לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 22-10-2006, 10:34
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
העברית שפה קשה.... וחשובה
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי שקוף שמתחילה ב "באמת מסובך."

והבעיה לא היתה שימוש ב"מסלול" או "נתיב,", אלא בחירה בין המונח "נקבעים" לבין המונח "נבחרים".

בשמים יש נתיבים אשר נקבעו על ידי רשויות תעופה בינ-לאומיות.. כמו כבישים.

כאשר רוצים לטוס ממקום למקום, לדוגמה, מבן גוריון להיתרו, יש גוף בחברת התעופה שמטפל בכך.
הגןף הזה בוחר מבין אוסף הנתיבים את הדרך הכי מתאימה מבחינתו. רצוי כמובן שתהיה הקצרה ביותר. על פי הנתיבים הללו מכין את תוכנית הטיסה. תוכנית הטיסה מופצת בכל המרחבים האוויריים אותם יעבור המטוס , כולל זמני כניסה ויציאה מכל מרחב ולכן גם מועדי השימוש במרחב הנתון. במקרה של טיסה לאירופה, יש גוף בקרה אירופי השולט בשמיים ובודק התנגשויות בין דרישות של חברות. מאחר והשמיים הם גדולים, סטטיסטית אין בעיה בנתיבים.
עיקר הבעיה היא בשדות התעופה גדולים בשל עומס מקומי, לכן לחברות יש "סלוטים", מרווחים, בהם מטוס מסוים שלה יכול לנחות בשדות מסוימים ולכן תכנון הטיסה אמור להתאים לזמן הנחיתה המתוכנן.
חזרה לפורום
  #10  
ישן 22-10-2006, 21:36
  שקוף שקוף אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.09.04
הודעות: 34
תודה על הסבלנות
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "העברית שפה קשה.... וחשובה"

אבל אני עדיין מנסה להבין קצת יותר את התהליך.
נניח שאלעל בחרה(!) נתיב בזמן מסוים. אני מבין שהיא צריכה להודיע לגוף בקרה כלשהו על הבחירה שלה.
אני מבין מדבריך שמדובר בגופי בקרה אזוריים. כמה גופי בקרה כאלה יש ואיפה?
נניח שהיא מודיעה על הבחירה, ומתברר שזה מתנגש עם טיסה אחרת. מי זוכה בנתיב? מי שהודיע קודם?
אבל מה שיותר מסובך הוא שהרבה מאוד טיסות לא יוצאות בדיוק בזמן. נניח שיש עיכוב של חצי שעה. לפני ההמראה הטייס צריך ליצור קשר עם גופי בקרה ולקבל נתיב חדש?
לגבי הנתיבים עצמם, האם אתה יודע מה הרוחב של כל נתיב?
האם ישנם נתיבים זה מעל זה, או שהנתיב כולל את כל הגבהים? בפועל אם אינני טועה רוב המטוסים טסים באותו גובה, 35000 רגל.
חזרה לפורום
  #12  
ישן 23-10-2006, 09:56
  borsood borsood אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.04.04
הודעות: 2,295
כאשר בוחרים נתיב צריך לקבל רשות להשתמש בנתיב
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי שקוף שמתחילה ב "תודה על הסבלנות"

וגם לשלם אגרות מעבר לכל מי שהנתיב שייך לו. אם רוצים לשנות נתיב מאיזו סיבה שהיא צריך לקבל אישורים מכל מי שנמצא בדרך לגבי הנתיב החדש.

הנתיבים הם לא כאלה עמוסים יש להם רוחב וגובה מספיקים כדי ששני מטוסים לא יחלפו במרחק קרוב מדי זה לזה. בעיות צפיפות יש רק ליד שדות עמוסים מאד כמו היתרו JFK ו LAX. בכל מקרה הבקרה האווירית של הנתיב יכולה לומר למטוסים שמתקרבים לשנות גובה או כיוון.

במקרה של איחור בשדות לא עמוסים אין בעייה - מחכים כמה דקות למרווח הבטחון הפנוי הבא ויוציאם. בשדות עמוסים ההמתנה הזו יכולה להיות ארוכה (חצי שעה ויותר) עד שמתפנה מקום.
לאחר ההמראה הטייס יכול לשנות את מאפייני הטיסה (לטוס יותר מהר) כדי להספיק להגיע בזמן אם אחור יכול ליצור בעייה. אני זוכר טיסה ללונדון שהייתה אמורה להמשך שעה ויצאה באיחור של 20 דקות. הטייס ביקש מהנוסעים להשאר חגורים ולא לקום במהלך כל הטיסה כי תהייה "טיסה קשה". הטייס נעזר ברוח גבית ולאחר 40 דקות של טלטולים קלים באוויר הגענו בזמן.

כשמתכננים את הטיסה לוקחים בחשבון אפשרויות של איחורים קלים ומוסיפים מרווחי בטחון.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:26

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר