16-06-2006, 22:17
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
חומר מסווג ביותר!!!
טל, ברור מאליו שה"מסווג" נועד לשרת אך ורק את הפוזה. התיימרות אותו טייס\שוטר שלא למסור פרטים טרוויאליים אודות המסוק בגלל "סיווג" - תמוהה מאד נוכח המכרז המופיע באתר המשטרה ובו תאור מפורט של המסוק, אחיו, והמערכות שבהם - ומעבר לזה - המערכות שהוסרו מהאיפיון הצבאי...
באשר למשימה - ניתן להניח שלאור מערכת ה-FLIR שבמסוק - הוא משמש ליותר בהפקת צילומי אוויר (אלא אם הכוונה מלכתחילה היתה ש"צילום באוויר" היא בעצם ביצוע משימות תצפית, סיור ועקיבה)
הפרטים מתוך המכרז (ההדגשות וההתמקדות בנושאים - שלי):
משטרת ישראל - מפרט טכני לתחזוקת כלי הטיס של משטרת ישראל
סד"כ אווירי:
בידי משטרת ישראל 7 כלי טייס כדלקמן:
4 מסוקים מדגם BELL 206B3 JETRANGER
2 מסוקים מדגם 3BELL 206L
מטוס צסנה 206H
מה יש במסוקים המשטרתיים?
נספח א' - תצורת מסוק משטרתי.
להלן המפרט הטכני של מסוק משטרת ישראל.....
טבעות קשירה על הגג משני צידי המסוק. ( (Rappeling kits, left & right (מסוקים 3 ו- 4 בלבד).
שני מכשירי רב גל ניידים
מכשיר קשר בתחום ה V.H.F/F.M
פלאפון תוצרת מוטורולה
מערכת תצפית ושדור תמונה.
התקנה למערכת תצפית פליר לרבות יכולת להקלטת התמונה.
במסוק מערכת שדור תמונה.
ומה המידע "המסווג"?
תיאור המסוקים
להלן תיאור כללי של מסוקי הסייפנית וכן מערכותיהם ורכיביהם העיקריים:
שני המסוקים הנם מדגם Bell 206L3 אשר יוצרו במקור כמסוקים אזרחיים על ידי חברת ב Bell Helicopters משנת ייצור 1984.
למסוקים מספרי זנב צה"ליים ומספרים סידוריים כדלקמן:
מספר זנב 207, מספר סידורי (serial number) 51085.
מספר זנב 210, מספר סידורי (serial number) 51086.
המסוקים נרכשו על ידי משרד הביטחון באותה שנה ושימשו בחיל האוויר בעיקר בפעילות של תובלת מפקדים. המסוקים טסו בחיל האוויר עד חודש יולי 2003 . אז עברו תהליך שימור בחיל האוויר.
תחזוקת המסוקים בחיל האוויר נעשתה על פי נהלי חיל האוויר.
המסוקים צבועים בצבע חום צה"לי.
בקיצור.... פוזה....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|