לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 20-01-2006, 21:04
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
מידע אולמרט נכשל. לא דואג לאכוף את התקנות, לא דואג לצרכנים. מי יבחר בו לראשות הממשלה?

לא רואים את הכסף

בדיקת מעריב ורשות ההסתדרות לצרכנות: רוב העסקים מצפצפים על החוק ולא מפרסמים את מדיניות החזרת המוצרים. ככה זה כשהתמ"ת לא דואג לאכוף את התקנות

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/3td/business_channel/gifs/artline.gif]

נורית קדוש
20/1/2006 11:00

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/3td/business_channel/gifs/artline.gif]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]
כולנו מכירים את תחושת הספק הזו כשאנחנו ניגשים להחליף או להחזיר מוצר שקנינו או קיבלנו במתנה: האם המוכרים בחנות יסכימו להחליף אותו? האם ייתנו רק זיכוי, או - יותר גרוע - יתעקשו שנבחר מוצר אחר? ואם כבר יואילו להעניק זיכוי - האם הוא יוגבל לתקופת זמן? ולכמה זמן?

שנת 2005 נפתחה בחגיגת ניצחון של הצרכנים בזכות שני תיקונים לחוק הגנת הצרכן שעברו בכנסת ועסקו במדיניות החזרת והחלפת מוצרים. למי שמורגל בקשיים שמערימים בעלי עסקים על החלפת או החזרת מוצר, היוו שני התיקונים תקווה של ממש. אבל שנה אחרי, בדיקת רשות ההסתדרות לצרכנות ומעריב עסקים, שפקדו 50 בתי-עסק בקניונים וברחוב, מגלה כי החגיגה היתה מוקדמת: כמעט דבר לא השתנה, וכ-60% מבתי-העסק מתעלמים לחלוטין מדרישות החוק.

רוצים את הכסף



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/3td/business_channel/gifs/artline.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/nrg/gifs/t.gif]

לצד התיקון של פרסום מדיניות ההחזרה, עבר באותו יום בכנסת תיקון נוסף-דרמטי לכאורה - בדבר החזר כספי או זיכוי בשל החזרת מוצרים. התיקון קובע כי בעיסקה לרכישת מוצרים או שירותים מסוימים - כפי שקבע שר התמ"ת - רשאי הצרכן לבטל את הסכם הרכישה בתוך תקופה "שקבע השר". זאת , בתנאי שכאשר מדובר בעיסקה לרכישת מוצרים, והצרכן קיבל את המוצרים, הוא יחזירם לבית-העסק בלי שנעשה בהם שימוש ומבלי שנפגמו.

הבעיה היא שלא נקבע מועד להחלת התיקון, ושהשר טרם קבע אילו מוצרים ואילו שירותים שנרכשו ניתן להחזיר ולקבל עבורם החזר כספי. וכמו שהדברים נראים היום - הוא גם לא צפוי לעשות זאת בעתיד.

קמחי הסביר למעריב שמדובר בנושא מסובך, שקשה להחיל בו חוקים גורפים ולכן הוא סויג. "אני לא יכול לומר מדוע התיקון לחוק נוצר, כיוון שמדובר בהצעת חוק פרטית. אבל צריך שהציבור יבין שלא חוקקה חובת החזר כספי, אלא ניתנה הסמכה לשר לקבוע תקנות להחזר כספי למוצרים ולשירותים שלגביהם יימצא צורך עובדתי להחזר כסף. כרגע אין כאלה מוצרים או שירותים, ואני מעריך שאם נגיע למסקנה שיש תחומים רלוונטיים, נעשה משהו בעניינם ".

קשה מאוד לא לקבל את הרושם שהתיקונים לחוק הגנת הצרכן, שעברו בכנסת, היו לא יותר מעלה תאנה שמשרד התמ"ת יכול להתכסות בו כדי להצהיר שהוא פועל למען הגנת הצרכנים בישראל.

בעצם מדובר בשני סעיפים חסרי משמעות. כל בית-עסק יכול הרי לעמוד בדרישות בצורה מאוד פשוטה: הוא יכול לתלות מודעה גדולה וברורה, שעומדת בתקנות, לפיה מדיניות החזרת המוצרים שלו היא שאין החזרת מוצרים. ביתעסק כזה יעמוד בדרישות, אבל אנחנו לא נרוויח מכך דבר. וזה עוד לפני שדיברנו על כך שלא נקבעה כל סנקציה פלילית, שבהיעדרה, כל אחד הישר בעיניו יעשה, ללא חשש.

התיקון השני, במצבו הנוכחי, חסר כל משמעות, שכן אם לא היו מוצרים ושירותים שראוי היה שייקבע לגביהם החזר כספי, לא היה מקום מראש לתיקון. כך שאם נוצר תיקון, כיצד קרה שעד כה התמ"ת לא מצא את אותם מוצרים ושירותים שייכנסו תחתיו?




הכתבה המלאה
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 20-01-2006, 21:29
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
כתבה אולמרט מפריט את הצרכנות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "אולמרט נכשל. לא דואג לאכוף את התקנות, לא דואג לצרכנים. מי יבחר בו לראשות הממשלה?"

משרד התמ"ת מפריט את הצרכנות

בדו"ח מבקר המדינה שפורסם ב-2004 כתב המבקר כי "משרד התמ"ת אינו מייחס את החשיבות הראויה לנושא הגנת הצרכן ואינו פועל כראוי למיצוי סמכויותיו". נראה שהפתרון שמצא התמ"ת הוא הפרטה הלכה למעשה של חובותיו כלפי הציבור והטלת הביצוע שלהן על ארגונים וולונטריים
יעל אונגר




בדיחות מפעם היו מתחילות ב"מה זה שיא החוצפה?" – והשאר היה שייך לדמיונו של המספר. משרדי ממשלה בדרך כלל לא היו גיבוריהן של בדיחות אלה. אבל ברוח הימים האלה, גם בעניין זה חל שינוי.



הכל התחיל באמצע חודש יולי השנה, כאשר נכנסו לתוקפן הוראות חוק הגנת הצרכן, שקבעו כי על הסוחרים להציג בחנויותיהם מודעות המציגות את מדיניות החזרת המוצרים בבית העסק. החוק קבע, כי הוראה זו תיכנס לתוקפה ב-17.7.2005, אך כבר 3 חודשים קודם לכן, למעשה עד 17.4.2005, היה על משרד התעשייה המסחר והתעסוקה (תמ"ת) להניח על שולחן הכנסת תקנות שתקבענה, למשל, את גודל המודעה, גודל האותיות בה, השפה שבה יתפרסמו הדברים ועוד.



הכוונה הייתה, שעד שייכנס החוק החדש לתוקפו כבר יהיו תקנות ברורות כיצד להפעילו, לטובת הצרכנים והסוחרים כאחד. אך לתמ"ת היה לוח זמנים משלו, והדיון בהצעת התקנות התקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת רק ב-8.8.2005, כלומר לאחר שהחוק העיקרי כבר החל לחול. והתוצאה: בתקופת הביניים נאלץ כל סוחר לאלתר מודעה, והבלבול היה רב.



הגדילה לעשות רשת הרבוע הכחול, שנציגתה קוננה בדיוני ועדת הכלכלה של הכנסת כי הרשת כבר הדפיסה שלטים עבור 170 מסניפיה, ועכשיו, שוד ושבר, תצטרך להדפיסם מחדש. התוצאה הייתה שלב חברי הוועדה נכמר, וכיוון שברבוע כחול הדפיסו שלטים שגודל האותיות בהן הוא 4 מ"מ ויתרו על הרצון המקורי – לקבוע שגודל האותיות יהיה 6 מ"מ, מה שכמובן היה מקל על הצרכנים – וכעת יתנהל המשק על פי הסטנדרט הפחות טוב שהציבה רבוע כחול, והצרכנים יצטרכו לאמץ את עיניהם.



התוצאה המעוותת הזאת, שכאמור נבעה מן האיחור של התמ"ת, שבוצע תוך הפרת הוראות החוק, קוממה את עו"ד ירון לוינסון, מ"מ מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות. למחרת אותה ישיבה בוועדת הכלכלה הוא שיגר מכתב למנכ"ל משרד התמ"ת, הצביע על מחדלי המשרד בעניין זה, ציין כי הדבר הוא בגדר שערורייה, והדגיש כי דווקא חלק מהסוחרים שקיימו את חובתם על פי החוק ייאלצו עקב האיחור לשנותם על מנת להתאימם לתקנות החדשות.



מי שהשיב לעו"ד לוינסון היה מ"מ היועץ המשפטי של משרד התמ"ת, עו"ד מיכאל אטלן. באותה הזדמנות ענה לעו"ד לוינסון גם על מכתב קודם, מ-12.7.2005, שבו דרש האחרון כי משרד התמ"ת יפעל להתקנת התקנות ולהודיע לציבור הצרכנים והסוחרים על השינוי העתיד להתרחש בתוך כמה ימים. אחרי שפירט כיצד הודיע המשרד על עצם כניסת החוק לתוקפו החליט עו"ד אטלן, שזה הזמן המתאים לנזוף בעו"ד לוינסון ובארגון הצרכנים הוותיק שהוא מייצג.



"פרסום פומבי, מהיר וראוי כפי שהנך מבקש במכתבך אינו נחלה בלעדית של משרדי", כתב אטלן. "אני סבור כי אחת מהמטרות החשובות של ארגוני צרכנים היא מתן מידע לציבור בין היתר באשר לזכויותיהם וחובותיהם הנובעים מתיקוני חקיקה, הן חקיקה פרטית והן חקיקה ממשלתית, ואין למשרדי במקרים מסוימים, כמו במקרה זה, יתרון על פני המידע אותו מפרסמים ארגוני צרכנים".



במילים אחרות, משרד התמ"ת, המופקד על ביצוע חוק הגנת הצרכן, הסתגל חיש קל לכך שאת עבודת משרדי הממשלה עושים ארגוני מתנדבים, ובגיזרה הספציפית שלו הוא מצפה שאת העבודה יעשו עבורו ארגוני הצרכנים.



אז נתחיל מכך, שרשות ההסתדרות לצרכנות לא חיכתה שמישהו יגיד לה איך ומה לעשות. הארגון הזה קיים כבר 35 שנה, ולזכותו עבודה מכובדת ומותירת-חותם בתחום הצרכנות הישראלית. אך נמשיך במרכיב שכדאי שבתמ"ת יזכרו אותו היטב: התמ"ת אינו מממן את רשות ההסתדרות לצרכנות, ולפיכך אין לו כל זכות לדרוש ממנה דבר. יתרה מזאת, דרישה כזו לא יכול היה התמ"ת להפנות גם למועצה לצרכנות, שתקציבה מוזרם דרך התמ"ת, ועל אחת כמה וכמה לא לגוף שמעולם לא זכה לסיוע מינימלי ממנו.



האימרה העממית קובעת, כי מי שגר בבית זכוכית, טוב יעשה אם לא ישליך אבנים. ואם בבתי זכוכית עסקינן, הנה מה שכתב מבקר המדינה בדו"ח שפורסם באמצע 2004 על הפעולות שנוקט (או, בעצם, לא נוקט) משרד התמ"ת לשם הגנה על הצרכנים. "המשרד אינו מייחד תשומת לב ראויה לתחום הצרכנות ואינו מנצל את התקציב שיועד לתחום זה", כתב המבקר בתקציר, ואת הדו"ח חתם במילים הבאות: "מממצאי הביקורת עולה, שהמשרד אינו מייחס את החשיבות הראויה לנושא הגנת הצרכן, ואינו פועל כראוי למיצוי סמכויותיו בתחום זה. לדעת משרד מבקר המדינה, על המשרד להחליט מהי הדרך הראויה להיערך לטיפול בתחום חשוב זה".



מן הסתם יעניין את מר לינדנשטראוס לדעת, שהפתרון שכנראה מצא התמ"ת הוא הפרטה הלכה למעשה של חובותיו כלפי הציבור, הטלת ביצוען על ארגונים וולונטריים, ונזיפה בהם כאשר הם מתריעים בפני המשרד כי זו בעצם חובתו ולא חובתם.



הכותבת היא עורכת דין המתמחה בנושאי צרכנות

_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 20-01-2006, 21:47
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
מגעיל אולמרט סימן את הצרכנים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "אולמרט נכשל. לא דואג לאכוף את התקנות, לא דואג לצרכנים. מי יבחר בו לראשות הממשלה?"

אולמרט סימן את הצרכנים

שר התמ"ת להוט לשנות את שיטת סימון המחירים. ככה זה כשהצרכנים הם האחרונים בסדר העדיפויות של המשרד, ואפילו באתר האינטרנט שלו כתוב "הממונה על הגנת הצרחן"
שלומי דונר


שר התמ"ת, אהוד אולמרט, די להוט לשנות את שיטת סימון המחירים ולשנות את החוק הקיים לפיו על כל מוצר יודבק המחיר. ביום עיון שערך השבוע משרד התמ"ת אמר אולמרט כי "אין ויכוח על כך שהצרכן חשוב, כולנו צרכנים וכל אחד מאיתנו צריך לדעת כמה עולה כל סוג של קוטג', אבל גם היצרן מאוד חשוב וצריך להתחשב גם באינטרסים של היצרנים ושל הסוחרים".



אולמרט אמר עוד, כי "אני לא מקבל את ההנחה שיש גורם אחד חשוב וקדוש בצרכנות שהוא הצרכן". הוא צודק. אנחנו לא קדושים וגם היצרנים חשובים. הבעיה היא שמדיניות משרד התמ"ת בראשותו אינה מאוזנת: היא פרו-יצרנית והצרכנים מהווים מבחינתו גורם מפריע.



ציטוט מאתר משרד התמ"ת תחת הכותרת - "דבר השר - מטרות ויעדים", מגלה שגיאת כתיב פרוידיאנית שמצביעה אולי על מה שאולמרט חושב עלינו. תקראו (השגיאה מודגשת): "החוק להגנת הצרכן מעניק הגנה לצרכנים באמצעות פיקוח על מסחר הוגן וקביעת אמצעי אכיפה. משרד התעשייה המסחר והתעסוקה פועל לבנות ולהעמיק את המודעות הצרכנית של הציבור, בין היתר באמצעות ממונה על הגנת הצרחן והמועצה הישראלית לצרכנות" (אם אתם לא מאמינים, קבלו קישור ).







זה כנראה מה שמשרד התמ"ת חושב עלינו באמת: שאנחנו עסוקים בלצרוח. אולמרט אמר השבוע שהצרכן לא קדוש, אבל עד כדי כך? כנראה שכן. תראו מה היה לנו בחודשיים האחרונים: מנכ"לית המועצה לצרכנות, גלית אבישי, התפטרה (לשמחתו של אולמרט: היא הרי עשתה הרבה רעש); תקציב המועצה לצרכנות שנמצאת באחריות התמ"ת קוצץ משמעותית ב-2005; התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד המשרד על המינויים הפוליטים של דירקטורים במועצה לצרכנות.



ועכשיו רוצים לשנות לנו את חוק סימון המחירים.



זה הזמן אולי להזכיר לבכירי משרד התמ"ת מה חושב מבקר המדינה על פעילות המשרד בתחום הגנת הצרכן, בדו"ח שפירסם במאי 2004:



ציטוט 1: "המשרד אינו מייחס את החשיבות הראויה לנושא הגנת הצרכן, ואינו פועל כראוי למיצוי סמכויותיו בתחום זה".





ציטוט 2: "המשרד אינו מייחד תשומת לב ראויה לתחום הצרכנות, ואינו מנצל את התקציב שיועד לתחום זה".





ציטוט 3: "ראוי שהמשרד יבדוק מהן הסיבות לכך ויסיק מהן את המסקנות הנדרשות".







ציטוט 4: "השימוש המועט שעושה הממונה על הגנת הצרכן בסמכות האכיפה המינהלית אינו מרתיע את מפירי החוק".









ציטוט 5: "על משרד התמ"ת לקבוע סדרי עדיפויות ומדדים לאכיפה, שיתבססו על מידת הפגיעה של העבירות בצרכן ויכולתו להתמודד עימן".









כפי שזה נראה - במשרד התמ"ת לא הפנימו את דברי המבקר, וממשיכים לא לייחד תשומת לב ראויה לתחום הצרכנות. אולמרט, ככה זה נראה, החליט כנראה לסמן אותנו.



_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:08

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר