לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 14-07-2006, 18:33
  uvdude uvdude אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 64
תשובה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "שאלה לימאים"

בוא נתחיל מהמצב כרגע - ישראל החליטה להטיל סגר מלא על לבנון, וכנגזרת מכך, חיל הים מפעיל סגר ימי על נמלי לבנון.

סגר ניתן לאכוף במספר אמצעים שמתחילים בקריאה בקשר (מודיעים לסוחרת שחיל הים הישראלי אוכף סגר על לבנון ואין לספינה אישור להיכנס), ויכול להתגלגל עד לירי והשמדת כלי השייט. עכשיו כמובן שחיל הים לא יתחיל לפתוח באש על סוחרות שנכנסות ללבנון כי הוא ממש לא צריך להסתבך - אבל יש דרכים לאכוף את הסגר.

מה שאתה אומר על מיקוש - מבלי להיכנס ליכולות חיל הים הישראלי לבצע מיקוש בפתחי הנמלים, זה אכן אמצעי יעיל - עקרונית. מעשית - אני לא מאמין שמדינת ישראל מעוניינת להכנס לסיטואציה בו היא ממקשת פתחי נמלים ונושאת בתוצאות לכך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 14-07-2006, 19:00
צלמית המשתמש של stealth
  stealth stealth אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.04
הודעות: 879
דוגמה קיצונית לעצירת סוחרת
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "במסגרת ביטחון מידע"

זה ארוע שותיקי חיל הים בפורום בטח מכירים יותר טוב ממני- בשנות ה 70' היה נסיון (מצרי או של מחבלים) לבצע פיגוע בנמל אילת ע"י סוחרת עמוסה בחנ"מ שהייתה אמורה להתרסק לתוך הנמל ולפוצץ אותו, בזמן שהצוות מתקיף את העיר עם סירות מהירות. האוניה נעצרה ע"י נחתת (אאל"ט אח"י בת שבע) שהייתה איטית וחמושה רק במקלעים ותותחי 20 מ"מ. כמה צרורות ופגזים לכיוון הגשר עשו את העבודה והצוות נעצר.

סוחרת היא אוניה איטית, מגושמת ופגיעה, גם אם מדובר בקפטן אירני שכן יהיה מטומטם מספיק בשביל לרצות להתעמת עם חיל הים- לעצור את האוניה לא תהיה עבודה קשה מדי.
_____________________________________
So be it
Threaten no more
To secure peace is to prepare for war
So be it
Settle the score
Touch me again for the words that you'll hear evermore

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 14-07-2006, 18:35
צלמית המשתמש של stealth
  stealth stealth אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.04
הודעות: 879
סגר ימי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "שאלה לימאים"

אני מסכים עם מה ש GIL2006 כתב, קפטן של אוניית סוחר לא ירצה לסכן את האוניה והמטען שלו בהתקלות עם ספינה חמושה, בנוסף לחיל הים יש יכולות לעצור אוניות סוחר גם בלי שימוש בכלי הנשק ובלי לגרום נזק בלתי הפיך לאוניה.

בנוסף- אוניה לא יכולה להכנס סתם כך לנמל, בשביל זה צריך פיילוט וגוררות ואני בטוח שהמאסטר של הנמל לא יעיז להוציא אף אחת מהן החוצה כאשר ספינות ישראליות נמצאות ליד הפתח.

לגבי מיקוש- אני לא מבין גדול בנושא אבל בשביל זה צריך להתקרב עד לטווח ירי מהחוף ואולי גם להפעיל קומנדו. אלו סיכונים שלא צריך לקחת כאשר הסטי"לים בהחלט מבצעים את המשימה הזאת כמו שצריך, כמו כן אני לא יודע אם כמו שאתה אומר- קיימים מוקשים שאפשר לנטרל ולהפעיל לפי דרישה.
_____________________________________
So be it
Threaten no more
To secure peace is to prepare for war
So be it
Settle the score
Touch me again for the words that you'll hear evermore


נערך לאחרונה ע"י stealth בתאריך 14-07-2006 בשעה 18:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 14-07-2006, 19:09
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,801
מיקוש לא בהכרח מצריך קומנדו
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי stealth שמתחילה ב "סגר ימי"

תמונות של מקשת עירקית שנתפסה בתחילת המלחמה ליד נמל אום קאסר. המקשת המוסווית כסד"ג תמימה, הכילה מערכת מסילות להטלת מיקוש מעל הסיפון ומערך אחסון מתחתיו. המוקשים הם מוקש עגון מדגם תהאדי העירקי (המוקש הגדול על גלגליות) ומוקש צף מדגם מנטה האיטלקי (בצורת קונוס) - שני המוקשים מוטלים לים ללא מגע יד אדם וללא צורך בהתעסקות נוספת לאחריה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תהאדי - מוקש עגון. העוגן הוא הבסיס עם הגלגליות, והמוקש קשור אליו בכבל מתכת מגולגל. משמעות הדבר היא שהמוקש נשאר נקודת ההטלה ומיקומו אינו משתנה גם כאשר יש זרמים

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מנטה - מוקש צף. הוא קטן וקל יותר, אך אינו עגון ויכול להיסחף עם הזרמים למיקום שהופך אותו ללא יעיל ולא רלוונטי
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 14-07-2006, 20:11
צלמית המשתמש של spritz
  spritz spritz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.11.04
הודעות: 998
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "שאלה לימאים"

אין פה שום הסתבכות.

על פי חוקים ימיים בינלאומיים ספינה סוחרת חייבת לציית לכל הוראת ספינת מלחמה במים בינלאומיים.
במציאות המודרנית, בה כל חוסר ציות יוביל ישר לתקיפת הספינה בגלל החשש לטרור שום רב חובל לא יקח את הסיכון הכרוך באי ציות כזה.
במקרה הזה החוק הבינלאומי עומד לצידינו ואין שום בעיה להטביע את הספינה או להשתלט עליה עם כוחות ש\13 לדוגמא.
חוץ מזה צריך לזכור שמצור הוא לא בפתח הנמלים הלבנוניים אלא במרחק של 20-30 מייל מהחוף.
אם סוחרת כלשהי מחליטה להתנגד יש הרבה זמן לעשות משהו כנגדה. כמו שכבר נאמר, מספיק לירות כמה פעמים לכיוון הגשר של הסוחרת כדי להבהיר את המצב לצוות.
http://reference.allrefer.com/encyc...B/blockade.html
_____________________________________
ש:למה במכונית צרפתית יש הילוך קדמי?
ת: למקרה שהאוייב מפתיע מאחור.


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 15-07-2006, 21:52
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "שאלה לימאים"

אף קפטן של סוחרת לא יסכן את ספינה ששווה הון עתק לפריצת מצור.
אף חברת ספנות לא תתנדב לנקוט צד בסכסוך.
צריך לזכור שמדובר בתחום שבו כל פיפס מבוטח בחברות ביטוח. חברת הביטוח הראשונה בעולם (לוידס) התחילה את דרכה בביטוח ספינות ומטענן. אז חברת הספנות ובעלי המטענים מבוטחים מפני ההפסדים שנגרמים להם מאי האספקה או העיכוב, ולעומת זאת אם קפטן יחליט לפרוץ מצור ויאבד את הספינה או המטען חברת הביטוח תצפצף עליו כי האובדן הוא עקב פעולה לא אחראית שלו.
אז מי הפראייר שיעשה את זה?
רק סוחרת ששייכת לממשלת המדינה עצמה, ולא לחברת ספנות פרטית כל שהיא.

ואם כבר אנו בנושא הזה - סוחרות בשירות חה"י הישראלי, מישהו מכיר? (במגבלות ב"ש כמובן)
קראתי במקורות גלויים על ספינה בשם "נגה" ששימשה בין השאר להברחת וענונו לארץ, ועל סוחרות שחומשו בתותחים במלחמת יוה"כ.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 07-08-2006, 14:37
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי spritz שמתחילה ב "לא סתם הדבורנים נחשבים למג"ב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי spritz
לא סתם הדבורנים נחשבים למג"ב של חיל הים
avishon-לא היו פעם צוותי השתלטות בסטי"לים?


אכן היה פעם בכל סטי"ל גוף שהוגדר כ-"צוות השתלטות" (בצוות נכללו בד"כ 5-4 חבר'ה
ממח' נשק , 3-2 גנ"קניקים ומכונאי אחד , כל אלו בפיקודו של סגן ק.נשק) .

על רקע תקלות שונות , שחלקן אף גבלו בסיכון חיי אדם , עשה חה"י "חושבים" ,
ירד מהבדיחה הזאת בשנות ה-80 והחליט להתמקצע...(קרי : השתלטות ע"י ש/13) .

באשר להשתלטות צוותי דבורות על סד"גים גדולים/מכמורתנים - זה מאוד נדיר ,
זה נעשה כאשר אין ברירה , אחרי שיקול דעת מעמיק וזה מחייב אישור מפקדה ממונה .

ובקשר לכינוי " מג"ב של הים " : הוא נכון ויש בו ה מ ו ן ריספקט , בלי טיפת ציניות !
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:54

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר