24-04-2006, 02:30
|
|
|
חבר מתאריך: 02.11.01
הודעות: 5,463
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Mgefen שמתחילה ב "אם אתם לומדים ביולוגיה בכלל או אנטומיה בפרט - הסרטון הבא יועיל לכם"
זה אכן מאד מרשים מבחינה ויזואלית, רק חבל שלא מבחינת התוכן. ואני מאד לא הייתי ממליץ ללמוד משהו מפה.
הסרטון מסתמך על מורכבות התא, בתור "הוכחה" שאלוהים הוא זה שיצר אותנו ואת שאר בעלי החיים. ובכן, התא החי הוא באמת מפעל מדהים במורכבותו. דברים רבים עליו עדיין אינם גלויים לנו, וקרוב לודאי עוד ישארו תעלומות לפענוח למשך שנים רבות... אך האם המסקנה המתבקשת היא שיש אל כלשהו, שהוא הוא הבורא היחיד והעליון ושיצר בריאה מושלמת, כפי שנאמר בסיכום הקטע? ("perfect creation of a superior creator"). לא נראה לי
טיעון לא רע בקטע, הוא שהדברים האלו לא יכולים להווצר במקרה. האמת היא שעל כך יש הסכמה די רחבה בקרב המדענים כיום (אם כי, יש גם כאלו הטוענים אחרת) : מדענים לא נוטים להאמין במקריות, היכן שאפשר לראות בבירור תהליך הדרגתי של השתנות. של אבולוציה. אבולוציה היא לא "במקרה" כמו שמנסים להציג אותה. היא תהליך. ולפיכך הטיעון שמוצג בסרטון דווקא תומך באבולוציה.
אגב, עד היום כבר הספיקו ללמוד הרבה יותר מאשר ידעו במאה ה- 19, וממשיכים ללמוד רבות על המערכות הביולוגיות. נכון, היום יודעים שלא כל הפרטים שתיארו אבות האבולוציה היו מדוייקים לחלוטין (למשל, לא כל הדוגמאות שנתנו כדי להסביר את התהליך, אכן נמצאו מדוייקות), אולם עד כה, העדויות שממשיכות להתגלות תומכות בתהליך האבולוציה באופן גורף.
עכשיו, הסרטון רצוף דוגמאות לדברים שהאבולוציה כביכול לא יכולה להסביר, כאשר במציאות, התיאוריה המדעית (בניגוד לדתית) היחידה שיכולה להסביר אותן, היא תיאורית האבולוציה. כדי להוכיח שלא כך הדבר, הם מביאים רשימה מצחיקה של מדענים לתמוך בדעתם. איך אני מרשה לעצמי לקרא לרשימה הזו מצחיקה? ובכן, השאלה האמיתית היא מאיזו סיבה אני בוחר בכלל לקרא להם מדענים? (התשובה: בעיקר כדי שתדעו למי אני מתייחס בקליפ)
אתם יכולים לעשות חיפוש באינטרנט על שמות המדענים ולגלות מה ומי הם בדיוק. למשל, כדוגמא, אני אתרכז באדם שהתרכזו בו במיוחד בקליפ: מייקל בהה. במהלך הקליפ תתקל במספר ציטוטים שלו, ואפילו קטע מהרצאתו. מדען מכובד? ובכן, היית קורא למדען שמבחינתו אסטרולוגיה היא מדע, מדען מכובד? (תוכל לקרא על כך בכתבה עם הכותרת המלגלגת "Astrology is scientific theory, courtroom told", ב- New Scientist).
אם אלו היו כל הבעיות בסרטון, הייתי אומר שבסדר, הם הכניסו כל מיני שטויות... אבל האנימציות יפות ואפשר ללמוד מהן.
אבל גם כאן יש "קצת" בעיה, ולא הייתי ממליץ להסתמך על אף אחד מהקטעים הללו לצורך לימוד של ממש. הבעיה היא לא התיאור הכללי של המערכות, אלא העובדה שמכניסים בתיאורים כל מיני "שיפוצים" כדי שיתאימו למסקנות שהם מעוניינים בהם. הזכרתי כבר את "perfect creation of a superior creator"? ובכן, יש עוד כמה:
הריבוזום אינו "perfect system of production" (מה לעשות, המציאות היא שהוא לא פועל תמיד בצורה מושלמת), העברת מידע בין נוירונים לא תמיד מתרחשת "without any loss of information", וירוסים לא תמיד נדחים בצורה מוצלחת ע"י התא (מי שלא היה חולה מעולם, שירים את היד ), ואם העין היתה תחת הגדרה של "works perfectly" לא הייתי צריך משקפיים
לרוע המזל, לא כל הדברים בעולמנו מושלמים, ופסוקים מהקוראן לא יכולים להחליף מחקר ולימוד מעמיקים של המציאות.
נ.ב. - אם אתה עדיין מחפש סרטון של מיטוזיס הנה אחד שווה
|