בתור אחד שכן מתעסק עם הVOIP איכשהו, בחברה שקוראים לה גרופון אז אני מודע לכל היתרונות והחסרונות של המכשירים האלה .
עקרונית בישראל ה VOIP הביתי זה או דרך הוט או דרך אחת משלושה חברות
www.grouphone.com
www.unifone.com
www.kazil.com
אלה שלושת החברות האחרות שמשתמשות בשירותי VOIP .
יתרונות ברורים הם עלויות שיחה נמוכות מאוד ובחלק מהן אפסיות (ממש אפס) תלוי באילו חברה מדובר.
חסרונות הן שעדיין אין באפשרותך לקבל שיחת טלפון לVOIP שלך מקוו רגיל בישראל - למרות שבחברה שבה אני כן מתעסק אפשר לקבל מספר טלפון וירטואלי בארצות הברית בריטניה גרמניה ועוד כמה ארצות בתשלום זעום ואז כל מי שיתקשר למספר הורטואלי שלך יתקשר ל VOIP שלך .
הטלפון שלך תלוי באינטרנט!! אם אין לך אינטרנט אז אין לך טלפון, אם יש לך הפרעות בקוו האינטרנט איכול הקול נדפקת - תלוי בספק ובתשתית .
עקרונית אני מקבל גם כסף מלהביא עוד אנשים לחברה הזו ומקבל תגמול מסויים (עקרונית קוראים לשיטת השיווק - שיווק רב שכבתי, או באנגלית multi level marketing ) .
המטרה שלי בהתחלה היתה פשוטה למדיי, להוזיל עלויות במשרד שלנו , משרד הנדסה וקבלנות שיש לו חשבון טלפון מעל עשרת אלפים שקל בחודש + יש לנו מינימום שעה אחת ביום שיחה לחו"ל .
הטלפון הזה הוריד לי עלויות באופן בלתי יאומן , למרות שאבי לא ממש התלהב בהתחלה אבל אמרתי שאני בודק, החברה שהכי משתלמת ואיכותית אחרי בדיקה מקיפה של בעלי החברה ואיכות הקוו וכולה היתה הבחירה שלי ונכנסתי לעניין .
החשבון שאנחנו משלמים כיום מסתכם בפחות מארבעת אלפים שקל, התשלום הוא pre paid , אבל השארנו 3 קווים ששנים מהם מקבלים וגם מוציאים כדי לקבל טלפונים , וקוו אחד שרק מקבל .
ואת כל הטלפונים שלנו אנחנו מבצעים מה VOIP .
כל פעם שמישהו שואל אותי על זה הייתי מסביר לו והוא נכנס , כבר הכנסתי 6 משרדי עורכי דין ו4 משרדי ביטוח לעניין ... וגם את מוסך סרוג'י כולו בנצרת בינתיים וסתם בלי מאמץ כי זה לא העיסוק העיקרי שלי כבר הבאתי המון
אגב אני משלם 0 לבזק ולהוט , ו 26 אגורות לסלקום אורנג' או פלאפון , ועוד 13 מדינות בחינם