21-12-2006, 21:40
|
|
|
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 99
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי serg_kol
קודם כל בירידות אף פעם אל תיסע על ניוטרל כי אתה עלול לאבד שליטה על הרכב מכיוון שהמירות שלך בירידה גדלה מהר מאוד וכדי להוריד אותה אתה תצטרך לנסוע כל הזמן עם ברקס לחוץ וזה יגמור לך את הברקס מאוד מהר ואתה עלול למצוא את עצמך בלי ברקס! בירידות סע על הילוך שמאפשר לרכב שלך לשמור על מהירות מתאימה לתנאי השטח גם עם המנוע עובד טיפה יותר קשה (טורים גבוהים יותר מאשר בנסיעה רגילה), עדיף לשרוף טיפה יותר דלק מאשר לאבד שליטה על הרכב.
כשאתה אומר שאתה מעדיף לנסוע במהירות של 10 קמ"ש אבל על ניוטרל כדי לחסוך בדלק - אתה בעצם לא רק לא חוסך אלא אפילו שורף יותר מאשר אם היית נוסע 50 כיוון שבמהירות 10 קמ"ש יקח לך הרבה יותר זמן להגיע וכל הזמן הזה המנוע עובד, אפילו שהוא בסל"ד סרק.
אם אתה לא עושה פתיחות עם האוטו/זורק קלאצ', כלומר יודע איך להשתמש בקלאצ' בצורה נכונה הוא יחזיק שנים מבלי שתצטרך להחליף אותו.
חוץ מזה נסיעה בניוטרל לא גורמת שום נזק לתיבת ההילוכים כל עוד אתה נכנס להילוך עם קלאצ' כמו שצריך (ולהילוך מתאים...).
כשאתה מגיע לרמזור עדיף שתוריד הילוכים עד ההילוך השני כשהמנוע מגיע לתורים נמוכים בהילוך השני (1500 בערך) תעביר לניוטרל ושים ברקס. אין שום סיבה ללחוץ על ברקס בניוטרל במהירות של 50-60 קמ"ש, אלא אם אתה לא מספיק רחוק על מנת להאט עם כוח המנוע - שוב עדיף לשרוף קצת דלק מאשר בלמים.
החיסכון בדלק שתשיג עם הנסיעות בניוטרל אינו משמעותי לעומת הכסף שתוציא על ברקסים.
אם אתה נוסע על כביש בעל זווית ירידה קטנה מאוד כך שתוכל לנסוע בניוטרל מבלי שהרכב יעלה את מהירות נסיעתו, אתה יכול לנסוע בניוטרל, אבל על מנת להאט שלב להילוך מתאים לפי המהירות והשתמש בכוח המנוע.
בעיקרון כל העניין הזה לא חוסך בכלל כסף וסתם מסיח את הדעת מהנהיגה כיוון שאתה צריך כל הזמן לחשוב האם המהירות שלך עולה/יורדת, לחזור להילוך/לשלב לניוטרל... עזוב את זה, זה לא שווה את זה. סע רגוע, תתרכז בנהיגה, בכביש ומה שקורה בו.
|
אני לא מאלה הפוזיאסטים וכל זה ( למרות שבבית ספר תמיד אומרים תעשה פרפור תעשה צלחת )
בכל מקרה הבנתי אותך.. עד מהירות של 30 קמ"ש נגיד אין טעם להעביר לניוטרל כי זה סתם שורף ברקס.. אז רק במהירות נמוכה לשלב לניוטרל ואז לבלום ?
לא יודע משום מה אמרו לי שזה חוסך דלק וכל זה אבל זהו עכשיו רק לפני רמזור אני יעשה את זה.. בגלל זה הבנתי למה שהייתי נכנס לפניה במהירות של 30 קמ"ש בניוטרל האוטו היה עף..
|