לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-01-2006, 20:31
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
מסוק ישראלי ללא טייס

היום פרסמנו מה שאנו מכנים "קצר" (למעשה ידיעה קצרה) אודות פיתוח ישראלי וותיק למדי - ה-Steadicopter.

למי שלא מכיר מדובר על מסוק קטן למדי ללא טייס אשר ניתן לשלוט בו באמצעות מחשב נייד. המערכת מפותחת כבר לא מעט שנים ויכולה לשמש למגוון משימות כולל משימות צבאיות, למסוק מצלמת יום ולילה (תרמית) ויכולת ייצוב די מרשימה לגודלו וכמו כן הוא כולל יכולת ניווט מראש על מפה באמצעות GPS.

לידיעה הקצרה שלנו:
http://www.isracast.com/tech_news/t...180106tech.aspx


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.isracast.com/images/tech_images/tech_new_images/180106copter3.jpg]

תמונה של ה-הSteadicopter בטיסה נמוכה

היה נחמד לשמוע עוד קצת פרטים ממי שמכיר את המערכת ואם יש עניין ניתן לפתוח פה דיון על הניסיונות השונים שנעשו בשנים האחרונות לפתח מסוקים ללא טייס והבעיות בהם הם נתקלו.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 18-01-2006, 23:21
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
הצורך במסוק לא מאוייש
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "מסוק ישראלי ללא טייס"

בקשר לסיבות לפיתוח - הן רבות ומגוונות - הינה כמה:

1. מחיר - מחיר מסוק ללא טייס מתחיל מכמה אלפי/עשרות אלפי דולרים, מחיר מסוק מאוייש מתחיל ממאות אלפים במקרה הטוב (לרוב מליונים) של דולרים.

2. חיי אדם - כמו במטוסים, סיכון חיי אדם במשימות הוא דבר שמנסים להימנע ממנו ככל הניתן.

3. משך המשימה - למרות שהדבר לא נוגע לסטדיקופטר שהוא קטן ומכיל כמות דלק מצומצמת, בעיקרון מסוק לא מאוייש גדול יכול לשהות באוויר זמן רב מאד לביצוע משימתו מבלי לדאוג להתעייפות הטייס (הסטדיקופטר יכול לבצע משימה מתוכננת מראש על מפה ללא ניהוג בזמן אמת).

יש אני מניח עוד לא מעט שיקולים כמו גודל (מסוק לא מאוייש יכול להיות קטן ממסוק מאוייש) ועוד.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 19-01-2006, 16:10
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
פיתוחי מסל"ט....
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "נראה לי שדווקא לא..."

וודאי שיש פיתוחים כאלה בעולם. חלקם בשימוש כבר שנים רבות.

המושג "מבצעי" הינו מושג קשה לפרוש ואינו מושג אוניברסאלי. גם במונחים של צבאות אחרים בין: Fielded לעומת Operational יש אזור"אפור"בהגדרות..

על כל פנים, אחד הראשונים (כמדומני לא הראשון) היה ה- Peanut הקנדי מתוצרת Canadair ומאוחר יותר ע"י Bombardier:

גם לצי האמריקאי פיתוח במסגרת תוכנית VTUAV (שאגב הראש המיצב עם החישנים שנבחר עבורו הינו... כחול לבן....). המסוק הזה מיוצר ע"י Northrop Grumman


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.globalsecurity.org/military/library/budget/fy2001/dot-e/images/01firescout.jpg]

http://www.globalsecurity.org/milit...1firescout.html

קיימים עוד פיתוחים - למשל הצרפתי: CAC.

ועוד היד נטויה....

נערך לאחרונה ע"י ביטיס בתאריך 20-01-2006 בשעה 22:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 19-01-2006, 21:42
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
והתשובה...?
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "השאלה דווקא הייתה די פשוטה..."

גם התשובה עידו היתה פשוטה ביותר !!! -קיים.

תגובתך (מעבר ל"ארוע הגרפי") איננה ברורה לי.

יחד עם זאת - אני חייב להבהיר - אין מונח אוניברסלי ל: "שימוש סדיר". יש זרועות בצבא האמריקאי המשתמשות בציוד שאיננו סדיר, במסגרות גדודיות, חטיבטיות או בניסויים ארוכים בשטח במסגרות שונות תחת תקציבים מיחדים או לא.

ההגדרות הצה"ליות אינן מקבילות תמידבצבאות אחרים. לכן שאלתך איננה יכולה לקבל תשובה לאקונית חד משמעית. זו לא תשובת פילפול או התחכמות. זו תשובה נכונה לשאלה ששאלת.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 19-01-2006 בשעה 21:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 19-01-2006, 22:25
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "והתשובה...?"

לא ברור לי למה להסתבך שאלתי שאלה די פשוטה האם באופן דומה לשימוש בF16, M16 ושאר נשקים תקניים קיים מסוק לא מאוייש אשר נעשה בו שימוש באחד מצבאות העולם אני לא מדבר על ניסוי לא קצר טווח ולא ארוך טווח אלא על אמצעי אשר קיים בכמות משמעותית (לא יחידה או שתיים) ונעשה בו שימוש מבצעי (למשל בעירק).

זה לא המקום לדון במונח של "שימוש סדיר" אתה ואני יודעים בדיוק למה אני מתכוון (אגב אני מזכיר לך שאני פילוסוף - לא בריא להתווכח איתנו על משמעויות ).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 20-01-2006, 00:43
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
עידו....
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "לא ברור לי למה להסתבך שאלתי..."

אתה חייב להבין - המציאות מכתיבה והיא לפעמים איננה כה פשוטה כפי שאתה היית רוצה שתהיה. איש לא מתפלסף איתך. בוודאי שלא אני. שאלת שאלה שאין לה תשובה חד-משמעית ואינך מוכן לקבל תשובה אמיתית ונכונה. Well - זכותך.

שאלות מסוג זה שואלים כאן רבים ואינני שש אלי קרב עמם....

"האם המרכבה היא הכי טובה בעולם...?"
"האם הטייסים שלנו הכי טובים בעולם....?"



אני סבור שאתה יותר אינטליגנטי מהחברה הללו... לפחות כך אני מניח משיוך מקצועך (לא כפילוסוף דוקא). ראיית הדברים בשחור-לבן לא תביא לשום אמת ידיד. אתה מביט באפור ושואל אם זה שחור או לבן.... מה היית רוצה לשמוע כתשובה. לא - אינני יודע למה התכוונת... לא הייתי מבזבז זמני כדי לסבך אותך.

ולעיקרו של עניין - מסקל"ים נמצאים בשימוש בכמה צבאות בעולם מזה שנים רבות. ישראל לא ממציאה כאן שום גלגל.
  • האם שימשו באזורי קרב ? - כן שימשו.
  • האם נרכשו ע"י צבאות ? - כן נרכשו.
  • האם הם חלק מ- CONOPS בצבאות אחרים בעולם ? - אין על כך תשובה חד משמעית.
  • האם השימוש בהם נרחב ? - לא ממש אבל שוב- נרחב ביחס למה ?
  • האם נרכשו בתחרות חוזית ? - כן
  • האם נכנסו לייצור סידרתי ? לא ממש אבל גם לא נמצא לזה צורך.
ההקבלה שלך ל- M16 ול F-16 אינה במקום. אלה מערכות מסוג שונה בתכלית. הצורך והתיפעול מכתיבים אופן הרכשה והפעלה שונים לגמרי.

אם פילוסוף אתה - אתה וודאי יודע שתשובותי אינן פילוסופיה, פילפול או התחמקות מהשאלה.

נו שויין להיום.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 20-01-2006, 17:41
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
מה שיש....
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "פרטים"

ראה קישורים טובים שהביא DeepSpace כאן. ראה הצעתו גם ךחיפוש בגוגל.

ללא שמץ של קנטרנות - מה שמפתחת החברה הישראלית הוא לכל היותר טיסן גדול. בין מסל"ט כזה לבין מסל"ט לשימוש מבצעי - הדרך ארוכה מאד. הפיתוח המקורי של מערכות הניווט העצמאי המתוכנת הינן מעניינות אבל גם זה כבר נעשה בחו"ל. חממת הטכניון כמו חממות אחרות בארץ מסיעות לפיתוחים ללא בדיקת שוק אמיתית (הכרתי אותן היטב בעוונותי כי רבו...). לא תמיד - פה ושם יש הצלחות לא מסחררות אבל יש.

מסוק בלתי מאוייש כזה - נראה לי מהכרות די טובה של הנושא איננו תגלית העונה, והייתי ממליץ מאד לערוך סקר שוק עמוק יותר ובלתי תלוי, להבין מה יש - ומה צריך - ומה אי אפשר לעשות - ומה לא כדאי לבזבז את הזמן לעשות..... לפני שתולים דגל כחול לבן ורצים לספר לחברה.... סקרי השוק הנדרשים ע"י החממות הינם בסיסיים מדי. הדבר גם מוכח בתוצאות בכל היזמות הזאת. זאת חולשתם העיקרית - הבנת השוק והשיווק. טכנולוגיה בלבד אינה בסיס מספיק להצלחה.

הייתי גם ממליץ מאד לבדוק מחדש את האפליקאציות האזרחיות של הכלי. עברתי את הטירונות הזאת מול ה- FAA לפני שנים. לא יטוס כלי בלתי מאויש מעל כבישים ובתים לצורך זה או אחרבעתיד הנראה לעין. בישראל ? - ייתכן, אולם השוק זעיר.

ואגב - מחיר. כפי שהוא היום ייתכן והוא זול מאד. כשיפותח לצורך מבצעי - מחירו יעלה באלפי מונים !!

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 20-01-2006 בשעה 17:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 20-01-2006, 18:43
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "מה שיש...."

מ... חשבתי שיש לך הערות ביחס למה שכתבנו - כלומר שמשהו מהנתונים שם לא נכון. ביקורת כללית על המוצר יכולה להיות מעניינת בפורום שלנו פה אבל היא לא רלוונטית ל"קצר" אצלנו באתר. המטרה של ה"קצרים" היא פשוט להציג טכנולוגיה מעניינת, כל אחד יכול לעשות איתה מה שהוא רוצה. אני לא מניח שמישהו יקנה אחד רק על בסיס שתי הפסקאות שאני רשמתי.


ואגב הקישורים שהביא deepspace מעניינים אבל אני יותר יותר יוצא בהרגשה שלא עונים לי על השאלה כי פשוט לא קיימים היום כלים בעלי יכולות רציניות - המצב כאן דומה אולי למה שהיה בתחום המל"טים לפני כשני עשורים לערך.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 20-01-2006, 20:55
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
עידו....
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "מ... חשבתי שיש לך הערות ביחס..."

אינני יודע היכן אני מאבד אותך. אתה מבקש תשובות חד משמעיות לנושא שאין לו תשובות חד משמעיות בשוק הצבאי העולמי. זהו פיתוח טכנולוגי די ישן, שלא ממש נמצא לו שימוש מבצעי רב. יש תקציבי פיתוח, יש אפילו תקציבי הצטיידות בקנדה ובארה"ב. השימוש קיים, אולם הוא מוגבל יותר מהשימוש במזל"טים.

עיקר השימוש האמריקאי הינו ב- NAVY להם יש מתאר לפיו המס"לט ממריא ונוחת מספינה.

יש גם פיתוח מעניין של ה- V-22 בתצורת מסל"ט בארה"ב.

פיתוח אחר היה ה- Donut שנראה כמו בייגל עגול וגדול (קוטרו היה כשני מטרים).

הקנדים עושים שימוש ב"בוטן" לצרכי תצפית בעיקר. הצי האמריקאי עושה שימוש במסל"ט שפיתח לצורכי תצפית איזורית. לא ידוע לי על נשיאת נשק מפלטפורמות כאלה אולם ייתכן ועובדים על כך בארה"ב.... נשק הוא מנשא כבד יחסית ויש להגדיל את המסל"ט ואת כוח מנועיו. להגדיל אפשר אבל בשלב מסויים ניתן לקחת מסוק קטן ולהתאימו לטיסה ללא טייס (הדבר נעשה כבר בהסבת מטוסים ומסוקים קלים).

מסל"ט גדול יותר הנושא נשק הינו מטרה פגיעה מאד. וייצא שכרו בהפסדו.

מכיון שבמל"טים כיום מורכבות מערכות תצפית הסובבות 360 מעלות, אין צורך לרחף במקום אחד בסביבת מטרה. ריחוף גם מגביר את הפגיעות של הכלי. מכאן שהייתרון היחסי של המסל"ט על המל"ט הינו במשטחי ההמראה והנחיתה הקטנים יותר. הדבר בא לידי ביטוי בשימוש על ספינות (ראה לעיל).

הפעלת המס"לט וניהוגו מרחוק, קשים ומורכבים הרבה יותר מהפעלת מל"ט. האוירודינמיקה של כל מסוק, קטן כגדול מסובכת הרבה יותר מזו של מטוס.

מהסיבות הללו שציינתי ומסיבות אחרות טכניות ומבצעיות אין שוק צבאי נרחב למסל"טים כיום.

כך שהתשובה לשאלתך המקורית היא: יש כאלה, הבאנו מספר דוגמאות, יש בהם שימוש מבצעי, אולם לא נרחב בשל הבעיות שחלקן צוינו כאן בשרשור.

האם המסל"ט נמצא בסטאטוס דומה למזל"ט מלפני שני עשורים ? אם תרצה תשובת "מבחן אמריקאי" - לא. אלא ששוב השאלה שלך אינה נכונה ידיד.

ראשית - תחילת המזלט"ים המבצעיים בעולם היתה למעשה במלחמת ויאטנם בשלהי שנות ה- 60 !!! ( כן ידידים - לא בארץ הצבי...). בארץ הוטסו המזל"טים הראשונים ע"י המודיעין - ב..... ינואר 1970 !!!!! שלושה עשורים ויותר אחורה הן מעל שטח מצרים והן מעל שטח ירדן. יש לי צלקת בזרוע יד שמאל מה"פרויקט" הסודי מאד שהיה לנו אז...

שנית - יש להבין את היישום והצורח המבצעיים. אין בשלב זה שוק גדול לתצפית ממסוקים בלתי מאויישים. הפעלת מסק"ל בתנאי ים (נידנוד המשטח, מי ים שוטפים ומטיזים וכיו"ב) הינה משימה קשה ומסוכנת לכלי הקטן. הצורך בפלטפורמה כזאת הינו מוגבל גם משום שאין מגבלות טופוגראפיות - שטחים מתים בים. עיקר השימוש ייעשה לקראת הנחתת כוחות מהים.

עכשיו אם תבקש עידו תשובה לאקונית ופשוטה, I will give up.....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 20-01-2006, 22:45
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
ההשואה...
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "ראשית תודה על התשובה המפורטת..."

ההשואה נראית לי שגויה או קשה להקבלה.

בעוד שלמזל"ט ולאחריו למל"ט היו אפליקציות מבצעיות והם ענו על צרכים מידיים, היישום של המסל"ט הינו מעין פתרון הקורא לבעייה. ולפתרון הזה יש אכן נישות מסוימות אולם אין לו (כך הערכתי) אותם תנאי התחלה כמו שהיו למזל"טים "אז".

מה אני מתכוון לומר ? - אינני רואה שימוש נרחב במסל"טים בשדה המערכה העתידי. מזל"טים ומלט"ים - ייתכן (ראה הערכה מסויגת להלן). מסלט"ים - לא. המסל"טים לא ירדו מהפרק וימשיכו לחפש דרישות. הם אף ימצאו כאלה פה ושם, אולם לא תהיה הצטיידות רבתי בהם.

ובהזדמנות זאת אחלוק איתך עוד הערכה. לא נביא או בן נביא אני, וגם לא רואה שחורות מקצועי. אולם הערכתי הינה שביום מן הימים, ואפילו "אטיל" צפי - בתוך שנים ספורות, יופל מל"ט או מלט"ים אחדים באמצעים שיפותחו ע"י מדינות (להבדיל מאירגוני טרור) שהרי אין זה מסובך כלל למי שמכיר את הנושא. או אז, תופענה שתי תנופות,שתי יוזמות, אחת שמטרתה פיתוח מערכות הגנה ל"טיסנים" הללו והשנייה - הקוראת להגבלת השימוש בהם בשל חולשתם הרבה ומגבלותיהם האינהרנטיות.

אני בדעה שיש לפלטפורמות הללו מקום היום.

אני פחות בטוח מעמיתים אחרים בהשרדות כל הנושא הזה לאורך זמן.

"אין מומחים לעתיד... יש מומחים לעבר בלבד..." אמר פעם בן גוריון.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 20-01-2006 בשעה 22:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 20-01-2006, 22:56
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
עניין אותי כל נושא המסוקים ללא טייס מספינות...
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "ההשואה..."

האם הפלטפורמה הזו יכולה להיות יעילה ל Over The Horizon Targeting? או שיש פלטפורמות טובות יותר?
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 20-01-2006, 23:19
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
מעבר להרים ולמדבר....
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי ביטיס שמתחילה ב "עניין אותי כל נושא המסוקים ללא טייס מספינות..."

ביטיס - אכן הפלטפורמות הללו יכולות להיות יעילות לציון מטרות מעבר לאופק. אכן זה אחד היישומים שלהן שעליו לא התעקבתי. אולם יש להן מגבלות רבות ולא בכל מצב ניתן לעשות בהן שימוש רצוי.

יש לזכור שהן איטיות מאד, ומוגבלות בדלק. עליהן לנוע מרחקים רבים הלוך ושוב כדי לזהות, לרחף, לבצע סימון. הדבר אפשרי טכנית. לצורך זה יש לפתח טילים מונחי לייזר הנורים מעבר לאופק, מספינות גם כן. יש כמה וריאציות כאלה בשוק העולמי אבל זה איננו חימוש מועדף. יש פתרונות טובים יותר ללא צורך בסימון.

אני חייב לחזור ולציין שוב - פגיעותם של הכלים הללו גדולה. ואני חושש.....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 20-01-2006, 23:44
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "מעבר להרים ולמדבר...."

נעזוב לדקה את המסל"ט. אני רוצה לומר משהו על טענתך לגבי פגיעות המל"טים. ראשית הטענה נראית לי טרוויאלית, מל"ט ומזל"ט הם כלים פגיעים, הם טסים לאט לעיתים קרובות נמוך (בעיקר מזל"טים) ואינם עמידים במיוחד לאש מן הקרקע. מל"טים אם לא נפלו כתוצאה מאש בדשא הקרב עד כה נפלו כתוצאה מתקלות אין בכך בכדי לשנות לדעתי את ההתלהבות הרבה שדוחפת את פיתוחם. כמו כל איום מדינות שונות יפתחו מענה ובתגובה ישופרו המל"טים (באמצעות חמקנות, שרידות, מהירות וכו'). ראיית השחורות בנושא זה נראית לי מוגזמת.


בנוגע למסל"ט אני נוטה יותר להסכים איתך לאור ההיצע המוגבל וככל הנראה שלל הבעיות הטכניות (וגם היעדר צורך מבצעי למרות שכאן אני דווקא רואה אפשרויות מסוימות לשימוש).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 23-01-2006, 00:40
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
מעט היסוריה של מסק"לים...
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "ברוח טובה (וקצת קרה) לילה טוב מירושלים."

נזכרתי שלפני שנים כשהייתי קרוב יותר לנושא היה ברשותי ספרון שסקר את פרויקטי המסלט"ים, המזלט"ים והמלט"ים למיניהם בעולם (דאז). ובכן, לטובת הדיון הזה, ולמורת רוחה של התחייה (...) הפכתי את הבוידם ומצאתי. זהו ספרון משנת 94-95 בהוצאת Sheaphard הבריטית.

אביא כאן כ- 10 תמונות ואיורים מתוכניות שהיו בהתהוות אז, אבל אציין שחלקן (רובן) נעלמו, חלק מהחברות "התאדו".... או שינו בעלות. למרות זאת, וכדי שנבין ש"כבר היו דברים מעולם..." וסתם לשם עניין - למי שעוד כאן.... הנה התצלומים שסרקתי, הכתוביות שהוספתי והתאורים בתמצית. (נזכור רק שמדובר בתקופה של 1993 לערך - כשהסקירה הזאת הוכנה...! ובא גואל לציון... , מאסטרו בבקשה:
  • HELIWING - קונצפט חדש באותן השנים ביוזמת החברה האמריקאית Boeing הרעיון היה לפתח כלי אוטונומי לגמרי !! - התוכנית היתה להטיס אותו להדגמה בספטמבר 1994 ב- Moses Lake, WA (פיתוח מזורז). הצי האמריקאי חתם על חוזה הבדיקות עם בואינג ב- 23 במאי 1994 תחת "מטריית" התוכנית שנקראה אז VLAR. בפיתוח השתתפו גם חברות אחרות. המימון היה כולו של בואינג למעט חוזה הבחינה של הכלי. ההמראה והנחיתה היו אמורים להתבצע בתצורה אנכית (שימו לב ל-4 הרגליות שבכנפונים), ואילו הטיסה אמורה היתה להתבצע באופן אופקי (בדומה ל - V-22) משקלו היה כ- 375 ק"ג ברוטו (המראה). מתוך זה כ- 45 ק"ג יועדו למערכת התצפית המגומבלת. מוטת הכנפיים: 5 מטר לערך.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
  • EAGLE EYE - מבית היוצר של חברת Bell האמריקאית שפיתחה באותן השנים את הורסיות המאוישות בתצורת V-22 . נקרא גם TRUS. המטרה היתה לאפשר נשיאה של כ- 90 ק"ג של חישנים, לטווחים של כ- 180 ק"מ, ולאפשר ריחוף מעל מטרה של כ- 3 שעות (אח"כ שונו הדרישות ל-5 שעות ריחוף מטרה ומשקל חישנים מותר של כ- 140 ק"ג...). מהירותו כ- 200 קמ"ש ורום טיס היה 20,000 רגל. לכלי מנוע אחד במרכז, וזה הניע את שני הרוטורים. כמעט כל הגוף היה עשוי מ- Composites (לא מתכתי). נולד בשנת 1991 מתוך תחרות בין Bell לבין SAI. בשנת 1992 זכתה חברת Bell בפאזה-II של הפרויקט לטובת הדגמה. טיסות המבחן הראשונות נערכו תחת חוזה זה ביולי 1993 ב- Bell בטקסס ונסתימו בפברואר 1994. עד 1994 צבר המסק"ל הזה כ- 35 שעות ניסויי קרקע אקטיביים ועוד 35 שעות טיסה. הניסויים הוגדרו כהצלחה (מניסיוני - לא הייתי לוקח הכל פשוטו כמשמעו....!)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
  • CANARD - פיתוח של חברת מקדונל דאגלאס (ארה"ב). מוטת הרוטור כ- 3.2 מטר.אורכו 4.1 מטר, ומשקלו 738 ק"ג כולל חישנים שמשקלם המירבי היה כ- 91 ק"ג. המיוחד בו היה בתיפעול המעניין של הרוטור - במהירות של כ 230 קמ"ש ננעל הפלופלור (מפסיק להסתובב...) והוא הופך למשטח כנפי. מנוע גאז אחר (אפשר לראות את כונס האויר בתמונה) מחליף אז את הפרופלור לטיה אופקית מהירה (695 קמ"ש !!!). ראדיוס פעולה היה כ- 280 ק"מ. וריחוף היה כ- 3 שעות מעל מטרה. בגובה טיסה של 10,000 רגל היה טווח טיסה של 1,815 ק"מ.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
  • KA-37 - גם הרוסקים מסתבר יודעים לעשות כלים כאלה... זהו פיתוח של חברת Kamov שלצורך הנושא חתמה על שת"פ עם חברה Daewoo מדרום קוריאה. קוטר הרוטורים היה 4.8 מטר. גובה המסל"ט כ0 4.8 מטר. מהירותו 110 קמ"ש, ורום טיסתו 5,200 רגל. זמן שהיה באויר: 45 דקות. ניתן היה להפעילו באופן ידני או אוטונומי לחלוטין. בשנת 1993 נערכו טיסות הניסוי שלו. בתמונה אפשר לזהות מיכלים לריסוס חקלאי..... (נו מי הנאיבי המאמין שזה הכל...? - ריח פרדסים עולה באפי.... ממש "אגרסקו"...)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
  • SEAMOS - משהו מהאומה הגרמנית... Dornier. שימוש ימי. רוטור בקוטר 6 מטר,אורך 2.85 מטר, וגובה 2.85 מטר. "רינה - רינה ברזילי..." משתמש במערכות נווט אינרציאליות וכן ב- GPS. אוטונומי לחלוטין. היה קנדידט ל- NATO כמו גם לצי הגרמני.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

המשך יבוא....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 22-01-2006, 19:40
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
לשאלותיך מצוק...
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "מיקיטל"

כתבת:

"לא ברור לי כיצד צבא יכול לרכוש מערכת ולהכניסה לשירות מבצעי מבלי שהמוצר יהיה בייצור סדרתי..."

ובכן צבא איננו גוף אחיד שכל יחידותיו צועדות בסך בנושאי הצטיידות ורכש. כשמופיעה מערכת חדשה, והצבא סבור שיש לה יתרונות ושכדאי לבדוק את הקונצפט, לא נכנים לרכש מיידי בקני מידה גדולים. מתחילים בדרך כלל ב"קטן", בפעילות שולית, בבדיקות שהופכות למבצעיות, בשינויים המוכתבים למערכת ובתוכנית הצטיידות בשלבים.

הגדרת :"ייצור סדרתי" גם היא איננה אבסולוטית ואוניברסאלית. האם ייצור 10 או 20 מס"לטים בארה"ב בהם מוכנסים שינויים ללא הרף - הינו ייצור סדרתי...? - לא בעיני. בארץ - בסקאלות קטנות בהרבה ועבור צה"ל - יהיו מי שיקראו לכך ייצור סדרתי.

מדי פעם אני עד להצהרות בומבסטיות בעיתונים ובמגזינים בארץ הזועקות בכותרות: " צה"ל רוכש xxx ..." או " צבא ארה"ב החליט להצטייד ב- .XXX...." וכיו"ב... ולפעמים, כשאני יודע במה בדיוק האמור, מסתבר שהוחלט לרכוש כמה מערכות לבחינתן בשדה, ושהייצרן לא ממש נכנס לשום ייצור "סידרתי" אלא למה שקרוי באנגלית LRIP - Low Rate Initial Porduction וזאת למרות שהבחינה הינה "מבצעית" באפגניסטאן או בעירק או אפילו בארץ הקודש...

The Devil is in the Details - אומרים באנגלית...

ואגב אנגלית - המונח Serial Production בדרך כלל מזמין שאלות במשאים ומתנים - "למה הכוונה..?" ישאל אותך העמית ממול.....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 22-01-2006, 19:55
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
ועוד - מצוק....
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "מיקיטל"

כתבת:

"...לדעתי הבלתי מקצועית - המסל"ט יצליח רק בנישה הימית. בנישה הקרקעית , יש לו חסרונות רבים (מחיר,סיבוכיות) מול פתרונות אחרים לחוזי מהיר וזמין לרמה הטקטית.
אגב - אתם בטח לא צריכים אותי בשביל לדעת שהטסת מסוק (מערכת בקרה,וכ"ו) מסובכת בסדר גודל מהטסת מטוס (מזל"ט)
קונבנציונאלי...."

א. מסכים עם הערכתך בנוגע לאפליקציה הימית.
ב. מסכים עם הערכתך בנוגע לקושי שבהטסת מסל"טים.
ג. והערה על התנצלותך - אל לך להרגיש שבשל גילך אין לדעותיך ערך !!! (למרות כמה "ניצים" כאן שניסו לפגוע בדעותיך בעבר !) זכור שכל מי שמעיר לך על גילך, גם הוא צעיר ממישהו... גם הוא לא ה- "מומחה" (במליעיל) היחיד והנבחר גם נסיונו וכבודו לא חייבים להוביל ל"אמת" אחת ויחידה....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 23-10-2009, 21:24
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "מסוק ישראלי ללא טייס"

זה כטב"מ VTOL דגם MD-200 של חברת microdrones הגרמנית , הדגם הזה מיועד לשימושים אזרחים וביטחונים כגון כוחות הביטחון , משטרה ,שירותי הצלה וכו..

יש עוד דגם יותר גדול שנקרא MD-1000 ( אתר החברה- microdrones)


FANCOPTER כטב"מ VTOL שנמצא בשירות מבצעי בצבא הגרמני.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2551/4038243628_7c1008433e.jpg]





אם כבר מדברים על מסל"טים, הנה שני מסל"טים מפיתוח אירופי..

CAMCOPTER S-100 של חברת schiebel האוסטרית.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2562/4037413703_3782bccf91.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2768/4038163672_6f17fdff6c_o.jpg]



פיתוח גרמני-צרפתי, המסל"ט ORKA-1200 של חברת EADS


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2637/4038163978_0736531c6a.jpg]

נערך לאחרונה ע"י ralf בתאריך 23-10-2009 בשעה 21:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 20-11-2017, 20:45
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
"יסעורון ירוק" - המסוק הלא מאויש של התעשייה האווירית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "מסוק ישראלי ללא טייס"

http://www.iai.co.il/2013/37169-48743-he/IAI.aspx

שתי המערכות הלא מאוישות מבית התעשייה האווירית השלימו בהצלחה הוכחת יכולת כחלק מהדגמות שנערכו לראשי מערכת הביטחון. המסוק הלא מאויש, "יסעורון ירוק", שפותח לאחרונה בתעשייה האווירית, ביצע הדגמה למשרד הביטחון במסגרתה הוצגו שני תרחישים מרכזיים. הראשון דימה נשיאת פצוע קשה על ידי המסוק לנקודת איסוף אחורית לצורך קבלת טיפול רפואי מציל חיים, תוך ניטור מצב הפצוע באוויר ושליחת המידע לקרקע בזמן אמת. התרחיש השני- הציג נשיאת אספקה לוגיסטית לכוח מבודד הנמצא בחזית הלחימה, ללא אפשרות להגיע אליו מבלי לסכן חיים.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:01

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר