לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 26-03-2006, 09:27
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
כן ולא....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אבי ירדן שמתחילה ב "שנות ה80 - משבר בחיל האוויר?"

כן:

סגרו טייסות, הדממו בסיסים, שחררו המון אנשים וירדו אל מתחת למלאי החירום בדלק.
החיתוך היה חד ומקומם (אני אישית חוויתי זאת, כאשר יום לפני השחרור וידאתי שאני חוזר למילואים ביחידה שלי, וכשהגעתי למחרת לבקו"ם - מחקו את השם שלי והעבירו אותי ל"ירוקים". כי הקפיאו את תקני המילואים של ח"א).

לא:
טייסות הכפיר האחרונות ("מגיני הערבה" ו"התוכי המנפץ") נסגרו בשנות ה-90.

חלק מן הטייסות האלה הוסבו לטייסות אחרות (101 עברה מכפיר לברק, "הצרעה" עברה מכפיר לפתן, 105 מקורנס לברק, טייסת העמק - מכפיר לברק וכו').

נכון שמלבד שתי הטייסות האמורות - סגרו את כל מערך הכפיר - כך שאנשי הצות שלו הוסבו (למשל למסוקים) או שוחררו משרות.

האווירה היתה באמת קשה. יחידות עברו מבסיסי לבסיס על מנת לייעל את החיל (למשל כמעט כל מטוסי העיט הועברו לבסיס אחד - כדי לחסוך בחלפים וליעל לוגיסטית את מערך התחזוקה), גם בסיס עובדה הודמם למעט פריסות ונחיתת צ'רטרים שלא הורשו להגיע אל אילת. כאן השיקול היה גם חיסכון בדלק - לא היה טעם להפעיל מן הבסיס טייסות שעיקר פעילותם היתה בלבנון...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 26-03-2006, 10:01
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
ככל הידוע לי
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי אבי ירדן שמתחילה ב "תודה ושאלה נוספת"

טייסי הכפיר נחלקו לכמה שכבות:

א. טייסים צעירים ש"עברו" כפיר בדרך למטוסים מתקדמים יותר

ב. טייסים "קשישים" שהגיע לכפיר - כי במיראז' הפסיק כבר לטוס

ג. טייסים שלא היה טעם להשקיע בהמשך שרותם כטייסי קרב, אבל רצו לשמור עליהם כטייסים דווקא במערך המסק"ר שגדל והתפתח באותן השנים (צריך לזכור שטייסת הפתן הראשונה נפתחה בשנת 90 והטייסת השניה נפתחה זמן לא רב אחריה. השאיפה היתה להביא "לוחמים" אל שורות מערך המסק"ר ולא להסב אנשי "תובלת סער" למערך הקרבי - כי מנטליות טייסי הקרב התאימה לתפקיד יותר).

עוד פלח שמצא את עצמו מחוץ לח"א בתקופה ההיא, היה פלח אותם הטייסים שרמת הטיסה\בטיחות שלהם היתה בעייתית.

סתם כדי לתת לך מושג לגבי האווירה - רל"א (ראש להק אוויר) הגיע לביקור ביחידה שלנו (ולא רק אלינו) כדי לעשות לאנשים שיחות מוטיבציה על משמעות השרות, ולמה חשוב להמשיך ולהפעיל יחידות, שברוח התקופה, נראות כבעלות משמעות שולית.

הבסיס בו שרתתי איבד את היחידה המרכזית שפעלה בו, ועברה אל בסיס אחר, ולמעשה הבסיס היה ברובו נטוש. מעבר לכך - היו שמועות שיש כוונה להפוך חצי בסיס למרכז קליטה....

שנים אח"כ באמת שוכנו בבסיס עולים מאתיופיה, ואני חייב להגיד שזה מוזר למצוא משפחה שגרה במה שהיה עד לפני כמה שנים משרדו של הרס"ר הכי איום בח"א.... (שלא להגיד שזה מוזר למצוא מישהו דופק שטיח על השלט שאומר "ברוכים הבאים לבית הספר למ...." וששני מטרם משם - עוברת גדר בלב מה שהיה הבסיס שלך, ומפרידה בין מה שהיה פעם - למה שנשאר היום...

WINNER, ששרת באותו הבסיס בו אני שרתתי, עדכן אותי לאחרונה שאת שטח הבסיס מתכוונים לפנות בקרוב ולהקים במקומו מרכז מסחרי.... לחשוב שפעם זה היה אחד הבסיסים המסווגים ביותר של ח"א...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 26-03-2006 בשעה 10:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 26-03-2006, 12:32
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תגובה
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ככל הידוע לי"

חשוב להתייחס למשבר בח"א בפרט ובצה"ל בכלל כחלק מקונטקס רחב יותר של אירועים משמעותיים שארעו בישראל בתקופת ממשלות האחדות הלאומית של פרס-שמיר ובראשם הנסיגה מלבנון (לרצועת הבטחון) והקיצוץ האדיר בתקציב הבטחון כחלק עסקת החבילה הכלכלית במשק, קיצוץ שהביא לפיטוריהם של אלפי אנשי קבע מכל קצוות הצבא, פגיעה בפורשי וגימלאי צה"ל, צמצום פרויקטים (כמו טנק המרכבה), סגירת פרויקטים (מטוס הלביא, תומ"ת השולף),סגירת יחידות ומערכים (שייטת הנחתות, מערך הכפיר, מערך הסופר-פרלון), הוצאת סד"כ מיושן (טיראנים, שרמנים), הקפאת הצטיידות (למשל סטי"לים, צוללות ומערך הנ"מ, למרות שמתנות מלחמת המפרץ פתרו זאת מאוחר יותר). פריצת האינתיפאדה הראשונה ב 1987 גרמה להסטה נוספת של תקציבים מהצטיידות ואימונים לבט"ש. מעבר לכך חשוב לציין שמלחמת אירן-עירק שהתחוללה במלוא עזה באותם הימים פלגה לגמרי את העולם הערבי ותרמה לירידת החשש בארץ ממלחמה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:31

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2020 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר