23-05-2006, 18:50
|
|
|
|
חבר מתאריך: 19.04.04
הודעות: 4,734
|
|
1. אני לא זוכר בעל פה כל כך, הפעם האחרונה שפיקדתי על נהגים הייתה ב-2003. אם אני לא טועה, זה על שעתיים נהיגה- חצי שעה הפסקה, אחרי ארבע שעות- שעתיים מנוחה. ובסוף יום עבודה 7 שעות שינה לפחות לפני שמותר לנהוג. כמובן שאם מדובר בפעילות מבצעית ניתן לקבל היתר מקצין בכיר (ואז זה על ראשו, חוקית ומצפונית).
בכל מקרה זה חל יותר על מי שנוהג כל היום כמקצוע,אצלך סביר שזה יהיה חצי-שעה פה, רבע- שעה שם.
2. לא. אתה צריך להוציא רישיון צבאי קודם כל. אתה ממלא טפסים שעליהם חתום מפקד היחידה , מפקד בדרגת אל"מ, וקצין הבטיחות של היחידה. עם הטפסים האלו אתה מוציא רישיון במשרד הרישוי הצבאי ביפו (אם הוא לא זז). לאחר שיש רישיון, קצין הרכב של היחידה צריך לעשות איתך השתלמות על הרכב הלבן ביחידה (כל רכב שמצריך רק רישיון 02 רגיל). אחרי זה אתה יכול לנהוג רק על רכב לבן.
לגבי הקטע האחרון התכוונתי שבשביל רישיון יותר מתקדם, אתה צריך לעשות קורס/השתלמות בשביל כל היתר רכב, ולכן מדריך בקורסים יכול להחליט לא לתת לך לעבור (נדיר). הכי נפוץ, וכנראה מה שתעשה (אלא אם הקמ"ן רוצה שנהג רק על רכב לבן) הוא היתר סופה. זו השתלמות של יום אחד בד"כ עם מדריך נהיגה צבאית, עושים אותה לדוגמה במו"ס או בבה"ד 6 ועוד מקומות. דברים אחרים כמו אביר, האמר, סוגים מסויימים של דיפנדרים מצריכים רישיון 03. חלק מהרכבים הכבדים מצריכים גם חונך בזמן הנהיגה לשעות נוספות לאחר ההכשרה.
_____________________________________
"The Nation that draws too great a distance between its soldiers and its scholars
will have its children taught by cowards and its fighting done by fools." Thucydides
"When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him."
John Kennedy Toole
נערך לאחרונה ע"י GrimReaper בתאריך 23-05-2006 בשעה 18:53.
|