לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה - ברוכים הבאים לפורום מוטוריקה ורכב, אנא קראו את כללי הפורום - חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > מוטוריקה ורכב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 21-12-2006, 19:12
  Shlomi45 Shlomi45 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 99
שלח הודעה דרך ICQ אל Shlomi45 שלח הודעה דרך MSN אל Shlomi45
בקשר לנסיעה בניוטרל בגיר ידני

יש אחד שאומר לי שמותר וזה חוסך המון דלק ,
נגיד ואני ממלא 30 ליטר והרכב שלי אוכל 1 ל- 11 ( סובארו אימפריזה שנת 97 ) כמה זה כבר חוסך ? . סתם מעניין אותי לדעת בערך ..
המורה שלי אומר שאסור מכל הבחינות זה הורס את הגלגלי שיניים של הגיר וכל זה אני לא מבין בזה..
ההוא שאמר לי שזה חוסך בדלק , שאל את המכונאי שלו והוא אמר שזה לא מזיק במכניקה של הרכב.

עכשיו אני אישית נוסע בניוטרל לפעמים נגיד ירידות או כביש ישר.. לפעמים אפילו אני נוסע כמה ק"מ חופשי בניוטרל והמהירות נשארת אותו דבר או עולה טיפה ( ברגע שזה מתחיל לרדת כמובן שאני משלב להילוך מתאים ונוסע עם גז בלי ניוטרל . )
עכשיו השאלה שלי היא , אני נוסע כעיקרון רוב הנסיעות הם בעיר אם אני נוסע.. או מקיסמום נסיעות של 10 ק"מ לכל היותר..
בנסיעות קצרות וכל זה לבית ספר נגיד שזה ק"מ וחצי גג נגיד.. אני נוסע לפעמים בניוטרל מצידי לנסוע על 10 שמאחורי אין רכבים אז זה לא מפריע לי מבינים.. עכשיו זה בסדר אם אני נוסע בעיר ולפני רמזור משלב לניוטרל ואז עוצר עם הברקס בלבד ?
אבא של חבר שלי אמר שזה בסדר אבל גומר את הבלמים ..
בקיצור.. כל אחד אורמ לי משו אחר ואני חייב להבין
מה הזנק שנגרם , כמה דלק זה חוסך , ואת כל הפרטים אם אפשר בבקשה כדי שאני אבין מה לעשות..
אני יודע שיש כמו שמן של קלאץ' כזה לא זוכר מה שמו.. שנגמר הקלאץ' אז אמורים להחליף את זה אני לא זוכר מה השם של זה בדיוק ( כמו שמן בלמים נראה לי לא זוכר בדיוק.. ) עכשיו.. אם אני בהילוך שלישי , לפני רמזור אני מאט מוריד לשני ואז לראשון.. זה סתם גומר את הקלאץ' יותר מהר ואני מעדיף שלא להשתמש הרבה עם הקלאץ' אם זה ככה.. לכן עדיף לשלב לניוטרל אני חושב.. תקנו אותי אם אני טועה . ואם אפשר הסברים להכל . תודה .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 21-12-2006, 20:48
  serg_kol serg_kol אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.11.06
הודעות: 46
שלח הודעה דרך ICQ אל serg_kol
אז ככה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Shlomi45 שמתחילה ב "בקשר לנסיעה בניוטרל בגיר ידני"

קודם כל בירידות אף פעם אל תיסע על ניוטרל כי אתה עלול לאבד שליטה על הרכב מכיוון שהמירות שלך בירידה גדלה מהר מאוד וכדי להוריד אותה אתה תצטרך לנסוע כל הזמן עם ברקס לחוץ וזה יגמור לך את הברקס מאוד מהר ואתה עלול למצוא את עצמך בלי ברקס! בירידות סע על הילוך שמאפשר לרכב שלך לשמור על מהירות מתאימה לתנאי השטח גם עם המנוע עובד טיפה יותר קשה (טורים גבוהים יותר מאשר בנסיעה רגילה), עדיף לשרוף טיפה יותר דלק מאשר לאבד שליטה על הרכב.
כשאתה אומר שאתה מעדיף לנסוע במהירות של 10 קמ"ש אבל על ניוטרל כדי לחסוך בדלק - אתה בעצם לא רק לא חוסך אלא אפילו שורף יותר מאשר אם היית נוסע 50 כיוון שבמהירות 10 קמ"ש יקח לך הרבה יותר זמן להגיע וכל הזמן הזה המנוע עובד, אפילו שהוא בסל"ד סרק.
אם אתה לא עושה פתיחות עם האוטו/זורק קלאצ', כלומר יודע איך להשתמש בקלאצ' בצורה נכונה הוא יחזיק שנים מבלי שתצטרך להחליף אותו.
חוץ מזה נסיעה בניוטרל לא גורמת שום נזק לתיבת ההילוכים כל עוד אתה נכנס להילוך עם קלאצ' כמו שצריך (ולהילוך מתאים...).
כשאתה מגיע לרמזור עדיף שתוריד הילוכים עד ההילוך השני כשהמנוע מגיע לתורים נמוכים בהילוך השני (1500 בערך) תעביר לניוטרל ושים ברקס. אין שום סיבה ללחוץ על ברקס בניוטרל במהירות של 50-60 קמ"ש, אלא אם אתה לא מספיק רחוק על מנת להאט עם כוח המנוע - שוב עדיף לשרוף קצת דלק מאשר בלמים.
החיסכון בדלק שתשיג עם הנסיעות בניוטרל אינו משמעותי לעומת הכסף שתוציא על ברקסים.
אם אתה נוסע על כביש בעל זווית ירידה קטנה מאוד כך שתוכל לנסוע בניוטרל מבלי שהרכב יעלה את מהירות נסיעתו, אתה יכול לנסוע בניוטרל, אבל על מנת להאט שלב להילוך מתאים לפי המהירות והשתמש בכוח המנוע.

בעיקרון כל העניין הזה לא חוסך בכלל כסף וסתם מסיח את הדעת מהנהיגה כיוון שאתה צריך כל הזמן לחשוב האם המהירות שלך עולה/יורדת, לחזור להילוך/לשלב לניוטרל... עזוב את זה, זה לא שווה את זה. סע רגוע, תתרכז בנהיגה, בכביש ומה שקורה בו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 21-12-2006, 21:40
  Shlomi45 Shlomi45 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 99
שלח הודעה דרך ICQ אל Shlomi45 שלח הודעה דרך MSN אל Shlomi45
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי serg_kol שמתחילה ב "אז ככה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי serg_kol
קודם כל בירידות אף פעם אל תיסע על ניוטרל כי אתה עלול לאבד שליטה על הרכב מכיוון שהמירות שלך בירידה גדלה מהר מאוד וכדי להוריד אותה אתה תצטרך לנסוע כל הזמן עם ברקס לחוץ וזה יגמור לך את הברקס מאוד מהר ואתה עלול למצוא את עצמך בלי ברקס! בירידות סע על הילוך שמאפשר לרכב שלך לשמור על מהירות מתאימה לתנאי השטח גם עם המנוע עובד טיפה יותר קשה (טורים גבוהים יותר מאשר בנסיעה רגילה), עדיף לשרוף טיפה יותר דלק מאשר לאבד שליטה על הרכב.
כשאתה אומר שאתה מעדיף לנסוע במהירות של 10 קמ"ש אבל על ניוטרל כדי לחסוך בדלק - אתה בעצם לא רק לא חוסך אלא אפילו שורף יותר מאשר אם היית נוסע 50 כיוון שבמהירות 10 קמ"ש יקח לך הרבה יותר זמן להגיע וכל הזמן הזה המנוע עובד, אפילו שהוא בסל"ד סרק.
אם אתה לא עושה פתיחות עם האוטו/זורק קלאצ', כלומר יודע איך להשתמש בקלאצ' בצורה נכונה הוא יחזיק שנים מבלי שתצטרך להחליף אותו.
חוץ מזה נסיעה בניוטרל לא גורמת שום נזק לתיבת ההילוכים כל עוד אתה נכנס להילוך עם קלאצ' כמו שצריך (ולהילוך מתאים...).
כשאתה מגיע לרמזור עדיף שתוריד הילוכים עד ההילוך השני כשהמנוע מגיע לתורים נמוכים בהילוך השני (1500 בערך) תעביר לניוטרל ושים ברקס. אין שום סיבה ללחוץ על ברקס בניוטרל במהירות של 50-60 קמ"ש, אלא אם אתה לא מספיק רחוק על מנת להאט עם כוח המנוע - שוב עדיף לשרוף קצת דלק מאשר בלמים.
החיסכון בדלק שתשיג עם הנסיעות בניוטרל אינו משמעותי לעומת הכסף שתוציא על ברקסים.
אם אתה נוסע על כביש בעל זווית ירידה קטנה מאוד כך שתוכל לנסוע בניוטרל מבלי שהרכב יעלה את מהירות נסיעתו, אתה יכול לנסוע בניוטרל, אבל על מנת להאט שלב להילוך מתאים לפי המהירות והשתמש בכוח המנוע.

בעיקרון כל העניין הזה לא חוסך בכלל כסף וסתם מסיח את הדעת מהנהיגה כיוון שאתה צריך כל הזמן לחשוב האם המהירות שלך עולה/יורדת, לחזור להילוך/לשלב לניוטרל... עזוב את זה, זה לא שווה את זה. סע רגוע, תתרכז בנהיגה, בכביש ומה שקורה בו.


אני לא מאלה הפוזיאסטים וכל זה ( למרות שבבית ספר תמיד אומרים תעשה פרפור תעשה צלחת )

בכל מקרה הבנתי אותך.. עד מהירות של 30 קמ"ש נגיד אין טעם להעביר לניוטרל כי זה סתם שורף ברקס.. אז רק במהירות נמוכה לשלב לניוטרל ואז לבלום ?

לא יודע משום מה אמרו לי שזה חוסך דלק וכל זה אבל זהו עכשיו רק לפני רמזור אני יעשה את זה.. בגלל זה הבנתי למה שהייתי נכנס לפניה במהירות של 30 קמ"ש בניוטרל האוטו היה עף..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 21-12-2006, 22:09
  serg_kol serg_kol אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.11.06
הודעות: 46
שלח הודעה דרך ICQ אל serg_kol
הבהרה
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Shlomi45 שמתחילה ב "[QUOTE=serg_kol]קודם כל..."

אל תתיחס למספרים כמשהו אובסולוטי, הכל תלוי בסוג הרכב שלך, משקלו, גובה מרכז מסה, רוחב בסיס גלגלים, צמיגים ועוד הרבה מאוד גורמים אחרים. אל תיקח את ה-30 קמ"ש שהבאתי בתור דוגמא כמשהו מייצג עבור כל הרכבים.
בדרך כלל אם אתה עוקב אחרי כל מה שקורה בכביש (כמובן לא מדובר בחיזוי עתידות של תאונות וכו'), אתה צריך להשתמש בבלם רק בשביל לעצור את הרכב לגמרי או אם מהירות הנסיעה המירבית בהילוך שני ללא גז גבוהה מידי לתאי השטח.
בכל מקרה יש להפעיל שיקול דעת ולזכור שהבלמים נועדו על מנת לעצור את הרכב ובסופו של דבר הם לא עשויים זהב ככה שלא תחשוב שצריך להשתמש בהם רק לבלימות חירום כפי יכול להשתמע מהתשובה הקודמת שלי. עדיף כמובן להשתמש בכח הבלימה של המנוע כזה אפשרי במקום או ביחד עם הבלמים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 21-12-2006, 22:18
  Shlomi45 Shlomi45 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 99
שלח הודעה דרך ICQ אל Shlomi45 שלח הודעה דרך MSN אל Shlomi45
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי serg_kol שמתחילה ב "הבהרה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי serg_kol
אל תתיחס למספרים כמשהו אובסולוטי, הכל תלוי בסוג הרכב שלך, משקלו, גובה מרכז מסה, רוחב בסיס גלגלים, צמיגים ועוד הרבה מאוד גורמים אחרים. אל תיקח את ה-30 קמ"ש שהבאתי בתור דוגמא כמשהו מייצג עבור כל הרכבים.
בדרך כלל אם אתה עוקב אחרי כל מה שקורה בכביש (כמובן לא מדובר בחיזוי עתידות של תאונות וכו'), אתה צריך להשתמש בבלם רק בשביל לעצור את הרכב לגמרי או אם מהירות הנסיעה המירבית בהילוך שני ללא גז גבוהה מידי לתאי השטח.
בכל מקרה יש להפעיל שיקול דעת ולזכור שהבלמים נועדו על מנת לעצור את הרכב ובסופו של דבר הם לא עשויים זהב ככה שלא תחשוב שצריך להשתמש בהם רק לבלימות חירום כפי יכול להשתמע מהתשובה הקודמת שלי. עדיף כמובן להשתמש בכח הבלימה של המנוע כזה אפשרי במקום או ביחד עם הבלמים.


פה סיבכת אותי יותר.. נגיד ואני בהילוך שני והאוטו נוסע רגיל כאילו המנוע לא רועד בגלל שצריך לשלב להילוך ראשון וכל זה מבין למה אני מתכוון?

עכשיו במצב כזה אני יכול להעביר לניוטרל ואז לעצור בעצירה סופית ? , לפני רמזור אני מתכוון..

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:42

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר