08-12-2004, 10:51
|
|
אדמין לשעבר
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
|
|
מעבר לעובדה שלא דייקת בנסיבות (ובהגדרה המשפטית שלהן) - חטאת גם בהוזלת דם חיילים
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי העכבר ששתק שמתחילה ב "חבל שאתה לא מתייחס לנסיבות שבהן מצא גולדשטיין את מותו"
גולדשטיין רצח אזרחים (אין שום סיבה להדגיש זאת - מחבל שרצח חיילים אינו צדיק גדול יותר...), ואז הושלך
עליו מטף, הוא נפגע, הנשק נפל, והוא הפך לפצוע חסר אונים. הריגתו בשלב הזה אינו "הגנה עצמית" עפ"י
שום הגדרה משפטית, אלא רצח (עפ"י חוק - לא עפ"י מוסר). איש לא הועמד לדין על כך, בשל הנסיבות
וההצדקה שהיו למעשה הזה.
אין כל בעייה מוסרית באי לקיחת סיכון לגבי חיי מחבל: למעשה, לולא ירו בו (מתוך אותו "מוסר"), וכתוצאה
מכך היו נפגעים אנשים שלנו - זה היה חמור לאין שיעור. אסור לחייל לקחת סיכון מינימלי בכל הנוגע
למחבלים, והסוגייה מתי מפסיק המחבל להיות מסוכן היא פשוטה וחדה: רק כאשר הוא פגוע ידיים באופן
המונע ממנו ירי (קטיעה למשל...), כאשר הוא כבול, כאשר הוא חסר הכרה ושוכב עם פניו לקרקע. בכל
מקרה אחר - ל-א לירות במחבל זה פשע מוסרי שעושה חייל כלפי חבריו לכוח, ומעיד על העדר ערכים.
בשייטת איבדו שני לוחמים בשם המוסר המזוייף. מקרה אחד היה בשכם, כאשר במקום להרוס בניין שמחבל
הסתתר בו - העדיפו לפרוץ פנימה, ורענן קוממי נהרג מירי המחבל שהסתתר בפיר המעלית. זה לא מוסר,
אלא אנטי-מוסר. זה העדר ערכים ברמה הכי עמוקה - וכאשר הראו השייטים שיפור והפנמה של ערכי
היסוד והמוסר, ביום ששי האחרון - קמו חבורת שונאי הצבא, ועוררו קול צעקה על "פשע המלחמה" שבוצע
במחבל החמוד (שעל ידיו דם נקיים רב).
|