לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #12  
ישן 01-01-2005, 10:11
  ohadbx ohadbx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
לא מסכים
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי נור שמתחילה ב "חיובי"

מטוס דורש תשומת לב תמידית. במקרה של מלחמה, אם ירצו להוציא אותם משירות כל מטוס יטרך לעבור לפחות מספר שבועות של תיקונים ובדיקות כדי להבטיח שהוא כשיר לטיסה- ובזמן הזה סביר להניח שהמלחמה תסתיים.
יש לזכור גם את עניין שעות החיים של כל מטוס- הפאנטומים שלנו הם ישנים ועבר עליהם הרבה. נכון שלשבת במחסן זה מפעיל פחות לחץעל גוף המטוס מאשר טיסה, אבל עדיין כל שעה נחשבת.

עניין נוסף ואחרון- חלקי חילוף, ציוד נלווה, ואנשי צוות מוכשרים. אם רוצים להכשיר מטוס לטיסה צריך בשבילו חלפים וציוד ספציפי המיועד לו- ולשמור את כל אלה עולה כסף. דוגמא- לפני מספר חודשים ישראל ביטלה הזמנה של חלקים לכסא מפלט של הפאנטום ממרטין בייקר. את החלקים האלה צריך להחליף כל חצי שנה (או שנה?) על מנת לשמור על בטיחות הטיסה.
אנשי צוות- גם אנשי צוות אוויר וגם קרקע שכבר עברו קורסים על המטוס- עדיין צריכים מספר שעות מסוים בשבוע של עבודה עם המטוס על מנת לזכור איך מתפעלים אותו.
זה מכשול גדול בהחזרת המטוס לפעילות, משום שכל המערך הוצא משירות ולכן אין בעצם יכולת לרענן אנשי צוות עליו.

עם רוב הנושאים שהזכרתי פה ניתן להתמודד- בעלות מסויימת כמובן. לישראל כבר לא יהיה בעתיד צורך כזה נואש לפאנטומים כדי להצדיק עלות ותשומת לב מתמדת שכזו "רק למקרה ש..." .

נערך לאחרונה ע"י ohadbx בתאריך 01-01-2005 בשעה 10:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 03-01-2005, 14:01
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
זה יפה שאתה לא מסכים
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "לא מסכים"

אבל הנוהל הזה קיים כבר שנים רבות בחיל האויר.
מטוסים היוצאים מהסד"כ הפעיל ניתן וזה מתבצע, להעבירם
לאכסנה יבשה ושם הם מוצבים כמטוסי חירום.
זה נכון בהחלט שלא ניתן להעלות אותם לטיסה באופן מידי
ותהליך ההכשרה שלהם לטיסה לוקח זמן, אבל זה ניתן לביצוע
ונעשה. ברור גם, שמטוסים אלה לא יהיו הקו הראשון בהשוואה
למטוסים החדישים, אבל בעיתות חירום כאשר רוצים לגייס
את כל הכח הקיים, אז כל מטוס חשוב.
ראוי לציין גם, כי עקב משך הזמן הדרוש להכשרת מטוסים
המצויים באכסנה והחזרתם לכשירות מבצעית, חשובה מאד
קבלת ההחלטה בזמן וזה כפוף למידע המודיעיני המצטבר
והתנהלות האירועים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 03-01-2005, 15:16
  סמל ראשון סמל ראשון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.09.03
הודעות: 3,003
האמת ששנהם ואף אחד מכם צודקים/לא צודקים
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "זה יפה שאתה לא מסכים"

זה נכון שיש אחסנה יבשה בחה"א וזה גם נכון שבעבר נעשה שימוש במטוסים שהיו באחסנה
במקרא לחימה אולם רוב הפעמים (אוו לפחות כל אלו שאני מכיר ) היו אלו מטוסים באחסנה "רטובה"
שהיתה קימת בעבר ואנינה עוד .
השיטה היתה לפעיל טיסות שלמות המתקונת מצומצמת על בסיס צוות סדיר קטן ורוב של מילואים
עם השנים והקיצוצים נעלמה השיטה כמעט לגמרי(עד כמה שידוע לי יש 2-3 טיסות במצב דומה לזה היום)והיום האחסנה "היבשה" פרושה פחות אוו יותר שמנילנים את המטוס ולא נוגעים בו יותר.
כאשר הקונספציה היתה שבאים וכאשר יצתרכו אותם ההתראה תהיה מספיק ארוכה להחזירם לכשירות
מלאה לפני פרוץ הקרבות אוו בסמיכות לזה .
וכדי לקצר אני פשוט אומר שכאשר באו להפעיל את הנוהל לפני מלחמת המפרץ הראשונה התוצאות
היו בין מצחיקות למגוהחות (בסוף המלחמה עמדה בגאווה טיסת אחת וגם זאת מצומצמת מוכנה לשרות מתוך מעל 100 כלים שאוחסנו במקור),
שלא לדבר על אפשרות של התראה קצרה שאופינית היום למלחמות המודרניות בהתחשב בזה שהאויבים הפרוטנצאלים שלנו מבססים את צבאם על צבא סדיר גדול ומיעוט מילואים.
ככה שהיום האחסנה משמשת בעיקר לצורך מכירה של הכלים אוו חלקים שלהם ללקוחות זרים
וכדי "להטיל צל ענק" בדוחו"ת של המכונים האסטרטגים למנהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 04-01-2005, 09:41
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
אני מסופק אם השיטה הזו קיימת היום
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי סמל ראשון שמתחילה ב "האמת ששנהם ואף אחד מכם צודקים/לא צודקים"

בשנות החמישים הוקמה טייסת ראשונה כזו - טייסת "הכנף המעופפת", ע"ב מטוסי המוסטנג (הסדיר היחיד היה מפקד הטייסת, צחיק יבנה). הנסיון הזה לא ממש צלח, והרעיון נזנח לשנים. בשנות ה-70' הייתה עוד טייסת כזו, בפיקודו (אני חושב) של גיורא אפשטיין, עם מירז'ים.
מצב כזה יכול להתקיים רק כאשר סוגרים חלק מהטייסות מאותו סוג של מטוס, ואפשר להמשיך להתאמן במסגרת אחת - ובמקרה הצורך להשמיש את המטוסים באחסנה. אם כל מטוסי הקורנס אינם עוד בשרות, אי אפשר להתאמן עליהם - וטייס שלא מתאמן לא יכול לחזור לכשירות מלאה תוך זמן קצר אם אינו טס (ויש לזכור שצוותי האוויר של הקורנסים חלקם קורקעו וחלקם הועברו לטייסות האחרות).
אם יחזיקו את המטוסים באחסנה יבשה, אזי זה רק לצרכי מכירה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 03-01-2005, 12:31
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
בבקשה
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי iudaea_capta שמתחילה ב "שלום רב. אני מבקש מאחד הקוראים או המנהלים"

כתבה אודות "הפנטומים שגומרים את חייהם" הופיעה קצת לפני סגירת הטייסת האחרונה ב"ידיעות אחרונות".
לפני כחודש נערך בהיכל התרבות בת"א ערב של עמותת ח"א, בסימן פרידה ממערך הקורנס. לקראת הערב הופיעה כתבה ב"הארץ" ובה נכתב שהמטוס יוצא משירות, ולאחריו הייתה עוד כתבה (לא זוכר אם בידיעות או ב"מעריב") על התקיימות הערב.
במהלך הערב (בו לשמחתי נכחתי) חולקו לכל הבאים (והיכל התרבות היה מפוצץ) חוברות, ובהן פירוט כל תולדות הקורנס, כולל חלק המוקדש לכל טייסת. גם בחוברת וגם על המסך היה פירוט של כל חמש הטייסות (אגב, סיפורי הטייסות הופיעו בגליון בטאון ח"א בעבר) כולל תאריכי פתיחה של הטייסות ותאריכי סגירה שלהן.
בהתחשב בכך שהחוברת חולקה במאות עותקים (אם לא אלפים) ללא כל רישום - שום דבר לא יכול להיות סודי כאן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:11

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר