לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 27-07-2006, 14:29
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
לאו דווקא
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Ronen_a שמתחילה ב "חשש לסכנות הידראוליות במהלך..."

לעיתים גם מבצעים "גישות מדומות", זאת אומרת מטיסים את המטוס בדיוק כפי שמטיסים אותו בגישה לנחיתה, רק בגובה גבוה.


ציטוט:
Metz released the brakes, simultaneously easing the twin throttles to military power with his left hand. The Pratt & Whitney F119 PW 100 engines spun up, and the F-22 started down the runway. At about 140 knots, Metz pulled back slightly on the sidestick controller with his right hand. The aircraft rotated and took off. The landing gear remained down as the F- 22 climbed, and Metz pointed the aircraft to the north.

The most impressive feature of the first flight was the F- 22's rate of climb. Even though the Raptor climbed with its landing gear down, the F-16 chase aircraft had a tough time keeping up with the F -22, as the F119 engines produced a tremendous amount of thrust. The airplane climbed out fast at around a twenty-five-degree pitch angle in military power. The steep climb angle is a function of wanting to maintain a constant velocity under a fixed power setting.

The airplane reached 15,000 feet in less than three minutes. Once at that altitude, Metz leveled off and then cycled the engines through a series of power changes. The engine afterburners were not used during the first flight. Metz took the airplane to a maximum angle of attack of fourteen degrees.

All along, Metz evaluated the handling qualities of the F-22. Handling qualities describe the feel of an airplane. An airplane that requires little pilot effort or is easy to maneuver, land, fly formation, aerial refuel, or dogfight another fighter is said to have good handling qualities.

About midway through the just under one-hour flight, Metz raised the landing gear and took the F-22 to 20,000 feet, the maximum altitude for the flight. At this altitude, he went through more engine transients and evaluated the cruising performance before descending. On his way down, Metz will fly formation on Beesley's F- 16 to determine the F-22's handling qualities during relatively demanding piloting tasks - what pilots refer to as 'high gain' flying.

The profile finished with the landing gear once again lowered for two simulated approaches at 10,000 feet. Metz will then make his final approach. The F-22's main gear touched down first. Metz aerobraked to slow the aircraft to about 100 knots. The nose lowered and Metz applied the brakes to bring the aircraft to a full stop.


לפעמים מבצעים גם מספר הורדות והעלות של כני הנסע בשביל לראות איך המערכת ההידראולית מתפקדת, וסתם כדי לראות איך המטוס מגיב.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 27-07-2006 בשעה 14:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:05

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר