לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #26  
ישן 14-03-2006, 16:01
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
מתוך בטאון חיל האוויר...
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "עוד תמונה"

ישנה אגדה במערך הזהבן המספרת על כלי אחד, מספר 217, שיצא לטיסת אימונים ומאז נעלם. "המזל"ט טס במסגרת אחד התרגילים", מספר עופר. "בשלב מסוים המשדר המוטס שלו כנראה התקלקל, תקלה שגרמה להפסקת השידורים שלו כלפי מטה. אין תמונות וידיאו ואין טלמטריה. לא יודעים עליו דבר אבל מכיוון שכבר הכרנו את התקלות האלה הצוות המשיך להטיס את המטוס ויצר קשר עם הבקרה. ביחידת הבקרה רכשו את מיקומו והחלו לעקוב אחריו. מזג האוויר היה אפור ועננים כיסו את צפון הארץ. הבקר ביקש שהמטוס יפנה מערבה לכיוון ראש הנקרה, יעשה לג מאוד ארוך מזרחה ובמקביל הזניקו מסוקים שילוו אותו עד לאתר הפריסה", הוא מספר. "הכל עבד מצוין. הבקר ראה את המטוס במכ"מ והמטיס הוציא אותו לכיוון הים, הפנה אותו חזרה ולאחר שטס מספר קילומטרים מעל היבשה-המטוס נעלם. נעלם מהמכ"ם. היה ברור שהוא כנראה נפל בגליל. הוציאו מסוקים וכוחות רגליים שחיפשו את המטוס על מנת להביא אותו לקבורת ישראל, אך לא מצאו אותו. לימים מישהו צייר על אחד הקירות בבסיס את מטוס 217 וותיקי המערך טוענים שמדי פעם הם שומעים את הזמזום של 217 חוזר הביתה".

לאחר שחיל-האוויר התחיל לקלוט את מטוסי הסרצ'ר, הדור הבא של הזהבן, הפך הזהבן לכלי הדרכתי, המיועד ללימוד יסודות הטסת המזל"ט. "הסיבה הבסיסית לכך שהזהבן הפך למטוס המיועד להדרכה היא שהוא לא מתוחכם, מה שאתה פוקד עליו, זה מה שהוא עושה" מסביר עופר, "צריך להטיס אותו כל הזמן ולכן הוא מלמד את יסודות ההטסה בצורה הכי טובה שיש וזה סולל את דרכו להיות בשלב מאוחר יותר המטוס של בית-הספר לכטב"ם. מבחינה הדרכתית אני חושב שהמטוס יחסר לחיל-האוויר. חשוב שהמפעילים יבינו מה המטוס עושה יחסית למצלמה ויחסית לקרקע, שהוא יבין לאן הוא מסתכל, איך לא להכניס את המצלמה למגבלות שלה. את הדברים האלה מרגישים רק עם הזהבן, הדרישות היום הן שונות" מסכם עופר.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 14-03-2006, 17:19
  YEHUDAF16 YEHUDAF16 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 226
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "מתוך בטאון חיל האוויר..."

אני ממש לא חושב שיש סיבה ספצפית שבגללה הפסיקו את השימוש בזהבן
הפסקת השימוש בזהבן נובעת מאוסף לא קטן של סיבות:בהתחלה המערכת היתה חדשנית מדי
ואנשים לא ידעו איך להשתמש בה,כשהבינו את הזהבן ..הזהבן עשה בעיות בתקשורת איתו ובעיות בתחומים שונים..בעיות אלו הצריכו עוד כסף להמצאת מערכות שפותרות את התקלות מצד התעשייה האוירית.זאת הסיבה התקציבית.,סיבה נוספת היא שזהבן הוא מטוס שאי אפשר ממש "לסמוך עליו"שיהיה תקין ולכן הוא יצר עומס אצל טייסות בחיל האויר והיה צריך משאבים רבים כדי לפקח עליו.....כל מה שאמרתי הביא את חיל האויר לעשות חושבים בשנית בנוגע לזהבן ומה שהובן זה שהמטוס גורם לבעיות ושווה להחליף אותו
הפוטנציאל שהיה טמון בזהבן היה אדיר וחבל שהוא לא מומש
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:08

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר