לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 09-01-2007, 11:40
  avinoam19 avinoam19 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.05.05
הודעות: 440
האתר "מרחב אווירי 2006"

שלום לכולם.

כזכור,החלטתי להתנתק מהאתר "מרחב אוירי" ולפתוח אתר חדש.
האתר החדש קיים ברשת ונמצא בתהליך בלתי פוסק של עידכונים,שיפורים והעלאות תכנים חדשים.
כתובת האתר www.merchav-aviri.org
כיום ישנם באתר כ-420 מאמרים ארוכים כקצרים.

האתר החדש סוקר במאמרים,כתבות ותמונות את ההסטוריה של התעופה הצבאית והאזרחית בארץ,את המטוסים,את גורלם,אנדרטאות ואתרי הנצחה לנופלי חיל האויר,מטוסי ח"א המפוזרים ברחבי המדינה ומיקומם,מוזיאונים ותצוגות,את הפלות חיל האויר,תאונות מטוסים ואירועי בטיחות טיסה,מטוסי חברות התעופה ועוד נושאים לרוב ככל שתרשה לנו היריעה.

באתר החדש משתפים עימנו פעולה טובי חוקרי ההסטוריה התעופתית בארץ,חברים המצלמים ומציירים מטוסים ופרופילים שלהם ועוד רבים וטובים אחרים מהארץ ומחו"ל.

אני בטוח שתמצאו את האתר מרתק,מרענן ומעניין.הוא יכיל בנוסף לחומרים החדשים את כל התכנים שחברי ואני כתבנו לאתר הקודם והפעם ללא מגבלות הדפסה והעתקה.אנו רק מבקשים ממי שרוצה להעתיק חומרים ולפרסם במקומות אחרים,שיפנה אלינו תחילה.אנו כמובן נבקש קרדיט.

באתר ישנה אפשרות ליצירת קשר .אנו פונים לכל מי שמתעניין,שאיכפת לו,שכותב,מצלם או שמכיר ויודע עובדות וסיפורים על תעופה,על המטוסים ועל הנושאים אותם אנו סוקרים באתר ורוצה לעזור לנו,או להעיר הערות,לשאול שאלות או לחוות דעתו ליצור קשר ואנו נחזור אליו תוך זמן קצר ביותר.

ולמנהלי הפורום:אני מבקש לא לחבר את הנושא החדש הזה לנושא הקודם אלא לתת אפשרות להתפתחות שירשור חדש.

תודה

אבינעם
_____________________________________
האתר "מרחב אוירי" http://www.merchav-aviri.org/pages

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 10-01-2007, 11:20
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
סחטיין על הפילפול!
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "רגע של עברית..."

אבן שושן, בפרושו קובע כי אוויר הוא תמהיל הגזים שמצוי באטמוסיפרה, בעוד שאווירי הינו דבר חסר ממש וגבולות מוגדרים, ובמידה מסויימת גם יכול להיות מקביל במשמעות לריק.

אם כך - הרי שאני נוטה לקבל את ההערה שלך אבל....

ל"מרחב אווירי" ישנה משמעות נוספת והיא בעצם התרגום למושג האנגלי Aerospace שמתייחס לתווך בו נעים כלי טייס טילים לווינים וחלליות - כלומר כל מה שמעל לפני הקרקע כולל החלל... והחלל מוגדר ע"י אבן שושן כאזור אווירי....

תן דעתך לכך שאבן שושן גם אינו דן בנושא המרחב האווירי ששטח טריטוריאלי באוויר, בין ומעל לגבולותיה של מדינה. אם כך - הרי הגבול באוויר הינו גבול אווירי - כלומר שאינו ממשי (כמון קו אווירי)...

בהחלט מדובר בסוגייה לשונית מעניינת!

למעשה ניתן להגיד שישנו גם הבדל בין קו אוויר (נתיב טיסה של מטוס) לקו-אווירי (הקו שעובר בין שתי נקודות שאינו תלוי תוואי קרקעי).

אפנה לאקדמיה ואשאל אותם לדעתם (ואעדכן).

עידכון:

דיברתי עם האקדמיה. הנושא יעלה לדיון בוועדת מושגי התחבורה, ולכשיעלה עשן לבן - יעדכנו.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 10-01-2007 בשעה 11:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 17-02-2007, 09:14
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
חדש במרחב אווירי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avinoam19 שמתחילה ב "האתר "מרחב אווירי 2006""

"למרות שרובם של מטוסי הסטרטו שהיו בשירות היו מטוסי סטרטופרייטר טהורים, הרי שהשם סטרטוקרוזר הפך לשגור בפי כל בשל העובדה שחמשת המטוסים הראשונים היו מדגם B-377 סטרטוקרוזר..."

מאמרו החדש של אבינעם, שופך מעט אור על ה"ענק" ותולדות השרות של מטוס הסטרטו בחיל האוויר.

עוד חידושים באתר:

במדור "היכן הם היום?"
  • סקירת מטוסי ה-Vickers Viscount שפעלו בארץ בשרותה של ארקיע
  • סקירת מטוסי ה-Douglas C-54 שפעלו בחיל האוויר ובאל-על ובהם גם המטוס האזרחי הראשון שנרשם בארץ, המטוס שהביא את חיים ויצמן, המטוס שהעלה את עצמותיו של הרצל ועוד...
  • מטוסי Boeing 767 שהפעילה חברת אל-על
  • מסוק ה"לימוקופטר" של כימניר - Aerospatiale AS.355F-2 - 4X-BJV
  • מסוק סייפן שהגיע מבוסניה אל כימניר - Bell 206 - 4X-BJO
  • סקירות על אחריתם של כמה ממטוסי העגור ששרתו בחיל האוויר
עוד עודכנו השבוע המאמרים הבאים:
  • דקוטה מס' 034 – 4X-FND
  • שחק מס' 98
  • כפיר מס' 308
  • ססנה מס' 045
  • מטוס C-46 קומנדו ששרד בקולומביה
  • Boeing 757 - 4X-EBS
  • Boeing 757 - 4X-EBR
  • Boeing 757 - 4X-EBM
  • Boeing 737 - 4X-EKI
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 01-05-2007, 13:20
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
חדשות וחידושים - הגענו ל-775 מאמרים!!!!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avinoam19 שמתחילה ב "האתר "מרחב אווירי 2006""

האתר מתפתח ומתעדכן גם כשאנחנו לא מציינים את זה כאן...

בין החידושים האחרונים:
  • מהשחק לכפיר - רגרסיה טכנולוגית והצלחה צבאית - נקודה למחשבה אחרת בנושא
  • דו"ח תקלות מנוע במטוס האוויה - מסמך היסטורי ששופך אור על הנושא
  • מפקד טייסת 101 על האוויה - מסמכים היסטוריים שרואים אור לראשונה
  • הפלת ה'חובט' הראשונה - מסתבר שהתאור באתר ח"א ובהיסטוריה הרשמית של החייל אינו מדוייק. לאחר שהגיעו אלינו עדיות וממצאי התחקיר, ולאחר שאושר ע"י הצנזורה - אנו שמחים לתקן טעות היסטורית!
  • ועוד ועוד...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 01-05-2007, 13:41
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,225
Facebook profile
עבודה יפה אבל - לא זכות ראשונים
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "חדשות וחידושים - הגענו ל-775 מאמרים!!!!"

מהשחק לכפיר - רגרסיה טכנולוגית והצלחה צבאית - נקודה למחשבה אחרת בנושא

כל מה שכתבת במאמר זה כתבתי בספרי על המיראז והנשר כבר לפני 8 שנים.
אלוני לפחות ציין זאת כקרדיט בספרו.

דו"ח תקלות מנוע במטוס האוויה - מסמך היסטורי ששופך אור על הנושא
מפקד טייסת 101 על האוויה - מסמכים היסטוריים שרואים אור לראשונה

שתי הדוחות הללו נזכרים בסט של 3 ספרים מאת אבי כהן "תולדות חיל האויר במלחמת העצמאות"

אני מאד שמח שאתם מעלים חומר הסטורי לאתרכם אבל חברה בבקשה הדברים פורסמו בעבר לכן לפחות אל תתיהרו בזכויות ראשונים!!

סיפור החובט גם כן מופיע בספר שיצא בשנת 2002 בהוצאת משרד הבטחון ונקרא מערך הנ"מ.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 01-05-2007, 14:00
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "עבודה יפה אבל - לא זכות ראשונים"

ציטוט:

מהשחק לכפיר - רגרסיה טכנולוגית והצלחה צבאית - נקודה למחשבה אחרת בנושא

כל מה שכתבת במאמר זה כתבתי בספרי על המיראז והנשר כבר לפני 8 שנים.
אלוני לפחות ציין זאת כקרדיט בספרו.


אכן אלוני מצויין כמקור למאמר - אבל קריאה מעמיקה תראה שהתכנים שונים.


ציטוט:
מפקד טייסת 101 על האוויה - מסמכים היסטוריים שרואים אור לראשונה

שתי הדוחות הללו נזכרים בסט של 3 ספרים מאת אבי כהן "תולדות חיל האויר במלחמת העצמאות"

אני מאד שמח שאתם מעלים חומר הסטורי לאתרכם אבל חברה בבקשה הדברים פורסמו בעבר לכן לפחות אל תתיהרו בזכויות ראשונים!!


תודה על הערתך. לא היינו מודעים לכך. בכל אופן - הטקסט נכתב על סמך המסמכים שהגיעו פיזית לידינו.


ציטוט:
סיפור החובט גם כן מופיע בספר שיצא בשנת 2002 בהוצאת משרד הבטחון ונקרא מערך הנ"מ


הנ"ל פרסום פנימי, וכדבריך - מסווג.

הייחוד שלנו בכך שזו הפעם הראשונה שזה מפורסם במקור גלוי - וזאת גם ביחס לאתר ח"א המביא מידע שגוי.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 12-11-2007, 10:01
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
צילום פתחנו את הגלרייה!!!!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avinoam19 שמתחילה ב "האתר "מרחב אווירי 2006""

שלום חברים!

אני שמח להודיע על פתיחת גלרייה באתר מרחב אווירי בה תוכלו להעלות כל צילום הקשור בתעופה בישראל.

מגבלות:

א. בטחון שדה. חשוב לא לפשל כאן.
ב. גודל מקסימלי לקובץ בודד - 600K
ג. נפח הגלרייה המוקצה לכל אחד - 250 מגה!!! (לא זאת לא טעות)
ד. הגלרייה תציג תמונות עד גודל מירבי של 600*800 פיקסלים. שינוי גודל התמונה מבוצע ע"י המערכת ללא צורך בהתערבותכם. צעד זה נועד להבטיח את זכויות היוצרים שלכם.

הוראות לטעינת תמונות - ניתן למצוא כאן.

תרגישו חופשיים להפציץ.

צחי
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #87  
ישן 20-12-2007, 07:49
  avinoam19 avinoam19 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.05.05
הודעות: 440
בתגובה להודעה מספר 86 שנכתבה על ידי avinoam19 שמתחילה ב "התגלה מספרו המקורי של יסעור..."

מזל טוב!
עברנו את ה-200,000 כניסות!
מאז שעלה האתר לאויר בנובמבר 2006 צברנו בגירסה העברית של האתר,בגירסה האנגלית ובגלריה,נכון להיום יותר מ-206,000 כניסות.
אנחנו מודים לכל הגולשים,מקווים שנהניתם עד כה,ומבטיחים להמשיך בדרכנו ואף לשפר את האתר ולהרחיב את קשת הנושאים בהם הוא עוסק.
אני רוצה להזכיר כי האתר פתוח לכולם.כל מי שרוצה לפרסם מאמר,מחקר או סקירה פרי עטו העוסק באחד מהנושאים שבהם עוסק האתר,או תמונות שצילם או אסף,מוזמן לפנות אלינו דרך דף הקשר.
וגם הערות ,הארות,תיקונים ומידע היסטורי יתקבלו בברכה.לא להתבייש!
אחת מהמטרות של האתר שאותן הגדרנו,היא לעורר ולהגביר את ההתעניינות בתעופה הצבאית והאזרחית בארץ.
אני מקווה שהצלחנו עד עכשיו,וקורא לכל הגולשים להפיץ את כתובת האתר בין מה שיותר אנשים,וכן לשמור עימנו קשר.
שוב,תודה לכולם!
_____________________________________
האתר "מרחב אוירי" http://www.merchav-aviri.org/pages

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #104  
ישן 02-03-2008, 16:18
צלמית המשתמש של Asafus
  Asafus Asafus אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.02.06
הודעות: 1,061
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avinoam19 שמתחילה ב "האתר "מרחב אווירי 2006""

מספר תיקונים שאני ממליץ לבצע בעמוד "באופן סימלי/סימלי יחידות/סימלי מערך הנ"מ":
לכל סיכה אתייחס בשם שמוצמד אליה באתר הנ"ל.
1) סיכה 1 - סיכת מכהנ"מ (מפקדת כוחות הנ"מ), אותה עונדים כל המשרתים במפקדה.
2) סיכה 2 - סיכת אגד מרכז, אותה עונדים המשרתים במפקדת האגד.
3) סיכת פיקוד הנ"מ-מתכת - טעות, זוהי סיכת קצין נ"מ, כשהעיגול מסביב למגן הדוד צריך להיות בצבע תכלת.
4) סיכת קצין נ"מ-מתכת - טעות, זוהי סיכת מש"ק נ"מ, אותה רשאי לענוד כל בוגר קורס מש"קים.
5) סיכת גדוד טילי צ'פראל, מתכת - מבקש לחדד כי הסיכה שייכת לגדוד "דרקון".
6) סיכת גדוד טילי הוק,מתכת - טעות, זוהי סיכת מפעיל הוק, שעונדים אותה מעט לוחמי הוק כדי לשייך את עצמם למענ"ש. הסיכה כבר לא בשימוש רשמי.
7) סיכת גדוד וולקן,מתכת (סיכה מוזהבת) - מבקש לחדד כי הסיכה שייכת לגדוד רם, וכי חיילי הגדוד עונדים גרסה אדומה-מוזהבת של הסיכה.
8) סיכת גדוד וולקן,מתכת (סיכה של נגמ"ש עם וולקן וכנפיים) - מבקש לחדד כי הסיכה שייכת לגדוד גולן.
9) סיכת גדוד טילי סטינגר,מתכת (הסיכה עם העקרב והחרב במרכז) - זהו סמל סוללה ד' (כינויה היה "דורס") שנסגרה לפני כמה חודשים. כמו כן, זוהי סיכה פיראטית שחלק מלוחמי מערך הברקן (סטינגר) עונדים.

נערך לאחרונה ע"י עידו403 בתאריך 02-03-2008 בשעה 16:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:18

הדף נוצר ב 0.19 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר