לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 11-05-2006, 13:00
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
ברכת הקורבן - מאת משה פייגלין

ב"ה, י"ג אייר תשס"ו

מנהיגות יהודית
עדכון שבועי

חברים יקרים – ה' עמכם!

לתחושת חוסר האונים מול הגירוש בחברון, נתן מענה חננאל דיין. חננאל סירב לתת לפושע שפיקד על פוגרום קטיף, את ברכת הקורבן*. (ראה דיון חשוב ביותר בנושא, כאן:http://he.manhigut.org/content/view/2512/164). במעשהו זה סימן חננאל את הדרך הראויה להתמודדות מול מכבש החורבן המתקדם ומאיים על מדינת ישראל.

האם נדע להפיק את הלקח הנכון מהסיפור?

חברינו יואב ספיר יוזם כתב עט אינטרנטי לברור לרעיוני בשם יעוד"י – יעוד יהודי אנו מברכים על יוזמתו ומבקשים מכל מי שיכול, לעזור ליואב ספיר ואלה קובלנץ בהוצאתו. (לקול הקורא ליעוד"י לחץ כאן: http://he.manhigut.org/content/view/2524/140).

משה פייגלין

בעדכון:


ברכת הקורבן

לכאורה מה אכפת לצה"ל הגדול, אם ה"גפרורון" הזה לוחץ יד או לא לוחץ יד. "אנחנו נוותר על הכבוד, והם יוותרו על הטרור" – דברים בסגנון הזה שמענו מרבין ופרס בעת גיבוש הסכמי אוסלו. מדינה שלמה אימצה אידיאולוגיה ללא כבוד. (כמובן שהויתור על הכבוד הוביל במהירות לויתור על החיים – אך לא בזה ענייננו עכשיו). ופתאום, בשל סטייה קלה מכללי הטכס, של חייל אחד מתוך יותר ממאה, צבא שלם ומדינה שלמה נכנסים לאקסטזה.

הדון בטכס האשכבה

סצינה החוזרת על עצמה שוב ושוב בסרטים העוסקים במאפיה, מתארת טכס אשכבה מכובד הנערך בכנסיה. כולם מגיעים בבגדים שחורים ומהודרים – נותנים כבוד אחרון לבר מינן. מגיעה האשה המתייפחת, מגיעים היתומים המסכנים, הדון בכבודו ובעצמו בא לחלוק כבוד אחרון, וכמובן מגיע גם, עגמומי ומכבד, הרוצח, שהדון מינה, בכדי להעביר את הבר מינן לעולם שכולו טוב. כולם יודעים בדיוק מי הוא מה, כולל הכומר המנהל את הטכס. המשפחה השכולה נותנת בעצם השתתפותה, את ברכת הקורבן לכל התהליך. אין ערוך לחשיבות הברכה הזו עבור הדון. הברכה הזו היא היא רגליו של השקר. היא המשקולת שמונעת ממנו לצוף על פני המים. אין מאפיה בלי לגיטימציה מוסרית, גם בסדום יש כללים. בתמורה לברכת הקורבן – יישמר לו (בינתיים) מקומו בסדום. אין סדום בלי שיתוף פעולה של הקורבנות.

הטכס ביום העצמאות

תפקידו של חננאל היה זהה לתפקיד האלמנה. בכלל – כל טכסי יום העצמאות השנה, נועדו לשדר עסקים כרגיל. "הנה חילופי הדגלים", עולץ הקריין, "היחידה שתקבל למשמרת את הדגל, עמדה בכבוד במבצע ההתנתקות..." רס"ר נפוח מוביל כמה חיילים וחיילות בכל מיני צעידות מגוחכות – ואני חש שזה לא המרצפת, זה ממש אני, שם, מתחת למגפיהם. עסקים כרגיל –, מי גירש ומי גורש, מי רע ומי טוב – כל זה לא משנה, מה שחשוב הוא שמירה קפדנית על כללי הטכס. במיוחד מצד הקורבן. הכל תחת שליטה, כולם מרוצים, בסדום עסקים כרגיל, בזכות הקורבן...

אפשר להכין את הקורבן הבא

את חברון – למשל.

בשביל החורבן הבא צריך את חננאל

לא – לא בשביל שיגרש בעצמו, פיסית מספיקים כמה יס"מניקים, צריך אותו בכדי לתת לגיטימציה למערכת, צריך אותו בכדי לתת לגיטימציה לדון. הדון לא כזה טיפש – הוא לא יישלח את חננאל לגרש את אביו, כל שהוא צריך מחננאל זה להיות שותף במשחק, אפילו בצורה פסיבית לגמרי. מה כבר ביקשתי ממך? לבוא לכנסיה ולבכות עם כולם? מה, אתה לא חושב שצריך לבכות על אבא שלך? לא תשמור על יצהר מפני מחבלים? אז מה אם עכשיו אני מגרש את בית אל, אתה רק שומר על יצהר... מי יודע – אולי יבוא יום ותירש אותי, ואז תעשה מה שאתה רוצה.

ואכן היום הזה מגיע, וחננאל יורש את הדון, אך התנאי לכך הוא מוטאציה מוסרית, המאפיה יודעת היטב לזהות סכנה פוטנציאלית ולנפות אותה, אבל חננאל כבר לא סכנה, לחננאל קוראים עכשיו – אלעזר שטרן, יאיר נווה...

ללחוץ יד – כן, להצדיע – לא.

מקרה חננאל הוא מקרה יוצא דופן. שילוב נדיר של סיטואציה מיוחדת ומתוקשרת, כשבסביבה נמצא אלוף פסיכופט חובש כיפה, אכול בתסביכי נחיתות עד לשד עצמותיו, שמלבה ללא הרף את הלהבות, השילוב הזה הוא שבנה את כל הסיפור. אולם מקרה חננאל הוא יוצא מן הכלל המצביע על הכלל. המחשבה כאילו ניתן להתגייס לצבא ולהשפיע מבפנים – כמוה כארנבת המחליטה להשפיע על האריה – מבפנים. את עצמת ההשפעה של עמידה מוסרית של ציבור שלם, ניתן רק לדמיין – כשאנו רואים את עצמת עמידתו המוסרית של חייל אחד. האפשרות להשפיע מבנים לא קיימת למעשה, כיוון שהרשת עשויה גם מחורים, והצעיר האמוני אמנם יכול לבחור להיות חור – אך גם בזה הוא בונה את הרשת, כיוון שכך – אין היום לצעיר האמוני אפשרות מוסרית לשרת בצה"ל. אם הוא עושה זאת – יש לו מניות חשובות בחורבנות הבאים. ייתכן שהסיסמא צריכה להיות הפוכה מזו של נתנאל, ללחוץ יד כן – להצדיע – לא...

ומי ישמור על המדינה?

נניח שרכבך היקר נגנב. בלי רכב אין לך פרנסה, אין לך חיים. הגנב גנב גם את כרטיס התדלוק שלך והוא מתדלק על חשבונך.

האם תהסס לבטל את הכרטיס? האם תגיד – בלי הרכב אין לי חיים ולכן תמשיך לתדלק את הרכב שבידי הגנב? האם תחשוש שהרכב יתפרק פתאום בגלל ביטול הכרטיס? או שמא תאמר – לפחות הרכב יעמוד בינתיים ולא יזיק לאחרים ולעצמו.

אכן, בלי צה"ל אין לנו קיום. אך צה"ל הוא שלנו. אנו העם, קבוצה מאפיוזית קטנה גנבה אותו מאיתנו. (ראה במאמר על מי מגן צה"ל: http://he.manhigut.org/content/view/2370/101). צה"ל לא יתפרק אם לזמן מה ישעה את עצמו הנוער האמוני מלבוא בשעריו. נהפוך הוא – היום המכונית משתוללת בגלל נהגים גנבים חסרי אחריות, היא דורסת את עמה (התנתקות),היא לא מבצעת את תפקידה האמיתי (קסאמים), והמשך התהליך הזה יביא במהירות גם לחיסול המכונית עצמה. כלל לא ברור מה שווה צה"ל שלאחר ההתנתקות – מן הבחינה הצבאית הטהורה. את הדלק המוסרי – וגם לא מעט מזה הממשי – למכונית המשתוללת הזו, מספק הציבור האמוני.

היום – כדי לשמור על המדינה וההתיישבות, כדי לשמור על צה"ל, כדי לתת למדינה ולצה"ל סיכוי להתעשת ולחזור למסלול של בניין, צריך להימנע מגיוס.

הודעות

· לתמונות וחוויות מפיקניק יום העצמאות של מנהיגות יהודית – לחץ כאן: http://he.manhigut.org/content/view/2531

· ערב למען יהונתן פולארד: http://he.manhigut.org/content/view/2521/165

· תרום לבניית מדינה יהודית: http://he.manhigut.org/content/view/1922/175

· התפקד לליכוד כאן: http://he.manhigut.org/content/blogcategory/54/158

· בדוק מצב התפקדותך בליכוד!: http://he.manhigut.org/component/option,com_dbquery/Itemid,171

· הצטרף לפעילות: http://he.manhigut.org/component/option,com_mosforms/mosform,1/Itemid,160

מאמרים

· אשרי הגפרור שניער מוחות - ערן שטרנברג: http://he.manhigut.org/content/view/2518/140

· גנבים לנצח – אוהד קמין: http://he.manhigut.org/content/view/2522/140

· זילות השואה - אליקים העצני: http://he.manhigut.org/content/view/2515/140

· שליפות עם משה פייגלין: http://www.nrg.co.il/online/11/ART1/221/399.html

· ראיון עם הרב שלמה גורן: http://he.manhigut.org/content/view/2526/140

· שיטתו של ר' עקיבא – אליצור סגל: http://he.manhigut.org/content/view/2528/140

מדורים

· המשפחה – אבן הבנין של האומה – נחמה גרוס: http://he.manhigut.org/content/view/2523/140

· לפרשת אמור – התורה הקיום והטבע– הרב דודי שפיץ: http://he.manhigut.org/content/view/2525/140

לתקן עולם במלכות ש-די
מנהיגות יהודית

*את המושג "ברכת הקורבן" טבעה הפילוסופית איין רנד: "The Sanction of the Victim", בספרה הגדול "מרד הנפילים" ("Atlas Shrugged"). הגיבורים שם הם היצרנים המועלים קורבן ע"י הפרזיטים של השלטון/עיתון.היצרנים נדרשים לקיים את הפרזיטים שמקריבים אותם, ועוד לברך אותם. ההקבלה בין מה שקורה בסיפור למה שקורה בחיים פה היא מפתיעה. תמיר אילן


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.manhigut.org/images/counters/manhigut20060511___avrahamn@bsi.co.il___.gif/]
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:47

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר