסיפור על הפז'ו - ייתכן וזה מה שקרה אולם קשה להבין כיצד אלא אם הנהג נמנם (ואפילו אם נמנם בעינים פקוחות...!) שכן ברכב כזה העומד על הדרך שממול יש משטחים שונים המוארים בצורה שונה זו מזו (זגוגיות למשל, מספר רישוי, גלגלים וכו'). קיים עניין של Fatigue מסוים כשמתרכזים בתמונה בשני צבעים (ירוק ולבן) ובשני מימדים (אין תחושת עומק) בנהיגה לילית (לא - לא הייתי נהג טנק אבל הנושא מוכר לי היטב). כאמור אינני מטיל בספק שהמקרה קרה אבל אני בספק אם נחקר נכון.... (מה לעשות ראיתי את ה"סרט" הזה פעמים רבות מדי...).

חיילים על רקע צמחים ושיחים הינם אכן בעייתיים למגברי א"א. הדמויות, ובייחוד כשהן לא זזות, יראו בהחלט כחלק מהנוף. העניין מסתבך כשהצופה מביט במכשיר זמן רב מדי ללא הפסקה !!

ג. שעות הדמדומים - מדוע אין הוילון לדעתך יעיל באותן השעות ?

ד. מערכות טרמיות - יש ויש. כאמור פותחו גם מכשירי ראייה לנהגי טנקים המבוססים על טכנולוגיה טרמית. שאלתי במקור נבעה מנסיוני למצוא האם ועד כמה נכנסו אלה (הטרמים) לשוק בשנים האחרונות, איזה טכנולוגיות השתרבבו בהם ולאיזה כלים.

מחירי מערכות טרמיות עדיין גבוהים מאד בערך פי 4 או 5 גבוהים ממכשירים דומים לנהג טנק המבוססים על אור כוכבים. ואגב גם לטכנולוגיות טרמיות בעייה "ויזואלית אנושית" במובן הדומה לזה של המאכ"יות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 30-11-2005, 05:02
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
הבהרות
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "Tal - תגובה מעניינת"

1. הסנוור עליו אני מדבר הוא לא כזה המכבה את השפורפרת. נור תאורה או אפילו פנס רחוב הנמצא כמה מאות מטרים בחזית "צורב" מקטע במסך ולכן עצמים הנמצאים בינו לבין הטנק עלולים לא להראות. (גם בגלל הדו מימדיות)
2. סיפור הפיג'ו התרחש גם בגלל מגבלות הוילון שכן הירח היה מאוד חזק והדרך והטנדר מאוד בהירים.
כאשר נסעתי מול הטנדר פשוט לא ראיתי אותו. כאשר עמדתי מולו במרחק של עשרה מטרים ראיתי אותו אבל לא כטנדר אלה יותר כצל דו מימדי על השביל.
3. שעת דימדומים, התאורה הרחוקה, שמש או שמיים בהירים "שורפת" את התמונה לטווח הקרוב.

ואולי לא הייתי זהיר מספיק קודם, זה לא שהוילון לא יעיל בתנאים אלו אך יעילותו נפגעת.
מהכרות לא מייצגת עם מערכת טרמית אחת לא מקוררת אני מעדיף וילון.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:30

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר