לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 19-05-2006, 11:02
  ffttvv ffttvv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.05.06
הודעות: 60
חדשות שיפוץ מסלול 26-08

המסלול נסגר מאמצע חודש ספטמבר לתקופה של כ-5 חודשים במהלכם שופץ ושוקם בהשקעה של כ-24 מיליון שקל; חיזוק המסלול יאפשר נחיתת מטוס הענק איירבס 380; גבי אופיר: פרויקט זה הינו רק דוגמא אחת להשקעות השוטפות של רש"ת בתשתיות ובבטיחות טיסה



חטיבת תכנון והנדסה של רשות שדות התעופה השלימה את שיפוץ ושיקום מסלול 08-26 ("המסלול השקט") בנמל התעופה בן גוריון על פי המועד המתוכנן, והוא חזר לפעילות ביום ראשון 26 בפברואר 2006. המסלול המשוקם נסגר לנחיתות והמראות מאמצע ספטמבר 2005 למשך כ- 5 חודשים לרגל עבודות שיפוץ ותחזוקה בהשקעה כוללת של כ-24 מיליון שקל. עבודות השיפוץ של המסלול, שאורכו 3.6 ק"מ, כללו קרצוף האספלט הקיים, טיפול וחיזוק שכבות המצעים הנמצאות בבסיס המסלול, סלילה מחדש של שכבות האספלט, חיזוק השוליים, פירוק והרכבה של תאורת המסלול, צביעה ועוד.



גבי אופיר, מנכ"ל רשות שדות התעופה, מסר כי מסלול 08-26 הינו המסלול הארוך ביותר בנתב"ג והוא משמש בעיקר להמראות כבדות של טיסות טרנסאטלנטיות ומטוסי מטען. השיקום המסיבי האחרון שלו התבצע לפני 20 שנה ולאחר תקופת שירות ארוכה זו חייב מצבו שיקום וחיזוק כאשר בהיבט הבטיחותי התבטא הדבר בהעלאת רמת היציבות של האספלט הסלול. חיזוק המסלול בשיקום הנוכחי יאפשר שימוש גם במטוס החדש איירבס 380 שהושק לאחרונה ושמתוכנן להשתלב בפעילות התעופתית במהלך השנים הקרובות. המסלול המחוזק יוכל לשמש כמובן גם מטוסים עתידיים רחבי גוף בעלי תכונות דומות. עוד מסר אופיר כי פרויקט זה הינו רק דוגמא אחת למשאבים הרבים אותם משקיעה הרשות בהשקעות שוטפות בתשתיות ובבטיחות טיסה.



פרויקט שיקום המסלול התאפיין גם בהיבט סביבתי כלכלי: בוצע במהלכו שימוש חוזר בחומר האספלטי שקורצף מהמסלול לצורך הכנת עמדות חירום לכבאיות, חיזוק שוליים, דרכי פטרולים ודרכי שירות למתקני ניווט שונים. כמו כן בוצעו מספר עבודות הנדסיות שתכליתן העלאת רמת בטיחות הטיסה והמטוסים המשתמשים במסלול. במקביל, במשך ביצוע הפרויקט נבדקו כל החומרים שסופקו ושנעשה בהם שימוש באתר על ידי מעבדה מוסמכת לעמידה בתקנים המחייבים.



עם סיום עבודות שדרוג המסלול ופתיחתו מחדש לאחר כחמישה חודשים תשוב תבנית התפעול של נתב"ג למתכונתה הרגילה. כידוע, בעקבות השבתת המסלול נאלצה רשות שדות התעופה להפעיל את נתב"ג באמצעות מסלול אחד בלבד וכתוצאה מכך נחשפו איזורים מסוימים למפלסי רעש חריגים בעוד שמעל איזורים אחרים פסקה לחלוטין הפעילות האווירית.



הפרויקט במספרים: קרצוף אספלט קיים: כ-300,000 מטר מרובע; שימוש חוזר באספלט שפורק: כ-100,000 מטר מרובע; חיזוק התשתית מתחת לאספלט: כ-160,000 מטר מרובע; אספלט חדש במספר שכבות ובשטח כולל של כ-700,000 מטר מרובע; טיפול בגופי תאורת מסלול: כ-1,000 יחידות

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img109.imageshack.us/img109/2853/msgspokesman270206a8ib.gif]


http://www.iaa.gov.il/Rashat/he-IL/...sman_270206.htm
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:25

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר