09-10-2006, 15:52
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
כל הטיסה הלוך בוצעה בגובה נמוך מאד, בגבהים שציינתי. אילן רמון כתב על זה: טסתי נמוך מאד, ניצלתי את הטיסה כדי לתרגל טיסה בגובה נמוך, ולהוסיף עיניין בטיסה בנוף החד גוני של המדבר. בשלב כלשהו החלטתי שהסיכון גדול מידי ומשכתי מעט לגובה, כדי שלא נגיע למצב שבו אהרג בדרך אל היעד. במקרה אחר שאלו הטייסים אם אין סיכון בטיסה נמוכה כל כך, ורפול השיב "הגמלים העיראקים לא כל כך גבוהים.
באשר לטיסה עצמה - מטוסי הבז ליוו את המטוסים החודרים, ולקראת הגעת הנצים אל היעד, התפצלו - מבנה אחד פנה מעט דרומה על מנת לחסום את הבסיסים הדרומיים, מבנה שני פנה מעט פונה ושלישי פיטרל בסמוך לגבול הסורי.
קצת מצחיק לשמוע ממך שהחדירה עצמה אינה מסוכנת כמו התקיפה עצמה, שהרי דווקא שלב זה הוא השלב בו כל התוכנית, המבוססת על הפתעה, עשויה היתה לקרוס. דווקא לאחר התקיפה - אין כל בעיה של גילוי, מאחר שהמטוסים התוקפים - כבר נחשפו.
באשר לשלב המשיכה - אז בוצעה חשימה של הבזים, ובכל אופן - הנ"מ שנעשה בו שימוש - לא היה נ"מ מונחה מכ"מ כי אם נ"מ קני וטילי כתף. המטוסים משכו לגובה (למען החיסכון בדלק) וטסו בנתיב שהיה מחוץ ליכולת היירוט העיראקית (ובוא לא ניכנס שוב לשאלה מהו "יירוט") - מה גם שכל נסיון המראה מן הבסיסים העיראקיים היה נתקן בבזים שהונחו להפיל כל מטוס שימריא - ובאורח מפתיע - לא נעשה כל נסיון להמריא.
מעבר לכך - המטוסים טסו אל תוך השמש השוקעת על מנת להקשות באיתור חזותי של המטוסים.
אשמח אם תביא אתה ולו ביסוס אחת לטענתך. באשר לנושא הבזים והחלטתו של עברי - הרי שהיא נובעת ממידע שהגיע אלי מהרבה יותר ממקור אחד. נכון - כולם אנשי בזים. דעתו של סלע אף היא פורסמה ברבים, וגם דעתו לגבי אופי ההחלטה שבוצעה - אבל למה לבלבל אותך עם עובדות.
ואם אתה מדבר כבר על תת רמה - להכניס את המלה מוביל למרכאות כאילו הינך מפקפק בכך שאכן היה המויל - זו בדיוק התגלמות ה'תת רמה'.
כבר כתבתי לך במסר מי היו הפרסונות, ובלי כל קשר - רמת הפרטים אליהם הגעתי הינה ברמת הפ"מ, מפות הנתיבים ויומני המשתתפים - אז אנא ממך, אם יש לך מה להוסיף - בסס את עצמך...
|
כל החלק הראשון של דבריך מלא בכל כך הרבה טעויות מקצועיות שחבל על הזמן.
החלק המסוכן הוא באיום הנ"מ והאמ"ט (מסוכן בהיבטי שרידות לא בהיבטי ביצוע המשימה)
לגבי נ"מ וטילי כתף, אכן הם האיום העיקרי ובהן שרידות מטוס נץ באה לידי ביטוי בצורה בולטת ביותר, בהחלט יותר מבתחום השח"מ שהיה אכן פחות קריטי (אבל גם רלווונטי).
קצת מצחיק לשמוע ממני מה? החדירה פחות מסוכנת מהתקיפה, מצטער מאוד צחק עם הספרים שלך בחדר הממוזג כמה שאתה רוצה (שוב אני מציין שאנחנו מדברים על שרידות ולא על ביצוע המשימה, שהרי כל הויכוח החל מדיון על שרידות מטוסים).
החלק השני של דבריך הוא עלוב ומעציב, אני לא צריך להביא עובדות ומקורות לכלום, אני לא השמצתי ולא הכפשתי אף אחד. אתה השמצת את עברי, עכשיו הבא עובדות במקום להסתתר מאחורי מקורות אנונימיים.
אמיל.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe
|