28-12-2005, 13:06
|
|
|
חבר מתאריך: 26.06.05
הודעות: 2,627
|
|
תשובה
התשובה שלי מבוססת על מה שהיה עד לפני 4 שנים, לפני שאיחדו את קורס הטירונות והמקצועות. יכול להיות שגם התהליך של בחירת תפקידים לאנשי הצוות השתנה מאז.
לקראת סוף הטירונות כל החיילים הולכים למתקן אימון בביסל"ש שנקרא מאמן רפא"ל. כל חניך נכנס לטנק (אמיתי) שהוכנסו אליו מערכות לאימון התותחן במקצועות. הוא מתיישב על כיסא התותחן ומדבר בקשר עם המדריכה המפעילה, שמריצה תוכנית אימון שבו הוא צריך לירות על מטרת טנק (ממש כמו משחק מחשב. יש לו כוונת, ובמקום לירות על מטרה אמיתית הוא יורה עט מטרה מדומה שהיא בעצם תמונה שמוצגת על טלויזיה שעליה הוא מכוון דרך מערכת הכינון בטנק).
שליש החיילים שקיבלו את הציונים הטובים ביותר מיועדים אחרכך להיות תותחנים.
לגבי ההחלטה מי יהיה טען ומי נהג - זה לפי שיקול הדעת של המפקד האישי של החייל (כשבסך הכל, בכל מחלקה צריך להיות מספר שווה של טענים ונהגים). הוא מתחשב ברצון החייל עד כמה שאפשר (אבל מה אם כולם רוצים להיות נהגים?). עד כמה שידוע לי, המ"מ מקבל את ההחלטה הסופית על פי כמות התפקידים והמלצות המט"קים.
לגבי מפקד - לקורס מפקדים ניתן לצאת רק אחרי שמסיימים את המסלול.
מי שנמצא מתאים נשלח לקורס (אחרי שעבר את המבחנים בטרום-קורס), ומי שמסיים אותו נהיה מפקד טנק (ואפילו מקבל תעודה מצ'וקמקת).
נערך לאחרונה ע"י NimDod בתאריך 28-12-2005 בשעה 13:15.
|