לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 13-03-2006, 07:50
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,237
Facebook profile
בוא אלינו לים - השלדג!

כתבה מתוך בטאון חיל הים על ספינת השלדג!
אבל רגע לפני שקוראים את הכתבה ולכבוד חג הפורים השיר "בוא אלינו לים" יכניס אותנו לאווירת חיל הים!
תיהנו וחג פורים שמח ומאושר לכולנו!!

בוא אלינו לים
מבצעת: להקת חיל הים
לחן: יאיר רוזנבלום

שוב השמש השורפת
את כולנו משזפת
שוב השמש הבוערת
את המים מסנוורת
מסנוורת את המים
את כולנו משחימה היא
אך כשהיא דומם שוקעת
היא יפה היא משגעת - כן!

בוא אלינו, אלינו, אלינו לים
אל הים המרהיב הפרוע
אל השמש הזאת
לרוחות העזות
כי הים לכולנו פתוח.
איזו רוח מטורפת
על פנינו שוב צולפת
נחשולים היא מערמת
ומכה ומנהמת
איזו רוח מטרללת
את כולנו מטלטלת
נעמוד בפה פתוח
שוב לגמוע את הרוח - כן!

בוא אלינו...

בוא אל הסיפון ביחד
נתבונן במעוף השחף
נתנדנד יחדיו בקצב
מול גלים רוחות וקצף
עד מתי תוסיף לשבת
על החול ועל הזפת
כי לשבת כך בדוחק
לא בשביל אחד כמוך -
לא!

בוא אלינו...



הכתבה
שלדג חדש בחיל הים
פורסם בבטאון חיל הים, גליון מספר 8 מאי 2005
הוא חדש ומבריק ודומה יותר לסטי"ל, יש בו שלושה חדרי שינה והמטבח מאובזר, יש לו הנעת ג'ט והלוחמים שלו הם מהמנוסים ביותר בפלגה. הכירו את השלדג - הכלי שמבשר את עתיד חיל הים בבט"ש.
ביקשו ממני לצאת להפלגה על השלדג ולחזור עם התרשמויות מהשטח. התרגשתי להפליג על כלי שמבשר את עתיד חיל הים בביטחון השוטף; כלי שמנפץ כל מה שידענו על בט"ש. מובן שידעתי שהכלי מהיר, חדיש ומתאים לתקופתנו. ובכל זאת הופתעתי.
כבר כשהגעתי לאשדוד, ראיתי אותו ליד הרציף. הוא דומה יותר לסטי"ל קטן מאשר לדבר גדול. יש לו גשר רחב, הוא ארוך ונראה חדש. אמנם בלי ניילונים, אבל עדיין חדש.
כשנכנסים פנימה הוא מרשים עוד יותר. סרן ברוך, מפקד הכלי, מתגאה בתכנון המופתי, כמו אם הכלה רגע לפני שבירת הכוס. הוא מסביר לי שהוא והצ'יף(קצין מכונה)היו שותפים בתכנון הכלי בעת בנייתו. "עזרנו למקם את הזוויות הנכונות של המכשור, את מיקום המושבים ואת כפתורי הבקרה בגשר. סייענו למתכננים במספנות ישראל ואמרנו להם מה צריך בפועל", הוא מסביר. למטה נמצאים חדר המכונה, שירותים, מטבח, חדר אוכל ושלושה חדרי שינה: אחד לצוות, שני לצ'יף ולבכירים ושלישי למפקד. המטבח מודרני ומצויד היטב ? מיקרוגל, תנור, מצרן מים חמים וקרים, מקרר ומקפיר, שולחן רחב ומסך LCD עם רמקולים משובחים. ממש כמו ביאכטה. "בחדרי המגורים אין חוטים וכפתורים כמו בדבור. פה יש הפרדה מוחלטת בין עבודה ומנוחה. כשאתה ישן בחדר, אז לא יפריעו לך פתאום כדי לבדוק משהו", מסביר ברוך.
ברוך ממליץ לי בחום להחליף את הג'ינס במדי ב'. "היום יש אימון פתיחת מעטפת של חילוץ ימי עם שלושה מסוקים: יסעור שמשפריץ הרבה מים, בלאק הוק שמשפריץ פחות ודולפין שלא משפריץ בכלל. את עוד תודה לי על המדים".
מה ההבדל בין השלדג והסופר דבורה? מבחוץ הם דומים.
לנו יש מנועי ג'ט ולסופר דבורה אין, זה מאפשר לנו תמרון טוב יותר. יחד עם זאת, לשני הכלים יש אותו כוח אש ושניהם מגיעים לאותה מהירות גבוהה של 45 קשר. אנחנו תמיד עוקצים אד את השני. אנחנו אומרים להם שמדחפים זה אאוט והם עונים שהם מהירים מאיתנו בקשר אחד".
מתרגלים על רטוב
לפני כמה שנים, קיבלנו בחיל הים החלטה אסטרטגית להחליף את כלי הבט"ש, הדבורים, לכלי שיט שמתאימים לצרכים של ימינו. הדבורים הישנים עברו כמה מחזורי שדרוג במהלך חייהם והם עדיין משרתים נאמנה את החיל, אבל בשל גילם המתקדם ומהירותם האיטית יחסית, נפלה החלטה בחיל כלי בט"ש מודרניים וכך נולדו הסופר דבורה והשלדג.
שני הכלים חדשים ומתקדמים מאד. חיצונית ופנימית הם דומים מאד. מערכת ההנעה שונה וגם היצרן. השלדג מיוצר במספנות ישראל ומונע ע"י מערכת ג'ט שיונקת מים ומוציאה אותם החוצה בעוצמה רבה. בזכות שיטה זו הכלי זוכה לתמרון וליציבות מעולה. הוא יכול לעשות סיבוב בקוטר של 75 מטר בלבד (לעומת הדבור שישרוף 400 מטר). הוא יכול להגיע לחוף כיון שאין לו מדחפים שיתחפרו בחול. הסופר דבורה מיוצרת בתעשייה האווירית ומונעת ע"י מדחפים עוצמתיים.
לוחמי השלדג עסוקים בהכנות האחרונות לקראת היציאה לים. הם מכינים אלונקה עם ג'ריקנים של מים שידמו פצוע, לטובת החילוץ האווירי. ברוך מתנצל בפניי שלא אוכל לדבר עם הלוחמים בשלב ראשון, כיוון שהם מותשים מההכנות לפתיחת המעטפת החילוץ האווירי ואסור להפריע להם לקראת התרגול.
יצאנו לים. כיוון שזו הפלגה ראשונה שבה יתקיים שיתוף פעולה עם חיל האוויר, מצטרפים אלינו מהנדס טיסה וצלמת מחיל האוויר שתתעד את החילוץ הימי, לצורכי לימוד והסקת מסקנות. שיתוף הפעולה ייעשה עם השלדג והסופר דבורה.
כבר ביציאה מהנמל אנחנו מגבירים מהירות ומפליגים במהירות מרבית של 45 קשר ימי (80 קמ"ש). שובל המים הלבן שהשאיר לא מותיר בי שום ספק, זו מהפכה של ממש. 40 שניות בלבד נדרשו לשלדג להגיע מאפס ל-45 קשר. "אנשי הצוות של הסופר דבורה והשלדג הם החיילים המנוסים ביותר שיש בפלגה. החייל הכי צעיר נושא פז"מ של שנה וחצי, דבר חריג בכלי השיט. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שהדבורים עדיין עושים עבודה מדהימה בזכות אנשי הצוות המעולים שמשרתים עליהם", מדביר לי מפקד הסיירת, סרן חגי.
אתה שמח לעבור לשלדג מהדבור שלך?
יואל, לוחם: "כן, אבל יש לי רגשות מעורבים, כיוון שמאד אהבתי את הח'ברה בדבור ושם הייתי מהוותיקים. פה אני הכי צעיר ואנחנו עובדים קשה מאד כי זה כלי חדש וצוות חדש יחסית, אבל ממש טוב לי כאן. יש עניין רב ויש גאווה לשרת על הכלי הכי מתקדם".
אנחנו יוצרים עם מסוק היסעור. הוא מזהה אותנו מתקרב ברעש גדול. היסעור סוגר עלינו וממשיך לרדת. אנחנו מפליגים במהירות של 15 קשר והא נמצא מעלינו בגובה 8 מטרים בלבד. הרעש עצום, להבי המסוק מייצרים טיפות מלוחות שמפלחות את פנינו. רואים בבירור את הטייסים ואת צוות החילוץ האווירי. לאחר כמה דקות היסעור מתרחק מאיתנו ואפשר לדבר קצת בקשר וגם לשמוע. "טוב, אנחנו מוכנים לתרגול רטוב" (כאילו שעד עכשיו היה יבש). עכשיו היסעור מנסה להרים את האלונקה עם הג'ריקנים הפצועים. הוא מצליח, אבל זה לא היה פשוט. לכן מתרגלים שוב. לאחר שנרטבנו, הוא ממשיך לבסיסו ואנחנו מחכים לתרגול שני עם הבלאק הוק.
יש לנו כמה דקות להתאושש והשניצלונים מוגשים על הגשר. זו הייתה הפלגה רבת נספחים ועדיין לכולם היה מקום על הגשר. תענוג.
הנדסת אנוש מעולה
אני מנצל את ההפוגה בתרגיל ויורד עם הצ'יף לחדר המכונות. "אתה רואה, הכל מצוחצח, יש גישה נוחה לטיול ותחזוקה, לא צריך להתקפל ולשבור את הגב בשביל פעולות פשוטות". חדר המכונות מבריק. המנועים צבועים בלבן, יש לוח בקרה אלקטרוני על מסך LCD. "המנועים שואבים 7.5 טון מים בדקה ומוציאים אותם החוצה בעזרת מערכת הג'ט".
סיבוב נוסף בכלי מגלה כי יש מערכת כיבוי אוטומטית במקרה של שריפה, יש לוח בקרה שמציג נתונים רבים, ביניהם האם הדלתות פתוחות או סגורות, האם יש תקלות וכו'. השלדג תוכנן כך שיוכל להתאים גם לימי מלחמה. אנחנו מתכוננים לתרגול עם הבלאק הוק. איזה הבדל. הוא הרבה יותר ידידותי לפצועים ולאנשי הצוות. הוא מתיז הרבה פחות מים, מרעיש פחות ונעים יותר מהיסעור שחג מעלינו לפני חצי שעה. "חכה תראה את הדולפין, ברוך ניצל את ההזדמנות לעשות תרגולת של בקרת נזקים, "הצפה בירכתים". בתוך דקה הצוות מבצע את התרגולות הדרושות כדי להתמודד עם ההצפה. בסיום התרגיל ברוך מוודא שכל המפליגים נמצאים על הגשר ומחזיקים חזק. הוא רוצה להדגים לי את יכולת התמרון של הכלי. הוא מעלה למהירות מרבית ומסובב הגה מלא ימינה. השלדג נוטה על צדו ומשלים סיבוב מלא הקוטר (ממש כמו שמשכיבים אופנוע).
הגענו לתרגול האחרון עם הדולפין, המסוק הימי של חיל הים. זה היה התרגול הטוב ביותר. הדולפין מותאם לים, לכן אינו מתיז מין. כמתבונן מהצד זה היה התרגול הטוב ביותר. חילוץ נטו.
השעה חמש אחה"צ. חוזרים לנמל. אני נפרד מהצוות המדהים והם מקנאים בי, אולי כי בעוד שעה הם חוזרים לים כדי לתרגל חילוץ ימי בלילה.
מהם היתרונות של מנועי הג'ט?
ברוך: "מנועי הג'ט תורמים רבות ליציבות הכלי. התנודות ממש קטנות ולכלי יש יכולות תמרון יוצאות דופן. אני יכול בעת מרדף להגיע לכלי החשוד במהירות גבוהה ולעצירה מוחלטת תוך 12 שניות, שזה 150 מטרים בלבד. הכלי תוכנן היטב ע"י מספנות ישראל. יש לו תשתיות רבות שמקלות עלינו בביצוע הבט"ש ובמבצעים מורכבים יותר. לא צריך יותר לאלתר כשרוצים להוסיף ציוד. יש לו גם הנדסת אנוש מעולה שמקלה מאד על אנשי הצוות, יש מעברים רחבים. לי כמפקד יש בקרה נהדרת על המתרחש בכלי".
"מוטב מאוחר מאשר לעולם לא"
אמנם חלפו 18 שנה מאז שפותח במספנות ישראל, אבל לאחר מקצה שיפורים שערך חיל הים, השלדג היום טוב מתמיד ובעל תכונות יוצאות דופן. והכי חשוב, בשלדג לא מקיאים!
השלדג פותח במספנות ישראל בשנת 1987 ואב טיפוס ראשון הוצג כבר בשנת 1989. אלוף במיל' זאב אלמוג, מפקד חיל הים בין השנים 1979-1986, כיהן כמנכ"ל המספנות והוביל את פיתוח כלי הבט"ש המתקדם. "כשנכנסתי לתפקיד, הבאתי עמי נבחרת מנצחת של מהנדסים מחיל הים ובראשם מיכאל אברהם, דני רבין ואבי שחף, שכיום הוא מנכ"ל המספנות". מספר אלמוג. "הבאתי איתי את ניסיוני הרב בלוחמה של כלים זעירים, מתוקף תפקידי כמפקד שייטת 13 ומפקד זירת ים סוף, ובנינו כלי מתקדם מאד שענה על הצרכים של חיל הים הישראלי וציים אחרים בעולם, בזכות חמש תכונות שמייחדות אותו:
מהירות. הכלי מהיר מאד והאב טיפוס הגיע למהירות של 50 קשר גם בגלי ים. כלי בט"ש חייב להיות מהיר, כדי להתקרב למטרות חשודות ולהשיגן.
הפלגה נוחה גם בים גלי בזכות מבנה הכלי המיוחד הדומה לצורת V עמוק בחרטום ומסיטי זרימה מיוחדים בתחתית. תכונה זו מאפשרת להפליג במהירות גם בים גלי עם יציבות טובה, וכך הצוות לא סובל מסימפטומים של מחלת ים. בשלדג לא מקיאים.
הסיפון יבש בכל מצב ים.
הוא שוקע נמוך ויש לו יכולת תמרון מעולה המאפשרת לנהל מרדף ימי והגעה לחוף, בזכות השוקע הנמוך ומדחפי הג'ט.
נוחות מרבית לצוות, הכוללת מעברים רחבים ותחזוקה נוחה.
מי קנה את הכלי לפני חיל הים?
"בשנת 95' מכרנו את השלדג למדינה זרה והוא נלחם שם. באחד הקרבות הוא הטביע שלושה כלים והבריח ארבעה, תוך כדי לחימה במהירות גבוהה. במהלך הקרב הוא חטף 50 פגיעות ובכל זאת המשיך להפליג. סה"כ נמכרו עד כה 12 כלים".
מהי תרומתו העיקרית של השלדג לחיל הים?
"חיל הים שדרג את יכולות הבט"ש שלו. כעת יש לו אפשרות לעמוד בנקודה בים ביציבות וכשהוא מזהה מטרה חשודה, הוא מזנק אליה במהירות גבוהה. מעבר לכך, הלוחמים שמשרתים על הכלי יכולים לשהות עליו זמן ממושך יותר, תוך איכות שירות טובה יותר, בשל החשיבה לרווחת הצוות".




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:09

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר