לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 18-10-2006, 23:34
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,196
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "אברו ארו (חץ) 201 או C105"

בתחילת מלה"ע השניה הבריטים העבירו חלק מהמו"פ שלהם לקנדה, הן כדי לנצל משאבים מקומיים והן כדי להבטיח את שימור הידע במיקרה של כיבוש בריטניה ע"י הנאצים. היות ובאותה תקופה הבריטים היו מתקדמים מאוד בתחומים שונים (למשל- מכ"ם והנעה סילונית), נוצר מצב מוזר בו בתחומים אלו קנדה היתה מתקדמת מארה"ב.
למשל: מטוס הנוסעים הסילוני הראשון שפותח באמריקה, ב- 49', היה- קנדי..
http://www.avroarrow.org/Jetliner/JetlinerIntro.html
זה נראה דמיוני, אך יש לזכור שתרבות המחקר המדעי הממשלתי היתה עדיין בחיתוליה (לפני DARPA ודומיה), וצבא ארה"ב חיפש בעיקר לקנות מערכות בטכנולוגיה מוכחת ופחות לממן מחקר בסיסי. לאחר המלחמה הממשלה הקנדית לא רצתה או יכלה לשמר את הבסיס הצבאי-תעשייתי שנוצר (ואולי היו לחצים גם מכיון האח הגדול מדרום, למי שמכיר את מערכת היחסים המיוחדת בין קנדה וארה"ב), ותעשית התעופה הקנדית התכווצה לגודל "טבעי".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 19-10-2006, 08:42
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "בתחילת מלה"ע השניה הבריטים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
זה נראה דמיוני, אך יש לזכור שתרבות המחקר המדעי הממשלתי היתה עדיין בחיתוליה (לפני DARPA ודומיה), וצבא ארה"ב חיפש בעיקר לקנות מערכות בטכנולוגיה מוכחת ופחות לממן מחקר בסיסי. לאחר המלחמה הממשלה הקנדית לא רצתה או יכלה לשמר את הבסיס הצבאי-תעשייתי שנוצר (ואולי היו לחצים גם מכיון האח הגדול מדרום, למי שמכיר את מערכת היחסים המיוחדת בין קנדה וארה"ב), ותעשית התעופה הקנדית התכווצה לגודל "טבעי".

האם אפשר לקבל עוד מידע על צורת הפיתוח של תעשייה צבאית בארה"ב בתקופה הזאת (אמצע המאה הקודמת, תו"כ מלחמה ומיד אחריה) בייחוד בתחום התעופה (ואיך משתלב המאבק בין יוז לבואינג וכו')?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 19-10-2006, 09:08
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בגדול, לגבי תעשיות התעופה הצבאית
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "[QUOTE=קרן-אור]זה נראה..."

המו"פ התבצע בשתי רמות:
1) סוכנויות פדרליות - שהידועה ביותר היא NACA, או אקדמיות, למשל גופי מחקר ב-MIT.
2) צוותי פיתוח ותכנון בחברות.
בניגוד למה שנכתב פה קודם, מצב הפיתוח בארה"ב היה מתקדם יחסית בתקופת מלה"ע השניה, אבל הצבא אכן העדיף רכש טכנולוגיות מוכחות; למשל מטוסי בוכנה מתקדמים על חשבון מטוסי סילון. חשוב לציין עם זאת שבתקופת מלה"ע השניה האמריקאים הצטיינו בעיקר ברכש טכנולוגיות בריטיות ובשכלולן. לבריטים היתה תשתית פיתוח יוצאת מן הכלל, אבל תשתית ייצור מוגבלת ולכן לצורך ייצור המוני הם העבירו לאמריקאים טכנולוגיות חשובות של מכ"מ, מנועי סילון, מרעומי קרבה וכיוב'.
לאחר המלחמה האמריקאים גם הצטיינו באיסוף טכנולוגיות גרמניות (ולא כאן המקום לציין מדוע המו"פ הגרמני היה כ"כ מתקדם). השלל הגרמני בעל הערך הרב ביותר היו נתוני מחקר שונים וכאן התגלתה המערכת האמריקאית בגדולתה. גופי המודיעין השכילו להעביר לידי התעשיה את אותם נתונים. החברות הבינו מיד איזה אוצר בלום נמצא בידיהן והן אף השקיעו ותרגמו את החומר לאנגלית. כתוצאה מכך, חלק חשוב במו"פ המתקדם המעשי לאחר המלחמה נעשה דוקא בחברות ולא בגופי המו"פ הפדרליים או האקדמיים.
אינני יודע למה כוונתך בשאלה על בואינג ויוז, אבל שתי חברות שבלטו בניצול חומר המחקר הגרמני היו בואינג ונורת' אמריקן, אשר פיתחו מטוסי סילון מתקדמים בעלי כנפיים משוכות לאחור עוד לפני סוף שנות ה-40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 19-10-2006, 09:29
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
צריך לציין גורם נוסף
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "בגדול, לגבי תעשיות התעופה הצבאית"

במקביל לסוכנויות הפדרליות ולתעשיית התעופה - פעלו בארה"ב גם מפעלים צבאיים שעסקו בשידרוג הפיתוח של המטוסים שנרכשו ע"י הזרועות השונות.

דוגמא בולטת הוא מפעל המטוסים של הצי האמריקאי שבחן את מטוס הקטלינה (PBY-5A), והציע ליישם בו שינויים שונים (כגון שיפולי החרטום, צורת המדרגה בתחתית הגוף, צורת הזנב ועוד) ששיפרו מהותית את ביצועיו של המטוס. אח"כ העבירו את התוכניות למפעלים שייצרו את המטוסים כדגם PBY-6A. במקביל עסק המפעל בהסבת חלק מן המטוסים שכבר הוכנסו לשרות - למעשה מפעל מטוסים פנים צבאי...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 19-10-2006, 09:58
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
נכון מאוד
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "צריך לציין גורם נוסף"

מפעל המטוסים של הצי (NAF) היה גוף ייחודי שעסק גם בפיתוח, גם ביצור וגם בניסויי טיסה עבור הצי לפני המלחמה. במהלך המלחמה הוא הפסיק לפתח מטוסים משלו. במקום זאת הוא עבד בשיתוף פעולה הדוק עם התעשיה ותרם רבות לשיפור מוצרים קיימים. בולט במיוחד השת"פ בינו ובין גרומן ו-GM ביצור מטוסי וויילדקט והלקט ובשיפורם.
מודל אחר ונפוץ יותר של מפעלי שדרוג היו מפעלים שהוקמו או הוסבו לכך עם תחילת הייצור ההמוני של מטוסים. ידועה במיוחד תעשית השדרוגים שקמה סביב מפעל Willow Run המפורסם. בגלל השימוש הקיצוני שעשה פורד בטכניקות ייצור המוני במפעל זה, שדרוגים ושיפורים שוטפים לא נכללו בתהליך הייצור. כתוצאה מכך, נתח נכבד מהמפציצים שיוצרו בו הועברו מיד לאחר השלמתם למפעלים שונים כדי לקבל את העדכונים האחרונים, ורק אז הצבא קיבל אותם. דוגמה אחרת הוא ה-B-29, אחד המטוסים המתקדמים והמורכבים ביותר של מלה"ע השניה, אשר סבל ממחלות ילדות קשות ונזקק לשינויים מתמידים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 23-03-2013, 23:49
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
כתבה חדשה (אפריל 2013) של דויד נולן - Cancelled: Britain’s High-Mach Heartbreak
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "מידע מעניין נוסף על ה TSR2"

http://www.airspacemag.com/military...html?c=y&page=1

20 שנה לפני ביטול הלביא...

Nearly 50 years later, TSR-2 cultists still talk of conspiracies, coverups, and sinister U.S. efforts to sabotage the project. “There was little doubt that America would have a definite interest in seeing the British aviation industry reduced to such a level of ineffectiveness that it would be unable to continue in its present structure,” writes aviation historian Frank Barnett-Jones in his 1994 book TSR-2: Phoenix or Folly.

Although it has never been proved, some believe the TSR-2’s fate was sealed on that trip by an unofficial deal between Healey and U.S. Secretary of Defense Robert McNamara: Britain would cancel the TSR-2 and buy the F-111, McNamara’s pet fighter-for-all-reasons, in exchange for U.S. backing of the IMF loan. “Britain had little option but to comply with America’s conditions and cancel the TSR-2,” Barnett-Jones concluded darkly.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 07-05-2012, 11:01
  AL KAPON AL KAPON אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.11.07
הודעות: 628
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "אברו ארו (חץ) 201 או C105"

תוכנן להיות מטוס ה 2 מאך הקנדי במקביל למיג 21 המיראז' 3 ה F-104 הפנטום וכו'.
מעולם לא הגיע ליצור.

לא ממש מדויק.
המטוס תוכנן כמטוס ירוט מהיר כנגד מפצצים. המטוסים שצינתה נבנו כמטוסי קרב שנועדו להלחם גם כנגד מטוסי קרב של הצד השני. ולכן תוכננו בהתאם.
ההבדל העיקרי בין סוגי המטוסים הוא הזריזות ותמרון בשביל קרב צמוד (Dogfight) בעוד לArrow ביצועי מהירות ,גובה, וטווח. שיותר יעדו אותו לירוט מפצצים מגבהי טוס.
כמו ניתן לציין באותה נשימה שבאותה תקופה {טרם הצתידות המסיבית בטילים בליסטים} היה חשש רב בארצות הברית מצי מפציצים רוסי גדול שיכול להכות במרכזי הערים של ארצות הברית בשעת מלחמה בין גושית.
החשש הנ"ל הוביל לפיתוח מטוסי ירוט יעודים לנושא, וכמו כן פריסה מסיבית של תחנות מכ"ם בצפון קנדה ואלסקה.כמובן שלאחר מכן התגלה שלברית המועצות אין את כמות המפציצים שהעריך המודעין האמרקאי, ובנוסף יכולתם היתה נמוכה בהרבה משמודעין האמרקאי העריך, בעיקר בנושא הטווח.לאחר מכן הצידות המסיבית של ברית המועצות בטילים בליסטים, ביטלה את הצורך ביכולת הפצצה שכזאת. גורם זה וגורמים נוספים ביטלו את הצורך באותם מירטים, והם נזנחו.


הערך של הArrow בויקפידה (באנגלית)

http://en.wikipedia.org/wiki/Avro_Canada_CF-105_Arrow
_____________________________________
"לוודא שלא נפסיד זה דבר התלוי בנו, אך ההזדמנות לנצח ניתנת על ידי האויב".
סן טסו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:13

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר