31-03-2006, 04:07
|
|
|
חבר מתאריך: 22.07.04
הודעות: 898
|
|
"תפיסה" יפה! אתה בטוח שזה היה מוביל אזרחי?בצה"ל יש יח' חילוץ
שבין היתר מחלצת מסוקים,שנחתו חירום בשטח.זה לא חייב להיות המסוק המדובר-ישנם עוד הרבה מאוד מקרים שלא מדווחים(נחיתת חירום "רגילה",בגלל שבבי מתכת באחד משמני המנוע/ממסרים).ישנן התראות
אדומות בפנל ההתראות של המסוק,שמחייבות נחיתה מיידית(שבבים בשמן היא אחת מהן).לפעמים נוחתים בגלל התראה כתומה/צהובה,מקפיצים מכונאים לשטח לבדיקה(במסוקים עם מכונאי מוטס זה יותר קל-הוא בודק את סוג השבבים ומחליט האם ניתן להמשיך לטוס).לפעמים זה בגלל פיתול יתר במנוע(עומס יתר)-
OVER TORQUE.מנועי מסוקים,למי שלא יודע,עובדים כל הזמן ב-100% סל"ד ומה שמשתנה(עם הרמת/הורדת הקולקטיב) זה כח הפיתול על ציר ההנעה.אם הכח הזה חורג מעבר ל-110%,נדמה לי,אז חייבים לנחות מיד(לא סגור לגמרי על הערך-עבר כבר הרבה זמן מאז שהתעסקתי עם האנפות,אבל העקרון דומה).
כשצילמת,לא שמת לב האם היה גם ריאו חץ בתנועה לפני/אחרי המוביל? לא כתבת גם לאיזה כיוון הוא נסע-לכיוון הבסיס שלו או לא?
איציק
|