לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 03-11-2016, 16:58
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,794
תמונות חדשות מהקיץ
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "Y-20, מטוס תובלה סיני כבד דמוי C-17 האמריקאי"

ציטוט:
Chinese heavy transport aircraft completes maiden military flight.
The Y-20 officially entered military service on Wednesday in the southwestern province of Sichuan. The versatile plane has a maximum takeoff weight of around 200 tonnes, and is ideal for carrying cargo and personnel over long distances

בשבוע הראשון של חודש יולי האחרון, ח"א הסיני קלט את המטוס לטייסת המבצעית הראשונה. אירועי הקליטה וטיסת הבכורה הצבאית התרחשו כנראה ב-6 ו-7 לחודש, בהתאמה. ביום שלפני טיסת הבכורה הצבאית (לא לבלבל עם טיסת הבכורה של המטוס בתאריך 21/03/2013) כונסו חיילי גדודי הצנחנים הראשונים שהוכשרו להשתמש בו למסדר תצוגה פנימי, בו השתתפו קציני ח"א צבא וצי הרלוונטיים לפעילות המבצעית של המטוס. בבוקר הבכורה, נגללו החוצה שני מטוסים לפחות לעיני קהל רב ובהמשך המריאו לטיסת הבכורה הצבאית.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 04-11-2016, 19:00
צלמית המשתמש של שבריר שניה
  שבריר שניה שבריר שניה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.06.10
הודעות: 462
תודה על התמונות שהבאת. שאלה לגבי השימוש בדלת הקדמית.
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "מבט מבפנים ותמונות מנותחות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי סירפד

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



באחת התמונות מצוין בכיתוב ליד הדלת הקדמית במטוס
כי זו "הדלת הקדמית, דלת הקפיצה" ("Front door/ jump door").

האם ב"jump door" הכוונה לדלת שממנה מתבצעת קפיצה של צנחנים מהמטוס?

צניחה מהדלת הקדמית הזו לא נראית לי הגיונית במיוחד כי
בתמונה אחרת אפשר לראות שאותה דלת קדמית נמצאת במרחק
של בערך 5-10 מטרים לפני פתחי מנועי הסילון האדירים שבצד שמאל של המטוס.
האם צנחן שיקפוץ מאותה דלת קדמית לא עלול להישאב (הוא או המצנח שלו) לתוך המנוע?


אגב, באותה תמונה, בצד ימין למטה, מופיע הכיתוב "cabin door lamp".
מישהו יודע מדוע יש צורך במנורה הזו? נראה שהיא מאירה על הדלת הפתוחה בזווית מוזרה.
_____________________________________
"Watch your thoughts, for they become words.
Watch your words, for they become actions.
Watch your actions, for they become habits.
Watch your habits, for they become your character.
And watch your character, for it becomes your destiny.
What we think, we become."
מרגרט ת'אצ'ר

כל האמור בפוסט לעיל הינו הבעת דעה בלבד ואין לייחס לדברים משמעות אחרת.

אנא הקפידו על ביטחון מידע והימנעו מכתיבת פוסטים המכילים מידע האסור בפרסום.

בשום אופן אין לראות בפוסט הכתוב לעיל בקשה, המלצה, השראה או עידוד לפרסום מידע האסור בפרסום ו/או לביצוע עבירה על חוקי המדינה, על הנחיות רשות שלטונית או רשות ממונה, על הנחיות גוף ציבורי או פרטי, על הנחיות המייצגים גופים אלה כאמור או על הוראת כל דין.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 04-11-2016, 21:53
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,794
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי שבריר שניה שמתחילה ב "תודה על התמונות שהבאת. שאלה לגבי השימוש בדלת הקדמית."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שבריר שניה
באחת התמונות מצוין בכיתוב ליד הדלת הקדמית במטוס
כי זו "הדלת הקדמית, דלת הקפיצה" ("Front door/ jump door").

האם ב"jump door" הכוונה לדלת שממנה מתבצעת קפיצה של צנחנים מהמטוס?

צניחה מהדלת הקדמית הזו לא נראית לי הגיונית במיוחד כי
בתמונה אחרת אפשר לראות שאותה דלת קדמית נמצאת במרחק
של בערך 5-10 מטרים לפני פתחי מנועי הסילון האדירים שבצד שמאל של המטוס.
האם צנחן שיקפוץ מאותה דלת קדמית לא עלול להישאב (הוא או המצנח שלו) לתוך המנוע?

לדעתי מדובר בטעות בתרגום, לא טעות בניתוח. דלת הנפתחת קדימה על ציר לא מתאימה למתאר צניחה מבחינה אוירודינמית ומעשית, בד"כ דלת צניחה נפתחת פנימה ומעלה על מסילה כמו ב-C17 והרקולס. אני בכלל בספק אם ניתן לצנוח גם מדלת הדופן האחורית, במטוסי תובלה עם כשירות הצנחת חיילים יש מגן רוח מתקפל המאפשר לצנחן לצאת בלי להיות מוטח אל דופן המטוס בגלל זרימת האויר בצמוד לגוף.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
הרקולס

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
C17

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
A400M
ציטוט:
במקור נכתב על ידי שבריר שניה
אגב, באותה תמונה, בצד ימין למטה, מופיע הכיתוב "cabin door lamp".
מישהו יודע מדוע יש צורך במנורה הזו? נראה שהיא מאירה על הדלת הפתוחה בזווית מוזרה.

היא לא מאירה על הדלת הפתוחה אלא על הקרקע לפני הדלת. פתרון נכון וחכם לפעילות באתרים בהם אין תאורה מספקת.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 05-11-2016, 20:05
צלמית המשתמש של שבריר שניה
  שבריר שניה שבריר שניה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.06.10
הודעות: 462
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "[QUOTE=שבריר שניה]באחת..."

לגבי ההצנחה מהדלת הקדמית
ציטוט:
במקור נכתב על ידי סירפד
לדעתי מדובר בטעות בתרגום, לא טעות בניתוח. דלת הנפתחת קדימה על ציר לא מתאימה למתאר צניחה מבחינה אוירודינמית ומעשית ... אני בכלל בספק אם ניתן לצנוח גם מדלת הדופן האחורית, במטוסי תובלה עם כשירות הצנחת חיילים יש מגן רוח מתקפל המאפשר לצנחן לצאת בלי להיות מוטח אל דופן המטוס בגלל זרימת האויר בצמוד לגוף.

אוקי, תודה על ההסבר.
אם כך, מדבריך אני מבין שאם תתבצע הצנחה של חיילים מהמטוס הזה היא תתבצע דרך הכבש האחורי, כשהוא פתוח בזמן טיסה.
קצת מוזר, לא?
אני מניח שישנה כמובן אפשרות כזו, אבל לפתיחת כבש אחורי בזמן טיסה יש בטח חסרונות
כמו הגדלת הגרר והקטנת יציבות. לכן במטוסים דומים, כדוגמת ה-C-17 וה"הרקולס", יש
הצנחה דרך דלת צדדית, כפי שצינת בעצמך.

לא תכננו את המטוס להצנחה פשוטה של חיילים דרך דלת צדדית?

לגבי המנורה הלא ברורה שבצד הדלת
ציטוט:
במקור נכתב על ידי סירפד
( "cabin door lamp" ) היא לא מאירה על הדלת הפתוחה אלא על הקרקע לפני הדלת.

לא רוצה להתקטנן, אבל אני לא בטוח שאתה צודק בנקודה הזו.
שים לב לתמונה שהבאת אתה ולתמונה שהביא הגולש "שפן סלעים" ב-2014:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בשתי התמונות ניתן לראות שהמנורה המדוברת לא מאירה על הקרקע, אלא מאירה פשוט קדימה בגובה אמצע הדלת.

אם היו רוצים מנורה שתאיר על הקרקע בסביבת היציאה מהדלת, היו מתקינים אותה מעל הדלת כך
שתאיר למטה. בדיוק כמו המנורות שמותקנות מעל דלתות כניסה לבתים.
לעומת זאת, אם היו רוצים מנורה שתאיר על הקרקע בקדמת המטוס, היו מתקינים מנורה גדולה יותר במיקום נמוך
יותר כך שפתיחת הדלת לא תחסום את האור - כפי שאכן עשו וניתן לראות את אותה מנורה (או את
אותו פנס, נכון יותר) בשורש בית הגלגלים, ליד החיבור לגוף המטוס.

האם יכול להיות שיש שימוש אחר לחלוטין לאותה מנורה?
סתם פרט מסקרן.

לגבי העליה והירידה דרך הדלת הקדמית
אגב פרטים מסקרנים, נראה שכדי לרדת מאותה דלת קדמית לקרקע יש להיעזר בסולם נייד (?) שיש לעגן חיצונית לגוף המטוס לאחר פתיחת הדלת.
זה לא מוזר?
מעניין מדוע לא תוכנן גרם מדרגות מתקפל פשוט, בתוך המטוס ובסמוך לדלת. גרם מדרגות שנפתח
ונפרש כאשר הדלת נפתחת ומונע את הצורך בחיבור סולם חיצוני.
הנה דוגמה לגרם מדרגות כזה, בדלת הקדמית במטוס C-17 בתמונה אחת: https://upload.wikimedia.org/wikipe...-17_A41-206.jpg
_____________________________________
"Watch your thoughts, for they become words.
Watch your words, for they become actions.
Watch your actions, for they become habits.
Watch your habits, for they become your character.
And watch your character, for it becomes your destiny.
What we think, we become."
מרגרט ת'אצ'ר

כל האמור בפוסט לעיל הינו הבעת דעה בלבד ואין לייחס לדברים משמעות אחרת.

אנא הקפידו על ביטחון מידע והימנעו מכתיבת פוסטים המכילים מידע האסור בפרסום.

בשום אופן אין לראות בפוסט הכתוב לעיל בקשה, המלצה, השראה או עידוד לפרסום מידע האסור בפרסום ו/או לביצוע עבירה על חוקי המדינה, על הנחיות רשות שלטונית או רשות ממונה, על הנחיות גוף ציבורי או פרטי, על הנחיות המייצגים גופים אלה כאמור או על הוראת כל דין.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 05-11-2016, 22:11
צלמית המשתמש של שבריר שניה
  שבריר שניה שבריר שניה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.06.10
הודעות: 462
אתה בהחלט צודק ותודה שהזכרת את ה-IL-76
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "אתם שוכחים שלמטוס הזה שורשים..."

נראה שתכנון מטוס התובלה הסיני החדש שאב לא מעט ממטוס התובלה הסובייטי הוותיק, ה-איליושין 76.

מעבר לדמיון במבנה שני המטוסים, ישנן כמה נקודות דמיון אנקטדוטאליות: בדומה לאיליושין 76, גם ל-Y-20 הסיני יש עגורן פנימי בתא המטען (כפי שניתן לראות
באחת התמונות שהביא סירפד) והעליה והירידה דרך דלת הצד הקדמית מצריכה כאמור חיבור סולם חצוני.

לגבי עניין הצניחה דרך הדלת הקדמית
נראה שבסופו-של-דבר אין טעות בכיתוב לתמונות שהביא סירפד וכנראה שה-Y-20 ירש מה-IL-76 גם את
ההצנחה מהדלת הקדמית, כפי שניתן לראות בסרטון הבא מ'יוטיוב' שמתעד הצנחה מהדלת הקדמית של IL-76:


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

שתי נקודות שאני חושב ששווה לשים אליהן לב:
  1. דלתות הצד הקדמיות אכן נפתחות תוך כדי טיסה וננעלות ב-90 כך שהן מספקות הגנה לצנחן בזמן
    הקפיצה (עניין שהזכיר סירפד קודם). אני מנחש שצריך לא מעט כוח הידראולי כדי לפתוח את הדלתות כנגד כיוון הטיסה ולהחזיקן פתוחות.
  2. כשהצנחנים עוברים את סף הדלת נפתח מצנח האטה קטן ש"עוצר" אותם באוויר והמצנח הראשי שלהם
    נפרש רק לאחר שהמטוס ממשיך קדימה והם נמצאים הרחק מאחוריו. אני משער שהשיטה הזו נועדה
    לפתור את הבעיה שהזכרתי קודם בנוגע לקפיצה מהדלת הקידמית: הסיכון שהמצנח הראשי ישאב לתוך מנועי הסילון ברגע שהצנחן עובר את סף הדלת.


אם כך, יכול להיות שהמנורה המוזרה שהזכרתי קודם, זו שהותקנה בצד הדלת הקדמית, היא
רק התקנה פרוביזורית לצורך צילום יציאת צנחנים מדלת המטוס בזמן הצנחה, לצורך
תעמולה (בדומה סרטון לעיל) או לצורך ניסוי ובחינת תהליך ההצנחה.
האם זה פתרון "התעלומה", מה דעתכם?
_____________________________________
"Watch your thoughts, for they become words.
Watch your words, for they become actions.
Watch your actions, for they become habits.
Watch your habits, for they become your character.
And watch your character, for it becomes your destiny.
What we think, we become."
מרגרט ת'אצ'ר

כל האמור בפוסט לעיל הינו הבעת דעה בלבד ואין לייחס לדברים משמעות אחרת.

אנא הקפידו על ביטחון מידע והימנעו מכתיבת פוסטים המכילים מידע האסור בפרסום.

בשום אופן אין לראות בפוסט הכתוב לעיל בקשה, המלצה, השראה או עידוד לפרסום מידע האסור בפרסום ו/או לביצוע עבירה על חוקי המדינה, על הנחיות רשות שלטונית או רשות ממונה, על הנחיות גוף ציבורי או פרטי, על הנחיות המייצגים גופים אלה כאמור או על הוראת כל דין.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 05-11-2016, 23:08
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 3,074
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי שבריר שניה שמתחילה ב "אתה בהחלט צודק ותודה שהזכרת את ה-IL-76"

אני רק אחדד, שלדעתי, הסיני ירש יותר מ- An-70 ופרוייקט ה- An-188 מאשר מ- Il-76, על אף הדמיון המחשיד במבנה הכנף ובאותם המנועים שמשמשים את איליושין (או בפתרונות הנדסיים אחרים), אבל היות ולמשרד התכנון "אנטונוב" יש חלק באותה מורשת תכנונית סובייטית, אני לא חושב שזה מפתיע שהפתרונות שיושמו בזמנו ב- Il-76 יושמו אחר כך ב- An-70 והורשו למטוס הסיני, כי כמו שציינתי, "אנטונוב" ככל הנראה קבלן תכנון המבנה במו"פ של Y-20 (כמו ש"קאמוב" לפניהם היה קבלן תכנון במו"פ של Z-10).

בונוס:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. Everybody's gonna die. Come watch TV.
Morty


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 05-11-2016 בשעה 23:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:21

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר