לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 17-11-2006, 16:31
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אבי ש. שמתחילה ב "יצחק (ג'רי) גרשון."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אבי ש.
שלום,
...איך הצליח מח"ט 769, ג'רי גרשון לצאת "נקי", משני התקלות החמורות שהתרחשו
במוצב "טייבה" תחת פיקודו ב- 1994.
...ב 03/1994 נהרג חן כינרתי בהתחשמלות וב- 07/1994 נהרגו חודיידה והופמן
באותה הנקודה בהתחשמלות...
...בוכריס וצ'יקו גיבו אותו בחקירה...
...הוא עוכב ואף נמנע ממנו תפקידי פיקוד...
...איך הוא אלוף?...
...האם המלצות וועדת החקירה פורסמו?, ואכן מולאו?, מה היה חלקו במחדל הקשה?...
...האם אתם רואים את הקשר לימינו אנו, כאשר מתחילים לשמוע על תחקירים שונים
שבוצעו על המלחמה האחרונה?...
אבי.


למיטב זכרוני (אם כי איני בטוח לחלוטין בפרטים) , ג'רי יצא "נקי" יחסית מכיוון שהיתה
הנחייה כתובה של הסמח"ט , זכאי , (או של ק.האג"ם , ג'רבי) שהאנטנות חייבות להיות
כפופות ומאובטחות לגוף הנגמ"ש .
דרגי השטח לא הקפידו על ביצוע הנחייה זו .

ובאשר לשאלה "איך הוא אלוף ?" , אענה לך בעקיפין עם עוד סיפור ממורשת פצ"ן ,
פחות או יותר מאותה תקופה :

סא"ל נוהג בג'יפ , ונהגו יושב בכסא הימני .
הג'יפ מתהפך . הנהג (שישב בכסא הימני) נהרג , והסא"ל נפצע .
בחקירת המשטרה הצבאית הוא טוען שמי שנהג ברכב וגרם להתהפכות הוא הנהג .
טענה זו נסתרת חד-משמעית בחקירת מצ"ח .
למרות זאת , הקצין -שגרם באופן ישיר למות נהגו ושיקר בחקירה- מממשיך לשרת ,
ועל אף שעוכב , הוא התקדם בתפקידים ובדרגות (כמדומני סיים שרות בדרגת תא"ל) .

כאן מדובר בגרימת-מוות ישירה ושקר בחקירה .
ג'רי , לעומת זאת , הואשם ב- "אחריות מיניסטריאלית"...
(אגב , לפני ארוע-ההתחשמלות השני הלוחמים הוזהרו ואף תודרכו על הארוע הראשון...)


קטונתי מלסנגר על ג'רי , אבל מה הקשר בין הארוע המדובר לבין "מלחמת לבנון 2.0" ?!

כדאי לזכור שממשלת ישראל החליטה -מטעמים כלכליים- שלא להכריז על "מצב חירום" ,
מה שגרם ל-"כבילת ידיים" של פיקוד העורף...
אותה החלטה אומללה של ממשלת ישראל גרמה לאי-הפעלת מערכי מל"ח (משק לשעת
חרום) ו-פס"ח (פינוי-סעד-חללים) , אותם מערכים שתורגלו משך שנים לטפל ב ד י ו ק
במצב שנוצר בצפון המדינה ביולי-אוגוסט 2006 , ואי-הפעלתם גרמה לכמליון מאזרחי
מדינת ישראל להרגיש "יתומים"...

זה מה שאתה מנסה לייחס לג'רי ?! תמהני...
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 18-11-2006, 22:42
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,564
שוקי שחרור היה במלחמה אחראי 'ניהול ארגון'.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "מאוד מעניין, בכמה כתבות שקראתי לאחרונה התואר המוזר הזה ניתן במלחמה לאייל בן-ראובן"

אין לי מושג מה זה אמר חוץ מזה שהוא היה מפקד על של החמ"ל.
אייל בן ראובן זכה לכמה תארים רשמיים - תלוי מי דיבר ואת מי הדובר שאל קודם - ובאמת 'סגן אלוף הפיקוד' היה אחד מהם.
(נהגנו לקרוא לו 'אלוף ב', וזהו. הכי פשוט).
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)


המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 18-11-2006, 17:22
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
אהממממ
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי avishon שמתחילה ב "[QUOTE=אבי ש.]שלום, ...איך..."

גם אם הייתה הוראה כזו, אין ממש קשר לקיפול אנטנות. אמנם כינרתי נהרג כשהאנטנה שלו נגעה בכבל, אבל חודידה והופמן נהרגו בלי קשר לאנטנה, אלא כשאחד מהם עמד על נגמ"ש, הרים ידיים מעל הראש ונגע בכבל חשמל וחברו כשניסה לנתק אותו ממקור הזרם והתחשמל גם הוא.
נראה שככך זה תמיד בלקחים מתקלות, מטפלים בגורם משני ולא בגורם המרכזי. במקום לקפל אנטנות צריך להגביה את מקור הזרם.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 18-11-2006, 09:09
  אבי ש. אבי ש. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.08.06
הודעות: 89
המשך,
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אבי ש. שמתחילה ב "יצחק (ג'רי) גרשון."

כששאלתי על הקשר לסיבוב הלחימה האחרון התכוונתי לנושא "לקיחת האחריות" אבל בעצם לא להיות אחראי.
לא ייתכן שבפרק זמן של 5 חודשים ייהרגו 3 חיילים תחת פיקודו הישיר (מיניסטריאלי) בתאונה/ תקלה בטיחותית קשה והוא לא יעוף מיד הביתה!!!.
לא הבנתי מדוע הוא לא יכל באמצעים פשוטים ביותר כמו ביקורות אישיות או שאלות בתחקירים, תידרוכים לברר האם הנהלות הבטיחות מבוצעות במוצב הלכה למעשה!!!!.
הלך המחשבה שלו פושה היום, ככל הנראה בחלקים רחבים בשדירת הפיקוד בצה"ל.
הזכירו פה את גרשטיין ויצא לי להיות נוכח בתדריך שהועבר ע"י מפק"ץ בפלס"ר גולני לו בעת היותו מח"ט.
רמת הידע, המעורבות האישית, ההבנה והאחריות שהאיש הפגין היו פשוט מפתיעים.
הוא לא התנהל כמפקד גדול שבא, שותה כוס קפה עם המג"ד בוהה במפות ונעלם אלא התענייו באמת בתיפקוד של הכוחות בשטח, במוצב, תנועה מינהלתית וכמעט כל אספקט של חיי החיילים.
עדיין לא ברור לי מה היו המסקנות בנוגע לג'רי, לא ברור למה בוכריס וצ'יקו גיבו אותו לאורך כל הדרך?.
שמעתי מחברים סיפורים על בוכריס, והתנגותו לא ברורה, גם לו יש חלק לא קטן בתקלה, האם זה פשוט "תשמור עלי ואני אשמור עליך"?.
שירתתי במוצב תקופות קצרות בתקופה המדוברת, הייתה למיטב זיכרוני אנדרטה קטנה לזכרם.
האם יש תמונות למישהו?.
עצוב לקרוא על קצינים שהורגים חיילים בתאונות דרכים ומשקרים על כך, הבנאדם צריך לבלות 20 שנה מאחורי סורג ובריח ולא להתחרר רמ"ט פצ"ן עפ פנסיה שמנה.
עצוב!.
אבי.
_____________________________________
אבי ש.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 18-11-2006, 15:38
  אישגדול אישגדול אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.06
הודעות: 597
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי אבי ש. שמתחילה ב "המשך,"

אני מודד אחריות של מפקד בשאלה - האם הוא עשה את מה שמתבקש וסביר ברמה שלו כדי למנוע תקלה. דוגמה - שרתתי פעם בגדוד בו במהלך תע"מ ארעו 3 תאונות דרכים. שתי הראשונות בלי נפגעים - אני עשיתי את הראשונה כשהתהפכתי עם ג'יפ בשטח קשה, יומיים אחר כך נ"נ פגע בעמוד ונגרם לו נזק קל, ולמחרת נ"נ החליק על בוץ מול גדר המערכת, התהפך וכתוצאה מכך נפצעו ארבעה חיילים. המג"ד עצר את כל הנסיעות הלא מבצעיות, הנחה לערוך בדיקה חימושית לכל כלי הרכב בגדוד, ערך כנס נהגים ונוהגים שהועבר ע"י מדריך נהיגה מקצועי, והנחה שעד 1800 כל נסיעה מנהלתית תהיה באישור מ"פ, אחרי 1800 רק באישור מג"ד, ובנוסף יצא לקו וערך בעצמו (יחד עם קצין החימוש) ביקורות בטיחות לכלי רכב ולנהגים.
ערב אחרי זה חייל לקח ג'יפ ללא אישור, השתולל אתו, התהפך ונפצע קשה. השאלה - איזה אחריות יש למג"ד על התאונה? האם הוא צריך להחזיק אצלו בכיס את כל מפתחות כלי הרכב של הגדוד? לדעתי לא. הוא עשה את כל מה שמג"ד יכול לעשות כדי למנוע תאונה כזו.
ואם נשליך מכאן על ג'רי (שהיה סמג"ד שלי כשהייתי חייל), האם מצופה ממפקד ברמת מח"ט לתדרך אישית כל סיור שיוצא לשטח על נושא האנטנות? הוא צריך לוודא שהם מתודרכים (מה שבוצא לפי מה שנאמר כאן), אולי לשאול מידי פעם כח כזה או אחר אם הם מודעים - אבל מעבר לאחריות המיניסטריאלית כי זה קרה אצלו בגזרה - ואכן עוכב לו קידום בגלל זה - אני לא חושב שיש לו אחריות ישירה.
_____________________________________
I think, therefore I am. I think

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 19-11-2006, 08:54
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי אבי ש. שמתחילה ב "המשך,"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אבי ש.

...הזכירו פה את גרשטיין ויצא לי להיות נוכח בתדריך שהועבר ע"י מפק"ץ בפלס"ר גולני
לו בעת היותו מח"ט...
...רמת הידע, המעורבות האישית, ההבנה והאחריות שהאיש הפגין היו פשוט מפתיעים...
...התענייו באמת בתיפקוד של הכוחות בשטח, במוצב, תנועה מינהלתית...


בראייתי , נגעת כאן בנקודה מאוד רגישה , גם פה בפורום וכמובן גם בצה"ל .

"רמת הידע/המעורבות האישית/ההבנה/האחריות/תיפקוד הכוחות/וכו' " של מפקדים בכירים
בפעילות "יחידות מיוחדות" בשטחים עליהם הם אחראיים , גבוהה הרבה יותר מאשר בפעילות
"יחידות רגילות" , והדבר בא לידי ביטוי -מטבע הדברים ומהטבע האנושי-בעיקר בתדרוכים
ובתחקירים לפני/אחרי מבצעים , בדיוק כמו בדוגמא שהבאת .

אני מבקש להדגיש כי בראייתי זה המצב - ואיני מתייחס כאן לשאלה אם זה טוב או רע
(ולטעמי זה רע , ואפילו רע מאוד...) .
זוהי המציאות שאני הכרתי באותה תקופה מטורפת של מבצעי "יחידות מיוחדות" בפצ"ן ,
ועד כמה שידיעתי משגת - היא קיימת גם כיום , אם כי ברמה הרבה יותר פחותה .

הוסף על כך את הטמעת-הבטיחות בפעילות "יחידות מיוחדות" , הגבוהה לעין ערוך מאשר
בפעילות "יחידות רגילות" - ואתה מקבל את המצב ששרר אז , וחלקו קיים גם היום...
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 18-11-2006, 18:29
  אבי ש. אבי ש. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.08.06
הודעות: 89
בהמשך ליוסיפון,
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אבי ש. שמתחילה ב "יצחק (ג'רי) גרשון."

לפני כחודש עברתי קורס בנושא אבטחת איכות ובמיוחד ISO ותקנים תעופתיים אזרחיים חדשים.
אחד הנושאים העיקריים הוא שיפור ומניעת תקלות חוזרות, בנושא זה הבנת סיבת השורש לתקלה היא קריטית למניעתה בעתיד!.
אם אסרו על פתיחת אנטנה בחצר כלקח ממותו של כינרתי אז הם פשוט מטומטמים אולימפיים, סעבת השורש היא לא שכינרתי פתח אנטנה אלא קו מתח נמוך, והפתרון היעיל הוא הגבהת הקו-כמו שאמר יוסיפון.
אם נערכה חקירה ובה השתתפו מיטב המוחות והמפקדים בצה"ל וזה מה שהם יכלו להגיע אליו אז אנחנו בצרות צרורות.
אחריותו היא רחבה וחורגת רק מהכתבת פקודות לפקידה בלשכה, הוא צריך לוודא שלפחות הדרגים מתחתיו מבינים את רוח הפקודה וחשיבותה ואכן מטמיעים אותה לדרגי השטח.
באבטחת האיכות זה נקרא "מחויבות הנהלה", רק כאשר העובדים הזוטרים רואים מנהל בכיר שמתעניין בנושא כלשהוא הם מתחילים לקחת את הנושא לתשומת ליבם.
המג"ד בדוגמה מקודם עשה כמיטב יכולתו ועדיין לא הצליח למנוע את התאונה, אך לפחות הוא התאמץ והבהיר לפקודיו את חשיבות הנושא ואת ראייתו בנושא התאונות.
עדיין יכולות להיות "הפתעות" לא נעימות, זה לא מתכון 100% להצלחה.

אני אינני מגבעתי, שירתתי במודיעין בגזרה המערבית.

אבי.
_____________________________________
אבי ש.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:29

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר