לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 19-07-2006, 22:00
  eagel keeper eagel keeper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.05.06
הודעות: 97
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Guy.P.A שמתחילה ב "קודם כל מזל שהטייסים בסדר,..."

למה אתה מדבר שטויות על דברים שאתה לא מבין???

"
אבל באמת, דברים כאלה אינם אמורים לקרות.
אם הייתה בדיקה כמו שצריך של המטוס לפני ההמראה, ובמיוחד של הגלגלים שהם חלק חשוב מאוד במטוס שלא פעם היו תאונות בגללו, אין שום סיבה שבעולם שדבר כזה ייקרה "

דבר ראשון הסופה הוא מטוס חדש. אין סיבה שלגלגלים יהיו תוצאות של שחיקה.
דבר שני ונגיד והיו...אז זה דבר בולט משום שגלגלי מטוסים מצויידים בשיטת השתי וערב (או איך שלא כותבים את זה) כלומר ברגע שגלגל שחוק... אתה רואה פסים אדומים על הגלגל... ואדום על שחור זה מאוד בולט.. ככה שלא נראה לי שפספסו את זה....

הדבר היחידי שיכל לגרום לתקר זה פסולת על המסלול... אולי משהו שנפל ממטוס שהמריא לפני...
וכנראה כשהמטוס החל לרוץ על המסלול הוא עלה על זה והגלגל התפוצץ

ברוב המקרים של תקרים בגלגלי המטוס.. הם מפסולת על המסלול כי ברגע שגלגל מנופח מידי אז הוא פורק אוויר....ברגע שהוא שחוק ברמה מסוכנת הוא מתחיל לפרוק אוויר... וברגע שגלגל פורק או שאתה שם לב לבטן שנראית בגלגל... או שיש שריקה....


השאלות שלי למקרה הם...
נאמר שהמטוס היה חמוש ובגלל זה הטייסים נטשו....
שאלה ראשונה...
למה הטייסים לא המשיכו בטיסה ועשו השלכה של החימוש מעל מקום מדברי.... וחזרו לנחיתת גחון...
(בהנחה והמטוס כבר המריא וזה לא קרה בשלבים הראשונים של ההמראה)
שאלה שניה...

נערך לאחרונה ע"י eagel keeper בתאריך 19-07-2006 בשעה 22:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 19-07-2006, 22:08
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי eagel keeper שמתחילה ב "למה אתה מדבר שטויות על דברים..."

להשליך חימוש בשטח ישראל בזמן מלחמה?
השכנים שלי נבהלים כשכוס נופלת בצהרים. אתה רוצה שישליכו חימוש בלילה?

מי בכלל אמר שהיה זמן להחליט על השלכת החימוש, יכול להיות שההתרסקות הייתה תוך כדי ריצה לקראת המראה. בקרוב נהיה יותר חכמים.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 19-07-2006, 22:46
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי eagel keeper שמתחילה ב "[indent]ברור שעדיף שלא..."

חחח אתה רציני או שאתה כותב חחח כמו מפגר?
המטוס לא בנחיתה! הוא רץ להמראה, אז מתרחש תקר וכנראה שהטייסים מחליטים לנטוש.
אם תקרא קצת את מה שאחרים כותבים במקום להיות שקוע בלכתוב ולהציג את עצמך כמומחה לתחום שאינך מבין בו כלום אולי גם תלמד משהו.
אם(כמו שכתבת) הפצצות לא נחמשות, מה הטעם להשליך אותן? זה רק ייצור פיזור יותר גדול של פצצות שצריך לסלק מהמסלול.
ועל זה בדיוק דיברתי, על סילוק הפצצות (ס"פ = סילוק פצצות, ספיר = ס"פ אוויר). עכשיו אי אפשר להשתמש במסלול הספציפי עד שספיר עוברים עליו ומוודאים שאין שום פריט חימוש שיכול לסכן את המטוסים הממריאים/נוחתים (ואז יעבור גו"ז לוודא שאין שום חפץ זר).
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 20-07-2006, 12:54
  אומי 5 אומי 5 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.05
הודעות: 990
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי eagel keeper שמתחילה ב "למה אתה מדבר שטויות על דברים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי eagel keeper
ל
הדבר היחידי שיכל לגרום לתקר זה פסולת על המסלול... אולי משהו שנפל ממטוס שהמריא לפני...
וכנראה כשהמטוס החל לרוץ על המסלול הוא עלה על זה והגלגל התפוצץ

ברוב המקרים של תקרים בגלגלי המטוס.. הם מפסולת על המסלול כי ברגע שגלגל מנופח מידי אז הוא פורק אוויר....ברגע שהוא שחוק ברמה מסוכנת הוא מתחיל לפרוק אוויר... וברגע שגלגל פורק או שאתה שם לב לבטן שנראית בגלגל... או שיש שריקה....


מה זאת אומרת הצמיג פורק?
יש ונטיל מיוחד שאם הלחץ לא מדויק (בתחום מסוים) אז הוא פורק?
או שזה מערכת בקרת לחץ כמו בהאמר ?(כן אני יודע רוב האמרים בצה"ל בלי זה)
_____________________________________
לפעמים חרבון זה כמו קרב , אתה חוזר עם חוויות שאף אחד לא רוצה לשמוע .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 19-07-2006, 22:03
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "19.7.06 מטוס F-16I (סופה) התרסק עקב תקלה טכנית, הטייסים נטשו בשלום"

מקווה שגם הפעם ליאור דיין עמד על המסלול עם המצלמה ביד (או שהוא כבר בחפש"ש), כמו שקרה בנטישה ברמת דוד. אז היו ציוותי עתונות שהתלוננו שהזמינו רק אותו לצלם את הנטישה ולהם לא קראו (הוא היה שם במקרה כדי לצלם את הנחיתה ואנחנו הרווחנו תמונות מעולות, תודה ליאור).

אולי כדאי לעשות לרס"ב דוד אשכנזי הסבה ממטוסי ברק לסופה ולהציב אותו ברמון?
מתוך במחנה 7.7.06

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 20-07-2006, 11:18
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
ד"ש חמה לידידנו!
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "בוא נישאר עם א'"

אגב תקלות בציוד החיתה (גלגלים, כנים וכו') גרמו ללא מעט אירועים מהסוג הזה במטוסי ה F-16:
- הסופה של אתמול פוצץ גלגל בזמן המראה
- F-16 של דנמרק ב 08.05.06 בדנמרק בזמן המראה (הצליח להמריא שרף דלק וביצע נחיתת חרום)
- F-16 אמריקאי ב 12.04.06 בעיראק בזמן נחיתה
- F-16 של דנמרק ב 20.11.05 בדנמרק שבר גלגל חרטום לאחר הנחיתה
- F-16 של בלגיה ב 03.08.05 בבלגיה שבר גלגל חרטום לפני המראה
- F-16 אמריקאי ב 09.06.05 בארה"ב שבר כן נסע ימני בזמן נחיתה
- ברק ישראלי ב 03.05.05 ברמת דוד שבר כן נסע ימני בזמן נחיתה

עכשיו מעניין אם זה בתחום הסביר של הסטטיסטיקה לפי סוג מטוס

החלמה לצוות של אתמול..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 20-07-2006, 10:51
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
מסוק של חיל האוויר נפגע קלות לאחר שהתחכך בעץ
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "19.7.06 מטוס F-16I (סופה) התרסק עקב תקלה טכנית, הטייסים נטשו בשלום"



מסוק בלקהוק ("ינשוף") של חיל האוויר, שהוביל את אחד הפצועים לבית החולים רמב"ם בחיפה, נפגע קלות לאחר שהתחכך בעץ. צוותים טכנים החלו לתקן תקלה שנגרמה למסוק במנחת בבית החולים.

מ - YNET

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 01-08-2008, 00:21
  חד עין חד עין אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.09.07
הודעות: 11
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי strong11 שמתחילה ב "הקפצה אחרי שנתיים לטובת תמונה של מטוס הסופה שנפגע בתאונה בזמן המלחמה"

אם לא תתנו לאגו שלכם להשתלט אסביר :
צוות הקרקע יכול לבדוק הרבה מאוד פעמים ולא תמיד תהיה סיבה ברורה מדוע גלגל מתפוצץ.
ברמת העיקרון יש מספר דברים לבדיקה : א. "נשיקה" -->כאשר בנחיתה טייס נגע בקרקע עם בלם לחוץ נוצר קאט בצמיג המעוות את החתך הרדיאלי--->פסילה מיידית.
ב. עומק חריצי ניקוז--->במידה והצמיג שחוק עד לרמה כזו שהחירוץ כמעט ולא קיים --->פסילה מיידית.
ג. צמיג מורכב משכבות של סיבי מתכת , וגומי מגופר , במידה ובעקבות מכת נחיתה חזקה , סיבי המתכת נפגעו נוצרת בליטה בגומי הניראית בעין על הגלגל --->פסילה מיידית.
ד. חור לעומק של 2.5 ס"מ הנמדד עם מדיד עומק --->פסילה מיידית.

אין ואני מדגיש דברים שנופלים ממטוסים ואחר כך מפוצצים צמיגים .

בין כל פירט עובר שואב על המסלול ומנקה FOD (גופים זרים).
לעיתים הפגם בצמיג איננו נראה לעין , והינו פנימי או פגם בייצור .

יוסיפון:
ישנם מספר סיבות להשלכת חימוש :באירוע חירום לפני החלטה על נטישה , הצוות עדיין מנסה להציל את המטוס , לשם כך עליו להיות קל , ולכן הוא משליך ציוד, כמו כן המטוסים לא יכולים לבצע נחיתה כבדה(במידה והמריאו) עקב קריסת מערך כניי הנסע של המטוס.
החימוש איננו מתפוצץ כי לשם כך הטייס חייב להרים מפסק חימוש ראשי ולחמש את התחנה הספציפית של מתלה החימוש , ללא כל אלו הציוד הינו אבן , ס"פ מתייחסים בכבוד שכן הזעזוע יכול ליצור סדקים בגוף החנ"מ.

נערך לאחרונה ע"י חד עין בתאריך 01-08-2008 בשעה 00:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:38

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר