27-12-2005, 18:48
|
|
|
חבר מתאריך: 18.02.04
הודעות: 1,371
|
|
ממצאי חקירת פרשת התנגשות ספינת צים אסיה: הקצין השני התרשל
ממצאי החקירה: הקצין השני התרשל
17:48, 27 דצמבר 2005 / כ"ו בכסלו תשס"ו
משטרת ישראל השלימה את חקירתה בפרשת התנגשות ספינת צים אסיה בספינת הדייגים היפנית שאירעה לפני כשלושה חודשים, בה נהרגו שבעה דייגים יפנים. מסקנת החקירה: הקצין השני בספינה, אזרח יוגוסלבי, התרשל בתפקידו. [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.a7.org/data/images/2005/07/08/tzim_s.jpg]
על פי ממצאי היחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל אשר חוקרת מזה שלושה חודשים את פרשיית התנגשות ספינת הסחר "צים אסיה" בספינת הדייגים היפנית, התנגשות בה נספו שבעה דייגים יפנים, התרשל הקצין השני בספינת "צים אסיה" במילוי תפקידו, ונמצאה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגדו בגין גרימת מוות ברשלנות ועבירות לפי תקנות הנמלים. נגד רב-החובל של הספינה, משה בן-דוד, אין המלצה חד-משמעית לפרקליטות.
בחקירה התברר כי ההתנגשות נגרמה כתוצאה מתמרון בלתי שגרתי שביצעה האניה על פי הוראת הקצין השני, אשר שהה בגשר הפיקוד בעת ההתנגשות. בד בבד קובעים אנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה כי גם צוות הסירה היפנית לא נקט באמצעים נאותים על מנת להימנע מן ההתנגשות.
פרשיית ההתנגשות הימית בין אניית הסוחר לספינת הדייגים היפנית סמוך ליפן גרמה למבוכה רבה בישראל לאחר שדיווחו הרשויות ביפן כי הספינה הפוגעת זוהתה כ"צים אסיה", וכי היא נמלטה מן המקום מבלי להגיש סיוע. בתחילה הכחישה חברת "צים" שכלי שיט השייך לה היה מעורב בתאונה, אולם בהמשך התרצתה והתנצלה בפני היפנים. על פי ממצאי המשטרה פעלה חברת "צים" בהתאם לנהלים ולא נמצאו החקירה טענות או ממצאים הסותרים את גרסת אנשי צוות האניה, לפיה שמעו לראשונה על התאונה רק יומיים לאחר שהתרחשה, עת עגנו בנמל פוסאן שבקוריאה.
a7.org
|