17-01-2005, 00:14
|
|
|
חבר מתאריך: 10.11.01
הודעות: 9,600
|
|
תלוי מה התוצר הסופי המתבקש
ללמוד על האחר - רעיון מצויין (ומיושם בהצלחה בקורסים רבים של מערכת הביטחון), אבל למי שמעוניין לקדם את הקיום המקביל הרעיון הזה מוצלח לפחות כמו הנסיון לשלב את תלמידי הגן הפועל בשיטת אדלר בחיידר ליטאי.
מהשעטנזים הללו בד"כ לא יוצאת הבנה לאומית הדדית, הם פשוט לא מסוגלים לגבור על המציאות, ועל כן תפקידם הוא יותר כאינדקטור מאשר כמחולל שינוי.
ילדיהם של הורים המעוניינים לשולחם לבית חינוך מעורב שכזה ממילא מוכנים כנראה לפתרון טריטוריאלי לסיכסוך - אשר ממילא יפוגג את המתחים התרבותיים (אלק) הללו.
בתי ספר מעורבים בארה"ב (למשל) מביאים להכרה תרבותית באחר, אבל זה בגלל שאין סיכסוך מדיני-היסטורי לפתור אלא - מקסימום - אופקים צרים להרחיב קמעה.
הסכסוך היהודי-ערבי אינו מבוסס על חסכים הדדיים בלאטקעס או ממתקי רמדאן, אלא על בעיית חלוקתם של משאבים פיזיים אמיתיים. שום חומוס לא יגרום ליהודי לקפוץ עצמאית לים ואף אוזן המן לא תביא פלשתינאי להבין כי לא יחזור לבית סבו ביפו.
|