לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 24-04-2006, 23:22
צלמית המשתמש של spooler
  spooler spooler אינו מחובר  
מומחה לתעופה ומודיעין
 
חבר מתאריך: 08.01.03
הודעות: 1,177
שלח הודעה דרך MSN אל spooler
צילום טייס נלכד למשך 5 שעות בתא ה-F-22A, כתוצאה מתקיעת החופה

התקלה ארעה בזמן שהטייס ביצע את בדיקות ה-Pre Flight – למרות שהחופה הייתה במצב סגור ונעול, הטייס קיבל אינדיקציה על אי נעילה.
כאשר הטייס ניסה לפתוח את החופה גם באופן ידני, גילה שהיא תקועה.
צוות כיבוי עמל 5 שעות על מנת לחלץ את הטייס האומלל וגרם לנזקים חלקיים למטוס.
עלות התיקון המוערכת היא 180,000 דולר וכמובן השבתה זמנית של המטוס.



ועכשיו לתמונות :


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה





תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אגב, זכור לי על מקרה דומה, בחה"א בשנות ה-90 על איש צוות קרקע שנלכד בתא הטייס של בז , תהליך החילוץ היה גם ארוך והיו חייבים להזרים לבחור חמצן כדי שלא יחנק.

מקור

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 25-04-2006, 17:32
צלמית המשתמש של xnir
  xnir xnir אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.11.02
הודעות: 5,277
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי מוקד שמתחילה ב "אתה יכול להסביר את זה קצת יותר?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מוקד
מה הכוונה בכדורים פירוטכניים להשלכה? ומה הכוונה בפורצנים?



כדורים פירוטכניים דומים בצורתם לכדור רובה צייד, אך גדולים יותר ולא מפלסטיק אלא מאלומיניום
הם עמוסים בסוג של אבק שירפה בעל דטונציה מאד גבוהה. (זיקוקי דינור הם גם סוג של פירוטכניקה)
והם משמשים למעשה כמעין רקטה זעירה, כלומר מייצר כוח דחף רב לפרק זמן קצרצר
במקרה של הפלטת החופה ישנם מספר כדורים כאלו לרוב להיקף של החופה ובשעת הצורך הם מתפוצצים וגורמים לחופה לעוף (על הקרקע בזיות לאחור הרחק מהמטוס, באויר זה פחות משנה האויר שזורם על המטוס כבר יקח אותה )
למי שזוכר את TOP GUN הנווט מת כיוון שחלק מהכדורים הפירוטכניים לא עבדו והחופה לא התרחקה מספיק והוא נחבט בא (לא הגיוני כי האויר מעיף אותה..הוליווד)
שימוש נוסף בגדורים אלו הוא הפעלת חלק מהחימוש שיש על מטוסי הקרב וכ"ד

פורצנים הינם למעשה חלקי מתכת חזקים ומחודדים אשר נימצאים (חשופים או נשלפים בשעת הצורך) לרוב החלק הגבוהה ביותר של כסא המפלט (מעל משענת הראש)
הם משמשים לפרוץ את החופה במרקה תקלה כשהחופה לא השתחררה ע"י הכדורים הפירוטכניים

למיטב ידיעתי המערכות ההפלטה המודרניות (אמריקאיות) כבר לא משתמשים בפורצנים..
אולי אני טועה

כמו כן ישנם מטוטים שהם אין מכלל הפלטת חופה אלה רק פורצנים- כלומר במקרה הפלטה הכסא והטייס מנפצים ועוברים דרך החופה (לא נישמע כייף)

אני חושב שבמטוס הכפיר הייתה מערכת שכזאת.

במטוסים בריטיים רבים ישנה מערכת הפלטה שכוללת הנפצת חופה, למעשה אפשר לראות על חופות אלו פטיל נפץ שמייצר חור בחופה בזמן ההפלטה ודרכו עובר הכסא והטייס.

התמונה המפורסמת של ה TB מפליט, וכמובן שרואים את החופה שהופלטה מאיות השנייה לפני שהרקטה של הכסא מפלט נכנסה לפעולה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

וגם הווידאו

http://www.mytempdir.com/621273

xnir
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י xnir בתאריך 25-04-2006 בשעה 17:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 02-06-2006, 17:20
  eagel keeper eagel keeper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.06
הודעות: 97
ל - XNIR
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "וועדת החקירה"

בקשר למה שכתבת :
" למי שזוכר את TOP GUN הנווט מת כיוון שחלק מהכדורים הפירוטכניים לא עבדו והחופה לא התרחקה מספיק והוא נחבט בא (לא הגיוני כי האויר מעיף אותה..הוליווד)
שימוש נוסף בגדורים אלו הוא הפעלת חלק מהחימוש שיש על מטוסי הקרב וכ"ד "

אז ככה:
הנווט '' GOOSE'' לא מת מכיוון שהכדורים הפירוטכנים לא פעלו כמו שצריך ,למעשה הם פעלו היטב,הבעיה הייתה שהמטוס שלו נכנס לזרם האוויר של המטוס ממול ובכך גרם לסגירת המנועים ,סגירת המנועים גרמה לסיבסוב(YAW) שלא היה ניתן לצאת ממנו ובגלל זה הטייס נטש.
ברגע שהטייס נטש החופה שוחררה בעזרת הכדורים הפירוטכנים אבל בגלל שהמטוס היה בflat spin שזה אומר שהמטוס מסתובב על הציר האנכי שלו כמעט במהירות 0 כמו בתמונה:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.blaineaustin.com/images/Fly%20Ins/Merigold%20nov%2004/Merigold%20November%202004%201320.jpg]

אז היא פשוט שוחררה ולא הועפה כמו שאתה מתאר... ולאחר שהם נטשו הוא פשוט התנגש בה משום שהמטוס הסתובב סביב צירו והחופה הייתה בדיוק מעליו.
ד.א דברים כאלה קורים גם במציאות ולא "בהוליווד" כמו שהגדרת את זה. ישנו חידוש במערכת הפליטה ACES 2 שגורם לחופה להתרומם מעט לפני שהיא משתחררת מהציר היא מתרוממת בערך ל45 מעלות ואז משוחררת ובכך גם אם המטוס סובב סביב צירו היא מוזזת ב45 מעלות לאחד הכיוונים...(לא תמיד עוזר אבל זה מה שאפשר לעשות)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:04

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר