16-05-2006, 23:50
|
|
|
חבר מתאריך: 07.05.06
הודעות: 11
|
|
איך לצייר גלגל של אוטו .
איך לצייר גלגל .
אם אנו מציירים גלגל מהצד אנו רואים עיגול ולכן כדיי לצייר מגנז בעל 5 קרניים אנו צריכים פשוט לצייר כוכב כמו ב ציור מס 1 . דרך אגב הטיפ לצייר כוכב מדויק הוא לחלק את שני חציי העיגול ל3 חלקים ולהעביר קו אופקי בשליש של חצי עיגול תחתון ועוד אחד בשליש של חצי עיגול עליון . ועז הנקודות חיטוך הם קצבות של קרניים .
כשה מציירים גלגל בפרספקטיבה הוא כבר לא נראה כמו עיגול , אלה כ-אליפסה . לאליפסה יש קוטר אופקי וקוטר אנכי שגדול יותר . כשה מציירים מכונית בתלת-מימד משתמשים בעיקר בתכניקת של פרספקטיבה דו-נקודתית , כלומר כל הקווים שיוצאים ממרכז מתרכזים בשתי נקודות שנמצאות על קו אופק מוחשי שנמצא על הדף . כדי שהגלגל יראה טוב בציור צריך לצייר את אליפסה בזווית נכונה והיא הזווית שבה הקוטר האופקי (אם ממשיכים אותו ) פוגע בנקודת ריכוז . ניתן לראות את זה טוב בציור מס 2 . אם היה לי דף גדול היינו יכולים לראות שכל קווים שהולכים שמאלה בסוף מצתלבים וכך גם קווים שהולכים לצד ימין .
בציור מס 4 אפשר לראות אותו גלגל רק ממט פרספקטיבה . במקרה זה יש לנו פרספקטיבה חד-נקודתית - הקווים מתרכזים בנקודה אחת . גם כאן אפשר לראות שקוטר הקטן ( אופק רק שהוא אנכי עכשיו ) ממשיך ופוגע בדיוק בנקודת הריכוז .
גם פה מחלקים שתי חציי אליפסה ל3 חלקים כל אחד ובעזרת חלוקה מציירים כוכב .
ציורים 3 5 הם דוגמאות לשיטה זה .
דרך אגב כשה מציירים מכונית בתלת מיימד כשה לצייר אורך בין גלגל קדמי לאחורי לכן גם פה יש שיטה .
אם נסתכל בפוטו אמיתי של מכונית , ניראה שהרבח בין גלגל קדמי לאחורי הוא כמאת 3 גלגלים .
כדי לדעת לצייר מרחק נכון משתמשים בגאומטריה . מציירים קווים מסביב לגלגל כך שיוצא ריבוע , כמובן שעל הדף זה רק נראה ריבוע מסוס לתוך הדף . עכשיו עושים מציירים אלכסונים בצורת X . הנקודת החיטוך אלכסונים זה אמצע של ריבוע לכן מנקודה זו ולנקודת ריכוז באופק מעבירים קו . סמים סרגל
על נקודה (פינה של "ריבוע") שמאלית תחתומה ( בציור 3 , 2 ) וגם על נקודה שנוצרה עקב חיטוך בין קו שהעברנו לקו הימני של "ריבוע" . מעבירים קו עד ל קו עליון . כך יצרנו ריבע שני שקטן יותר כי הוא נמצא רחוק יותר . ריבוע מראה את שטח גלגל לכן צריך לעשות שוב אותו דבר .
אחרי פעולות אלו אמורים לקבל משהוא דומה לציורים 3 ,2 . כך בעצם גלגלים מצוירים כמו שהם צריכים להיות מצוירים . גלגל אחורי צריך להיות בתוך שטח ריבוע רביעי וה קוטר אופקי שלו אמור לפגוש את נקודת ריכוז .
|