19-10-2006, 09:08
|
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
|
|
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
|
|
בגדול, לגבי תעשיות התעופה הצבאית
המו"פ התבצע בשתי רמות:
1) סוכנויות פדרליות - שהידועה ביותר היא NACA, או אקדמיות, למשל גופי מחקר ב-MIT.
2) צוותי פיתוח ותכנון בחברות.
בניגוד למה שנכתב פה קודם, מצב הפיתוח בארה"ב היה מתקדם יחסית בתקופת מלה"ע השניה, אבל הצבא אכן העדיף רכש טכנולוגיות מוכחות; למשל מטוסי בוכנה מתקדמים על חשבון מטוסי סילון. חשוב לציין עם זאת שבתקופת מלה"ע השניה האמריקאים הצטיינו בעיקר ברכש טכנולוגיות בריטיות ובשכלולן. לבריטים היתה תשתית פיתוח יוצאת מן הכלל, אבל תשתית ייצור מוגבלת ולכן לצורך ייצור המוני הם העבירו לאמריקאים טכנולוגיות חשובות של מכ"מ, מנועי סילון, מרעומי קרבה וכיוב'.
לאחר המלחמה האמריקאים גם הצטיינו באיסוף טכנולוגיות גרמניות (ולא כאן המקום לציין מדוע המו"פ הגרמני היה כ"כ מתקדם). השלל הגרמני בעל הערך הרב ביותר היו נתוני מחקר שונים וכאן התגלתה המערכת האמריקאית בגדולתה. גופי המודיעין השכילו להעביר לידי התעשיה את אותם נתונים. החברות הבינו מיד איזה אוצר בלום נמצא בידיהן והן אף השקיעו ותרגמו את החומר לאנגלית. כתוצאה מכך, חלק חשוב במו"פ המתקדם המעשי לאחר המלחמה נעשה דוקא בחברות ולא בגופי המו"פ הפדרליים או האקדמיים.
אינני יודע למה כוונתך בשאלה על בואינג ויוז, אבל שתי חברות שבלטו בניצול חומר המחקר הגרמני היו בואינג ונורת' אמריקן, אשר פיתחו מטוסי סילון מתקדמים בעלי כנפיים משוכות לאחור עוד לפני סוף שנות ה-40.
|