לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 28-12-2005, 22:11
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,949
הדרור....
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "העיצוב באמת הרבה יותר נאה...."

הדרור שהופל בגזרת ראס-סודר - 1969 והוטס ע"י רס"ן שלי הופל ע"י שני הוקים שנורו לעברו בזה אחר זה מסוללת ההוקים שישבה בראס סודר.

שני ה"תצפיתנים" היו קציני טיווח מחיל התותחנים - בסיום קורס טיווח.
שני סיירי האויר היו אנשי מודיעין (ענף קרב) - האחד וותיק ומנוסה "שמיל" שמו, שהיה משוייך למודיעין אוגדת סיני, האחר היה כזכור לי מתלמד ממודיעין פיקוד הדרום. כולם כאמור ז"ל.

הטיסה באותו היום המר היתה צפון-דרום. בגובה 7000 רגל פחות או יותר. לא נערך שום טיווח אלא צילום בלבד.

מפעם לפעם אני תוהה אם בטיסה הזאת היו שני סיירי אויר מתלמדים מפיקוד דרום + סייר האויר מסיני "שמיל" (+ שני המתצ"ים + הטייס = 6 אנשים) ואינני מצליח להזכר. אני זוכר שהמטוס היה מלא באותה טיסה...........
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 22-01-2006, 20:45
  offerd offerd אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.04.05
הודעות: 3,056
סגירת מעגל בעקבות האתר - על נסיבות נפילתו של הטייס מנחם אייל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "האתר מרחב אוירי - עדכונים וחדשות"

על נסיבות נפילתו של הטייס מנחם אייל





נכנסתי לחדרו של בני שהיה עסוק בסידור חדרו לאחר ארבע שנות שרות. על הכסא היתה מונחת חבילה של חוברות ישנות של ביטאון חיל האוויר. בראש הערימה ראיתי את הכיתוב "עשרים שנה למלחמת יום הכיפורים", לקחתי את החוברת לידי ופתחתי אותה אקראית. החוברת נפתחה בעמוד 50 והכתבה "אמפר אחד איננו". התבוננתי בתמונה ומצאתי את הכיתוב מנחם אייל – טייס סקייהוק.

השם מנחם אייל הדליק אצלי נורה אדומה. לפני כחודש ימים התפרסם באתר FRESH באינטרנט במסגרת פורום צבא ובטחון קובץ שהכיל רשימה מלאה של כל מטוסי חיל האוויר אשר נפגעו מקום המדינה [1]. הרשימה כללה את תאריך נפילת המטוס שם הטייס ואזור הנפילה. הדבר הראשון שעשיתי בעת פרסום הרשימה היה לאתר את המטוס אשר נפל ב 16.10.1973 בשעות הבוקר. מצאתי ששני מטוסים נפלו באותו תאריך, פניתי למפרסם הרשימה אמיר שגב והבנתי שרק מטוס אחד היה מסוג סקייהוק.



עכשיו ידעתי בביטחון מי היה הטייס שאת מטוסו ראיתי נופל בשקט המדברי של ה 16.10.1973 .



במלחמת יום הכיפורים הייתי חייל חרמ"ש סדיר בחזית סיני אשר פלוגתו פלוגה י' מגדוד 79 הושמדה לאחר יום של לחימה. כמו מרבית מחברי שנשארו בחיים חיפשתי לי יחידה להצטרף אליה ומצאתי עצמי בנגמ"ש המסופח לפלוגת הטנקים ז' של אלי ששון ז"ל [2] גדוד 184 חטיבה 14. הלחימה התנהלה בגזרה המרכזית של התעלה. ב 15.10.1973 יצאנו יחד עם שאר החטיבה לאיגוף דרך החולות אשר הביא אותנו לכביש התעלה בתפר שבין ארמיה 2 וארמיה 3 המצריות. הקרב בליל הפריצה היה קשה ורווי נפגעים, הרוגים פצועים וכלי רק"ם רבים אשר נפגעו מטווחים קצרים ביותר בלחימה הקשה מול הכוחות המצריים הגדולים. לקראת שחר, לאחר שאיתן שביט ז"ל[3] שהיה הקצין על הנגמ"ש שלי חילץ פצועים רבים מצומת טרטור לכסיקון קבלנו פקודה לנוע לתאג"ד אחורי לחילוץ הפצועים. בעוד אנו פורקים את הפצועים בתאג"ד ראינו את הסקייהוק של מנחם אייל נפגע מטיל ונופל מבלי שהטייס נראה נוטש את מטוסו. החוויה הייתה קשה.

שלושים ושתיים שנה לאחר המלחה יצא לאור הספר "פלוגה י' בסופה" המתאר את לחימתה של פלוגה י' במלחמת יום הכיפורים ואת סיפורו של כל אחד מחייליה לאחר שהפלוגה התפרקה עד לסוף המלחמה. אביא ציטוט מהספר המתאר את האירוע:



"במצב זה, תוך שאנו נותנים טיפול ראשוני לכל הפצועים שהיו איתנו, עלה השחר של ה-16 באוקטובר. אחרי שניסינו ליצור קשר עם המג"ד ואחרי שהתברר שכוחותינו הצליחו לתפוס רצועה באורך מספר קילומטרים, החליט איתן לפנות לאחור את כל הפצועים שהיו על הנגמ"ש. נסענו עם אור ראשון חזרה על הצירים השוממים במהירות, כאשר לפתע נחבט הנגמ"ש בחוזקה בתוך בור שנפער בכביש כתוצאה מפגיעת פגז. נפילה איומה זו והחבטות שבאו בעקבותיה הוסיפו לנו פצוע נוסף בנגמ"ש.

עברנו דרך תאג"ד של אחד מגדודי התותחנים. היה זה ממש לפני אור ראשון עם הנץ החמה. היה שקט מסביב, ערפל כבד כיסה את האדמה וטל סמיך הרטיב את הכל מסביב. באותם רגעים של שלווה, כשהפצועים קיבלו טיפול ראשוני לפני שהופנינו לתאג"ד הגדול, ראיתי בשמים מטוס שלנו טס בודד לכיוון מערב. רעש מנועיו כמעט ולא נשמע, ולפתע דלק אחריו במהירות טיל קרקע-אוויר. הטווח ביניהם התקצר והטיל פגע במטוס שנכנס לסחרור והתרסק מעבר לדיונות החול רחוק מאתנו. לא נראה מצנח נפתח. היה משהו מהמם בסיטואציה של השקט, השלווה והאדישות לאירוע כזה של נפילת מטוס שלנו, מבלי שמישהו יתייחס או ינסה לברר מה עלה בגורלו של הטייס. עוד מיתוס התנפץ.

המשכנו משם לתאג"ד בציר "עכביש" מתג 55 ושם הורדנו את כל הפצועים שהיו עמנו ואת אנשי הצוות שפינינו, שלא היו להם כלים. עמדתי בצד הנגמ"ש ומניתי את היורדים. על הנגמ"ש היו 32 לוחמים, בחלקם הגדול פצועים שנתלו על הנגמ"ש במקומות שונים. בצריחון המפקד עמדו שני אנשים, עד כדי כך הגיעה הצפיפות. לאחר שפרקנו את הנגמ"ש חזרנו מערבה לתאג"ד שהיה במעוז "לקקן" כדי לפנות פצועים נוספים. נשארנו הנגמ"ש היחיד בגדוד למשימות אלה. ב"לקקן" המתנו זמן מה עד שהרופא סיים לנתח, על הכביש, חייל במצב קריטי, ואז נסענו בשדרה של שלושה נגמ"שים לפינוי פצועים מ"לקקן" לכיוון "טסה", באותה דרך איגוף בחולות שבה נסענו לילה קודם לכן. עוד בטרם היציאה בדקנו את הנגמ"ש ומצאנו את הדפנות החיצוניות שלו מלאות ברסיסים. בדופן השמאלית, באזור שבו ישבתי, מצאתי תקועים שלושה קליעים שחלקם האחורי מבצבץ מתוך המתכת. הרגשתי שעברנו זמן קשה וההשגחה היתה לצידנו".



מאז אותו אירוע תהיתי בליבי מי היה טייס הסקייהוק אשר נפגע מול ענינו. פרסום רשימת חללי חיל האוויר בפורום צבא ובטחון באתר FRESH פתר עבורי את התעלומה.

בכתבה שפורסמה בביטאון חיל האוויר באוקטובר 1993 נכתב: "איש לא ראה את מטוסו של איל נפגע, איש לא ראה אותו נוטש. הוא דיווח שהוא נכנס ליעף, ודיווח שהוא יוצא. מלבד זאת, לא אמר אף מלה בקשר. שוב ושוב קראו חברי המבנה בקשר ל"אמפר אחד", קוד הקריאה של אייל, אך לשווא. לא היתה תשובה". בכתבה מוזכר כי נערכה חקירה לגבי נסיבות היפגעות המטוס וכי מציאת השברים "...חיזקה את ההערה הראשונית, שמנחם אכן נפגע בזמן הטיסה הנמוכה, ושהמטוס התפרק על הקרקע לחלקים שלמים, מבלי שהתפוצץ".



כעד ראיה אני רוצה להדגיש שהמסקנות האלו אינן נכונות. המטוס נפגע בגובה רב יחסית במהלך טיסה מערבה, כנראה לאחר שיצא מיעף התקיפה אבל היה בגובה רב.

אין בעובדות אלו משום נחמה למשפחה אבל יש בהן לתת מידע מדויק יותר על נסיבות נפילתו של הטייס איין מנחם. יהי זכרו ברוך.






[1] כתובת האשכול באתר
http://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=119434




[2] משפחתו של אלי ששון ז"ל שהיה מ"פ טנקים ז' ושנהרג יומיים לאחר מכן בהסתערות פלוגתו על החווה הסינית קיבלה לאחר המלחמה את עיטור העוז על חלקו בלחימה.




[3] משפחתו של איתן שביט ז"ל שנהרג באותו יום שבו נהרג מנחם אייל קיבל לאחר המלחמה את צל"ש הרמטכ"ל על חלקו בסיוע פצועים תחת אש בליל הפריצה.
_____________________________________
קישורים:
לעפר דרורי / לאתר הגבורה
לפלוגה י'/79 / לגדוד 79

להצטרפות לרשימת התפוצה של עפר דרורי, שלח דוא"ל ל:
drori-subscribe@yahoogroups.com
להצטרפות לרשימת התפוצה של אתר הגבורה, שלח דוא"ל:
gvura+subscribe@googlegroups.com


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 22-01-2006 בשעה 21:30. סיבה: תיקון הקישור
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 22-01-2006, 21:41
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
עניין של פרופורציות
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי offerd שמתחילה ב "סגירת מעגל בעקבות האתר - על נסיבות נפילתו של הטייס מנחם אייל"

קודם כל אני רוצה להגיד שזה עוד רגע מבריק של הפורום!

תודה לך על השיתוף בחוויה!

לגבי אמירתך:

ציטוט:
במקור נכתב על ידי offerd
בכתבה מוזכר כי נערכה חקירה לגבי נסיבות היפגעות המטוס וכי מציאת השברים "...חיזקה את ההערה הראשונית, שמנחם אכן נפגע בזמן הטיסה הנמוכה, ושהמטוס התפרק על הקרקע לחלקים שלמים, מבלי שהתפוצץ".
כעד ראיה אני רוצה להדגיש שהמסקנות האלו אינן נכונות. המטוס נפגע בגובה רב יחסית במהלך טיסה מערבה, כנראה לאחר שיצא מיעף התקיפה אבל היה בגובה רב.


מהו גובה רב בהגדרתך? מה היה גובה הטיסה של המטוס?

אני חושש שהגדרה פשטנית של גובה נמוך וגובה רב היא "גמישה" משהו...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 22-01-2006, 21:56
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי offerd שמתחילה ב "סגירת מעגל בעקבות האתר - על נסיבות נפילתו של הטייס מנחם אייל"

עופר, תודה רבה על המאמר, מרגש.

היכן הוא פורסם?

ראוי לציין שמותו של מנחם איל נדון כאן באשכול מוקדם יותר. אני מניח שעדותך מפריכה את הטענה כי הוא נהרג מקליע נק"ל שחדר לראשו (אלו האגדות ששמעתי כבר משלושה מקורות לפחות).
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 23-06-2006, 07:04
  avinoam19 avinoam19 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.05.05
הודעות: 440
האתר "מרחב אוירי"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "האתר מרחב אוירי - עדכונים וחדשות"

שלום לכולם.
אנו פותחים באתר מדור חדש שנקרא "מטוסי ח"א ומטוסים אזרחיים באנדרטאות וברחבי הארץ"
המדור נועד לתעד את כל המטוסים וחלקיהם המוצבים בארץ באנדרטאות,בגנים ציבוריים,בבתי ספר וכו' וכן את המטוסים האזרחיים שגמרו את חייהם כתוצאה מיציאה משימוש תאונות,או כל סיבה אחרת,בטרם יתפוררו,יפורקו או יגנבו ע"י סוחרי מתכות.
בפורום "פרש צבא וביטחון" מתנהלת זה זמן רב פעילות של צילום ותיעוד של
הנ"ל .אנו נשתמש,ברשותכם,בחומרים שצילמתם ותיעדתם לצורך המדור,ואנו מודים לכם על כך.
אנו גם קוראים לכולם להמשיך ולתעד,וגם מטוסים אזרחיים .
אפשר לשלוח את החומר אלי במייל לפרטי או לאמיר שגב.
שבת שלום
אבינעם
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #86  
ישן 10-11-2006, 07:48
  avinoam19 avinoam19 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.05.05
הודעות: 440
האתר מרחב אוירי
בתגובה להודעה מספר 85 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "מאמרים חדשים"

לכל חובבי התעופה.
בצער רב הנני נאלץ להודיע על הפסקת השתתפותי באתר "מרחב אוירי."
האתר שהקמתי יחד עם עמוס דור צבר עד היום קרוב ל-61,000 כניסות של גולשים שקראו את המאמרים שכתבנו,עמוס,אמיר,בן,צחי לירן ועוד חברים,ואני בטוח שנהנו.

היות ושותפי לאתר וידידי הטוב עמוס שהוא גם המעצב הגראפי אינו יכול עוד,לצערי ,ומסיבות שונות,לעדכן את האתר בקצב הדרוש,ולהעלות מאמרים תמונות ומחקרים שכתבנו,אני נאלץ להפסיק את משלוח החומר ולפרוש.אם עמוס יגיע למסקנה שהוא רוצה להשאיר את האתר ברשת במתכונתו הנוכחית-בבקשה.

אני מחפש מקום אחר להקים בו אתר "מראה" שבו יופיעו החומרים שלי ושל חברי והמגירה מלאה ועולה על גדותיה.

אין לי כרגע את המקורות הכספיים להקים אתר בעל נפח איכסון גבוה,לשלם למעצב אתרים ועל האיחסון לתקופה ארוכה.כל אתרי החינם הם לפי מיטב ידיעתי מוגבלים בנפחם ואין בהם את האפשרויות להקים אתר בעל איכות גבוהה.בשילוב מאות תמונות וגרפיקה.

אני מבקש מכל הגולשים בפורום,ומכל חובבי הז'אנר וחיל האויר לעזור לי למצוא אתר כזה,ואפילו בשותפות.
אם יש הצעות,אנא פנו אלי בפרטי או לדוא"ל avinoam549@bezeqint.net

שבת שלום
אבינעם
_____________________________________
האתר "מרחב אוירי" http://www.merchav-aviri.org/pages

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #89  
ישן 24-12-2006, 20:52
  offerd offerd אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.04.05
הודעות: 3,056
בתגובה להודעה מספר 88 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "שלום לכולכם"

הבוקר כתבתי לך עמוס ולך אבינועם אבל משום מה אני רואה שההודעה שלי לא נקלטה

מה שכתבתי הוא שהייתי שמח אם הייתם מוצאים דרך לפתור את הבעיה בינכם שאולי היא בעיית תקשורת בלבד
אבינועם, אתה כותב שחומרים רבים מצויים ברשותך
עמוס, אתה כותב שהכל נכנס לאתר להוציא 2 דברים שיטופלו בהמשך

חבל שאתר טוב כפי שהקמתם יאבד מכוחו בגלל מחלוקת אפילו "ירוק" שכמוני נהנה ממנו
אז
כדברי וועד העובדים
"כוחנו באחדותנו"
מצאו דרך לחזור ולעבוד ביחד וכולנו נהנה
תודה
עפר
_____________________________________
קישורים:
לעפר דרורי / לאתר הגבורה
לפלוגה י'/79 / לגדוד 79

להצטרפות לרשימת התפוצה של עפר דרורי, שלח דוא"ל ל:
drori-subscribe@yahoogroups.com
להצטרפות לרשימת התפוצה של אתר הגבורה, שלח דוא"ל:
gvura+subscribe@googlegroups.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #94  
ישן 25-12-2006, 00:37
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
אתר מרחב אווירי החדש
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "האתר מרחב אוירי - עדכונים וחדשות"

בימים אלה נמצא אתר "מרחב אווירי" המחודש בשלבי בנייה סופיים.

האתר החדש, הנקרא "מרחב אווירי 2006 - האתר לתולדות התעופה בישראל" יפתח בקרוב ויפורסמו בו מעל ל-350 מאמרים וצילומים רבים.

אנחנו לא באים להתחרות באף אחד, ובוודאי שלא בעמוס, שהקצאנו לו גישה לכתיבה באתר החדש, אך לצערנו (ואנחנו מכבדים את החלטתו) עמוס מעדיף להתמקד באתר הישן תוך התעלמות מיתרונות המערכת החדשה, יכולותיה, והנוחות שבהפעלתה.

אני סבור שנשלים את הפיתוח והבנייה בקרוב (אולי עוד השבוע), ואז תגלו שבהחלט היה כדאי לחכות... ואולי גם עמוס יחליט שבכל זאת כדאי לחזור הביתה...

בכל אופן - קיומם של שני אתרים - בהחלט מוסיף, ואינו גורע - שהרי קנאת סופרים תרבה חוכמה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 25-12-2006 בשעה 00:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +3. השעה כעת היא 12:04

הדף נוצר ב 0.70 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2019 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר