01-04-2006, 05:00
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
חחח תודה.
אוקסי, בד"כ בתצוגות יש תמיד תאורה חזקה. גם אם מדובר במועדונים או אולמות / מלונות / חוות השיקמים. התאורה קיימת בשביל שאנשים שצופים בתצוגה יוכלו להסתכל בקלות על הבגדים. התאורה תהיה חמה (צהובה) ורבה.
אני לא מאמין שאיפה שתצלם תהיה תאורת מועדון צבעונית בלבד, אם בכלל.
בהתחלה צילמתי עם הפלאש במצב TTL רגיל.
סתכל באלבום Runway באתר שלי על התצוגות של 'כאוס', 'ששון קדם', 'ליווייס', 'גוצ'י' ו'סיגל דקל'. כולן צולמו עם פלאש.
בשתיים האחרונות של 'פוקס' ו'מנגו' צילמתי ללא פלאש בכלל עם ה 150 מ"מ שלי.
צמצם 2.8, מהירות 1/250 ויד יציבה (וכמובן - צילום רציף חובה) ואיזו 1600 (או תלוי בתאורה).
בגלל שתאורה היא תאורה חמה, רק כוון WB לתאורה חמה (אתה יכול גם למדוד ידנית עם דף לבן או אפור) או פשוט לצלם ב RAW (בעעע... לא אוהב).
לצלם עם פלאש זה בעייתי מכמה סיבות.
א. זה מכביד את העסק וקשה יותר לצלם
ב. כשמצלמים רציף ויש הרבה אקשן על המסלול, אתה תגיע למצבים בהם הוא עוד לא הספיק להטען ואתה תפספס תמונות (ומרפי קבע שאלו יהיו התמונות הטובות ביותר).
ג. הצללות מאחורה (משה לא אוהב אותן).
ד. עוד מכשיר תלוי-סוללות. ברגע שהן נגמרות לך, אתה מושבת עד לסיום החלפה לספייר (במידה והבאת). כמובן שבזמן שאתה תחליף סוללות, תעבור מולך בר-רפאלי / סנדי בר / שרה נתניהו ואתה תקלל את אמא של מרפי.
ההמלצות שלי -
צמצם פתוח. אם אתה יכול לארגן לעצמך עדשה מהירה עם צמצם 2.8 כמו ה 70-200 הלבנה של קנון, זה שווה הכל!!!
שים לב ל WB. בד"כ תאורה חמה (צהובה).
מהירות גבוהה ככל הניתן
לא לפחד לדפוק איזו גבוה! אני לא יודע איך הרעש של ה 300D אבל אצלי הוא סבבה כל עוד התמונה חשופה כמו שצריך והיא לא באנדר.
השתדל לצלם כשהדוגמניות עוצרות ודופקות פוזה (פוזה נמשכת כשניה עד שתי שניות). בזמן שהן הולכות זה בעייתי בעיקר בגלל מהירות הסגר (אחרי הכל - זה לא סטודיו).
צלם ב JPG. הבאפר מספיק ליותר תמונות, והמצלמה מורידה את התמונות לכרטיס יותר מהר. מהירות עבודה זה אחד הדברים הממש קריטייים בצילום הזה (ופה זה אחד המקרים הבודדים שה D70 לא מספיקה לי).
אם יש לך עוד שאלות, אני יותר מאשמח לעזור
|