14-03-2006, 16:01
|
|
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
|
|
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
|
|
מתוך בטאון חיל האוויר...
ישנה אגדה במערך הזהבן המספרת על כלי אחד, מספר 217, שיצא לטיסת אימונים ומאז נעלם. "המזל"ט טס במסגרת אחד התרגילים", מספר עופר. "בשלב מסוים המשדר המוטס שלו כנראה התקלקל, תקלה שגרמה להפסקת השידורים שלו כלפי מטה. אין תמונות וידיאו ואין טלמטריה. לא יודעים עליו דבר אבל מכיוון שכבר הכרנו את התקלות האלה הצוות המשיך להטיס את המטוס ויצר קשר עם הבקרה. ביחידת הבקרה רכשו את מיקומו והחלו לעקוב אחריו. מזג האוויר היה אפור ועננים כיסו את צפון הארץ. הבקר ביקש שהמטוס יפנה מערבה לכיוון ראש הנקרה, יעשה לג מאוד ארוך מזרחה ובמקביל הזניקו מסוקים שילוו אותו עד לאתר הפריסה", הוא מספר. "הכל עבד מצוין. הבקר ראה את המטוס במכ"מ והמטיס הוציא אותו לכיוון הים, הפנה אותו חזרה ולאחר שטס מספר קילומטרים מעל היבשה-המטוס נעלם. נעלם מהמכ"ם. היה ברור שהוא כנראה נפל בגליל. הוציאו מסוקים וכוחות רגליים שחיפשו את המטוס על מנת להביא אותו לקבורת ישראל, אך לא מצאו אותו. לימים מישהו צייר על אחד הקירות בבסיס את מטוס 217 וותיקי המערך טוענים שמדי פעם הם שומעים את הזמזום של 217 חוזר הביתה".
לאחר שחיל-האוויר התחיל לקלוט את מטוסי הסרצ'ר, הדור הבא של הזהבן, הפך הזהבן לכלי הדרכתי, המיועד ללימוד יסודות הטסת המזל"ט. "הסיבה הבסיסית לכך שהזהבן הפך למטוס המיועד להדרכה היא שהוא לא מתוחכם, מה שאתה פוקד עליו, זה מה שהוא עושה" מסביר עופר, "צריך להטיס אותו כל הזמן ולכן הוא מלמד את יסודות ההטסה בצורה הכי טובה שיש וזה סולל את דרכו להיות בשלב מאוחר יותר המטוס של בית-הספר לכטב"ם. מבחינה הדרכתית אני חושב שהמטוס יחסר לחיל-האוויר. חשוב שהמפעילים יבינו מה המטוס עושה יחסית למצלמה ויחסית לקרקע, שהוא יבין לאן הוא מסתכל, איך לא להכניס את המצלמה למגבלות שלה. את הדברים האלה מרגישים רק עם הזהבן, הדרישות היום הן שונות" מסכם עופר.
_____________________________________
|