לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום לימודים. אנו מאחלים לכל הגולשים שנת לימודים מוצלחת חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > לימודים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-11-2006, 17:43
  GorDon GorDon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.09.05
הודעות: 15
תנ"ך (המורה שלי לא הצליחה לענות)

זו אידיאלוגיות שנפתכו כבר לפני הרבה שנים, אך השאלות הן פשות אי אפשר לענות אליהן...

בעיית הרוע: הואיל ואלוהים מוגדר ככל יכול, יודע הכול ומקור הטוב; נשאלת השאלה מדוע עולמנו שופע ברשעות, חוסר צדק וסבל? אם אלוהים הוא כל יכול ויודע הכל, אז הוא יכול ויודע כיצד למנוע את העוולות בעולמנו. אם אלוהים הוא טוב ונדיב אז הוא רוצה להשכין ערכים טובים של שלום, אהבה וחמלה; ולמנוע רשעות, חוסר צדק וסבל. אם אלוהים יכול, יודע ורוצה למנוע את הרע בעולמנו - מדוע אינו עושה כן? אם אלוהים רוצה למנוע רוע, אך אינו יכול - אזי אינו כל-יכול. אם הוא יכול אך אינו רוצה - אזי הוא רשע. אם הוא גם יכול וגם רוצה - מאין נובע הרוע? אם הוא גם לא יכול וגם לא רוצה, אין סיבה לקרוא לו אלוהים. יוצא מכך שאלוהים טוב לא יכול להתקיים

הטיעון הפסיכולוגי: הפסיכולוגיה של הדת מניחה כי האמונה באל עונה לאינדיוידואל על דחפים פסיכולוגיים. לפי הדעה הרווחת בני אדם מאמינים באל מפני שהם מחפשים אחר דמות אבהית שתספק להם הגנה מפני העולם הגדול; מישהו או משהו שיספק להם משמעות ותכלית כבירה לחיים; משהו שעוצר מבעד המוות להיות סוף הדרך; משהו שיגרום להם להאמין שהם חלק חשוב מאוד ביקום האינסופי, ושהאחראי על היקום המורכב והאינסופי הזה דואג להם ומכבד אותם.(ברא את האדם בצלמו כדמותו, סיבת הבריאה היא האדם וכד') האמונות הללו מחזיקות מים מפני שהן מאפשרות לאנשים להתמודד עם פחדיהם הבסיסיים, משרות תחושת בטחון ומפחיתות לחצים. גישה זו כמובן לא שוללת את קיום האל, היא רק מסבירה שבני האדם מעדיפים מבחינה פסיכולוגית להאמין באל. אתאיסטים גורסים כי היות והאמונה באל היא בסה"כ פנטזיה פסיכולוגית, על האנשים לנטוש אותה כדי שיוכלו להתמודד באחריות עם העולם ולהשתמש ברציונליות כתחליף לאמונה.

טיעון האהבה:
  1. אלוהים, עפ"י התאיזם, הוא כל-אוהב.
  2. אלוהים יודע שבני האדם יהיו מאושרים יותר אם יתוודעו לקיומו של אל אוהב.
  3. אם אלוהים היה קיים, והיה כל-אוהב, אכפתי ואמפתי - הוא היה מוודא שכל בני האדם ידעו שקיים אלוהים כל-אוהב.
  4. ישנם מיליוני בני אדם בכל רחבי העולם אשר אינם מודעים לקיומו של אל אוהב.
  5. מכאן שאלוהים כזה כנראה לא קיים.
פארדוקס הכל-יכול: התכונה הזו שמיוחסת לאלוהים, מכילה פארדוקס (שצורותיו שונות) מפני שהיא אינה קוהרנטית מבחינה לוגית. אלוהים כל-יכול, יכול ליצור ולעשות דברים שהם בגדר הבלתי אפשרי (לא לוגיים). האם אלוהים יכול ליצור סלע שאינו יכול להרים? האם אלוהים יכול ליצור משהו יותר כל-יכול ממנו? משמעות הפארדוקס היא שאלוהים לא כל-יכול.

טיעון חוסר המוטיבציה: אם אלוהים הוא כל יכול, אזי הוא יכול לספק את כל רצונותיו, שאיפותיו וחלומותיו מבלי לברוא דבר. היות וישנו יקום ונטען כי אלוהים ברא אותו, לכן יש לו צרכים - הוא אינו כל-יכול.

טיעון השלמות: אם אלוהים קיים כישות מושלמת, הרי שלא היה בורא את היקום - לישות מושלמת אין רצונות וצרכים. אלוהים ברא את היקום, כלומר יש לו רצונות וצרכים - לכן הוא לא מושלם.

בעיית הרצון החופשי אם אלוהים יודע הכול אזי הוא יודע את כל אשר יתרחש בעתיד, כולל את החלטותיו ובחירותיו בכל רגע נתון. אם אלוהים יודע את כל בחירותיו בעתיד אזי אין לו רצון חופשי, הוא מוגבל.

פארדוקס הכל-יכול הכל-יודע: אם אלוהים הוא כל-יכול, הרי שבהחלט יכול ליצור מצב שבו לא ידע משהו שיתרחש בעתיד. אם הוא יכול לעשות זאת - הוא לא יודע הכול ולכן לא כל יכול. אם הוא לא יכול לעשות זאת - הוא לא כל יכול.

יחסי אלוהים-זמן: אלוהים לא "מעל הזמן" מכיוון שהוא פועל ולכן כפוף לשינויים וסיבתיות, ועל כן כפוף לזמן (ומובן שלא ברא אותו). אלוהים אינו נצחי מכיוון שהייתה לו סיבה לברוא את היקום והמניע לסיבה לא התקיים אלא אחרי שעברה לה תקופה אינסופית. במשך תקופה אינסופית לא הייתה לאלוהים סיבה לברוא את היקום, ובנקודה כלשהי על ציר הזמן, צצה סיבה לברוא את היקום. לא ייתכן כי במשך תקופה אינסופית לא הייתה לאלוהים סיבה לברוא את היקום ואח"כ כן – משום שסיבה כזאת הייתה בין שאר האפשרויות שהיו לאלוהים בקשר לאופי מעשיו בהמשך.

טיעון האלוהות הטבעית של שפינוזה: אם אלוהים קיים, הוא תופס את כל המרחב-זמן ("לית אתר פנוי מיניה"). על כן, לאלוהים אין תחושת "אני" אישית; אין לו מודעות עצמית מפני שכל דבר הוא חלק ממנו, ואינו מבדיל בין "אני" ו"לא אני". אם לאלוהים אין מודעות עצמית, אזי אין הבדל בינו לבין יקום חסר מודעות שנשלט בידי חוקי הטבע.
חזרה לפורום
  #3  
ישן 26-11-2006, 19:46
  DCD DCD אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.05.05
הודעות: 7,321
רק רוצה להוסיף מספר דברים:
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי DCD שמתחילה ב "ישנם דברים שמוחנו המוגבל פשוט..."

ציטוט:
טיעון השלמות: אם אלוהים קיים כישות מושלמת, הרי שלא היה בורא את היקום - לישות מושלמת אין רצונות וצרכים. אלוהים ברא את היקום, כלומר יש לו רצונות וצרכים - לכן הוא לא מושלם.


יש את ההנחה המקובלת שהיקום נברא בשבילנו, כדי שאנחנו נעבוד את אלוקים.

הוא לא ברא את היקום כי הוא רוצה\צריך, אלא בגלל שהוא טוב (זה גם קשור ל"בעיית הרוע"). מה זאת אומרת? זאת אומרת שאם אלוקים הוא טוב, אז הוא צריך לבטא את הטוב שלו\שבו.
אז איך הוא עושה את זה בדיוק? הוא עושה זאת ע"י יצירת מצוות רבות בשבילנו שבאמצעותן נוכל לעבוד את ה', ואז - אם אנחנו עובדים כראוי, נקבל שכר, אחרת נקבל עונשים.

ציטוט:
בעיית הרצון החופשי אם אלוהים יודע הכול אזי הוא יודע את כל אשר יתרחש בעתיד, כולל את החלטותיו ובחירותיו בכל רגע נתון. אם אלוהים יודע את כל בחירותיו בעתיד אזי אין לו רצון חופשי, הוא מוגבל.


אלוקים לא קיים מאז ומתמיד?
אין לו זמן... הוא נמצא בכל מקום, בכל זמן.

ציטוט:
פארדוקס הכל-יכול הכל-יודע: אם אלוהים הוא כל-יכול, הרי שבהחלט יכול ליצור מצב שבו לא ידע משהו שיתרחש בעתיד. אם הוא יכול לעשות זאת - הוא לא יודע הכול ולכן לא כל יכול. אם הוא לא יכול לעשות זאת - הוא לא כל יכול.


זה מזכיר לי את פרדוקס האבן - האם אלוקים יכול ליצור אבן שהוא לא יכול להרים? אני זוכר שפעם הביאו תשובה לשאלה זו (גם הביאו בפורום FRESH קישור לאתר) אבל לא זוכר מה התשובה....זה היה ארוך ולא היה לי סבלנות לקרוא =\

ציטוט:
טיעון האלוהות הטבעית של שפינוזה: אם אלוהים קיים, הוא תופס את כל המרחב-זמן ("לית אתר פנוי מיניה"). על כן, לאלוהים אין תחושת "אני" אישית; אין לו מודעות עצמית מפני שכל דבר הוא חלק ממנו, ואינו מבדיל בין "אני" ו"לא אני". אם לאלוהים אין מודעות עצמית, אזי אין הבדל בינו לבין יקום חסר מודעות שנשלט בידי חוקי הטבע.


אלוקים לא פיזי...תקן אותי אם אני טועה. אם כך איך הוא יכול לתפוס את כל המרחב? קצת בילבל אותי השפינוזה הזה :|

אני מניח שבקשר לשאר הפרדוקסים גם יש תשובות מתוחכמות, ואם לא אז התשובה כמו שאמרתי בתגובתי הראשונה (:
חזרה לפורום
  #4  
ישן 07-12-2006, 18:04
  GorDon GorDon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.09.05
הודעות: 15
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי DCD שמתחילה ב "רק רוצה להוסיף מספר דברים:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DCD
יש את ההנחה המקובלת שהיקום נברא בשבילנו, כדי שאנחנו נעבוד את אלוקים.

הוא לא ברא את היקום כי הוא רוצה\צריך, אלא בגלל שהוא טוב (זה גם קשור ל"בעיית הרוע"). מה זאת אומרת? זאת אומרת שאם אלוקים הוא טוב, אז הוא צריך לבטא את הטוב שלו\שבו.
אז איך הוא עושה את זה בדיוק? הוא עושה זאת ע"י יצירת מצוות רבות בשבילנו שבאמצעותן נוכל לעבוד את ה', ואז - אם אנחנו עובדים כראוי, נקבל שכר, אחרת נקבל עונשים.


במה שאתה אומר זה פוגע בפרדורסים האחרים שקתובים מעלה...
אם הוא טוב, והוא ישות אידיאלית זאת אומרת שהוא לא צריך כלום, גם לבטה את הטוב, למה לו?
אם לאמין שהוא ישות אידיאלית, אז הוא לא צריך לבטה כלום! (אידיאלי - הוא נמצה במקסימום של לא צריך כלום!)
וזה לא עונה על שאלת הרוע... בגלל השאלה היא אחרת:
אם הוא טוב, כל יחול וכל יודע, אל למה לא יעצור את ה רוע בעולם?
1) אם הוא יודע איך לעצור ו יכול אך לא רוצה - הוא רשע
2)אם הוא יכול רוצה אך לא יודע - אז הוא לא כל יודע
3) אם הוא יודע, רוצה אך לא יכול - הוא לא כל יכול.

עוד שאלה: למה לו שנעבוד אותו? מה זה נותן לו?



ציטוט:
במקור נכתב על ידי DCD


אלוקים לא קיים מאז ומתמיד?
אין לו זמן... הוא נמצא בכל מקום, בכל זמן.


עוד הפעם, השעלה פה היא לא האים הוא קיים מעז ומתמיד...
השאלה פו היא...

אם אלוהים יודע את העתיד, ואם הוא יודע את העתיד, אז הוא יודע את אחלתותחו, נכון?
תחשוב רגע, אם הוא יודע את כל האחלתות שהוא יחלית, אז אין לו בחירה, הוא מוגבל...
אפילו אם הוא יחלית אחרת, הוא חייב יהיה לראות את זה, והוא ידע שהוא יחלית את זה....
וזאת אומרת שהוא מוגבל.... בזה שהוא יודע בדיוק מה ואיך הוא יעשה...


ציטוט:
במקור נכתב על ידי DCD

זה מזכיר לי את פרדוקס האבן - האם אלוקים יכול ליצור אבן שהוא לא יכול להרים? אני זוכר שפעם הביאו תשובה לשאלה זו (גם הביאו בפורום FRESH קישור לאתר) אבל לא זוכר מה התשובה....זה היה ארוך ולא היה לי סבלנות לקרוא =\



זה בדיוק אתו הדבר, ומה שעונים על השאלה הזאת הוא רק שיענו המוח שלנו לא יכול לתפוס את זה...
אבל בכל מקרה יש שאלה שהמוח תופס אבל זה בלתי אפשרי....
אם אלוהים כל יכול, אז הוא יכול לייצור ייצור יותר כל יכול ממנו?
זאת שאלה קלה לתפיסה...
אבל זה אמור להיות בלתי אפשרי... בגלל שאלוהים הוא אכי כל יכול שיש... אז אין מצב שבו מישהוא
יהיה כל יכול ממנו....


ציטוט:
במקור נכתב על ידי DCD

]
אלוקים לא פיזי...תקן אותי אם אני טועה. אם כך איך הוא יכול לתפוס את כל המרחב? קצת בילבל אותי השפינוזה הזה :|


אלוהים הוא לא פיזי, אי אפשר לגעת בו, למשש אותו...
כמו שמגדירים אלוהים, הוא שה" נמצא בכל מקום, בכל מרחב, בכל זמן...
אם זה כך, מדובר שהוא לא יכול לאגיד "אני" אין לא מודעות עצמית, בגלל שכל דבר זה חלק ממנו.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DCD

אני מניח שבקשר לשאר הפרדוקסים גם יש תשובות מתוחכמות, ואם לא אז התשובה כמו שאמרתי בתגובתי הראשונה (:


יש לכל תשובה שתביא תשובה לוגית, והאמת שלא עניתה לשום שאלה פו....
זה פשות לא הבנתה נחון (לא היסתקלת נכון) על השאלה...
חזרה לפורום
  #6  
ישן 27-11-2006, 18:42
  DCD DCD אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.05.05
הודעות: 7,321
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Rs3k שמתחילה ב "המוח הכביכול מוגבל שלנו, יכול..."

הנה מספר ציטוטים בנושא דת של הבחור ששמו כתוב בחתימתך:

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אלברט איינשטיין
"אני טוען שהרגש הדתי הקוסמי, הוא המניע החזק והנעלה ביותר למחקר מדעי" (כמו שאיינשטין אמר, עמ' 135).
"מדע ללא אמונה הוא צולע, אמונה ללא מדע היא עיוורת" (שם, עמ' 138).
"אני מאמין באל של שפינוזה, המגלה את עצמו בהרמוניה של כל הקיים, אבל לא באל המעסיק את עצמו בגורלם ובמעשיהם של בני האדם" (שם, עמ' 134).
"אינני יכול להבין את הרעיון של אל פרסונאלי, המשפיע במישרין על מעשיהם של בני-אדם... הדתיות שלי מתבטאת בהערצה כנועה של הרוח הנעלה לאינסוף, המגלה את עצמה באותו מעט מזעיר שאנו...מסוגלים להבין מתוך המציאות" (שם, עמ' 133).
"הדת שלי מורכבת מהערצה כנועה, לרוח עילאית הבלתי מוגבלת, המגלה את עצמה בפרטים קלי הדעת, שאנו מסוגלים לתפוש במוחותינו השבריריים והחלושים. השכנוע העמוק הזה בנוכחותו של כוח תבוני עליון, המתגלה ביקום שאינו ניתן להבנה, הוא אידאת האל שלי" (שם עמ' 142, "ניו יורק טיימס", 19 אפריל 1955).
"אני רוצה לשמוע את מחשבותיו של אלוהים, השאר הם רק פרטים."
"מה הטעם לחיינו? מהו הטעם לחיי היצורים בכלל? לדעת תשובה לשאלה זו - משמעו להיות דתי."


המסר שאני רוצה להעביר אליך מודגש בשחור כהה.
ציטוטיו של איינשטיין
חזרה לפורום
  #8  
ישן 07-12-2006, 18:13
  GorDon GorDon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.09.05
הודעות: 15
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Rs3k שמתחילה ב "המוח הכביכול מוגבל שלנו, יכול..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Rs3k
המוח הכביכול מוגבל שלנו, יכול לקלוט משהו נכון ומשהו לא נכון - לפחות את זה הוא יכול.
תגיד לי אתה, אם אלוהים יצור אבן שהוא לא יכול להרים - מה יש כאן להבין, אין כאן שום פתרון שגם התשובה הכי חכמה לא תענה לזה.
לא קשור למוגבל ולא מוגבל.


האמת שגם אני מסתקל על זה בצורה הזאת... אבל בעולמינו יש המון דברים מנוגדים להיתגלויות שמצעו המדענים, כדוגמה...

מי שלומד פיזיקה, אמור לדעת שאנרגיע היא עצמה לא כח, איה לובשת צורה ומחליפה צורה,
(לדוגמה: מנוע: מאנריעה חשמלית, חלק הולך לאפסדי חום, חיכוך... וחלק הולך לסיבוב)
אנרגיע לא נעבדת, היא סביבינו, והיא לא נוצרת מכלום....


אך בגלקסיה מתבצרים מכלוםכול ולכלוך...


(אם אני לא תועה שזה בגלקסיה, יכול להיות שזה גם באתמוספירה.... לא זוכר קבר)

ו יש אמון דברים כאלו....
חזרה לפורום
  #10  
ישן 10-12-2006, 13:09
צלמית המשתמש של shagis
  shagis shagis אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.10.06
הודעות: 232
תשובה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי GorDon שמתחילה ב "תנ"ך (המורה שלי לא הצליחה לענות)"

קבל תשובה שאמורה לענות על כל השאלות.

הקדוש ברוך הוא הוא לא רק כל יכול וכל יודע וכו'.... הוא אין סופי .
שזה אומר שיכול להיות מצבים שלא מובנים לנו כמו "אלוהים יכול ליצור סלע שאינו יכול להרים" ועדיין להישאר כל יכול , כי ומח של אדם שהוא מוגבל אינו יכול להשיג בהבנתו דבר שהוא אין סופי.
(והנושא עוד עמוק ).
כל השאלות סבבות פחות או יותר על אותו רעיון או נוסחה שמראה שה' בספו של דבר מוגבל לא מה שחשבנו עד עכשיו אבל כדי להיות כל יכול צריך להיות מוגבל מתישהו , כמו שכתוב שה' מלא כל הארץ אבל מתי שבית המקדש היה בנוי ה' היה שוכן בקודש הקדשים שזהו חדר מקום מוגבל בעל מידות.

כל ההשארות שה' הוא מושלם וטוב וכו' הם מוסגים מהנצרות שלא שייכים ליהדות,
וכל השאלות האלו באות מתפיסה שגויה, שכל מי ששאל את השאלות האלו מדמה את ה'
לאדם כל יכול או משהו אבסרטקטי בסגנון וזה שורש להכל.

לרוב אם לא כל השאלות הופיעו כבר ונענו כבר במקורות יהודיים שונים כמו הגמרא וכו'.

אם התשובה לא מספקת אותך ואתה באמת מחפש תושבה אז תחפש במקורות יהודיים ותשאל רבנים
שמתעסקים עם נושאים כאלו , אני מבטיח שהם יתנו לך מענה יותר עמוק למה שאת מחפש.
(יש גם דרך האינטרנט).

נ.ב
אם תרצה להאמין שיש בורא לעולם אז אתה תאמין.........

נערך לאחרונה ע"י shagis בתאריך 10-12-2006 בשעה 13:33.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:37

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר