05-03-2006, 19:33
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.09.04
הודעות: 1,000
|
|
אז ככה. . .
כך גחלים שבערו ועכשיו הם נגיד במצב של אחרי האש (מה שניקרא גחלים לוחשות) , אם תינשוף עליהם אז או שהם יתחילו ליבעור שוב או שהם יצהיבו המשמעות היא שהטמפרטורה תעלה בגלל שיותר חמצן נישרף.
ככה זה אותו רעיון של הטורבו, אויר שניפלט מסעפת הפליטה (לפני האגזוז) שלך מועבר לתוך רדיאטור קטן שתפקידו הוא לקרר את האויר החם הזה מישום שאויר יותר קר ניתן יותר לידחוס ואז ניתן להעביר יותר אויר דחוס למערכת.
מהרדיאטור האויר ניכנס למדחס/טורבינה שבצורת שבלול שתפקידה היא לידחוס את האויר בלחץ מסויים שניקבע או ע"י החברה או ע"י משפר הרכב (צ'יפ) אל סעפת היניקה.
אויר דחוס זה שהוא יותר דחוס מהלחץ בחוץ (האטמוספרי) מעלה את טמפרטורות הבערה מאוד ובכך מגדילה את הלחץ בצילינדר שמפה הבוכנת נעה יותר מהר/חזק.
לטורבו גם יש את הפורק בעל הצליל החמוד שתפקידו הוא לשחרר את הלחץ שנותר במערכת הטורבו לאחר הורדת הרגל מדוושת הגז (אתה גודש, עזבת את הרגל מהגז, נותר לחץ, הוא משוחרר מהעזיבה.
וכן, יש טורבו בנזין, זה לא קשור לתהליך הבערה, זה מערכת שיושבת בסעפות.
מקווה שעזרתי.
אם יש לי טעויות או אם למישהו יש תוספות והערות אני אשמח להעשיר את הידע שלי.
נערך לאחרונה ע"י TheSoulTaker בתאריך 05-03-2006 בשעה 19:52.
|